Gå til innhold

Den store tråden om Red Dead Redemption 2


neeeeii

Anbefalte innlegg

At det funker med headsett og kringlyd kommer ikke som noe sjokk. Men andre spill fikser da dette ganske greit med stereolyd også, man skulle tro rockstar hadde et par eksperter på saken...

Har forsåvidt surroundreceiver og høyttalere, har bare ikke giddet å koble opp annet enn stereo på flere år...

Kan mistenke at spillet sender ut 5.1 til stereo, det kan egentlig høres sånn ut.

 

Det er et valg man kan gjøre på pc/konsoll - velge stereo eller surround. Med stereo - vil 5.1 bli mikset korrekt ned til 2 kanaler.

 

Lyden i spill bidrar sterkt til opplevelsen - særlig hvis de har lagt litt arbeid i musikken og surroundeffekter - som de ofte gjør. Så få nå huket opp resten av høytalerene!!!  :D

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns dette med dialog er dårligere her enn i eneren, mye på grunn av at Arthur Morgan ikke har en distinkt nok stemme. John Marston var perfekt i eneren, unik og skilte seg ut. Men om det er Dutch, Arthur eller noen av de andre som snakker nå aner jeg ikke til tider. Håper jo at toeren slutter som eneren og da løser det seg jo.

Lenke til kommentar

Er det ikke best å sette sette den til bitstream og Dolby Digital? (På Xbox vel å merke)

Nå husker jeg ikke hvilke alternativer som er, men dolby digital er det mest komprimerte alternativet.

Har ikke hatt anlegget oppkoblet på lenge pga ett par flyttinger. Men så snart TV-stua er malt skal det kobles opp og testes med spill.

Lenke til kommentar

Eg les ikkje tråden for spoilere osv., men lurer på nokre ting. Eg skulle helst klart å fullføre spelet og alle sideoppdrag utan ein guide på nettet, men ser at det kan bli vanskeleg. Er det realistisk å finne dinosaurbeina, helleristningar osv. på eiga hand? Så langt har eg ikkje funne ein einaste. Dukkar sånt opp på Dead Eye (L3+R3)? Eventuelt nokre tips til korleis eg finn dei? Då meiner eg ikkje lokasjonane, for dei finn eg lett på nettet. Eg vil helst løyse mest mogleg med kun spelet som hjelpemiddel. Som å bruke Dead Eye på natta, sjå etter andre teikn.

 

At eg klarar eller gidd finne alt i heile spelet på eiga han er ganske urealistisk, men eg vil helst prøv finna så mykje eg kan. Eg synest sånne ting og tang ein skal samle eller finne over alt er kjekkare når du får litt rettleiing i spelet, hint, eit slags kart du må tyda osv. Eg likte godt skattekartene i RDR1 som viste eit slags teikna bilete av lokasjonen, så måtte du vera observant undervegs og gjenkjenna dei.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Det er et valg man kan gjøre på pc/konsoll - velge stereo eller surround. Med stereo - vil 5.1 bli mikset korrekt ned til 2 kanaler.

 

Lyden i spill bidrar sterkt til opplevelsen - særlig hvis de har lagt litt arbeid i musikken og surroundeffekter - som de ofte gjør. Så få nå huket opp resten av høytalerene!!!  :D

 

Hvis dere har en forsterker som støtter Atmos, legg i 2000kr i et par upfiring høytalere som er Atmos godkjent. Jeg er sjokkert over hvor bra det fungerer. Det er vinkla høytalere som du setter oppå fronthøytalerne dine, de skyter lyden opp mot taket så lyden reflekterer av taket. Red Dead støtter ikke atmos men forsterkern din støtter sikkert Dolby Surround eller DTS Neural X. Disse modusene upmixer 5.1/7.1 til høydehøytalerne dine og fy flate for en effekt. Det føles som du bokstavelig talt står i Valentine, du blir helt omringet av lydene og høydehøytalerne tar for seg vind og typisk ambient lyd. 

 

Mange på forumet her som legger mye penger i TV'er men mitt råd er å bruke litt av pengene på lyd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da jeg hører Arhur stemme får meg å tenke på T,  BOSS, Trevor Philips :green: i GTA V :D 



Hvis dere har en forsterker som støtter Atmos, legg i 2000kr i et par upfiring høytalere som er Atmos godkjent. Jeg er sjokkert over hvor bra det fungerer. Det er vinkla høytalere som du setter oppå fronthøytalerne dine, de skyter lyden opp mot taket så lyden reflekterer av taket. Red Dead støtter ikke atmos men forsterkern din støtter sikkert Dolby Surround eller DTS Neural X. Disse modusene upmixer 5.1/7.1 til høydehøytalerne dine og fy flate for en effekt. Det føles som du bokstavelig talt står i Valentine, du blir helt omringet av lydene og høydehøytalerne tar for seg vind og typisk ambient lyd. 

 

Mange på forumet her som legger mye penger i TV'er men mitt råd er å bruke litt av pengene på lyd.

Hadde jeg hatt noen extra kr å rutte med, mye penger hadde jeg kjøpt det på hifi klubben. :green:  



Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Det er jeg klar over, innstillingene er korrekte og funker fint i andre spill, det jeg mistenker er at nedmiksingen ikke gjøres på noen god måte. 

Funker fint i andre spill.....   det er da Xbox innstillingen. Men, dumt spørsmål, har du valgt riktig lyd inne i audio menyen på spillet? Kunne velge høytaleroppsett og bredde osv... der. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...