Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Sladdet ved bensinstasjon, får jeg straff?


fredrikG199

Anbefalte innlegg

Hei. skulle fylle bensin idag og kjørte inn på stasjonen. Det som skjedde var at jeg brukte håndbrekket for å svinge rundt til pumpen. området var kameraovervåket. Det var ingen stor eller liten sladd men er redd for at jeg skal bli tatt for dette. Var den eneste gangen jeg gjorde dette og kjøre rolig fra stedet etterpå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slutt å oppføre deg som en idiot så slipper du å være redd for lovens lange arm. Vi hadde en sånn "supersladder" i bygda som liksom var verdens beste sjåfør og alt mulig. Helt til han sladda rett inn i pumpene og ødela to bensinpumper og hele bilen i samme farta.

 

Samme fyren var også involvert i en stygg ulykke fordi han kjørte alt for fort inne i en tunnel med to passasjerer (kule fjortisjenter) og greide å havne på oversiden av autovernet og knakk en lyktestolpe.

Endret av Bytex
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Slutt å oppføre deg som en idiot så slipper du å være redd for lovens lange arm. Vi hadde en sånn "supersladder" i bygda som liksom var verdens beste sjåfør og alt mulig. Helt til han sladda rett inn i pumpene og ødela to bensinpumper og hele bilen i samme farta.

 

Samme fyren var også involvert i en stygg ulykke fordi han kjørte alt for fort inne i en tunnel med to passasjerer (kule fjortisjenter) og greide å havne på oversiden av autovernet og knakk en lyktestolpe.

Gjorde dette bare en gang. Aldri gjort det før

Lenke til kommentar

 

Er vel fortsatt en mulighet at politiet blir tipset om din uforsvarlig kjøring om eieren/de ansatte var vitne til sladdingen. Alt er jo på kamera

 

Sladding på en bensinstasjon er teite greier forresten - finn deg en bane eller en annen hobby ;)[/

 

Sladding er jo teit uansett. Gjorde det bare en gang. Aldri mer for å si d sånn

Lenke til kommentar

Han sladde-helten i bygda vår dro på håndbrekket 200 meter før stasjonen og kom sidelengs forbi huset vårt og stoppa alltid akkurat tidsnok. På vinteren vel å merke. På sommeren lagde han bare støvskyer. Men det var jo ikke så fett den ene gangen han kræsja og dro med seg to pumper.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Håndbrekk kan faktisk være litt praktisk på glatta. Skal man f.eks snu en FWD bil på en trang plass kan man bruke brekket og spinne seg rundt på flekken. Gjør jeg nesten daglig når jeg skal snu bilen før jeg drar på jobb. Slipper å jukke att å frem.

 

Men ikke driv å ta brelksladder på offentlige plasser. Lappen kan fort ryke da.

 

Men ville ikke vært bekymret. Har vært borti heftige burnouts på asfalt utenfor bensinpumper uten at det gav noe straff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjansen er lik null. Selv når polisen ser unge voksen gjøre det her direkte, så ender det stort sett bare med tilsnakk. En bot blir eventuell ikke dyr, og ingenting å bekymre seg for.

 

Men det er bra du er obs da! Litt uforsiktig å leike seg med biler på sånne trange steder med folk, farlig utstyr, bensin og drit som kan ta fyr. Ta det heller på en tom parkeringsplass. Vi har alle gjort feil.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan bli tatt som "uaktsom kjøring" vel? Men dette er når polititet står der å ser på, har også hørt om folk som har mistet lappen for dette.

Uansett, TS har ikke noe å bekymre seg over, dette blir nok ikke rapportert.

Og til alle de, "sladding er teit" - det er bare fordi dere ikke kan sladde det. Ta dere en vaffel a ;)

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forskrift om tap av retten til å føre motorvogn mv.

 

"10. Skrensing, burnout eller annen hensynsløs kjøring

Er person med førerett ilagt straff for skrensing og andre former for hensynsløs kjøring eller bruk av motorvogn jf. vegtrafikkloven § 3 første ledd, som for eksempel «burnout» på vei eller på områder som torv, plasser mv. hvor kjøringen har ført til trafikkuhell med personskade eller omfattende materielle skader, eller ført til situasjoner der slike skader lett kunne ha oppstått, bør tap av førerett fastsettes til minst 3 måneder."

 

Er bare å holde seg i nakkeskinnet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...