Gå til innhold

Hvordan forholder du deg til Hverdagsrasistene?


Anbefalte innlegg

 

 

Ola Nordmann er svært rasistisk. Kilde: De siste to stortingsvalg.

 

 

Nå vet jeg ikke helt hva du sikter til, men jeg antar at du mener de som stemmer FRP er rasistene? Korriger meg og tilgi meg om jeg tar feil, men det er hva jeg tolker utifra hva du skriver.

Nå er jeg ganske uenig i at de fleste som stemmer FRP er rasister, MEN om det skulle være sant så snakker vi om toppen 15% av befolkningen og ikke en økende andel av befolkningen: selv om FRP har vært i regjeing siden 2013 har oppslutningen i de to siste valgene vært dårligere enn oppslutningen fra den gangen de var i posisjon: rekordvalgene deres var i 2005 og 2009; betyr det at nordmenn var på sitt mest rasistiske mellom 2005 og 2009; altså da Jens Stoltenberg var statsmninister? Du leser tallene feil. FRP er i regjering fordi Høyre har hatt en økt oppslutning og sluppet FRP inn i regjering - på Venstres og KRFs nåde, ikke fordi de har hatt en økt oppslutning, snarere på tross av oppslutningen; som har vøært synkende.

La oss se på oppslutningen til FRP i strotingsvalg de siste 30 årene:

1989: 13%    s: Syse og Bruntland

1993:  6%     s: Bruntland og Jagland

1997: 15,3% s: Bondevik og Stoltenberg

2001; 14,6% s: Bondevik

2005: 22,1% s: Stoltenberg

2009: 22,9% s: Stoltenberg

2013: 16,3% s: Solberg

2017: 15,2% s: Solberg

 

Med s: skriver jeg hvem som var statsminister i samme stortingsperiode.

Kilde: https://no.wikipedia.org/wiki/Fremskrittspartiet

 

Med andre ord hadde FRP redkordoppslutning på Stortinget i de 8 årene Jens Stoltenbergs rødgrønne regjering styrte Norge mens de har sunket i sin egen tid som regjeringsparti. Ut i fra resonnementet ditt burde valgene i 2005 og 2009 være din kilde til din påstand.

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hva mener du? Det er ingen som bestemmer det.

 

Du sa det var en naturlig utvikling i vår global verden.

 

Hvem ga deg rett til å bestemme hva som er en "naturlig utvikling" ?

 

Det er noe jeg trur kommer til å skje uansett hvor mye vi prøver å stritte i mot. Det er uungåelig. Det er ingen som har "bestemt" dette.

 

Spørsmål: hva kan vi gjøre politisk for å forhindre at dette skjer? Og dersom dette innføres, blir Norge et bedre sted?

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Minner meg om Trump supporterene som sitter og snakker om de "liberale" sine ekkokammer i USA. De er selv i et like stort ekkokammer.

 

 

Jeg lurer på jeg hvis du tar det lille mindretallet i Norge som virkelig ikke liker utlendinger opp mot resten av befolkningen, hvem lever i ekkokammeret? De som snakker med 90-95% av befolkningen, eller de som snakker med de resterende 5%?

Ekkokammer finner man vel over alt. Men når man åpent sier at man har til gode å interagere med mennesker som har et annet synspunkt enn seg selv, og attpåtil stigmatiserer disse menneskene som noe negativt, så er det et rødt flagg.

 

Ja, jeg tror vi alle kan være enig i at det å ikke interagere med folk med andre synspunkt og stigmatisere andre er noe negativt.

 

Eksempelvis folk som velger å ikke interagere med folk med "feil" hudfarge, og så stigmatisere disse. Ikke uten grunn all statistikk sier at folk som har minst kontakt med innvandrere er mest kritisk, og de med mest er minst kritiske.

 

Det å snakke sammen og bekjempe hat er viktig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er ikke en fordom å mene alle i Thailand er dumme. Det er rasisme.

Og her er vi tilbake på det samme sporet. Du mener en ting, jeg mener en annen ting, og du går automatisk ut ifra at du har rett fordi du føler du har moralen på din side. Det er akkurat pga dette at man må ha et moralpoliti når man snakker om å straffe folk for rasistiske ytringer, ellers kan bare hvem som helst bestemme hva som er rasisme eller ikke.

 

Det handler om forståelse og empati for andre mennesker, noe rasister da f.eks gjerne ikke har så mye av åpenbart.

