Gå til innhold

Den store tråden om Red Dead Redemption 2


neeeeii

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke i nærheten av 10/10. Mer 7-8/10.

 

Har ikke spilt spillet enna, så du kan ha mye du sier som er sant i kritikken din, men hadde det ikke vært i nærheten av 10/10 så ville ikke spillet ligget på 97/100 på Metacritic. 

Endret av Pwnez
Lenke til kommentar

Har ikke spilt spillet enna, så du kan ha mye du sier som er sant i kritikken din, men hadde det ikke vært i nærheten av 10/10 så ville ikke spillet ligget på 97/100 på Metacritic. 

Hvis du ser user score er den på 7.6. Anmeldere har alltid gitt aaa titteler alt for høy poengscore de siste 10-15 åra. 

For og vite hvor bra et spill er burde man lese de blandede kritikken folk gir. De har som regel klart og beholde hodet og ser hva som er bra og dårlig i et spill. De positive er stort sett de som har hoppa på hypetoget og ikke klart og lande. Også har du de dårlige som legger alt for mye vekt på en eller 2 ting og synes spillet er helt elendig uten og bedømme det rettferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du ser user score er den på 7.6.

 

Enig med deg at anmeldere har en til dels for å gi høy karakter alt for lett, men nå må du huske at dette ikke er bare IGN, Gamespot eller Game Informer. Dette er sammenlagt med hva, 130 anmeldere? Derfor jeg syns Metacritic er en trygg kilde på hva som er fortjent eller ikke.

 

Når det går på user reviews, så er mye av grunnen til at den ligger så lavt er en hau av PC spillere som har spammet den laveste karakteren for å gi "hevn" til Rockstar. Den laveste karakteren til RDR 2 var fra Slant Magazine, som ga den 7/10, altså samme anmelder som ga Legend of Zelda: Breath of the Wild 6/10.

 

Selvfølgelig er det ikke noe fakta at RDR 2 er 10/10, men jeg vil si at 8.5 til 9 er en mer realistisk karakter. Under det, så er det for de som rett og slett ikke liker spillet fra begynnelsen, som er helt ok. Sånn var jeg med The Witcher 3.

Endret av Pwnez
Lenke til kommentar

Enig med deg Noiz med 9.2. For å avsluitte dette, RDR 2 ligger på 97 på Metacritic og Opencritic og har hauevis av 10/10'ere. Tid vil vise om dette blir Deja Vu som med Metal Gear Solid 5 og Bioshock Infinite eller om det holder opp hypen måneder etterpå.

 

Når det går på argumentene jeg har lest fra grim_reaper_jib og Reputation, så tror jeg ikke at det er de probleme som holder spillet SÅ lavt, men at spillet ikke er for de med settingen eller hvor realistisk det er sammen med hvordan tempoet går. Mange av anmelderne tok disse probleme med i sine pro and cons, men det var ikke tungvekt nok til å ha en stor endring i deres konklusjon, som er det jeg prøver å si.

Lenke til kommentar

Har ikke spilt spillet enna, så du kan ha mye du sier som er sant i kritikken din, men hadde det ikke vært i nærheten av 10/10 så ville ikke spillet ligget på 97/100 på Metacritic.

Nja, du kan jo ta en titt på anmeldelsen hos Gamer av Breath of the Wild kontra Metacritic. Gamer elsker å plovosele.

Lenke til kommentar

Men ser dere ikke problemet med økonomien feks i spillet her. Du tjener penger som samsvarer med prisen på kjøpbare ting i starten. Men fra akt 3 så er du søkkrik uten og ha noe og bruke de på.

Har ikke opplevd det slik. Hvis du skal oppdatere campen 100%, kjøpe de beste våpnene, oppgradere klær osv, så koster det mye.

Lenke til kommentar

Når i tørrsvidde helvete er det egentlig man kan bruke Dead Eye, da? Andre gangen jeg blir overfalt av O'Driscolls, og de gjennomhuller meg fordi jeg tror jeg kan ta dem på den måten. Denne gangen forsikret jeg meg om at jeg hadde fullt meter, men det virket faen ikke likevel. Er det noen begrensninger her som jeg ikke har fått greie på? Må jeg trykke L3 og R3 med Parappa-presisjon?

