Gå til innhold

Hvordan forholder du deg til Hverdagsrasistene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg synes det er forfriskende at mennesker har forskjellige meninger. Er TS imot mangfold kanskje? Om man ikke tåler andre meninger så kan man jo bare isolere seg helt. Jeg har venner som er Rødt og SV medlemmer, men jeg greier allikevel å omgås dem til tross for at jeg ikke kan fordra sosialisme og multikulturalisme og elsker frihet, kapitalisme og diverse alt right politikk. Hvordan gjør vi det? Vi unngår å diskutere politikk og om noen sier noe om samfunnet, så snakker vi etterhvert om andre ting. Ikke så vanskelig.

Frihet er multikulturalisme. Om du følger klassisk liberalistisk ideologi og laissez-faire kapitalisme (reneste form for kapitalisme) så vil du ikke diskriminere folk utifra hudfarge. Det er et system som belønner folk som er flinke uansett opphav.

 

Alt-right politikk er mye mer konservatisme enn noe annet. Og konservative er ikke egentlig for frihet. Du kan jo se det av det du skriver, det blir jo en motsetning. Konservative er opptatt av det de anser som frihet, det de oppfatter som frihet. Eksempelvis er konservative for frihet, men ikke abort. Fordi de tenker ikke på muligheten for å ta abort som frihet, men drap.

 

Vanligvis er konservative land langt mindre frie enn sosialistiske land.

 

Konservativ kapitalisme er og kapitalisme etter egne ideer. På den ene siden noen frihandelsavtaler, på den andre siden så er det full proteksjonisme for å beskytte tradisjonelle jobber. Og proteksjonisme er ikke akkurat veldig fri kapitalisme. 

 

Og når du møter enn ny-nazist tenker du "å så forfriskende å ikke møte enda en sånn ap/h velger"? Å så forfriskende å endelig møte noen som sier at folk fra Thailand er dumme? Fordi i samfunnet vårt så må trenger vi litt mer hat siden Norge er så stille og kjedelig ellers?

 

For å klarere, jeg synes det er veldig bra og skal være helt ok å si Listhaug gjør en god jobb. Eller du skulle ønske Listhaug fikk igjennom mer av det hun vil osv. Hun fører streng politikk, men ikke rasistisk politikk. Men stor forskjell på politikk og rasisme.

 

 

Jeg liker frihet for nordmenn. Det betyr derimot ikke at jeg ønsker at villfolk fra diverse møkkaland skal komme til oss og bosette seg her. Man trenger ikke være fastlåst i en enkelt politisk eller filosofisk kategori. Men om jeg skulle definere mit eget politiske ståsted hadde nok paleolibertarianisme blitt det nærmeste. Jeg ser ikke særlig forskjellig på nazister, kommunister (begge grener av sosialismen) eller islamister. De er ekstremister i hver sin kategori og jeg har møtt dem alle og behandlet dem med samme grad av respekt som jeg viser alle andre jeg møter. Jeg bryr meg ikke så mye om folk har andre meninger enn meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da får vi bare være uenige om hva slags folk som er europeere.

 

Og når det kommer til Hollywood er det ganske enkelt: jøder er ikke hvite, de vet det og du burde vite bedre. Du finner ofte at de later som de er det når det kommer til å promotere hvit skyldfølelse blant "sine egne" men der slutter "hvitheten" deres.

 

Bryr meg fint lite om the_donald og Trump, ingen av disse representerer eller promoterer det jeg ville kalt en positiv politisk agenda eller jobber for å stoppe hvite sin utryddelse. the_donald er en lynavleder for politisk energi bedre brukt til andre saker.

 

Verken muslimer eller afrikanere har samme innflytelse som en annen viss gruppe har når det kommer til å promotere sin agenda gjennom massemedia, det  betyr ikke at disse gruppene ikke fører med seg sine egne problemer vi kunne vært foruten.