 

Det er for meg utrolig at folk forsvarer rasisters rett til å være rasistiske og mene det er urimelig å reagere på rasisme med sinne. Og behandle det som om TS mener han er hevet over dem. Som om liksom rasistiske meninger var meninger på samme nivå med andre politiske meninger. Fordi det er ikke. Hat er hat.

Skal man bekjempe hat med sinne og mer hat? Jeg tør vedde at du som snakker sånn om forståelse og empati, har null av dette for folk som er rasister. Kanskje man heller bør prøve å hjelpe folk med rasistiske holdninger isteden for å umenneskeliggjøre, kneble, og fryse dem ut av samfunnet slik dere ønsker.

 

Jeg setter ytringsfrihet høyest. Om ytringene er rasistiske eller fyllt av hat, så har vi mulighet til å bare ikke høre på dem, eller argumentere mot dem, værre er det ikke. Jeg setter grensa ved oppfordring til kriminelle handlinger som drap/vold osv.

 

Jeg mener Holocaust er ekte, du mener det ikke skjedde. Så da har jeg automatisk rett jeg, fordi jeg føler jeg har moralen på min side.

 

Er det slik du tenker? Jeg mener det å drepe folk pga rase er galt, du mener det er riktig, er det bare din mening mot min da? Kan liksom de to meningene være like korrekte?

 

Det er et problem med dagens frihet, demokrati og ytringsfrihet. Folk tror alles meninger betyr like mye. Folk tror ytringsfrihet betyr du kan si hav du vil. Jeg trenger ikke noe moralpoliti. Hvis du ærlig mener folk bør kunne si at andre er dumme basert på rase, så støtter du rasistiske holdninger. Det kommer av definisjonen av rasisme. Du vet noen ting er rett og slett bare fakta. Slik som at Holocaust skjedde. Du kan ikke bare komme og mene det ikke. Det er faktisk ulovlig i flere europeiske land. Så lykke til med slik holdning, håper du ikke er for offentlig med det, for før du vet det så får du en bot.

 

 

For en del måneder tilbake så planla skandinaviske nazister å protestere i Norge. Politiet blokkerte dem, så de kjørte til Kristiansand og protesterte der selv om de strengt tatt ikke hadde lov. Politiet stoppet dem ikke og folk klaget, og det var diskusjonstråd på det. Vet du hva jeg mente? Jeg mente politiet håndterte det riktig og det ikke var noe problem å la dem gå i tog så lenge de fulgte landets lover og regler som de gjorde. Fordi vi er ikke nazister, vi arresterer ikke folk som går i et tog. Jeg synes de burde få gå i tog. Fordi jeg er ikke redd for at det hjelper dem å promotere sin ideologi, heller snarere tvert imot. 

 

 

Leste du første post jeg skrev? Jeg skrev det beste er om du får rasistene kontakt med utlendinger. Hvorfor? Fordi rasisme er basert på fordommer ikke fakta. Hvis de faktisk møter folk de snakker så nedsettende og rasistisk om blir det mye vanskeligere når de har så åpenbart feil. Og kanskje noen av dem faktisk klarer å innse da hvor dumme de har vært. Det sa jeg var det beste, men ikke alltid enkelt.

 

Dette er ting jeg har skrevet før. Hvis du tror jeg mente vi skulle stenge rasister ute ol som du skriver, så har du virkelig ikke fulgt med på noe jeg har skrevet. Det er lett når det er to sider i en sak å tenke at alle på en side er like, alle på andre siden er like. Gjort samme feil før, men jeg har aldri uttrykt de meningene du skriver om der.

 

 

Men er det en ting jeg ikke aksepterer er det om folk skal prøve å forsvare at rasisme er bare en "mening" og det bør være greit. Rasisme er klart definert og det er aldri greit. Det kan umulig være så vanskelig. Hvis du diskriminerer andre basert på rase.

 

Hvorfor er folk fra Thailand dumme? Fordi de er thailendere? Da er det rasisme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Langt ifra.  De færreste av oss gjør det, mens den overveldende majoriteten opplever jevnlig meningsbrytninger og takler det helt utmerket.

 

Det er lett å tro på slik idioti om man er intelektuelt isolert.

 

De fleste leser medier som VG, Aftenposten, NRK.

De fleste har gått på norsk skole, som fokuserer kraftig på å formidle norske verdier. 

De fleste prater med folk som er enig med dem.

 

Dette er et ekkokammer, og du må være en fullstendig idiot om du tror det er helt tilfeldig at 50% av velgerene stemte på Trump i USA, mens i Norge hadde han fått maks 5%. 