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Når i tørrsvidde helvete er det egentlig man kan bruke Dead Eye, da? Andre gangen jeg blir overfalt av O'Driscolls, og de gjennomhuller meg fordi jeg tror jeg kan ta dem på den måten. Denne gangen forsikret jeg meg om at jeg hadde fullt meter. Er det noen begrensninger her som jeg ikke har fått greie på?

Skjønner meg ikke på det der selv. Virker nesten random hvor mye Dead Eye man har.

Lenke til kommentar

Men ser dere ikke problemet med økonomien feks i spillet her. Du tjener penger som samsvarer med prisen på kjøpbare ting i starten. Men fra akt 3 så er du søkkrik uten og ha noe og bruke de på.

Jeg ser folk skriver dette. Spørsmål; spiller du/dere honorable? Jeg spiller outlaw ass outlaw og bruker mer på camp, våpen, klær og bounties enn jeg har i lomma. Ille at det er vanskelig å få tak i, men det hadde vært verre IMO.

 

Det har skjedd litt for ofte at jeg tror jeg kan gjøre ting i en kamp, men så kan jeg det av en eller annen mer eller mindre skjult grunn ikke likevel. Og så dør jeg før jeg får sukk for meg. Dere apologeter kan si hva dere vil, men det er ikke bra.

Run & gun funker ikke.

 

 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Når i tørrsvidde helvete er det egentlig man kan bruke Dead Eye, da? Andre gangen jeg blir overfalt av O'Driscolls, og de gjennomhuller meg fordi jeg tror jeg kan ta dem på den måten. Denne gangen forsikret jeg meg om at jeg hadde fullt meter, men det virket faen ikke likevel. Er det noen begrensninger her som jeg ikke har fått greie på? Må jeg trykke L3 og R3 med Parappa-presisjon?

Aktiver dead eye, sikt og marker på en eller 2 om gangen hvis du ikke må panorere mye, deretter skyter du. Still inn siktet på neste mann eller 2 aktiver skyt 2-3 skudd osvosv. Gpr du tom så tygger du bare litt tobakk, tar 1-2 sekunder så har du fylt opp dead eye igjen.

Lenke til kommentar

Spiller ganske honorable her. Har kjøpt meg 2 schofield revolvere jeg har pimpa max. Kjøpt meg jakke, hatt, støvler,sal, spurs,hansker,vest,slips,hest, en god del oppgraderinger i camp. Er et stykke uti akt 3 og har over 4k. Og mer eller mindre tom for interresante ting og kjøpe allerede. Dårlig game design i mine øyer. Burde kanskje vært unlocks for enda bedre våpen som gradvis bli unlocket utover i storyen som andre ting, eller ha en våpen og kles linje som ser ekstra fancy for en dyr pris eller noe så man har en grunn til og få in mer penger. Og generelt mer av alt egentlig. Er ikke mange revolver, pistoler,geværer og hagler og klær i base game. Rett og slett dårlig utvalg. 



Ja, det er sånn det skal funke. Vi snakket om ganger det tilsynelatende ikke gjorde det.

Hmm aldri skjedd her.Fikk litt problemer en gang når jeg lvl deadeye så jeg måtte markere selv i stedenfor automarkering som jeg ikke fikk med meg i starten.



Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Når i tørrsvidde helvete er det egentlig man kan bruke Dead Eye, da? Andre gangen jeg blir overfalt av O'Driscolls, og de gjennomhuller meg fordi jeg tror jeg kan ta dem på den måten. Denne gangen forsikret jeg meg om at jeg hadde fullt meter, men det virket faen ikke likevel. Er det noen begrensninger her som jeg ikke har fått greie på? Må jeg trykke L3 og R3 med Parappa-presisjon?

Holder med å trykke R3 for og aktivere Dead Eye, så sikter du og markerer hvem du vil drepe ;) 

L3 og R3 er bare hvis du vil finne ting, eller spore dyr osv... Altså ikke bruk den i combat :p 

Lenke til kommentar

Holder med å trykke R3 for og aktivere Dead Eye, så sikter du og markerer hvem du vil drepe ;)

L3 og R3 er bare hvis du vil finne ting, eller spore dyr osv... Altså ikke bruk den i combat :p

Vi vet jo åssen det funker. Men noen ganger virker det som om at man ikke kan bruke dead eye selv om det ser ut som man har mer igjen. Tror UI er bugga til tider. Jeg drikker gin og tygger tobakk for harde livet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...