Gå til innhold

Hvordan forholder du deg til Hverdagsrasistene?


Anbefalte innlegg

 

 

Om en føler at håpet er i ferd med å glippe er det greit å minne seg selv på at folka en diskuterer med på ingen måte er representative for "menneskeheten", men derimot utgjør en mikroskopisk minoritet av ytterliggående drittsekker som liker å fremstille seg selv som representanter for "folkesjela".  Heldigvis kunne intet være lengre fra sannheten.

Jeg liker også å tenke på det faktum at deres fremtidsvisjon er umulig å oppnå, mens min fremtidsvisjon er uungåelig og vi trenger ikke gjøre noe for å oppnå den, bare la naturen gå sin gang slik den alltid gjør.

 

 

i Japan var det ca 0.2% ikke-asiatere i 2000 som er født i utlandet og nå er det ca 0.4%. I Kina er det under 0.1%. Det samme gjelder resten av Asia, og Sør Amerika.  I Afrika og Midtøsten har de faktisk blitt mer homogene.

 

Det er bare i vesten hvor din fremtidsvisjon er på vei til å skje, og det er et valg vesten har tatt. Før noen misforstår, jeg har ingen problemer med multikulturelle samfunn om man gjør det på riktig måte som f.eks. Australia.

 

Ja sant det du sier verden blir faktisk ikke mer multikulturell men faktisk mer statlig homokulturell. Det er også ikke til å legge under en stol at mange av flyktningene vi har sett komme til Norge de siste tiårene har kommet delvis pga multikulturelle konflikter. 

 

Jeg er liberallist til min hals, men jeg ser problemer med multikultur, da dette er med på å skape et "vi" og "dem". Jeg tror ikke at venstresiden mener å "ødelegge den vestlige sivilisasjon" men jeg tror de er litt naive hvis de tror at påtvungen multikultur funker. Det beste eksempelet på påtvungen multikultur var oppdelingen av Afrika. Nå er det ikke slik at all elendigheten i Afrika skyldes dette men det er en faktor.

 

Det er ikke slikt at multikulturelle land ikke kan funke, USA og Canada er multikulturelle land og funker helt fint. Norge er et relativt homogent land og funker helt ok, mens mange homogene land i øst-Europa funker mindre bra. 

 

https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2013/05/16/a-revealing-map-of-the-worlds-most-and-least-ethnically-diverse-countries/?utm_term=.e4bfb22e734c

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det kommer til hvordan jeg forholder meg til  hverdagrasisme, så ser jeg så lite av det til daglig at det blir som å spør meg hva jeg gjør med elefantbæsjen i oppkjørselen min? Ingenting er vell svaret. Jeg har ingen elefantbæsj i min oppkjørsel, og til folk som sliter med at det er mange rasister rundt seg burde kanskje tenke seg å få nye venner?  

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvem av oss går rundt og slår ned dem som vi ikke liker? Ikke kast stein når du står i et glasshus.

 

 

Glasshuset finnes kun i ditt eget forvirrede hode.  Jeg forsvarte kun en venn mot et fysisk angrep.

Såvidt jeg husker sa du at du så en muslimsk dame på bussen bli revet av hijaben. Men nå sier du hun var din venn.

Lenke til kommentar

Som sagt, forvirret.  Eller kanskje bare dårlige leseferdigheter.  Eller dårlig leseforståelse.  Eller dårlig hukommelse.  Eller alt sammen.

 

Jepp, mest trolig alt sammen.

 

Ser ut til at det oppsto en kortslutning når du kom med en sånn ekstrem ytring B, og det ble bare mer forvirrende når du nok en gang bekreftet at det var en venn av deg. 

En muslim kan jo tross alt ikke også være en venninne, det er en selvmotsigelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Woops, så det nå.

Er ikke rasisme tveegget per definisjon? Er ikke holdningene mot rasisme kollektivistiske og samstemte allerede? Hva bevarer vi egentlig? Pigmenter, er det det handler om?