 

 

Jøder er ikke hvite? Du har ett helt absurd oppheng i disse fargene. Om du måtte velge, hadde du heller ønsket hit en islamist med germansk avstamning enn en humanist ifra Kongo?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker frihet for nordmenn. Det betyr derimot ikke at jeg ønsker at villfolk fra diverse møkkaland skal komme til oss og bosette seg her. Man trenger ikke være fastlåst i en enkelt politisk eller filosofisk kategori. Men om jeg skulle definere mit eget politiske ståsted hadde nok paleolibertarianisme blitt det nærmeste. Jeg ser ikke særlig forskjellig på nazister, kommunister (begge grener av sosialismen) eller islamister. De er ekstremister i hver sin kategori og jeg har møtt dem alle og behandlet dem med samme grad av respekt som jeg viser alle andre jeg møter. Jeg bryr meg ikke så mye om folk har andre meninger enn meg.

 

 

Shithole countries har vel blitt den vanlige definisjonen på land utenfor vesten nå ;)

Lenke til kommentar

 

Jeg liker frihet for nordmenn. Det betyr derimot ikke at jeg ønsker at villfolk fra diverse møkkaland skal komme til oss og bosette seg her. Man trenger ikke være fastlåst i en enkelt politisk eller filosofisk kategori. Men om jeg skulle definere mit eget politiske ståsted hadde nok paleolibertarianisme blitt det nærmeste. Jeg ser ikke særlig forskjellig på nazister, kommunister (begge grener av sosialismen) eller islamister. De er ekstremister i hver sin kategori og jeg har møtt dem alle og behandlet dem med samme grad av respekt som jeg viser alle andre jeg møter. Jeg bryr meg ikke så mye om folk har andre meninger enn meg.

 

 

Shithole countries har vel blitt den vanlige definisjonen på land utenfor vesten nå ;)

 

 

Ikke alle land, men enkelte land er shitholes ja. Jeg vil mye heller ha folk fra Japan, Sør Korea, Italia, USA eller andre vestlige land til Norge enn mennesker fra Midtøsten, Afrika eller andre land der de har til vane å drepe og voldta hverandre non stop.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fokus på rasisme går liksom bare en vei i Norge..

Det foregår sånn at hvite etniske Nordmenn ikke liker folk fra andre kulturer..

 

Naboen min er fra Afghanistan og klager over USA og Jøder hele tida..

Han kaller meg rasist (på kødd) noen ganger, så ler jeg litt og sier; "Det er du som er rasist, din jævel!"

Etter jeg har gjort han oppmerksom på hva jeg mener, så sier han seg helt enig.

 

En annen ting jeg lurer på som han ikke vil svare på er hvordan han kan reise på "ferie" til hjemlandet hvert år, når så mange flykter derifra..

Han jobber og sliter mer enn de fleste her, så han har både hus her samtidig som han har byggd seg stor kåk der i hjemlandet.

 

FYI: Jeg prøver å si at rasisme ikke går bare en vei her.. 

Hvordan jeg forholder meg til hverdags-rasisme: Jeg ler det bort, uansett hvor det kommer fra.. Det er ikke rart det blir krig hvis folk skal påberope seg rasistisk krenkelse og "me too" over en lav sko. 

 

Ta dere sammen og oppfør dere som voksene mennesker, så er det ikke så mye å debattere på.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Jeg liker frihet for nordmenn. Det betyr derimot ikke at jeg ønsker at villfolk fra diverse møkkaland skal komme til oss og bosette seg her. Man trenger ikke være fastlåst i en enkelt politisk eller filosofisk kategori. Men om jeg skulle definere mit eget politiske ståsted hadde nok paleolibertarianisme blitt det nærmeste. Jeg ser ikke særlig forskjellig på nazister, kommunister (begge grener av sosialismen) eller islamister. De er ekstremister i hver sin kategori og jeg har møtt dem alle og behandlet dem med samme grad av respekt som jeg viser alle andre jeg møter. Jeg bryr meg ikke så mye om folk har andre meninger enn meg.

 

 

Shithole countries har vel blitt den vanlige definisjonen på land utenfor vesten nå ;)

 

 

Ikke alle land, men enkelte land er shitholes ja. Jeg vil mye heller ha folk fra Japan, Sør Korea, Italia, USA eller andre vestlige land til Norge enn mennesker fra Midtøsten, Afrika eller andre land der de har til vane å drepe og voldta hverandre non stop.

 

 

Når det gjelder mordrate kan jeg til en viss grad forstå preferansen for Japan, Sør Korea og Italia, men USA?! I mord rate er de verre enn 20 av Afrikas 55 land, og verre enn de aller fleste land i midt-østen. Bare 3 av "Western-Asia"s 18 land har høyere mord rate enn USA.

