Gå til innhold

Hva var det beste spillet i 2017? Stem her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har spilt Fotza Motorsport lenge. Jeg spile toeren lenge før treeren kon ut så jeg kan kanskje skryte litt av at jeg har litt erfaring dog er veldig langt unna å være virkelig flink.

 

Dog i disse microtransaktion tider så synes jeg Forza Motorsport 7 skal ha noen stjerner. I Forza 5 og 6 pluss Horizon 2 og 3 så kunne man kjøpe biler (noe det er mange av) for penger. Den muligheten er nå borte og det skal de ha skryt for. I Forza 7 kan du ikke kjøpe deg fordeler

Lenke til kommentar

Jeg har spilt Fotza Motorsport lenge. Jeg spile toeren lenge før treeren kon ut så jeg kan kanskje skryte litt av at jeg har litt erfaring dog er veldig langt unna å være virkelig flink.

 

Dog i disse microtransaktion tider så synes jeg Forza Motorsport 7 skal ha noen stjerner. I Forza 5 og 6 pluss Horizon 2 og 3 så kunne man kjøpe biler (noe det er mange av) for penger. Den muligheten er nå borte og det skal de ha skryt for. I Forza 7 kan du ikke kjøpe deg fordeler

 

Forza 7 har da lootboxes? Og de har sagt at man har tenkt å ta penger for det etterhvert (selv om det muligens er utsatt pga alt backlashet i det siste), og det inkluderer mods som gir mer gull (eller hva de nå kaller det).

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg har spilt Fotza Motorsport lenge. Jeg spile toeren lenge før treeren kon ut så jeg kan kanskje skryte litt av at jeg har litt erfaring dog er veldig langt unna å være virkelig flink.

 

Dog i disse microtransaktion tider så synes jeg Forza Motorsport 7 skal ha noen stjerner. I Forza 5 og 6 pluss Horizon 2 og 3 så kunne man kjøpe biler (noe det er mange av) for penger. Den muligheten er nå borte og det skal de ha skryt for. I Forza 7 kan du ikke kjøpe deg fordeler

 

Forza 7 har da lootboxes? Og de har sagt at man har tenkt å ta penger for det etterhvert (selv om det muligens er utsatt pga alt backlashet i det siste), og det inkluderer mods som gir mer gull (eller hva de nå kaller det).

 

AtW

Så får vi se om de gjør det da. Lootboksene som de er nå erstatter rewards man får ved å slå av abs og tc og kjøre gode svinger og sånt.
Lenke til kommentar

Å stemme på bare én kandidat i et år som 2017 føles så urettferdig at det nærmest er sadistisk. Ikke at jeg har det minste fnugg av tvil om hvilket spill som er best i år, men det er så mange andre bra spill som fortjener respekt.

 

Derfor vil jeg i tillegg her lage min egen liste basert på Gamers eget oppsett. Bare fordi. :p

 

 

Topp 10

 

1. NieR: Automata

 

2. Nioh

 

3. Horizon Zero Dawn

 

4. Persona 5

 

5. Hellblade: Senua's Sacrifice

 

6. Super Mario Odyssey

 

7. Doki Doki Literature Club

 

8. Night in the Woods

 

9. Tales of Berseria

 

10. Yakuza 0

 

Beste enspilleropplevelse

 

1. NieR: Automata

 

2. Nioh

 

2. Horizon: Zero Dawn

 

Beste flerspilleropplevelse

 

1. Divinity: Original Sin 2

 

2. Nioh

 

2. Tekken 7

 

Beste originale idé

 

1. Hellblade: Senua's Sacrifice

 

2. Pyre

 

2. Night in the Woods

 

Beste musikk

 

1. NieR: Automata

 

2. Finding Paradise

 

2. Persona 5

 

Beste lyddesign

 

1. Hellblade: Senua's Sacrifice

 

2. NieR: Automata

 

2. Divinity: Original Sin 2

 

Beste visuelle design

 

1. Rime

 

2. Oure

 

2. Hollow Knight

 

Beste historie

 

1. NieR: Automata

 

2. Hellblade: Senua's Sacrifice

 

2. Night in the Woods

 

Største skuffelse

 

1. The Legend of Zelda: Breath of the Wild

 

2. For Honor

 

2. Torment: Tides of Numenera

 

Største overraskelse

 

1. Doki Doki Literature Club

 

2. A Hat in Time

 

2. Night in the Woods

 

 

Hmm, et mindre bra år enn jeg husket basert på kandidatene.

