Gå til innhold

Hvordan forholder du deg til Hverdagsrasistene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TS sin mening trenger ikke å være den eneste rette, en rett mening finnes ikke. Men det finnes meninger som er feil. 

 

Du kan f.eks ikke mene at Holocaust ikke skjedde, det skjedde. Du kan ikke mene jorden er flat, den er ikke.

 

Du kan ikke mene at det Hitler gjorde var rett og bra. Rasisme er et utelukkende negativt ord. Av en god grunn. Du mener at nordmenn som mennesker er langt bedre enn folk som har mørkere hud og behandler dem mer som dyr enn mennesker. Snakker som dem mer som dyr enn mennesker. Bryr seg sannsynligvis mye mer om en hund eller katt enn 100 muslimer.

 

Det er ikke riktig. Vi kan ikke som mennesker vite akkurat hva som er riktig alltid. Men noen ting vet vi definitivt er galt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager forholder man seg til så håpløse mennesker??

Man lar de ha meningene sine og kommer seg videre i livet, evt. forteller at man er uenig, men ikke gidder diskutere i dybden. Hvis man er så skjør at man ikke vet hvordan man takler at folk har meninger som differansierer fra sine egne så bør man oppsøke psykolog.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager forholder man seg til så håpløse mennesker?

 

Omgås ikke slike mennesker overhodet. Du må være i et merkelig miljø.

 

Men, det skal sies at både jeg og omgangskretsen min er sterkt kritiske til islam og har ikke så mye positivt å si om den religionen. Det er dog ikke noe vi diskuterer høylytt eller på en støtende måte hvis vi tilfeldigvis skulle omgås innvandrere eller muslimer. :) 

Lenke til kommentar

---------

Hvordan i alle dager forholder man seg til så håpløse mennesker??

Jeg prøver å lukke øynene og forestille meg en fjelltur med kjæresten, eller en ridetur i skogen, men det K O K E R !!

 

Disse uten solidaritet for andre mennesker, gjerne de samme som heller ikke viser solidaritet med dyr og natur, vil forhåpentligvis alltid være av mindretallet. Selv om de ofte virker mange der de klumper seg sammen, helst på internett. Diskuter med dem når du orker, ignorer dem ellers.

 

Jeg syntes posten din viser at du har hjertet på rett plass og kan gå med hodet høyt hevet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager forholder man seg til så håpløse mennesker??

Jeg prøver å lukke øynene og forestille meg en fjelltur med kjæresten, eller en ridetur i skogen, men det K O K E R !!

 

Prøv å se på det som en form for tourettes syndrom. De kan ikke noe for at de har så lav intelligens, så det er faktisk litt synd på dem..

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Hvordan i alle dager forholder man seg til så håpløse mennesker??

Jeg prøver å lukke øynene og forestille meg en fjelltur med kjæresten, eller en ridetur i skogen, men det K O K E R !!

Prøv å se på det som en form for tourettes syndrom. De kan ikke noe for at de har så lav intelligens, så det er faktisk litt synd på dem..

Det er nesten som man ikke tror hva man leser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det jeg tror du bør gjøre er å bare lukke ørene, slutte å bry deg, og holde deg unna slike diskusjoner. Jeg kan være ærlig med en gang og si jeg er ganske ut på høyre siden, og vil nok si jeg er "kritisk" til mye av innvandringen. I min vennegjeng så har jeg flere personer som er helt motsatt, og vil hjelpe alle, og tar gjerne inn flere. Dette fører til diskusjoner, og her er poenget mitt. Dere blir så utrolig sinte. Skikkelig brydd, og noen ganger ordentlig forbanna når noen ikke har samme mening som dere, eller samme syn.

Det kan med andre ord være litt "gøy" å fyre dere opp litt, for mange av dere blir som sagt så sinte at det er på kanten til latterlig/nesten litt gøy.

Nå sier jeg ikke at jeg oppfordrer til diskusjon hvor jeg bevisst fyrer folk opp, men når temaer som dette kommer opp i min krets skjer det ofte, trenger ikke være bevisst fra min side heller. Bare jeg kommer med mine synspunkter og begrunnelser, blir det ordentlig god stemning.

Endret av Vertical^
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan i alle dager forholder man seg til så håpløse mennesker??

Jeg prøver å lukke øynene og forestille meg en fjelltur med kjæresten, eller en ridetur i skogen, men det K O K E R !!

Prøv å se på det som en form for tourettes syndrom. De kan ikke noe for at de har så lav intelligens, så det er faktisk litt synd på dem..

Det er nesten som man ikke tror hva man leser.

 

 

Nei, ikke sant? Menneskeheten kan få en Tesla ut i verdensrommet. Men selv ikke her i verdens beste land å leve i. Med en av de høyeste levestandardene, laveste kriminaliteten og høyeste utdannelsen tilgjengelig for alle. Og likevel klarer vi ikke få bukt med rasisme..

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Endel har behov for og rakke ned på andre for og hevde og føle seg bedre med seg selv, og sine mangler.

 

Svake og utesatte i samfunnet blir naturlige mål. Eneste oppskriften er konfrontasjon og få dem til og faktisk reflektere over hva de sier.

De fleste gir seg, eller "jeg mente det ikke sånn". Men det gjør nok at de gir saken et par ekstra tanker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Var borti noe på jobb en gang. Jeg dro en spøk og sa at jeg var ute å lagde snøengler med bilen en kveld. Altså, jeg hadde kjørt på noen fotgjengere.

 

Ene kollegaen min svarte med et smil: "Ja da håper jeg at det var sånne svartinger du kjørte på". 

 

Ble paff av svaret hans, det satt meg litt ut. Men unngikk å svare noe mer. Og distanserte meg fra samtalen der og da. Grei måte å forlate dialogen uten å direkte si at det var litt rart det som ble sagt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

---------

Hvordan i alle dager forholder man seg til så håpløse mennesker??

Jeg prøver å lukke øynene og forestille meg en fjelltur med kjæresten, eller en ridetur i skogen, men det K O K E R !!

Disse uten solidaritet for andre mennesker, gjerne de samme som heller ikke viser solidaritet med dyr og natur, vil forhåpentligvis alltid være av mindretallet. Selv om de ofte virker mange der de klumper seg sammen, helst på internett. Diskuter med dem når du orker, ignorer dem ellers.

 

Jeg syntes posten din viser at du har hjertet på rett plass og kan gå med hodet høyt hevet.

Hjelper ikke når hjernen ikke er på rett plass..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var borti noe på jobb en gang. Jeg dro en spøk og sa at jeg var ute å lagde snøengler med bilen en kveld. Altså, jeg hadde kjørt på noen fotgjengere.

 

Ene kollegaen min svarte med et smil: "Ja da håper jeg at det var sånne svartinger du kjørte på".

 

Ble paff av svaret hans, det satt meg litt ut. Men unngikk å svare noe mer. Og distanserte meg fra samtalen der og da. Grei måte å forlate dialogen uten å direkte si at det var litt rart det som ble sagt.

Ble noen skadet? Annet enn at du ble litt fornærmet på vegne av andre, som ikke engang fikk med seg hva som ble sagt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

poff

Ble noen skadet? Annet enn at du ble litt fornærmet på vegne av andre, som ikke engang fikk med seg hva som ble sagt?

 

 

haha, wat??? Syntes du det var rart at en som ikke anser seg som rasist, distansere seg fra en spøk om å drepe svartinger?

Endret av Jokerjævel
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...