Du må leve i et gigantisk ekkokammer om du noengang tror en større andel nordmenn ville stemt på NOEN amerikansk president. De politiske forskjellene er gigantiske. Ingen i Norge hadde valgt Obama heller. Hvorfor skulle noen i Norge stemt på en republikaner uansett?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å bekymre seg over at vi mister landet vårt og blir erstattet er ikke "rasisme", det er en ekstremt NATURLIG og LEGITIM bekymring. Rasisme hadde vært å forlange at Saudi Arabia eller Tyrkia bytter ut befolkningen sin med hvite europeere (faller under FNs folkemordsparagraf).

Hvis det ikke finnes noen forskjeller på mennesker. Altså en er ikke rasist og mener alle mennesker er likestilte, hva er da problemet med at det kommer folk som ikke er født til Norge hit? Hvordan mister vi landet? Vi kommer fortsatt til å være Norge.

 

De sa det samme i USA når de forandret på hva slags folk som fikk lov til å immigrere der på 60-tallet.

 

Nå er er det mindre enn 60% hvite igjen og hvite er forventet å bli en minoritet i løpet av 2040-50.

 

Men dette kan jo åpenbart ikke skje her ? ;) Man er jo "rasist" om man tenker slik og ser tilbake noen år i tid.

 

2fv8toatnge01.jpg

 

 

 

 

OK, nå snakker vi. Her er jeg enig med mye.

Norge kommer også til å være en blanding av alle raser til slutt, akkurat som USA er i ferd med å bli. Og ja, det kommer til å ta lengere tid i Norge, fordi vi bare er helt i starten av utviklingen, mens USA er veldig langt på vei. Helt enig.

 

Men dette er en helt naturlig utviklingen av vår globale verden. Det er ingen mørke krefter som konspirerer om å ta over norge og bytte ut de hvite med de brune.

Og i fremtiden, når personene som bor i dagens Norge ikke lenger for det meste er hvite. Hva så?

 

Hvem bestemmer at en verden uten hvite er naturlig ?

 

 

Hei, geita_ vet du hvordan mennesker startet? Sist jeg sjekket så startet vi alle i Afrika. Så de mest "naturlige" menneskene er afrikanere. Vi her i nord er de mest unaturlig av alle som har tilpasset seg et svært kaldt klima med lite sol. Vi må legge til vitamin D i melk pga solmangel. Det er svært få som bor i disse områdene siden de ikke er så fruktbare.

 

 

Mennesker er under stadig forandring. Men hvorfor er det plutselig et problem nå?

 

 

Du snakker om kultur. Men ser du ikke hvor utrolig mye amerikansk kultur vi har i Norge? Sammenlign Norge med andre land i kontinentale Europa. Vi er UTROLIG USA-sentrert og utrolig opptatt av USA sammenlignet med andre. Vi har gått fra en kontinentalt-germansk kultur over til en amerikansk kultur. Vi er så påvirket av dem. 

 

 

Likevel, hvorfor er ingen redde for at vi har mistet landet vårt til denne amerikanske kulturen? Kan det være fordi folk her synes amerikansk kultur er ok, men ikke afrikansk?

 

Spørsmålet var retorisk forresten. Det er derfor det er rasistiske holdninger. Fordi folk er ikke redd for å "miste" landet sitt. Folk er redd for innflytelse fra folk de ikke liker. Ingen innvandringsmotstandere som hater muslimer bryr seg om innvandring fra USA og et gigantisk kulturelt skift mot USA. Vi har "mistet" mye mer norsk til USA enn noe annet land eller folkegruppe. Så når folk kommer med slike argumenter vet du at det er bare tull og de egentlig bare ikke vil ha muslimer, afrikanere og andre folk de ikke liker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du må leve i et gigantisk ekkokammer om du noengang tror en større andel nordmenn ville stemt på NOEN amerikansk president. De politiske forskjellene er gigantiske. Ingen i Norge hadde valgt Obama heller. Hvorfor skulle noen i Norge stemt på en republikaner uansett?

Fint for meg, siden jeg sa aldri at nordmenn vil støtte en amerikansk president, de politiske forskjellene er for store.

 

Det viktige spørsmålet er hvorfor er det slik. Er det fordi nordmenn er objektive og amerikanerne lever i et ekkokammer, eller lever vi i hvert vårt ekkokammer?