 

AtW

Galskap! Er du laget av stein eller? :( Har du i det hele tatt spilt noen av årets spill? Året har vært fantastisk. Tok meg flere timer bare å kutte ned til tre kandidater i musikkategorien. :confused:

Endret av Rider of Reason
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler det blir feil å stemme siden det er flere spill på listen jeg tror kan bli årets vinner men som jeg ikke har spilt enda, men hvor i alle dager er Life is Strange: Before the Storm? Jeg har ikke spilt det enda selv så vet ikke om det kan måle seg med det første, men Life is Strange var det desidert beste spillet i 2015 og det sier jo litt med tanke på hvor sinnsykt bra 2015 var med titler som Witcher 3, Fallout 4, Bloodborne, Batman: Arkham Knight, Undertale, Pillars of Eternity, Ori and the Blind Forest, Rise of the Tomb Raider, Rocket League, Halo 5, Until Dawn og en haug med andre knalltitler.

 

Er Before the Storm så elendig at dere ikke synes det fortjener listeplass engang? Kjenner jeg blir litt triggered :p

Lenke til kommentar

Føler det blir feil å stemme siden det er flere spill på listen jeg tror kan bli årets vinner men som jeg ikke har spilt enda, men hvor i alle dager er Life is Strange: Before the Storm? Jeg har ikke spilt det enda selv så vet ikke om det kan måle seg med det første, men Life is Strange var det desidert beste spillet i 2015 og det sier jo litt med tanke på hvor sinnsykt bra 2015 var med titler som Witcher 3, Fallout 4, Bloodborne, Batman: Arkham Knight, Undertale, Pillars of Eternity, Ori and the Blind Forest, Rise of the Tomb Raider, Rocket League, Halo 5, Until Dawn og en haug med andre knalltitler.

 

Er Before the Storm så elendig at dere ikke synes det fortjener listeplass engang? Kjenner jeg blir litt triggered :p

 

La til LiS: BtS nå. Det ble også glemt litt bort i listeutvalget. :) Det har for øvrig alltid vært mulig å skrive inn spilltitler selv i klartekst, så alle som har ønsket å stemme på spillet har hatt muligheten, og disse stemmene legges sammen.

Lenke til kommentar

Å stemme på bare én kandidat i et år som 2017 føles så urettferdig at det nærmest er sadistisk. Ikke at jeg har det minste fnugg av tvil om hvilket spill som er best i år, men det er så mange andre bra spill som fortjener respekt.

 

Derfor vil jeg i tillegg her lage min egen liste basert på Gamers eget oppsett. Bare fordi. :p

 

 

Topp 10

 

1. NieR: Automata

 

2. Nioh

 

3. Horizon Zero Dawn

 

4. Persona 5

 

5. Hellblade: Senua's Sacrifice

 

6. Super Mario Odyssey

 

7. Doki Doki Literature Club

 

8. Night in the Woods

 

9. Tales of Berseria

 

10. Yakuza 0

 

Beste enspilleropplevelse

 

1. NieR: Automata

 

2. Nioh

 

2. Horizon: Zero Dawn

 

Beste flerspilleropplevelse

 

1. Divinity: Original Sin 2

 

2. Nioh

 

2. Tekken 7

 

Beste originale idé

 

1. Hellblade: Senua's Sacrifice

 

2. Pyre

 

2. Night in the Woods

 

Beste musikk

 

1. NieR: Automata

 

2. Finding Paradise

 

2. Persona 5

 

Beste lyddesign

 

1. Hellblade: Senua's Sacrifice

 

2. NieR: Automata

 

2. Divinity: Original Sin 2

 

Beste visuelle design

 

1. Rime

 

2. Oure

 

2. Hollow Knight

 

Beste historie

 

1. NieR: Automata

 

2. Hellblade: Senua's Sacrifice

 

2. Night in the Woods

 

Største skuffelse

 

1. The Legend of Zelda: Breath of the Wild

 

2. For Honor

 

2. Torment: Tides of Numenera

 

Største overraskelse

 

1. Doki Doki Literature Club

 

2. A Hat in Time

 

2. Night in the Woods

 

 

Hmm, et mindre bra år enn jeg husket basert på kandidatene.

 

AtW

Galskap! Er du laget av stein eller? :( Har du i det hele tatt spilt noen av årets spill? Året har vært fantastisk. Tok meg flere timer bare å kutte ned til tre kandidater i musikkategorien. :confused:

 

Må si jeg ble jævlig nysgjerrig på Nioh nå. Jeg har alltid lagt det til side pga det virker for meg som et standard hack and slash spill men når det er rated så høyt oppe så må jeg vel sjekk det ut. Nummer 2 på beste multiplayer også faktisk? Er det ikke likt Dark Souls?

