Gå til innhold

Giskes omgang med 19 år gammel politiker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg stusser litt på oppropet og at en mener det er ille at det kan bli misstanker om maktkamp når det "varsles". Eksempelet her i tråden fremstår jo som et ganske klart eksempel på noe som virker å være et grep i en maktkamp, gitt at en virker å prøve å ta Giske for et "overgrep" som "offeret" selv overhodet ikke mener er problematisk. På samme måte får jeg litt misstanke om at dette oppropet kan være del i samme interne konflikt, og være rettet mot Huitfeldt, som virker å tilhøre samme gruppering som Giske. 

 

Jeg er enig i at det bør legges til rette for at overgrep og trakassering varsles om og blir tatt tak i, men når det gjelder #metoo og lignende virker det som enhver kritisk tilnærming til såkalt varsling males inn i et "slemt" hjørne, og jeg tror det vil svekke effekten av å varsle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var mye prat om rør og uro i toppledelsen hos AP etter at de tapte valget. Og kort tid etter dukket det opp mye negativt om Giske. Han var tydeligvis en forferdelig leder, og nå er han også en kvalm og ekkel overgrepsmann. At Støre benytter anledningen til å legge press på intern lederkonkurranse er imidlertid ikke særlig overraskende...

 

Så godt som alle politikere har lest Machiavelli. Strategien til Støre sier nærmest seg selv. Svekk rivalers posisjon, og styrk egen posisjon.

 

Heng ham ut for alt han er verdt. Spill hardt på moral. Sørg for at ingen ønsker ham som ny partileder. Og samtidig, styrk din egen posisjon når du fremstiller deg selv som å være på riktig side av moralens lover.

https://resett.no/2017/12/21/trond-giske-beklager-sterkt-egen-oppforsel/

 

Well played, Støre.

Endret av Løgn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis en liker Aper så, Isbilen.

 

Jeg håper det går til helvete med Ap. Det kan godt hende at Ap er godt for noe. Men Giske og Co. framstår som Griske og Co., for hvilke politikergruppering er vel så falske når det gjelder pengebruk og posisjoner som den gjengen. Blir kvalm av å tenke på det. Nå skal det bli godt med litt pinnekjøtt eller ribbe kjenner jeg. Så får jeg det vemmelige Ap ut av tankene mine noen dager  :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Tro nå endelig ikke at dette er et resultat av et møte mellom Giske og Støre. Her har hele ledelsen, sentralkomiteen og resten av kostebinderiet vært inne, for ikke å snakke om et kobbel av advokater og medierådgivere. Tipper regningen fra de siste nærmer seg millionen.

 

Må du sove pa sofaen i natt, Trond?

Lenke til kommentar

Det er best for AP at Giske ikke blir partileder/statsminister. AP har for øyeblikket ingen reel nestleder. De bør finne en fortest mulig, for Hadia Tadjik er ikke i stand til å ta på seg rollen som statsminister i det hele tatt. Hun mangler den nødvendige "tyngden", og er ikke noe særlig folkelig av seg heller. Selv om mange ikke liker Støre, så er han iallfall av det stoffet som statsministere lages av, slik som også Stoltenberg var det. Norge trenger noen som er trygge ved roret, hva enn parti de kommer fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Støre har jo meldt seg ut. Det som han bagatelliserte for to dager siden, har nå blitt en kjempesak. Og hva slags måte er det å ta ansvar på, å være totalt fraværende i mediene?

Lenke til kommentar

Det eneste spørsmålstegnet jeg stiller ved saker som dette og #meetoo-bevegelsen generelt, er at det ser ut til at anklage=skyld. Prinsippet om at man er uskyldig frem til det motsatte er bevist er tilsynelstende ikke-eksisterende.

 

Nå har vel Giske bekreftet at anklagende mot han stemmer. Så vidt jeg har sett har han ikke benektet noe som helst og spiller med åpne kort. I motsetning av mange andre såkalte #metoo saker. 

 

Dette er veldig typisk. Først kommer ei på banen og forteller om en historie, så får flere mot til seg å fortelle om det samme - når flere ulike kvinner fra ulike hold uten tilhørighet til hverandre forteller om det samme blir saken straks mer troverdig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

  Er flere kvinner som har rapportert Giske. Synd det er flere her inne som bagatelliserer dette. #metoo er en viktig kampanje og nødvendig for å luke ut all ugresset. Herregud, den ene kvinnen fikk faren til å rapportere for henne. Giskegris spør du meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...