 

Helt retorisk.

 

Om holdningene er rasistiske mot hvite må holdningene forandres på, syns du ikke ?

 

Her er det snakk om å bevare det vestlige europeeiske folk, pigmenter er bare en del av det hele.

Jeg liker egentlig ikke å tenke at verden kun består av hvite og svarte, som om det er nevneverdig forskjell på menneskekroppen. Vi er mennesker uansett pigmentfarge.

 

Bevare og bevare, det er en uunngåelig at verden sammenkobles. Er ikke holdninger imot hat det som bør bevares? Skal vi videreføre janteloven med det samme? :laugh:

Lenke til kommentar

En muslim kan jo tross alt ikke også være en venninne, det er en selvmotsigelse.

 

Akkurat det slo meg faktisk ikke i farten gitt, men det er klart at en slik selvmotsigende kombinasjon var nødt til å skape kortslutning i en hjerne som i utgangspunktet er temmelig begrenset.

 

Jaggu godt jeg ikke nevnte at jeg i tillegg jevnlig omgås hinduer, buddhister, en og annen sikh, en jain og til og med en parsi.  Gudene vet hva som da hadde skjedd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaggu godt jeg ikke nevnte at jeg i tillegg jevnlig omgås hinduer, buddhister, en og annen sikh, en jain og til og med en parsi.  Gudene vet hva som da hadde skjedd.

 

Jeg har ikke ord.. det kan se ut som om du fascineres av andre kulturer og anerkjenner mennesket for å være et helt spekter av unike individer med egne meninger som kan gå på kryss av både kultur og religion. Bevaremævæl.

Lenke til kommentar

Hva skal en si....folk er folk, uansett.  Og stort sett hyggelige, med ett og annet unntak - som de som er så godt synlige her på forumet.  Men for all del, drittsekker og undermålere finner man jo i alle kulturer, så det skulle bare mangle om ikke vi også skulle ha våre egne.

Endret av Belfaborac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om holdningene er rasistiske mot hvite må holdningene forandres på, syns du ikke ?

 

Her er det snakk om å bevare det vestlige europeeiske folk, pigmenter er bare en del av det hele.

Jeg liker egentlig ikke å tenke at verden kun består av hvite og svarte, som om det er nevneverdig forskjell på menneskekroppen. Vi er mennesker uansett pigmentfarge.

 

Bevare og bevare, det er en uunngåelig at verden sammenkobles. Er ikke holdninger imot hat det som bør bevares? Skal vi videreføre janteloven med det samme? :laugh:

 

Du og andre sier det er uungåelig, men ingen av dere har vist at det faktisk skjer. I motsetning til andre her inne i tråden som har vist at utviklingen går andre veien der nasjoner blir mer homogene, bare ikke hvite land.

 

Du sier også det bare er snakk om pigmenter, ville en afrikaner eller araber som ble hvit se ut som en europeer bare fordi pigmentene ble forandret ? Bare å google white blacks og se hvordan det eventuelt ville sett ut.

 

Det er ikke snakk om jantelov? eller hat, her er det snakk om at kun en folkegruppe skal godta å bli minoriteter i sine egne land uten at noen kan gi en grunn hvorfor. Legg merke til at ingen av disse anti-hvite posterne her inne tar opp diskusjonene lenger. De vet at de står på feil side av saken.

Endret av geita_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

------------------------------------------

 

Det er ikke snakk om jantelov? eller hat, her er det snakk om at kun en folkegruppe skal godta å bli minoriteter i sine egne land uten at noen kan gi en grunn hvorfor. Legg merke til at ingen av disse anti-hvite posterne her inne tar opp diskusjonene lenger. De vet at de står på feil side av saken.

 

 

Du må ikke finne på å tolke min manglende deltagelse i debatten her som i at det er noe sannhet i disse logikkbristene dine, heller at det hele blir pinlig banalt i 2018.