Lenke til kommentar

Horizon Zero Dawn, uten tvil.

 

Men tipper enten Zelda, Mario eller PUBG tar seieren. Hvis PUBG vinner så ler jeg meg i hjel.

 

 

Må vel ærlig innrømme at Horizon Zero Dawn ble en skuffelse for min del. Mulig jeg tok det i "feil rekkefølge" ved å spille Breath of the Wild først også Horizon. Ikke misforstå, Horizon er et kjempebra spill og hadde jo glidd inn på topp-5 hvilket som helst år. Men for meg så ble spillopplevelsen litt sånn meh og "låst" når gikk fra den helt åpne verdenen i Zelda. Jeg føler liksom Breath of the Wild gjør alt bedre enn Horizon med unntak av story.

 

 

 

Å stemme på bare én kandidat i et år som 2017 føles så urettferdig at det nærmest er sadistisk. Ikke at jeg har det minste fnugg av tvil om hvilket spill som er best i år, men det er så mange andre bra spill som fortjener respekt.

 

Derfor vil jeg i tillegg her lage min egen liste basert på Gamers eget oppsett. Bare fordi. :p

 

Kan jo forsøke å kaste meg på en slik liste jeg også;

 

Topp 5

 

1. Zelda: Breath of the Wild

 

2. Super Mario Odyssey

 

3. Persona 5

 

4. Horizon: Zero Dawn

 

5. Playerunknown Battlegrounds

 

 

Beste enspilleropplevelse

 

1. Zelda: Breath of the Wild

 

2. Persona 5

 

2. Horizon: Zero Dawn

 

 

Beste flerspilleropplevelse

 

1. Playerunknown Battlegrounds

 

2. Super Mario Odyssey

 

3. Cuphead

 

 

Beste originale idé

 

1. Hellblade: Senua's Sacrifice

 

2. Doki Doki Litrature Club

 

3. Night in the Woods

 

 

Beste musikk

 

1. Cuphead

 

2. Persona 5

 

2. Super Mario Odyssey

 

 

Beste lyddesign

 

1. Hellblade: Senua's Sacrifice

 

 

Beste visuelle design

 

1. Cuphead

 

2. Zelda: Breath of the Wild

 

3. RIME

 

 

Beste historie

 

1. Horizon: Zero Dawn

 

2. Night in the Woods

 

3. Nier: Automata

 

 

Største skuffelse

 

1. Middle-Earth: Shadow of War

 

2. EA: Battlefront II

 

 

 

Største overraskelse

 

1. Doki Doki Literature Club

 

2. Hellblade: Senua's Sacrifice

 

3. Night in the Woods

 

 

 

Føler det blir feil å stemme siden det er flere spill på listen jeg tror kan bli årets vinner men som jeg ikke har spilt enda, men hvor i alle dager er Life is Strange: Before the Storm? Jeg har ikke spilt det enda selv så vet ikke om det kan måle seg med det første, men Life is Strange var det desidert beste spillet i 2015 og det sier jo litt med tanke på hvor sinnsykt bra 2015 var med titler som Witcher 3, Fallout 4, Bloodborne, Batman: Arkham Knight, Undertale, Pillars of Eternity, Ori and the Blind Forest, Rise of the Tomb Raider, Rocket League, Halo 5, Until Dawn og en haug med andre knalltitler.

 

Er Before the Storm så elendig at dere ikke synes det fortjener listeplass engang? Kjenner jeg blir litt triggered :p

 

 

 

Syntes du virkelig disse spillene er så bra? Har spilt de med madammen og det er jo gode spill men er ikke noe som er i nærheten av noen topp fem hos meg. Minimalt med faktisk gameplay, en grafikk og noen animasjoner som egentlig er litt skuffende tatt i betraktningen av det jo i all hovedsak er en slags visuell novelle du spiller og stemmeskuespillet er også litt så-som-så. Flott konsept, bra historie og morsomt å ta valg osv.. Men syntes spillene leverer jevnt over for svakt på endel punkter til at jeg ville vurdert de såpass høyt.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I 2017 var det to spill som var "10/10-opplevelser".

 

Divinity: Original Sin 2 og Nier: Automata.

 

Førstnevnte vinner lett. Det er nok 5-10 år siden jeg har kost meg så mye med et spill. Jeg spilte det hver eneste dag i flere uker, og hadde brukt over 300 timer på det innen jeg annså meg selv som ferdig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...