 

Med nesten 9 ganger vår mordrate, må man nesten lure på hvorfor noen nordmann skulle ønske amerikanere inn i Norge? 126. plass av 219 land, betyr at det altså er flere land i verden enn ikke, der de er flinkere til å la være å drepe hverandre, enn de er i USA.

 

Palestinere er på 15. plass, rett bak oss. Så om en amerikaner og en palestiner tar med seg sin mordrate til Norge, og gjør nordmann av seg.. Ja, da er det altså igjen, nesten 9 ganger større sjanse for å bli drept i nabokrangel med amerikaneren enn palestineren..

 

Når det gjelder voldtekt. Så finnes det nok ingen statistikk man kan stole på når det kommer til å skulle sammenlikne med enkelte land. De som utarbeider statistikken må jo nesten belage seg på innrapporterte eller observerte voldtekter. Og vi vet for eksempel at Sør Afrika kanskje er det verste landet i verden når det kommer til voldtekt. Men antallet anmeldelser matcher ikke estimatene.. Så jeg skal ikke slå i bordet med statistikk som viser at vi har 10 ganger flere anmeldte voldtekter per 100 000 innbyggere enn land som Kenya. Fordi det gir ingen mening når man som sagt neppe kan stole på statistikken. I følge den er jo nordmenn enten 20 ganger verre til å voldta, enn japanere. Eller er det japanere som er 20 ganger dårligere enn oss til å anmelde?..

 

Men hvis det er slik at vi ikke har gode nok kunnskaper til å konkludere, så burde vi kanskje la vær å konkludere? Enhver konklusjon ellers ville vel bare vært basert på fordommer? Skjønt, vi kan kanskje si at siden USA har de samme "vestlige verdiene" som oss i Norge, så kan vi sammenlikne statistikken oss imellom.. Og om så, igjen lure på hvorfor vi skulle ønske amerikanere inn i Norge..

Endret av Gabri3L
  • Liker 4
Lenke til kommentar

En pest faktisk? Sterke meninger du har der. Men nazister, det er ikke så ille derimot? Fordi de etter din mening uten makt og du kan lett "beseire" dem i en debatt. Er det derfor du diskuterer, for å "slå" folk og "vinne" ?

Er ikke meninger, det er fakta. SJ er infantilt føleri.

Er ikke debatter ment som meningsutveksling for å sette seg inn i hva andre mener, og bli mer opplyste? Jeg vet mange ikke bruker diskusjoner som det, men er det ikke slik de egentlig skal være?

Jeg kan litt mer om SJ enn gjennomsnittet, og jeg håper at jeg kan hjelpe folk til å krystalisere eksisterende kunnskap og jeg bruker allerede dokumentert fakta.

Jeg er forsåvidt enig i at anarkistiske organisasjoner, organisasjonen som bruker vold, hat og andre former for ekstremisme er galt. Jeg støtter ingen form for ekstremisme uansett hvor på den politiske aksen det er. Men ser du ikke selv hvordan du skriver? Det er neppe fra et mer nøkternt midtpunkt. Du virker veldig involvert i dette mot den ene siden ekstremister.

De fleste ler av nazister og alt-right, men når det gjelder feminister og liknende SJWs så ler de ikke de har en tendens til å være enig med dem, det skremmer meg mer en en gjeng nazister som for det meste blir møtt med hån. For å være ærlig så ler jeg også av nazister.

 

Og sånne greier med disse har makt, de styrer ting osv. Det er jo nesten helt likt det folk konspirerer om jøder.

Makt ja. Obama var/er feminist, Justin Trudeau er feminist, de har opplæring av feminister og SJ saker på universitetene rundt omkring i verden. Google har en SJ agenda (De sparket tross alt en som ikke fulgte denne agendaen, selv om han egentlig gjorde det). Den norske regjeringen lagde nettopp en lov som gjør det ulovelig å diskriminere mot kvinner og invandrere. På Twitters board of trustees finner du Feminist frequency (gamergate anyone?). Makt, hvis dette ikke er makt hva er makt? Dette er ikke en konspirasjons teori.

