Gå til innhold

Den store tråden om Red Dead Redemption 2


neeeeii

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde ein kul opplevelse i sumpa utenfor Saint Denis, eg ridde og prøvde å unngå ein "stokk" som viste seg å vere ein alligator :p

 

Hoppet av hesten og fram med hagla! Skinnet den og heiv den på hesten men då dukket det opp to bounty hunters som skulle ta meg.

Drepte dei lett, så tenkte eg sku ha da litt morro og plukket opp den eine og gjekk mot ein alligator, slengte mannen i bakken og sprang.

 

Men ingen respons. Får prøva igjen litt nærmare då. Nærma meg den igjen, skulle til å droppe mannen men då la den på sprang etter meg! Springe i tung gjørma med mann på ryggen.. Endte med den drepte meg. Intense sekunder!! :p

Lenke til kommentar

Så nå da folk har fått spilt en stund og roet seg ned, hva er dommen? Lever RDR2 opp til forventningene? Personlig vil si både og. Det har absolutt levd opp til de labre forventningene jeg hadde. :p Jeg liker spillet veldig godt, og det gjør mye bra. Men det gjør også en del ting mindre bra. For eksempel skulle jeg jakte på en bjørn sammen med en fyr, men det var først da bjørnen angrep at jeg la merke til at idioten har lagt haglen ifra seg på hesten. :p Hatten har jeg så godt som gitt opp å ta vare på. Den ramler jo av hele tiden. Havnet i nevekamp med en fjott, men ante ikke hvordan man faktisk sloss med nevene her. Endte opp med at jeg trakk en kniv og stakk ham ned, men aner ikke hvordan jeg fikk til det engang. Er nok mye å sette seg inn i her. På toppen av det hele synes jeg skuespillerne har for like stemmer, så det kan være vanskelig å vite hvem som er hvem. Spesielt i starten, når det er flere folk som rir sammen. Savner å ha et navn på tekstene, for å vite hvem som snakker. Fant en fyr som strevdes med hesten sin ute i ødemarken, men klarte ikke å si hei til ham. Endte med at han ble skutt, men om det var jeg som skjøt ham eller om han skjøt seg selv aner jeg ikke. Fikk uansett ikke bounty, så er ikke så nøye.

 

Men det gjør som sagt også veldig mye bra. Verden er interessant å utforske, og føles levende nok. Karakterene har nok personlighet til å ikke bare være teite pappfigurer, og historien er god nok til å fenge meg. Introen var i lengste laget, men det gjorde jo bare at jeg ble kjent med gjengen, selv om jeg ikke vet helt hvem som er hvem. Kan nok bli å kose meg med dette lenge. :) Vil ikke si det er et 10/10 mesterverk eller noe, men en solid 7/10 er det helt klart. Dette på en skala fra 1 til 10, ikke fra 7 til 10 som hos f.eks IGN. :p

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg ikke synes grafikken lever helt opp til forventningene - som riktignok var at den skulle feie gulvet med alt. Kanskje det blir bedre når jeg kommer ut av snøheimen.

Blir mye bedre da.

 

Så nå da folk har fått spilt en stund og roet seg ned, hva er dommen? Lever RDR2 opp til forventningene? Personlig vil si både og. Det har absolutt levd opp til de labre forventningene jeg hadde. :p Jeg liker spillet veldig godt, og det gjør mye bra. Men det gjør også en del ting mindre bra. For eksempel skulle jeg jakte på en bjørn sammen med en fyr, men det var først da bjørnen angrep at jeg la merke til at idioten har lagt haglen ifra seg på hesten. :p Hatten har jeg så godt som gitt opp å ta vare på. Den ramler jo av hele tiden. Havnet i nevekamp med en fjott, men ante ikke hvordan man faktisk sloss med nevene her. Endte opp med at jeg trakk en kniv og stakk ham ned, men aner ikke hvordan jeg fikk til det engang. Er nok mye å sette seg inn i her. På toppen av det hele synes jeg skuespillerne har for like stemmer, så det kan være vanskelig å vite hvem som er hvem. Spesielt i starten, når det er flere folk som rir sammen. Savner å ha et navn på tekstene, for å vite hvem som snakker. Fant en fyr som strevdes med hesten sin ute i ødemarken, men klarte ikke å si hei til ham. Endte med at han ble skutt, men om det var jeg som skjøt ham eller om han skjøt seg selv aner jeg ikke. Fikk uansett ikke bounty, så er ikke så nøye.

