Gå til innhold

Giskes omgang med 19 år gammel politiker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK jeg tar et siste forsøk.

 

Det fine er at ingen kan slippe unna med å påstå at det ikke står noe mellom "linjene" her, for det er lite trolig at Giske ville vite hvor festen var bare for å vite det. Det kan hende han bare ville være kul og henge med kidsa, men da hadde i hvert fall jeg henvendt meg til et mannlig medlem. Meldingen er absolutt egnet til å vekke mistanke, og må uansett kunne sies å være en liten tabbe.

Hvorfor? Basert på hva? 

 

 

Jeg vil heller si du undertolker hvis du skal ha det til at det sannsynligvis ikke er noe mer til denne SMS-en enn ordene den består av.

Fordi?

 

 

Men jeg kan si litt til, for jeg har tenkt litt til: Trond Giske er en dyktig politiker høyt oppe i systemet. Han mestrer makt og manipulasjon til fingerspissene, og det er sannsynligvis både to og tre hensikter med alt han gjør. Å skulle tilskrive fyren en enkel og troskyldig personlighet for å underslå mulighetene, det er undertolkning.

Du anser det som helt utenkelig at Giske ikke hadde baktanker med SMSen. Jeg har ikke fått lese originalartikkelen på DN - jeg har bare lest artikkelen på VG.no. Var det noe i DN sin artikkel som gjør at du er så bastant her?

Et siste forsøk på å herske meg opp i et hjørne? Vi er ikke i en avhørsposisjon. Alt jeg har sagt er at det blir for dumt å si at denne meldingen bare er ordene den består i, jeg har sagt det flere ganger, og jeg er ganske sikker på at du er enig. Jeg anser det ikke som utenkelig at Giske ikke hadde snuskete baktanker, men det virker som om du vil innskrenke tolkningsmulighetene til det stuerene.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Hvis du googler denne saken får du opp en rekke døde linker. Sensur, ass...

 

Jeg har ikke giddet å lese i media en gang. Men ut i fra hva saken dreier seg om, og ut i fra diskusjonen. Så høres dette ut som "Se og Hør"-nytt.

 

Sensur eller ikke, det er ihvertfall kanskje noen seriøse som har fått det opp for seg at nyhetsverdien var liten, eller? At det kanskje ver spikersuppe dette også videre..  :)

 

Jeg er på likefot med Villfaren i innlegg 23, om at jeg ikke liker Trond Giske, eller Arbeiderpartiet for den saks skyld. Politikere er egentlig stort sett ofte vemmelige, hvem nå enn det er av dem, og politikerflaggfarge..  :dremel:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men jeg kan si litt til, for jeg har tenkt litt til: Trond Giske er en dyktig politiker høyt oppe i systemet. Han mestrer makt og manipulasjon til fingerspissene, og det er sannsynligvis både to og tre hensikter med alt han gjør.

 

 

Så det er helt utenkelig at Giske synes det var tidlig å legge seg etter en middag, og tok kontakt med en han visste skulle på en fest han hadde hørt om? 

Da legger vi heller godviljen til og tolker en SMS som om den var sendt av en kar du selv beskriver her? Basert på det lille det står om saken i media, synes jeg det er fryktelig tynt i forhold til de potensielle konsekvensene for Giske. Skitpakken kommer merkelig sent. 

 

 

Artiklene har vel klargjort at dette ikke var direkte "etter en middag", men at meldingen kom sent på kvelden (natten?).

Prøv å sette deg i en 19-årig jentes posisjon. Du mottar en melding hvor en eldre mann i en maktposisjon tar kontakt sent på kvelden og lurer på om han kan bli med deg på fest...

 

Dette ville vært suspekt i alle virksomheter dersom mannlige toppledere i 40-50-åra tar kontakt med 19-årige kvinnelige lærlinger for å bli med dem på nachspiel.

Endret av gravypressure
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Avisene har ikke klartgjort noe som helst. Det stod "festmiddag". I slike sammenhenger tolker jeg det til å være en middag som varer til 22-24. Det er relativt vanlig at en del trekker inn på et hotellrom og fortsetter i en nachspiel. 

Ordlyden i SMSen har jeg ikke, men det står alle steder at den ikke var krenkende. Det står også at ballen ble lagt død etter et møte med Johansen. Mulig jeg er blåøyd, men jeg tror denne saken ble greit håndtert i 2011, og jeg undrer på hvorfor den dukker opp igjen nå. Det har, slik jeg tolker saken ingenting under #metoo-fanen å gjøre, men jeg ser at det trekkes linjer mot #metoo.

 

Angående om det er suspekt eller ei, kommer helt an på avsender og innholdet i SMSene. Giske er/var en såkalt tillitsvalgt. Det er altså ingen grunn til å ha et minimum at tillit mannen og hva han forklarte til Johansen for 6-7 år siden? 

Jeg får si som en annen gammel mann: "Jeg er en levning fra en svunnen tid, en dinosaur". Det eneste jeg ikke skjønner er hvorfor denne saken dukker opp nå. 
Endret av Hr.Senior
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå må VG skjerpe seg: https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-har-aldri-mottatt-en-upassende-sms-fra-trond-giske/69153101

 

VG burde gå veldig stille i dørene. De presterte jo å ansatte «Julebordkongen» i 2014.

http://www.tv2.no/a/9492925/

 

Er det dette man kan kalle en misvisende tekst og bilde-sammenstilling? Her avbildes Jonas med Trond, også sier overskriften at "Jeg har aldri mottatt en upassende sms fra Trond Giske"   :p (var da svært til homofronting)

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

At denne "nyheten" dukker opp igjen nå virker ikke som annet en et dårlig forsøk på svertekampanje, levert av norsk media.

Men her bør kanskje like mye kritikk gå til de som tilsynelatende utkjemper denne maktkampen i AP med alle tilgjengelige midler? Jeg har tross alt en viss forståelse for at VG dekker selve saken, der det virker som krefter innad i partiet tar i bruk slike nedrigheter for å vinne, selv om de nok burde justert vinklingen litt. Samtidig er nok også journalistene i VG bevisste på at de risikerer å bli hengt ut for å "skylde på offeret" eller "ta den sterkes part" om de i større grad vinklet det slik. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Giske vil aldri bli leder av AP. Det er lenge siden det blir avklart at han ikke var samlende, selv om han er karismatisk nok. Det som er mer spennende er hvilken posisjon han vil ha i AP etter jul. Og om Haddy tvinger ham til å sove på sofaen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...