 

Jeg har sagt det tidligere og jeg sier det igjen. Jeg leser r/The_Donald, og jeg gjenkjenner det du skriver, og det er en svært vanlig holdning der. Hvis du faktisk var imot ekstremisme så ville du fordømt all type ekstremisme og hat likt. Det du gjør her er å velge side og bestemme at noen former er ufarlig, mens andre typer er en "pest".

Jeg ser på det numeriske forholdet, som f.eks en alt-right sammenkomst i statene samlet såvidt over 20 tillhørere, mens en protest mot Milo Yiannopoulos samlet flere tusen. Selvfølgelig fordømmer jeg alle typer ekstremisme, men jeg greier ikke å ta alt-right eller liknende så veldig seriøst, ikke i det minste foreløpig.

 

 

Helt enig med ghettoer. Ghettoer er ikke bra for noen, og bør for all del unngås. Og vi har rimelig greit integrering i Norge også. Vi har mange integrerte personer i Norge som er positive for samfunnet. De viser tydelig at det går helt fint å hjelpe slike nummer vi hjelper årlig.(Merk: er ikke for Sverige eller Tyskland nivå innvandring). Og vet du hva folk ør gjøre om de er opptatt av norsk kulturarv? Du kan f.eks lage klubb og ta med folk på tur og andre aktiviteter for innvandrere som nordmenn gjøre mye av, men innvandrere ikke så mye. Veldig mange av dem liker det etter å ha prøvd. Og finnes det land med snø uten folk som er glade i å gå på ski? I Emiratene bygger det tom innenlandsanlegg i ørken og 50 grader pluss. Folk som gjør dette er folk som faktisk er opptatt med å hjelpe andre, som er opptatt med den norske kulturen. Det er slike folk vi bør se opp til. Folk som faktisk gjør noe.

Helt greit jeg har ingenting å utsette på dette.

 

 

Jeg er i mot rasisme generelt OK? Men når normen er at kun hvite kan være rasister så setter jeg meg på bakbeina, når ordet rasist er nærmest synonymt med hvite(menn) ser jeg rødt. Når en gjeng idioter kidnapper en mentalt tilbakestående mann og torturerer ham (og sender det live på facebook), og slipper unna "hate crime charges" (minst en av de slapp unna den tilltalen) så ser jeg hvorfor rasisme mot svarte/utlendinger kan bli ett økende problem. Det er ett ubalansert system.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Da får vi bare være uenige om hva slags folk som er europeere.

 

Og når det kommer til Hollywood er det ganske enkelt: jøder er ikke hvite, de vet det og du burde vite bedre. Du finner ofte at de later som de er det når det kommer til å promotere hvit skyldfølelse blant "sine egne" men der slutter "hvitheten" deres.

 

Bryr meg fint lite om the_donald og Trump, ingen av disse representerer eller promoterer det jeg ville kalt en positiv politisk agenda eller jobber for å stoppe hvite sin utryddelse. the_donald er en lynavleder for politisk energi bedre brukt til andre saker.

 

Verken muslimer eller afrikanere har samme innflytelse som en annen viss gruppe har når det kommer til å promotere sin agenda gjennom massemedia, det  betyr ikke at disse gruppene ikke fører med seg sine egne problemer vi kunne vært foruten.

 

Beklager at jeg er er jødehater som du åpenbart er og ikke klarer å forstå hvordan religion endrer hudfargen din.

 

Du er klar over hva nazistene gjorde i Europa? Hva de gjorde mot Norge? Men likevel har du altså funnet ut at det greiene er bra?

 

Det er og helt latterlig når den gruppen i samfunnet som har definitivt mest makt og på alle måter styrer landet drive å klager over at en minoritet som er veldig svakt stilt i samfunnet har masse makt og overtar landet. Det er liksom noe som kunne blitt fortalt som en vits og være morsomt, men når folk mener det seriøst er det bare trist.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Jeg liker frihet for nordmenn. Det betyr derimot ikke at jeg ønsker at villfolk fra diverse møkkaland skal komme til oss og bosette seg her. Man trenger ikke være fastlåst i en enkelt politisk eller filosofisk kategori. Men om jeg skulle definere mit eget politiske ståsted hadde nok paleolibertarianisme blitt det nærmeste. Jeg ser ikke særlig forskjellig på nazister, kommunister (begge grener av sosialismen) eller islamister. De er ekstremister i hver sin kategori og jeg har møtt dem alle og behandlet dem med samme grad av respekt som jeg viser alle andre jeg møter. Jeg bryr meg ikke så mye om folk har andre meninger enn meg.