 

Ideen at nordmenn ikke lever i et ekkokammer, det er bare resten av verden som gjør det, eller at det er helt tilfeldig er for meg helt latterlig. Jeg har faktisk bodd i andre land og sett med egne øyne hvorfor nordmenn og utlendinger tenker forskjellig.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Hei, geita_ vet du hvordan mennesker startet? Sist jeg sjekket så startet vi alle i Afrika. Så de mest "naturlige" menneskene er afrikanere. Vi her i nord er de mest unaturlig av alle som har tilpasset seg et svært kaldt klima med lite sol. Vi må legge til vitamin D i melk pga solmangel. Det er svært få som bor i disse områdene siden de ikke er så fruktbare.

 

 

Mennesker er under stadig forandring. Men hvorfor er det plutselig et problem nå?

 

Du snakker om kultur. Men ser du ikke hvor utrolig mye amerikansk kultur vi har i Norge? Sammenlign Norge med andre land i kontinentale Europa. Vi er UTROLIG USA-sentrert og utrolig opptatt av USA sammenlignet med andre. Vi har gått fra en kontinentalt-germansk kultur over til en amerikansk kultur. Vi er så påvirket av dem. 

 

Likevel, hvorfor er ingen redde for at vi har mistet landet vårt til denne amerikanske kulturen? Kan det være fordi folk her synes amerikansk kultur er ok, men ikke afrikansk?

 

Spørsmålet var retorisk forresten. Det er derfor det er rasistiske holdninger. Fordi folk er ikke redd for å "miste" landet sitt. Folk er redd for innflytelse fra folk de ikke liker. Ingen innvandringsmotstandere som hater muslimer bryr seg om innvandring fra USA og et gigantisk kulturelt skift mot USA. Vi har "mistet" mye mer norsk til USA enn noe annet land eller folkegruppe. Så når folk kommer med slike argumenter vet du at det er bare tull og de egentlig bare ikke vil ha muslimer, afrikanere og andre folk de ikke liker.

Irrelevant i beste fall at vi kommer fra Afrika for over 70.000 år siden. Men siden du er så glad i ditt originale hjemkontinent hvorfor drar du ikke tilbake til dine egne ? ;) Nei så klart der går jo grensen, du vil bo i land og samfunn bygd opp av hvite, betalt av hvite og styrt av hvite men uten hvite i seg.

 

USA er jo mildt sagt en byllepest for verden, spesielt den degenererte kulturen som flyter ut av landet da ofte gjennom hollywood som ikke akkurat er styrt av hvite.

 

Det er ikke snakk om å ikke like "de andre", de kommer hit på grunn av de ikke vil eller ikke klarer å holde hjemmet sitt i orden så den naturlige konklusjonen er jo at de vil bringe med seg problemene sine til våre samfunn noe vi har sett for lenge siden er realiteten rundt innvandring.

Endret av geita_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke helt over ironien i å komme til diskusjon.no av alle plasser, med et slikt hjertesukk som TS har i første post. Om det er en plass man kan gå på norskspråklig Internett om man ønsker å miste troen på menneskeheten, så er det vel her. Noe som vel illustreres rimelig greit med antall up-votes på innlegg #2..

 

Skal innrømme jeg flirte litt av #2 selv. Rent humoristisk sett, så er det jo litt små-morsomt. Og selv om jeg håper det er slik dårlig humor som ligger til grunn for de fleste av up-votes'ene, så tviler jeg dessverre på det..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Du må leve i et gigantisk ekkokammer om du noengang tror en større andel nordmenn ville stemt på NOEN amerikansk president. De politiske forskjellene er gigantiske. Ingen i Norge hadde valgt Obama heller. Hvorfor skulle noen i Norge stemt på en republikaner uansett?

Fint for meg, siden jeg sa aldri at nordmenn vil støtte en amerikansk president, de politiske forskjellene er for store.

 

Det viktige spørsmålet er hvorfor er det slik. Er det fordi nordmenn er objektive og amerikanerne lever i et ekkokammer, eller lever vi i hvert vårt ekkokammer?

 

Ideen at nordmenn ikke lever i et ekkokammer, det er bare resten av verden som gjør det, eller at det er helt tilfeldig er for meg helt latterlig. Jeg har faktisk bodd i andre land og sett med egne øyne hvorfor nordmenn og utlendinger tenker forskjellig.

 

Du svarer på et spørsmål, for så å stille det. Norge er et sosialdemokrati. I USA så tror folk sosialisme = kommunisme = fienden. Vi ville aldri stemt på en amerikaner fordi vi kan se hvor idiotisk systemet deres er. Det kan du objektivt måle at det er også ja.