 

Ingen kommer og drar deg ut av fjøset og introduserer deg til verden, det må du gjøre selv og derfor orker ikke folk å kaste så bort så mye mer av tia si på å svare deg før du selv gjør en innsats. Denne rasebevisstheten må gå, du er selvfølgelig ikke bedre enn noen slik du holder på nå. Enspora og urettferdig.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Jeg snakker om en filosofi som kommer til Norge via akademia, også takket være Internett med plattformer som dekker internasjonalt vil slikt lekke inn i det norske samfunnet. Det er ett par personer på dette forumet som faktist bruker den retorikken "allerede". Å si att dette ikke gjelder Norge er naivt.

 

Du leser tydeligvis ikke hva jeg skriver, gjør du vel?

 

Jeg tror den første som skrev at den virkelige kulturinnflytelsen som "ødelegger den norske kulturen" kommer fra USA. Og lurte på hvorfor folk som var så redd for norsk kultur ikke var redde for det, men heller muslimer og afrikanere. Siden du vet, argumentene for det gir ikke mening og folk som mener det kan ikke svare på det spørsmålet.

 

 

Men vær så snill, vi har ikke Black Lives Matter i Norge, fordi vi har ikke en stor befolkning afro-amerikanere som var slaver og som regelmessig blir skutt av triggerhappy politi uten utdanning. Vi har ikke antifa. Ingen som torturerte noen og streamet det live. Det er forskjell på at Norge er påvirket av USA og at Norge er USA. Noen områder er forskjellene små, men når det kommer til politi, rase, politikk er forskjellene store.

 

Hvis du er så opptatt av akademia så vet du det.

Lenke til kommentar

 

Ja, jeg tror vi alle kan være enig i at det å ikke interagere med folk med andre synspunkt og stigmatisere andre er noe negativt.

 

Eksempelvis folk som velger å ikke interagere med folk med "feil" hudfarge, og så stigmatisere disse. Ikke uten grunn all statistikk sier at folk som har minst kontakt med innvandrere er mest kritisk, og de med mest er minst kritiske.

 

Det å snakke sammen og bekjempe hat er viktig.

Er dette grunnen til at nordmenn flytter fra innvandrerstrøk i Oslo, eller andre voksende ghettoer?

 

Hva er det som egentlig gjør at enkelte skoler i Oslo nesten består av 100% innvandrerbarn? Hvor er de norske barna?

 

Kanskje de likte seg så godt blant innvandrerne at de selv faktisk ble innvandrere...

 

...da de flyttet til et nytt sted.

 

Statistikk er generelt. Du vil f.eks se statistikk over befolkningen i Oslo. 

 

Det er klart folk ikke vil bo i ghettoer. Og som nordmann har du ofte mer muligheter og alternativer og flytter vekk ifra ghettoen. Det er selvfølgelig et stort problem når det dannes raseskiller. Så vi trenger helt klart tiltak for å få til integreringen bedre. Og integreringen i Norge i stort sett alle andre steder enn enkelte strøk i Oslo er veldig god.

 

Men det er ikke vanskelig å finne dokumentasjon på dette. Når de stemte i Sveits om innvandring så var landsbygden klart nei. Og byene der de fleste innvandrere bodde, var ja. Så du kan prøve å være smart og vittig, men byer med mer innvandrere er og generelt mer positive til innvandrere. Mens folk på landsbygd spesielt er mest negative, til tross for at de har minimal til ingen kontakt med folkene de er negative til. 

 

 

Fordi igjen rasisme bygger på fordommer ikke kunnskap. Kunnskap bekjemper rasisme, da det er vanskelig å holde på fordommene sine i møte med sannheten.

Lenke til kommentar

Som sagt, forvirret.  Eller kanskje bare dårlige leseferdigheter.  Eller dårlig leseforståelse.  Eller dårlig hukommelse.  Eller alt sammen.

 

Jepp, mest trolig alt sammen.