 

Så du mener noen grupper folk er villmenn og kommer fra møkkaland, men andre folk er greie og kan komme til Norge?

 

Litt som når USA velger ut land de ikke liker og blokkerer innvandring derfra? Hvordan mener du dette ikke er institusjonell rasisme?

 

Som jeg sa den type konservativisme er ikke frihet. Det er frihet innenfor visse rammer. Men dagens Norge er eksempelvis mer fri enn det den ideologien vil ha det til at vi skal være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når det gjelder voldtekt. Så finnes det nok ingen statistikk man kan stole på når det kommer til å skulle sammenlikne med enkelte land. De som utarbeider statistikken må jo nesten belage seg på innrapporterte eller observerte voldtekter. Og vi vet for eksempel at Sør Afrika kanskje er det verste landet i verden når det kommer til voldtekt. Men antallet anmeldelser matcher ikke estimatene.. Så jeg skal ikke slå i bordet med statistikk som viser at vi har 10 ganger flere anmeldte voldtekter per 100 000 innbyggere enn land som Kenya. Fordi det gir ingen mening når man som sagt neppe kan stole på statistikken. I følge den er jo nordmenn enten 20 ganger verre til å voldta, enn japanere. Eller er det japanere som er 20 ganger dårligere enn oss til å anmelde?..

 

Men hvis det er slik at vi ikke har gode nok kunnskaper til å konkludere, så burde vi kanskje la vær å konkludere? Enhver konklusjon ellers ville vel bare vært basert på fordommer? Skjønt, vi kan kanskje si at siden USA har de samme "vestlige verdiene" som oss i Norge, så kan vi sammenlikne statistikken oss imellom.. Og om så, igjen lure på hvorfor vi skulle ønske amerikanere inn i Norge..

 

Japan har veldig dårlig likestilling og svært gamle, konservative kjønnsroller. De har også som følge av denne kulturen problem med voldtekt ol. Både rettsvesen og politi i Japan tar stort sett ikke slik type kriminalitet veldig alvorlig. Som er mye av grunnen til at folk ikke anmelder, fordi det skal mye til at noe blir gjort. Og ellers av andre grunner så rapporterer de slik kriminalitet veldig sjeldent.

 

Voldtektsstatistikk er som du sier helt ubrukelig for sammenligning. 

 

 

Men selvfølgelig om det var Afrika/Midtøsten så ville rasisten sagt at det er middelalder kvinnesyn.

 

Om det er Japan, så heter det gode familieverdier.

 

Det er sånn rasist-land virker å fungere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er i mot rasisme generelt OK? Men når normen er at kun hvite kan være rasister så setter jeg meg på bakbeina, når ordet rasist er nærmest synonymt med hvite(menn) ser jeg rødt. Når en gjeng idioter kidnapper en mentalt tilbakestående mann og torturerer ham (og sender det live på facebook), og slipper unna "hate crime charges" (minst en av de slapp unna den tilltalen) så ser jeg hvorfor rasisme mot svarte/utlendinger kan bli ett økende problem. Det er ett ubalansert system.

 

Jeg skjønner du ikke er rasist, fordi du virker jo å snakke mye mer om USA enn Norge!

 

Det er lite relevant for meg hva slags tull som foregår i USA. Dette er sak om rasisme i Norge. Ingenting av det du skriver om USA skjer i Norge. Du kan finne mye galskap i USA på alle områder, men det hjelper svært lite med å diskutere forhold i Norge. Vi er heldigvis ikke så amerikanske enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jeg bare påpeke hvor morsomt det er at alle som driver å snakke om å bevare norsk kultur som grunn for å ikke ta inn folk de ikke liker stadig vekk bruker tankegods fra USA? Et annet land, en annen kultur? Ikke ideer som har sprunget ut fra Norge.

 

Samme som heller ikke liker globalisme selvfølgelig.