 

Men det gjør som sagt også veldig mye bra. Verden er interessant å utforske, og føles levende nok. Karakterene har nok personlighet til å ikke bare være teite pappfigurer, og historien er god nok til å fenge meg. Introen var i lengste laget, men det gjorde jo bare at jeg ble kjent med gjengen, selv om jeg ikke vet helt hvem som er hvem. Kan nok bli å kose meg med dette lenge. :) Vil ikke si det er et 10/10 mesterverk eller noe, men en solid 7/10 er det helt klart. Dette på en skala fra 1 til 10, ikke fra 7 til 10 som hos f.eks IGN. :p

Har bare gjort 4 oppdrag + et til etter toget  :)  grunn epileptisk ann falls følelse måtte jeg sette spillingen på pause. men prøver igjen i morgen. :cry: 

 

 

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes grafikken har vært utrolig imponerende helt fra start, mye på grunn av lys- væreffekter. Har aldri sett en mer realistisk skog i et spill noen gang, å ri i tåke og månelys er helt fantastisk. Animasjoner og stemmeskuespill er også helt topp.

 

Har begynt å virkelig digge seigheten i spillet. Det er så mange små detaljer, og det at det tar tid å bevege seg og gjøre ting synes jeg gir så mye mer innlevelse. Synes at det er greit at det tar tid å loote og slakte dyr, det er jo ikke sånn at man gjør det så ofte uansett.

 

Har brukt kvelden i dag på å sette meg inn i jaktdelen. Etter at jeg oppdaget at kompendiet gav tips om hvilket våpen man skal bruke til hvilket dyr, og at man kan se ratingen på skinnet før man skyter dyret, så falt ting litt på plass. Merket at det var litt pes å ha dusørjegere etter deg når du skal jakte. I det du skal ta den elgen du har sneket deg innpå dukker det opp åtte ryttere med hunder og spolerer alt!

Lenke til kommentar

14 timer ut i spillet og har såvidt skrapet på overflaten...

 

Men noen negative ting har begynt å melde sin ankomst. Første er selve GUI i spillet. Den er helt latterlig dårlig synes jeg. Core systemet med alt av gurkemeie en må holde på med. Totalt uinteressant og noe dritt å surre med.

 

Ellers er det logiske brister her å der. Som å fks drepe banditer som har drept uskyldinge. Gjør du det så blir du angripet av loven. Og enda mer irriterende er om du har drept banditene og beveget deg lang unna så kan du plutselig fortsatt få loven å nakken. Som om dem liksom skulle kunne vite at det var meg som drepte dem....

 

Endel slike teite ting som drar ned opplevelsen synes jeg.

 

Skulle nok ønske at Rockstar hadde tatt flere sjanser ved å dytte sjangeren fremover, forbedre og gjøre spill som dette smartere. Fokuset så langt virker mer å pøse å med mer mer og mer av det vi har sett før men på et høyt nivå og med masse sub systemer for å få deg til å få en falsk dybde. Personlig synes jeg gamle spill mekanismer som det er i RDR2 viser sin alder selv med haugevis av innhold,sub systemer og en overfladisk micromanagement bit.

 

Jeg er spent på om jeg kommer til å spille ferdig spillet. Jeg har aldri spilt ferdig et Rockstar spill...vil dette bli det første? Det gjenstår å se...er redd jeg kommer til å bli lei.

 

Slo forøvrig av HDR og spillet ser nå mye bedre ut. Helt latterlig at dem har sendt ut spillet med en såpass elendig HDR implementering. 