Jeg synes det er utrolig hver gang, uansett hvor mange ganger det skjer. Du har altså skrevet rett ut hva som skjedde, alle kan gå tilbake å lese det når de vil. Alikevel klarer altså folk å dikte opp helt latterlige ting du angivelig sa. 

 

Det er vel kanskje slik det fungerer da?

A til B: Møtte en somalier på byen i dag

B til C: A ble banket og ranet opp av somalier på byen i dag

C til A: Alle somaliere er ranere og voldteksmenn

Lenke til kommentar

 

Du og andre sier det er uungåelig, men ingen av dere har vist at det faktisk skjer. I motsetning til andre her inne i tråden som har vist at utviklingen går andre veien der nasjoner blir mer homogene, bare ikke hvite land.

 

Det var en gang en mann. Han så at landet sitt hadde problemer, og han så samtidig at landet hadde mye innvandrere. Samtidig så han at til tross for at landet slet var det fortsatt rike igjen. En del av disse viste seg å være jødiske. Den logiske slutningen var dermed at jøder var grådige og onde og måtte vekk, og befolkningen i landet måtte homogeniseres. Og da snakker vi ikke om det Tine gjør med melk. Selv om denne mannen også fant ut at han kunne lage "fabrikker" for å homogenisere landet. 

 

 

Men til tross for at denne mannen gjorde landet bedre, og til tross for at han enda ikke hadde startet homogeniseringen i neste steg for å gjøre landet til et stort og mektig land igjen var det de som kom med dumme og naive ideer og tanker som ville ført til landets undergang. Disse ble ble selvfølgelig stemplet som anti-hvite eller fiender og heldigvis for dette landet så hadde de en skikkelig leder som tok seg av trusselen fra disse anti-hvite og fikk kontroll over landet ved hjelp av et byrå med dobbelkonsonant. 

 

Alt var bra, alt gikk etter planen helt til globalistene og kommunistene ødela alt, la landet i ruiner. Og splittet landet mellom globalisme og kommunisme før det samlet seg og tok en lederrolle innenfor globalisme. Og landet faller selvfølgelig raskt under dette fæle globaliststyre.

 

 

Enda fortelles denne fortellingen på skoler i hele kontinentet, bare at historien er vinklet til å være fake news selvfølgelig siden vinneren skriver historien. Heldigvis finnes det folk som geita_ som ser gjennom denne propagandaen.

 

Tenk hva som kan skje med kontinentet vårt om vi ikke lærer fra historien?

Lenke til kommentar

Som sagt, forvirret.  Eller kanskje bare dårlige leseferdigheter.  Eller dårlig leseforståelse.  Eller dårlig hukommelse.  Eller alt sammen.

 

Jepp, mest trolig alt sammen.

 

Til å være en såpass tolerant antirasist synes jeg du er veldig krass og bruker veldig lite fine ord om de du debatterer med. Bjelken i egne øyne vet du....

 

Og det å kalle andre mennesker for søppel. Er dette typisk for de tolerante og antirasistiske?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du må ikke finne på å tolke min manglende deltagelse i debatten her som i at det er noe sannhet i disse logikkbristene dine, heller at det hele blir pinlig banalt i 2018.

 

Ingen kommer og drar deg ut av fjøset og introduserer deg til verden, det må du gjøre selv og derfor orker ikke folk å kaste så bort så mye mer av tia si på å svare deg før du selv gjør en innsats. Denne rasebevisstheten må gå, du er selvfølgelig ikke bedre enn noen slik du holder på nå. Enspora og urettferdig.

 

Det eneste som er urettferdig er hvordan hvite skal bli minoriteter i sine egne land uten at du eller noen andre kan gi en grunn hvorfor det skal bli slik.

 

Om hvite vil kan vi enkelt sette en stopper for vår egen utryddelse du og andre her inne håper og jobber for. Og i en bedre verden hadde vi gått hardt ut mot anti-hvite holdninger slik vi ser her i tråden.

Endret av geita_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...