 

Lurer på hvorfor folk ikke bare kan si rett ut hva de mener? Er det som om det er egentlig galt å være rasist og mene det de mener?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg liker frihet for nordmenn. Det betyr derimot ikke at jeg ønsker at villfolk fra diverse møkkaland skal komme til oss og bosette seg her. Man trenger ikke være fastlåst i en enkelt politisk eller filosofisk kategori. Men om jeg skulle definere mit eget politiske ståsted hadde nok paleolibertarianisme blitt det nærmeste. Jeg ser ikke særlig forskjellig på nazister, kommunister (begge grener av sosialismen) eller islamister. De er ekstremister i hver sin kategori og jeg har møtt dem alle og behandlet dem med samme grad av respekt som jeg viser alle andre jeg møter. Jeg bryr meg ikke så mye om folk har andre meninger enn meg.

 

Shithole countries har vel blitt den vanlige definisjonen på land utenfor vesten nå ;)

Ikke alle land, men enkelte land er shitholes ja. Jeg vil mye heller ha folk fra Japan, Sør Korea, Italia, USA eller andre vestlige land til Norge enn mennesker fra Midtøsten, Afrika eller andre land der de har til vane å drepe og voldta hverandre non stop.

Når det gjelder mordrate kan jeg til en viss grad forstå preferansen for Japan, Sør Korea og Italia, men USA?! I mord rate er de verre enn 20 av Afrikas 55 land, og verre enn de aller fleste land i midt-østen. Bare 3 av "Western-Asia"s 18 land har høyere mord rate enn USA.

 

Med nesten 9 ganger vår mordrate, må man nesten lure på hvorfor noen nordmann skulle ønske amerikanere inn i Norge? 126. plass av 219 land, betyr at det altså er flere land i verden enn ikke, der de er flinkere til å la være å drepe hverandre, enn de er i USA.

 

Palestinere er på 15. plass, rett bak oss. Så om en amerikaner og en palestiner tar med seg sin mordrate til Norge, og gjør nordmann av seg.. Ja, da er det altså igjen, nesten 9 ganger større sjanse for å bli drept i nabokrangel med amerikaneren enn palestineren..

 

Når det gjelder voldtekt. Så finnes det nok ingen statistikk man kan stole på når det kommer til å skulle sammenlikne med enkelte land. De som utarbeider statistikken må jo nesten belage seg på innrapporterte eller observerte voldtekter. Og vi vet for eksempel at Sør Afrika kanskje er det verste landet i verden når det kommer til voldtekt. Men antallet anmeldelser matcher ikke estimatene.. Så jeg skal ikke slå i bordet med statistikk som viser at vi har 10 ganger flere anmeldte voldtekter per 100 000 innbyggere enn land som Kenya. Fordi det gir ingen mening når man som sagt neppe kan stole på statistikken. I følge den er jo nordmenn enten 20 ganger verre til å voldta, enn japanere. Eller er det japanere som er 20 ganger dårligere enn oss til å anmelde?..

 

Men hvis det er slik at vi ikke har gode nok kunnskaper til å konkludere, så burde vi kanskje la vær å konkludere? Enhver konklusjon ellers ville vel bare vært basert på fordommer? Skjønt, vi kan kanskje si at siden USA har de samme "vestlige verdiene" som oss i Norge, så kan vi sammenlikne statistikken oss imellom.. Og om så, igjen lure på hvorfor vi skulle ønske amerikanere inn i Norge..

USA har problemer ja, og det kalles multikulturalisme. Negrene der borte står feks for kun 13% av befolkningen men for 51% av all voldelig kriminalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg liker frihet for nordmenn. Det betyr derimot ikke at jeg ønsker at villfolk fra diverse møkkaland skal komme til oss og bosette seg her. Man trenger ikke være fastlåst i en enkelt politisk eller filosofisk kategori. Men om jeg skulle definere mit eget politiske ståsted hadde nok paleolibertarianisme blitt det nærmeste. Jeg ser ikke særlig forskjellig på nazister, kommunister (begge grener av sosialismen) eller islamister. De er ekstremister i hver sin kategori og jeg har møtt dem alle og behandlet dem med samme grad av respekt som jeg viser alle andre jeg møter. Jeg bryr meg ikke så mye om folk har andre meninger enn meg.

 

Så du mener noen grupper folk er villmenn og kommer fra møkkaland, men andre folk er greie og kan komme til Norge?

 

Litt som når USA velger ut land de ikke liker og blokkerer innvandring derfra? Hvordan mener du dette ikke er institusjonell rasisme?