Lenke til kommentar

Så nå da folk har fått spilt en stund og roet seg ned, hva er dommen? Lever RDR2 opp til forventningene? Personlig vil si både og. Det har absolutt levd opp til de labre forventningene jeg hadde. :p Jeg liker spillet veldig godt, og det gjør mye bra. Men det gjør også en del ting mindre bra. For eksempel skulle jeg jakte på en bjørn sammen med en fyr, men det var først da bjørnen angrep at jeg la merke til at idioten har lagt haglen ifra seg på hesten. :p Hatten har jeg så godt som gitt opp å ta vare på. Den ramler jo av hele tiden. Havnet i nevekamp med en fjott, men ante ikke hvordan man faktisk sloss med nevene her. Endte opp med at jeg trakk en kniv og stakk ham ned, men aner ikke hvordan jeg fikk til det engang. Er nok mye å sette seg inn i her. På toppen av det hele synes jeg skuespillerne har for like stemmer, så det kan være vanskelig å vite hvem som er hvem. Spesielt i starten, når det er flere folk som rir sammen. Savner å ha et navn på tekstene, for å vite hvem som snakker. Fant en fyr som strevdes med hesten sin ute i ødemarken, men klarte ikke å si hei til ham. Endte med at han ble skutt, men om det var jeg som skjøt ham eller om han skjøt seg selv aner jeg ikke. Fikk uansett ikke bounty, så er ikke så nøye.

 

Men det gjør som sagt også veldig mye bra. Verden er interessant å utforske, og føles levende nok. Karakterene har nok personlighet til å ikke bare være teite pappfigurer, og historien er god nok til å fenge meg. Introen var i lengste laget, men det gjorde jo bare at jeg ble kjent med gjengen, selv om jeg ikke vet helt hvem som er hvem. Kan nok bli å kose meg med dette lenge. :) Vil ikke si det er et 10/10 mesterverk eller noe, men en solid 7/10 er det helt klart. Dette på en skala fra 1 til 10, ikke fra 7 til 10 som hos f.eks IGN. :p

Rimelig sikker på at det er en innstilling i spillet som legger til navn på den som snakker. Slet litt med og høre forskjellen i starten jeg også.

Ellers så må jeg si meg ganske enig med scoren din. Ligger på rundt 7-8 her også. Masse som er bra og noe som er dårlig.

Endret av grim_reaper_jib
Lenke til kommentar

Har bare gjort 4 oppdrag + et til etter toget  :)  grunn epileptisk ann falls følelse måtte jeg sette spillingen på pause. men prøver igjen i morgen. :cry: 

 

Uffda, det var jo kjipt. :( Håper da virkelig det bare var et engangstilfelle, og ikke noe alvorlig? Epilepsi skal man ikke spøke med. For å si det sånn fikk moren min et anfall for noen år siden, og de mistenkte at det kunne være epilepsi. De fant aldri ut hva det egentlig var, men det var likevel nok til at hun mistet lappen for et helt år. Det sier jo sitt. :( Hvis du mistenker at du kan ha epilepsi anbefaler jeg på det sterkeste å snakke med en lege. I beste fall er det bortkastet tid, men da vet du sikkert at det ikke er noe alvorlig. Men hvis det er noe alvorlig er det jo svært viktig å finne ut av det så tidlig som mulig, så de kan gjøre noe med det.

Lenke til kommentar

Uffda, det var jo kjipt. :( Håper da virkelig det bare var et engangstilfelle, og ikke noe alvorlig? Epilepsi skal man ikke spøke med. For å si det sånn fikk moren min et anfall for noen år siden, og de mistenkte at det kunne være epilepsi. De fant aldri ut hva det egentlig var, men det var likevel nok til at hun mistet lappen for et helt år. Det sier jo sitt. :( Hvis du mistenker at du kan ha epilepsi anbefaler jeg på det sterkeste å snakke med en lege. I beste fall er det bortkastet tid, men da vet du sikkert at det ikke er noe alvorlig. Men hvis det er noe alvorlig er det jo svært viktig å finne ut av det så tidlig som mulig, så de kan gjøre noe med det.

Har hatt det siden jeg var 16 17 år.

