Gå til innhold

Giskes omgang med 19 år gammel politiker


Anbefalte innlegg

Føler det er sterke krefter som ikke vil at denne saken skal komme frem. Avisene skriver om alvorlig og seksuell krenkende oppførsel, men jeg har ikke sett noe til det. å spørre en 20 år yngre dame om hvor festen er er IKKE seksuelt krenkende oppførsel. Virker som om avisene vet noe om Giske gjennom kildene sine som de ikke tørr publisere...?

 

 

 

 

Er det ikke alltid sånn da?

https://www.facebook.com/sigve.indregard/posts/10159632008335109

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

btw, saken i min forrige post er redegjort detaljert i avisa Nordlys

 

https://www.nordlys.no/trond-giske/arbeiderpartiet/jonas-gahr-store/auf-er-fra-troms-trakk-seg-fra-politikken-etter-seksuell-trakassering-fra-trond-giske-han-kysset-og-befolte-meg-mot-min-vilje/s/5-34-756904

 

At Giske nekter for dette, kan også ha sammenheng med at her snakker vi strengt tatt om straffeloven, dvs. å påtvinge seg fysisk kontakt med kyssing og beføling under klærne.

 

Hittil har det jo dreid seg om verbale ting og sms, nå tar det en annerledes omdreining.

Lenke til kommentar

Gjelder denne Giske-saken adferd for ca 6 år siden og kanskje relatert til skillsmisse - og nå har han forlengst roet seg i nytt familieliv?

Dersom dette er riktig å si, så øsker det sannsynligheten for at en må forstå saken som maktkamp som lukter :-)

 

Dersom du stressa og sjarmerte for mye for 6 år siden - og ikke nå - så ville jeg ikke sparke deg i dag :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men, selv om dette ikke dreier seg om voldtekt, så kjenner gjerne kvinner en slags skam som beskrevet i en avisartikkellenke tidligere i tråden. Når ville du satt en sluttdato om en eller flere voldtekter som kommer seg til overflaten? Seriemord, eller hva det måtte være av faenskap..

 

Jeg synes ikke det er særlig rart at det har tatt litt tid. Spesiellt ikke sett i lys av, at noen ledere nok har dysset det ned lenge.

 

Denne avisartikkelen:

 


btw, saken i min forrige post er redegjort detaljert i avisa Nordlys
 
 
At Giske nekter for dette, kan også ha sammenheng med at her snakker vi strengt tatt om straffeloven, dvs. å påtvinge seg fysisk kontakt med kyssing og beføling under klærne.
 
Hittil har det jo dreid seg om verbale ting og sms, nå tar det en annerledes omdreining.
 
Nja, straffelov og straffelov. Er rimelig trygg på at en slimål ville kommet fra det uten særlige skrammer. En gang så foreldes også muligheten for å gå rettslig etter noe. Spesiellt med noe så "uskyldig" som å forsøke å kysse noen, basert på misforstått kommunikasjon/kroppspråk.
 
Alle ro-vekk-forsøk oser jo av at Giske ikke helt vil innrømme ting, gitt at kvinnens forklaring holder vann da.
Endret av G
Lenke til kommentar

Hvor har Ap's ledelse og medlemmet vært de siste 20 år? Hvor har media vært?

Jeg studerte i Trondheim to år på 90-tallet og var litt aktiv i AUF. Der var Party-Giske et etablert begrep. Det var bekymring for hvordan han kunne framstå som leder og samtidig har det utelivet han hadde. Dette har jo bare fortsatt, men det blir mer og mer synlig ettersom en profilert politiker i 40-åra fremdeles legger an på damer i samme aldersgruppe som han gjorde som russ og student. For ordens skyld så gikk ikke bekymringene på trakassering, men mer livsførsel generelt.

 

Det må være en vits at media har "lett etter noen som vil bekrefte historiene".

 

Det er helt utrolig at en så kontroversiell politiker har hatt fripass i så mange år i Ap. På et tidspunkt så ble de vel så mye at ledelsen så at de hadde kommet forbi punktet der de burde sagt i fra. Det sier eller ganske mye om hvor liten kontakten nedenfra og oppover faktisk er i Ap.