 

Det at folk lever i bobler er reelt. Det heter forresten boble, ikke ekkokammer. Amerikanere har generelt ideer om frihet, at de er best i verden osv. Som gjør at de i svært liten grad ser til andre land, benekter at andre lands systemer fungerer mye bedre enn deres. Michael Moore lagde dokumentar om helse i andre land, han viste ikke den om Norge, fordi han mente amerikanere kom til å bruke det som bevis på at dokumentaren var uriktig. Men nordmenn bor i boble og ja. Vesten også.

 

 

Men helt ærlig USA har større problemer med rasisme mye pga "ekkokammer" eller mer riktig deling og gruppering. I Kongressen har de https://en.wikipedia.org/wiki/Congressional_Black_Caucus

 

De skiller seg, lager grupper, istedenfor å være samme, snakke sammen. Hvor kommer ideen fra å lage en gruppe for mennesker basert på hudfarge for å kjempe mot diskriminering basert på hudfarge i landet?

 

Og helt seriøst republikaner v demokrat i USA er FARLIG. Ikke snakk med amerikanere om politikk. Bare ikke gjør det. Helt seriøst Thanksgiving er største høytid i USA og mange dro ikke hjem til familie som stemte på det andre partiet enn de gjorde. Politiske diskusjoner/krangler er et problem som ødelegger mange familiesammenkomster. 

 

Jeg leste så nylig som i dag på reddit om folk som ville sparket ansatte, folk som hev ut romkamerater for å bruke ordet "libtard".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Irrelevant i beste fall at vi kommer fra Afrika for over 70.000 år siden. Men siden du er så glad i ditt originale hjemkontinent hvorfor drar du ikke tilbake til dine egne ? ;) Nei så klart der går jo grensen, du vil bo i land og samfunn bygd opp av hvite, betalt av hvite og styrt av hvite men uten hvite i seg.

 

USA er jo mildt sagt en byllepest for verden, spesielt den degenererte kulturen som flyter ut av landet da ofte gjennom hollywood som ikke akkurat er styrt av hvite.

 

Det er ikke snakk om å ikke like "de andre", de kommer hit på grunn av de ikke vil eller ikke klarer å holde hjemmet sitt i orden så den naturlige konklusjonen er jo at de vil bringe med seg problemene sine til våre samfunn noe vi har sett for lenge siden er realiteten rundt innvandring.

 

Du som snakket om hva som er naturlig og ikke. Jeg bare påpekte at det finnes ikke noen hvite mennesker naturlig. Det er noe som har oppstått via miljø.

 

Mitt hjemkontinent er Europa, mitt hjemland er Norge. Jeg har derimot ikke noen feilaktig ide om at Europa må være befolket av hvite mennesker, fordi det er naturlig, når det ikke er naturlig en plass.

 

Jeg har bodd i land som ikke er bygget opp av hvite, ikke betalt av hvite, ikke styrt av hvite. Det var veldig gøy, og et veldig bra land. Likte meg svært godt. Du bør prøve det en gang, reise rundt i verden og faktisk møte andre mennesker. Så masse kjekke og hyggelige mennesker som gjør så mye for deg og gir det så mye til tross for at du ikke har gitt dem noe.

 

Hollywood er ikke styrt av hvite? Kanskje jeg er fargeblind da, men det ser veldig hvitt ut for meg.

Det er ikke akkurat vanskelig å finne artikler som skriver om diskriminering og vanskeligheter for ikke-hvite i Hollywood.

 

Og jeg leser faktisk r/The_Donald ukentlig. Jeg vet hvorfor du kommer med Hollywood med en gang. Fordi masse folk fra Hollywood har kommet ut offentlig sterkt anti-Trump for innvandring og mot tiltak som begrenser innvandring. Så Trump supportere er rasende og mener alt er galt med Holllywood pga dette. Ikke overraskende at du har plukket det opp.

 

Men kommer du da til å snakke om hvordan vi må hindre denne amerikanske kulturen, eller fortsette å snakke om hvordan vi må kaste ut muslimer? Fordi hvis du faktisk vil beskytte "norsk" kultur så er USA fiende nummer 1. Så du vil være mest bekymret for det. Med mindre du bare sier det for å ikke bli stemplet som rasist for egentlig vil du bare ha vekk afrikanere og muslimer da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg prøvde en gang å dra frem nordmenn som fløy over svenskegrensa i 1940 - det var det bare å drite i.

 

Hvordan i alle dager forholder man seg til så håpløse mennesker??