 

Som jeg sa den type konservativisme er ikke frihet. Det er frihet innenfor visse rammer. Men dagens Norge er eksempelvis mer fri enn det den ideologien vil ha det til at vi skal være.

Selvfølgelig, vi bør være veldig forsiktig med hvilke type mennesker vi tar inn. Enkelte raser og kulturer er enklere å integrere inn i det norske samfunnet enn andre. Somaliere har vist seg å være en problemgruppe i Europeiske samfunn, samt muslimer generelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jeg bare påpeke hvor morsomt det er at alle som driver å snakke om å bevare norsk kultur som grunn for å ikke ta inn folk de ikke liker stadig vekk bruker tankegods fra USA? Et annet land, en annen kultur? Ikke ideer som har sprunget ut fra Norge.

 

Samme som heller ikke liker globalisme selvfølgelig.

 

Lurer på hvorfor folk ikke bare kan si rett ut hva de mener? Er det som om det er egentlig galt å være rasist og mene det de mener?

 

Utvilsomt galt ja. Med ett par uhederlige unntak her det så er det godt at de fleste har såpass med sjelsevner at de ihvertfall kvier seg for å si det rett ut.

Lenke til kommentar

 

Jeg er i mot rasisme generelt OK? Men når normen er at kun hvite kan være rasister så setter jeg meg på bakbeina, når ordet rasist er nærmest synonymt med hvite(menn) ser jeg rødt. Når en gjeng idioter kidnapper en mentalt tilbakestående mann og torturerer ham (og sender det live på facebook), og slipper unna "hate crime charges" (minst en av de slapp unna den tilltalen) så ser jeg hvorfor rasisme mot svarte/utlendinger kan bli ett økende problem. Det er ett ubalansert system.

Jeg skjønner du ikke er rasist, fordi du virker jo å snakke mye mer om USA enn Norge!

 

Det er lite relevant for meg hva slags tull som foregår i USA. Dette er sak om rasisme i Norge. Ingenting av det du skriver om USA skjer i Norge. Du kan finne mye galskap i USA på alle områder, men det hjelper svært lite med å diskutere forhold i Norge. Vi er heldigvis ikke så amerikanske enda.

 

Det smitter, informasjonen er lett tilgjengelig nå for tiden. Og hvilke læremidler tror du blir brukt på universitetet i sosiale fag? Det er naivt å tro at hva som skjer i USA ikke påvirker oss her i lille Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Japan har veldig dårlig likestilling og svært gamle, konservative kjønnsroller. De har også som følge av denne kulturen problem med voldtekt ol. Både rettsvesen og politi i Japan tar stort sett ikke slik type kriminalitet veldig alvorlig. Som er mye av grunnen til at folk ikke anmelder, fordi det skal mye til at noe blir gjort. Og ellers av andre grunner så rapporterer de slik kriminalitet veldig sjeldent.

 

Hvordan vet du at Japan ikke tar slik kriminalitet alvorlig, det er ikke min erfaring. 

 

En av grunnene til at Japan har lavere anmeldelserate, er fordi gjerningsmannen betaler penger til offeret sånn at det ikke blir en rettsak. 

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beklager at jeg er er jødehater som du åpenbart er og ikke klarer å forstå hvordan religion endrer hudfargen din.

 

Du er klar over hva nazistene gjorde i Europa? Hva de gjorde mot Norge? Men likevel har du altså funnet ut at det greiene er bra?

 

Det er og helt latterlig når den gruppen i samfunnet som har definitivt mest makt og på alle måter styrer landet drive å klager over at en minoritet som er veldig svakt stilt i samfunnet har masse makt og overtar landet. Det er liksom noe som kunne blitt fortalt som en vits og være morsomt, men når folk mener det seriøst er det bare trist.

 

 

Du har jo så klart hvite som er jøder - men de vil aldri være en del av "the tribe" eller bli helt akseptert, det er en aksept de kun kan få blant sine egne. Det er noe du i en ideell verden blir født med, men med dagens nivå av selvhat og angrep på den hvite identiteten er ikke dette alltid like enkelt i vårt samfunn.

 

Ingen som snakker om nazister her, her er det snakk om overlevelse av kultur, identitet, hudfarge og nasjon.

 

Det er ikke unaturlig at nordmenn styrer Norge. Hadde det vært noen andre enn nordmenn ville det vært unaturlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...