Lenke til kommentar

 

Nja, straffelov og straffelov. Er rimelig trygg på at en slimål ville kommet fra det uten særlige skrammer. En gang så foreldes også muligheten for å gå rettslig etter noe. Spesiellt med noe så "uskyldig" som å forsøke å kysse noen, basert på misforstått kommunikasjon/kroppspråk.
 
Alle ro-vekk-forsøk oser jo av at Giske ikke helt vil innrømme ting, gitt at kvinnens forklaring holder vann da.

 

 

Slike episoder kan helt klart i teorien rammes av straffeloven § 298 Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som i ord eller handling utviser seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd overfor noen som ikke har samtykket i det.

 

- med andre ord, dytter du tungen din inn i munn på noen som ikke ønsket det, og beføler under klærne etc. så har du juridisk gått over en grense.

 

Men jeg mente altså ikke at Giske-saken nå blir "politi-sak" av den grunn. Derimot at alvorlighetsgraden er økt, og det blir stadig vanskeligere for Støre å holde beskyttende hånd over Trond Giske.

Lenke til kommentar

Tror egentlig ikke Støre ønsker å holde en "beskyttende hånd" over Giske. Men hvem vet? Noen i AP ledelsen vil tape og noen vil vinne på at Giske faller. Maktkonstellasjonene forandrer seg.

Men jeg klarer ikke å se en nestleder i AP som kan være en troverdig statsministerkandidat. Dette er jo viktig for Norge.

Hvem skal ta over hvis Støre blir syk, trekker seg eller lignende? Det tar tid å skaffe seg tillit blant befolkningen.

Lenke til kommentar

Føler det er sterke krefter som ikke vil at denne saken skal komme frem. Avisene skriver om alvorlig og seksuell krenkende oppførsel, men jeg har ikke sett noe til det. å spørre en 20 år yngre dame om hvor festen er er IKKE seksuelt krenkende oppførsel. Virker som om avisene vet noe om Giske gjennom kildene sine som de ikke tørr publisere...?

 

Diskusjons artikkelen på forum.kvinneguiden.no om Giske ble fjernet. Hvorfor det? Det var noen som la ut festbilder av Giske der med yngre kvinner samtidig som noen kom med udokumenterte påstander om Giske. Var det derfor Egmont Publishing fjernet denne tråden? 

Det lukter dritt her, men jeg ser bare bremsesporet og ikke skjiten sjøl. 

Det har sirkulert et par fake Photoshoppet bilder av han tidligere, kan det være reprise av 1 av de ?

 

Ingen overraskelse hvis de også dukker opp igjen, kildekritikk er ikke akkurat utbredt i 2017.

Lenke til kommentar

 

 

Dette kan umulig hjelpe AP på meningsmålingene, skal bli spennende å se om de greier å holde seg over 20% nå fremover.

Det blir nok ikke noe problem. Dessverre.

 

 

Ja, mange trofaste velgere hos AP, spesielt den eldre garden. "Her i huset har vi alltid stemt AP!"

 

 

Bør man ikke skille mellom hva enkeltpersoner i partier gjør vs partiet som sådan? (så sant ikke partiledelse er å klandre for noe)

 

Etter hvert har vel alle partiene på Stortinget snart hatt sine "historier relatert til underliv" av et eller annet kaliber, og skulle velgerne boikottet pga. slikt, så er det ikke mye å velge blant lengre. :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/arbeiderpartiet/stoere-har-faatt-giske-varsel-om-hendelse-i-aar/a/24217583/

 

Ser ut til at Støre har flere saker fra tilbake i tid om Giske. Fra kvinne ikke tilknyttet AP. Ser ikke bra ut

 

 

 

Torsdag la Giske seg flat etter å ha blitt kalt inn på teppet hos partileder Jonas Gahr Støre som følge av fire varsler til partilederen.

 

La han seg flat på teppet, i bokstavelig forstand?  :p

 

Skulle likt å se videoopptak av noe liknende som dette, med Giske som legger seg flat:

 

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...