Jeg prøver å lukke øynene og forestille meg en fjelltur med kjæresten, eller en ridetur i skogen, men det K O K E R !!

Jeg skal si deg hvorfor det å dra frem 1940 ikke fungerer: De trengte ikke å lære flyktningene svensk, det vil si det eksisterte nesten ikke noen form for språkbarriære og kulturen var omtrent den samme. Punkt 2: Jeg tror det var mest folk som var etterlyst av tyskerene som ble sendt over grensen.

Jeg mener også det finnes en bedre måte å hjelpe krigsflyktninger på en å flytte dem til et dyrt land som Norge, for den samme summen penger det koster å integrere en krigsflyktning kan man kansje hjelpe 7 (ett tall tatt helt ut av tomme intet)

 

Jeg har sett SJW loons sine herjinger og kontra rasisters meninger, jeg tar rasisters meninger 10 av 10 ganger i det minste det er bare meninger og ikke rasering av hele byer (Hamburg) og unversiteter (Berkley), så om det koker i hodet ditt bryr meg mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal si deg hvorfor det å dra frem 1940 ikke fungerer: De trengte ikke å lære flyktningene svensk, det vil si det eksisterte nesten ikke noen form for språkbarriære og kulturen var omtrent den samme. Punkt 2: Jeg tror det var mest folk som var etterlyst av tyskerene som ble sendt over grensen.

Jeg mener også det finnes en bedre måte å hjelpe krigsflyktninger på en å flytte dem til et dyrt land som Norge, for den samme summen penger det koster å integrere en krigsflyktning kan man kansje hjelpe 7 (ett tall tatt helt ut av tomme intet)

 

Jeg har sett SJW loons sine herjinger og kontra rasisters meninger, jeg tar rasisters meninger 10 av 10 ganger i det minste det er bare meninger og ikke rasering av hele byer (Hamburg) og unversiteter (Berkley), så om det koker i hodet ditt bryr meg mindre.

 

Hei, har du prøvd helt vanlig folk sine meninger? De som utgjør de resterende 95% av befolkningen?

 

Jeg tror du har et litt galt verdensbilde om du tror valget er mellom anarkister, SJWs og rasister.

 

 

Har du i dag store problemer med vietnameres i Norge? Hva med folk fra tidligere Jugoslavia?

 

Vi tok inn krigsflyktninger fra begge land, men merkelig nok så snakker de alle norsk og er en del av norsk kultur i dag. Og jeg hører ikke folk klage over dem heller.

 

Det fungerer heller ikke bare å flytte alle krigsflyktninger til et naboland. Eksempelvis se på kurdere. De har ikke en egen nasjon og er minoritet i alle land de lever i. Så skal du sende kurdiske syrere til Tyrkia? Tyrkia anser dem som fiender også. Det du egentlig vil er at du ikke vil ha problemer, så du vil bare at de kan få slite med sine problemer der borte. Folk som sier "du kan hjelpe dem best i nærområdet" er aldri folk som er opptatt av å hjelpe. Tror du f.eks noen som er i Røde kors som drar til land som frivillige mener at det beste er om alle pengene fokuseres på hjelp i nærområdet? Nei, de vil at land skal ta inn noen krigsflyktninger og. 

 

Du vet, vi er ikke et kapitalistisk selskap. Vi som land gjør ikke bare alltid det mest økonomiske, det vi tjener mest på. Vi gjør det ikke for nordmenn. For nordmenn så gjør vi det som er riktig og best for folk, selv om det er dyrere og ikke det økonomisk beste. Og er ikke folk uten norsk pass like mye mennesker som nordmenn? Er det slik at vi lever i en verden der vi må telle kroner og hvis vi ikke får noe tilbake, så vil vi aldri gi? Det er ekstremt grådig og egoistisk. Er det slik du vil Norge skal bli?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

........

Social Justice Warriors er en pest, OK? Anti-Fa/ black block er pest! BLM er pest! Feminisme er pest! De er voldelige og autoritære terrorister. Jeg har ingen problemer med hverdagsrasisten siden han/hun ikke er organisert på samme måte og disse kan enkelt beseires i en debatt, men når det gjelder de overnevnte så tyr de til vold og terror så fort man arrangerer ett så kalt "free speech ralley".

Rasister og Nazister, meh. De har liten til ingen makt. De som bekymrer meg er SJWs ala Anti-Fa og feminister, disse har makt.

 

Edit: trykket på post knappen litt for fort.

Jeg har ingen problemer med mennesker som har integrert seg, problemer oppstår desverre når det dannes gettoer. Så jeg er alt for å hjelpe, men jeg tror det finnes en mer effektiv måte å hjelpe på.