Endret av Jokingnutria
Lenke til kommentar

Levd opp til hypen, noen flaws, men alt i alt helt fantastisk! Grafikken er helt vill. Ja, muligens det finnes noen low-res teksturer rundt om kring, men atmosfæren og volumetric-effects er helt hinsides. Opplever også core systemet som noe som fungerer bra, bare å sove om natta så ordner det seg!

 

Synes forresten at dette innlegget hos Kotaku var interessant: https://kotaku.com/red-dead-redemption-2-defiantly-bucks-open-world-trends-1830101610/amp

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

På toppen av det hele synes jeg skuespillerne har for like stemmer, så det kan være vanskelig å vite hvem som er hvem. Spesielt i starten, når det er flere folk som rir sammen. Savner å ha et navn på tekstene, for å vite hvem som snakker. 

 

Det er en egen innstilling for det som du kan skru på i options. Jeg har huka den der på, nettopp av samme grunn. Blir ofte mange som prater, og kan være litt vanskelig å få med seg hvem som sier hva. 

 

 

Har blitt en 30-40 timer alt på meg, og jeg er knapt kommet meg til 40%. Jeg både liker og ikke liker at Arthur må ete og sove hele tida. Som en mekanikk er det litt kult, men ingame-dagene går veldig fort, og syntes det går en masse unødvendig IRL tid med til å måtte campe, lage mat og sove så ofte - eller bade for den saks skyld. Var litt morsomt i starten (immersion og alt det der), men nå syntes jeg det er mer et unødvendig hinder. 

Lenke til kommentar

Navn i tekstene aktiverer du i menyen.

 

 

Så nå da folk har fått spilt en stund og roet seg ned, hva er dommen? Lever RDR2 opp til forventningene? Personlig vil si både og. Det har absolutt levd opp til de labre forventningene jeg hadde. :p Jeg liker spillet veldig godt, og det gjør mye bra. Men det gjør også en del ting mindre bra. For eksempel skulle jeg jakte på en bjørn sammen med en fyr, men det var først da bjørnen angrep at jeg la merke til at idioten har lagt haglen ifra seg på hesten. :p Hatten har jeg så godt som gitt opp å ta vare på. Den ramler jo av hele tiden. Havnet i nevekamp med en fjott, men ante ikke hvordan man faktisk sloss med nevene her. Endte opp med at jeg trakk en kniv og stakk ham ned, men aner ikke hvordan jeg fikk til det engang. Er nok mye å sette seg inn i her. På toppen av det hele synes jeg skuespillerne har for like stemmer, så det kan være vanskelig å vite hvem som er hvem. Spesielt i starten, når det er flere folk som rir sammen. Savner å ha et navn på tekstene, for å vite hvem som snakker. Fant en fyr som strevdes med hesten sin ute i ødemarken, men klarte ikke å si hei til ham. Endte med at han ble skutt, men om det var jeg som skjøt ham eller om han skjøt seg selv aner jeg ikke. Fikk uansett ikke bounty, så er ikke så nøye.

 

Men det gjør som sagt også veldig mye bra. Verden er interessant å utforske, og føles levende nok. Karakterene har nok personlighet til å ikke bare være teite pappfigurer, og historien er god nok til å fenge meg. Introen var i lengste laget, men det gjorde jo bare at jeg ble kjent med gjengen, selv om jeg ikke vet helt hvem som er hvem. Kan nok bli å kose meg med dette lenge. :) Vil ikke si det er et 10/10 mesterverk eller noe, men en solid 7/10 er det helt klart. Dette på en skala fra 1 til 10, ikke fra 7 til 10 som hos f.eks IGN. :p

 

Lenke til kommentar

Jeg kjenner jeg er spent på det med mat, camping etc når jeg leser det dere som har spilt så mye har erfart at det føles som et hinder.

 

I GTA San Andreas var det litt samme tendenser med trening o.l., og det var nok et av spillene jeg stadig jukset for å overkomme en utrolig kjedelig tidsbruk. :( blir spennende å se om jeg holder ut her!

 

Tok jo evigheter å installere i går kveld så jeg fikk spilt bare rundt halvannen time. Må si snø og vær er helt utrolig. Kjenner meg veldig igjen i atmosfæren de prøver å gjenskape. Jeg er veldig imponert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...