Endret av DjSlayer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er forfriskende at mennesker har forskjellige meninger. Er TS imot mangfold kanskje? Om man ikke tåler andre meninger så kan man jo bare isolere seg helt. Jeg har venner som er Rødt og SV medlemmer, men jeg greier allikevel å omgås dem til tross for at jeg ikke kan fordra sosialisme og multikulturalisme og elsker frihet, kapitalisme og diverse alt right politikk. Hvordan gjør vi det? Vi unngår å diskutere politikk og om noen sier noe om samfunnet, så snakker vi etterhvert om andre ting. Ikke så vanskelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

........

Social Justice Warriors er en pest, OK? Anti-Fa/ black block er pest! BLM er pest! Feminisme er pest! De er voldelige og autoritære terrorister. Jeg har ingen problemer med hverdagsrasisten siden han/hun ikke er organisert på samme måte og disse kan enkelt beseires i en debatt, men når det gjelder de overnevnte så tyr de til vold og terror så fort man arrangerer ett så kalt "free speech ralley".

Rasister og Nazister, meh. De har liten til ingen makt. De som bekymrer meg er SJWs ala Anti-Fa og feminister, disse har makt.

 

Edit: trykket på post knappen litt for fort.

Jeg har ingen problemer med mennesker som har integrert seg, problemer oppstår desverre når det dannes gettoer. Så jeg er alt for å hjelpe, men jeg tror det finnes en mer effektiv måte å hjelpe på.

 

En pest faktisk? Sterke meninger du har der. Men nazister, det er ikke så ille derimot? Fordi de etter din mening uten makt og du kan lett "beseire" dem i en debatt. Er det derfor du diskuterer, for å "slå" folk og "vinne" ?

 

Er ikke debatter ment som meningsutveksling for å sette seg inn i hva andre mener, og bli mer opplyste? Jeg vet mange ikke bruker diskusjoner som det, men er det ikke slik de egentlig skal være?

 

Jeg er forsåvidt enig i at anarkistiske organisasjoner, organisasjonen som bruker vold, hat og andre former for ekstremisme er galt. Jeg støtter ingen form for ekstremisme uansett hvor på den politiske aksen det er. Men ser du ikke selv hvordan du skriver? Det er neppe fra et mer nøkternt midtpunkt. Du virker veldig involvert i dette mot den ene siden ekstremister.

 

Og sånne greier med disse har makt, de styrer ting osv. Det er jo nesten helt likt det folk konspirerer om jøder.

 

 

Jeg har sagt det tidligere og jeg sier det igjen. Jeg leser r/The_Donald, og jeg gjenkjenner det du skriver, og det er en svært vanlig holdning der. Hvis du faktisk var imot ekstremisme så ville du fordømt all type ekstremisme og hat likt. Det du gjør her er å velge side og bestemme at noen former er ufarlig, mens andre typer er en "pest".

 

 

 

Helt enig med ghettoer. Ghettoer er ikke bra for noen, og bør for all del unngås. Og vi har rimelig greit integrering i Norge også. Vi har mange integrerte personer i Norge som er positive for samfunnet. De viser tydelig at det går helt fint å hjelpe slike nummer vi hjelper årlig.(Merk: er ikke for Sverige eller Tyskland nivå innvandring). Og vet du hva folk ør gjøre om de er opptatt av norsk kulturarv? Du kan f.eks lage klubb og ta med folk på tur og andre aktiviteter for innvandrere som nordmenn gjøre mye av, men innvandrere ikke så mye. Veldig mange av dem liker det etter å ha prøvd. Og finnes det land med snø uten folk som er glade i å gå på ski? I Emiratene bygger det tom innenlandsanlegg i ørken og 50 grader pluss. Folk som gjør dette er folk som faktisk er opptatt med å hjelpe andre, som er opptatt med den norske kulturen. Det er slike folk vi bør se opp til. Folk som faktisk gjør noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes det er forfriskende at mennesker har forskjellige meninger. Er TS imot mangfold kanskje? Om man ikke tåler andre meninger så kan man jo bare isolere seg helt. Jeg har venner som er Rødt og SV medlemmer, men jeg greier allikevel å omgås dem til tross for at jeg ikke kan fordra sosialisme og multikulturalisme og elsker frihet, kapitalisme og diverse alt right politikk. Hvordan gjør vi det? Vi unngår å diskutere politikk og om noen sier noe om samfunnet, så snakker vi etterhvert om andre ting. Ikke så vanskelig.

Frihet er multikulturalisme. Om du følger klassisk liberalistisk ideologi og laissez-faire kapitalisme (reneste form for kapitalisme) så vil du ikke diskriminere folk utifra hudfarge. Det er et system som belønner folk som er flinke uansett opphav.

 

Alt-right politikk er mye mer konservatisme enn noe annet. Og konservative er ikke egentlig for frihet. Du kan jo se det av det du skriver, det blir jo en motsetning. Konservative er opptatt av det de anser som frihet, det de oppfatter som frihet. Eksempelvis er konservative for frihet, men ikke abort. Fordi de tenker ikke på muligheten for å ta abort som frihet, men drap.

 

Vanligvis er konservative land langt mindre frie enn sosialistiske land.

 

Konservativ kapitalisme er og kapitalisme etter egne ideer. På den ene siden noen frihandelsavtaler, på den andre siden så er det full proteksjonisme for å beskytte tradisjonelle jobber. Og proteksjonisme er ikke akkurat veldig fri kapitalisme. 

 

Og når du møter enn ny-nazist tenker du "å så forfriskende å ikke møte enda en sånn ap/h velger"? Å så forfriskende å endelig møte noen som sier at folk fra Thailand er dumme? Fordi i samfunnet vårt så må trenger vi litt mer hat siden Norge er så stille og kjedelig ellers?

 

For å klarere, jeg synes det er veldig bra og skal være helt ok å si Listhaug gjør en god jobb. Eller du skulle ønske Listhaug fikk igjennom mer av det hun vil osv. Hun fører streng politikk, men ikke rasistisk politikk. Men stor forskjell på politikk og rasisme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du som snakket om hva som er naturlig og ikke. Jeg bare påpekte at det finnes ikke noen hvite mennesker naturlig. Det er noe som har oppstått via miljø.

 

Mitt hjemkontinent er Europa, mitt hjemland er Norge. Jeg har derimot ikke noen feilaktig ide om at Europa må være befolket av hvite mennesker, fordi det er naturlig, når det ikke er naturlig en plass.

 

Jeg har bodd i land som ikke er bygget opp av hvite, ikke betalt av hvite, ikke styrt av hvite. Det var veldig gøy, og et veldig bra land. Likte meg svært godt. Du bør prøve det en gang, reise rundt i verden og faktisk møte andre mennesker. Så masse kjekke og hyggelige mennesker som gjør så mye for deg og gir det så mye til tross for at du ikke har gitt dem noe.

 

Hollywood er ikke styrt av hvite? Kanskje jeg er fargeblind da, men det ser veldig hvitt ut for meg.

Det er ikke akkurat vanskelig å finne artikler som skriver om diskriminering og vanskeligheter for ikke-hvite i Hollywood.

 

Og jeg leser faktisk r/The_Donald ukentlig. Jeg vet hvorfor du kommer med Hollywood med en gang. Fordi masse folk fra Hollywood har kommet ut offentlig sterkt anti-Trump for innvandring og mot tiltak som begrenser innvandring. Så Trump supportere er rasende og mener alt er galt med Holllywood pga dette. Ikke overraskende at du har plukket det opp.

 

Men kommer du da til å snakke om hvordan vi må hindre denne amerikanske kulturen, eller fortsette å snakke om hvordan vi må kaste ut muslimer? Fordi hvis du faktisk vil beskytte "norsk" kultur så er USA fiende nummer 1. Så du vil være mest bekymret for det. Med mindre du bare sier det for å ikke bli stemplet som rasist for egentlig vil du bare ha vekk afrikanere og muslimer da.

 

Da får vi bare være uenige om hva slags folk som er europeere.

 

Og når det kommer til Hollywood er det ganske enkelt: jøder er ikke hvite, de vet det og du burde vite bedre. Du finner ofte at de later som de er det når det kommer til å promotere hvit skyldfølelse blant "sine egne" men der slutter "hvitheten" deres.

 

Bryr meg fint lite om the_donald og Trump, ingen av disse representerer eller promoterer det jeg ville kalt en positiv politisk agenda eller jobber for å stoppe hvite sin utryddelse. the_donald er en lynavleder for politisk energi bedre brukt til andre saker.

 

Verken muslimer eller afrikanere har samme innflytelse som en annen viss gruppe har når det kommer til å promotere sin agenda gjennom massemedia, det  betyr ikke at disse gruppene ikke fører med seg sine egne problemer vi kunne vært foruten.

Endret av geita_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...