Gå til innhold

SNIKTITT: Apple iPhone X iPhone X ser enda bedre ut i virkeligheten enn på bilder


Anbefalte innlegg

Det er akkurat det som er poenget mitt, "hvorfor diskutere pris om du synes den er for dyr, da skal du jo ikke kjøpe den", er et litt meningsløst argument. For det medfører at pris aldri er et problem.

 

Priser er aldri plukket ut av tynn luft, men noen produkter selger godt, andre ikke.

 

AtW

 

Helt enig. Så er det da også forskjell på disse to sitatene fra tråden:

 

"Jeg syns det er galskap og jåleri å bruke 11.000 kr på en telefon." Og "11000 kr for den billigste nå mister apple kunder."

 

Det første er en subjektiv oppfatning, og den har posteren all rett til å ha. Men om Apple "mister kunder" av den grunn er slett ikke sikkert. (De mister sikkert noen kunder, som ville ha kjøpt om den var billigere.)

 

Så det kommer an på hvordan man tolker dette sitatet: "Alt i alt ikke en dårlig telefon virker det som, men kan ikke forsvare prisen i det hele tatt." Er det posteren som ikke kan forsvare å betale så mye for en telefon, eller er det telefonen som kan koste så mye og "forsvare det"? Hvis det er det sistnevnte, så trenger den strengt tatt ikke forsvare det på annen måte enn å selge så godt som Apple har forventet.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Jeg har aldri hatt iPhone før, så kjenner ikke til historikken og "oppgraderingene" til disse. Men, noen mulighet for at det kommer en ny versjon av denne med 512GB? Altså, noe høyere enn 256?

 

Takk

Gud bedre folk har merkelige bruksområder for mobilen sin...

Er musikk et så merkelig bruksområde?

Hvorfor skal du fylle mobilen med musikk?

Hvorfor skal jeg ikke? :ermm:

Jeg liker musikk..!

 

Jeg har ca 1000 egne CD-er som jeg har rippet og har på min nåværende mobil (og hatt på mine forrige). Disse er rippet i 192 kbps.

 

Holder på med en prosess nå med å rippe de i 320, og det vil ta en del større plass, derfor ønsket om større plass.

Du kan jo bare laste det opp i skyen og streame det ned igjen, inntil 50.000 sanger. Gratis... Bedre å legge litt penger i data på abonnementet enn 15.000 kr i telefon. Eller kanskje legge pengene i en telefon med hodetelefon utgang om man virkelig elsker musikk så mye....

Lenke til kommentar

 

Det er akkurat det som er poenget mitt, "hvorfor diskutere pris om du synes den er for dyr, da skal du jo ikke kjøpe den", er et litt meningsløst argument. For det medfører at pris aldri er et problem.

 

Priser er aldri plukket ut av tynn luft, men noen produkter selger godt, andre ikke.

 

AtW

 

Helt enig. Så er det da også forskjell på disse to sitatene fra tråden:

 

"Jeg syns det er galskap og jåleri å bruke 11.000 kr på en telefon." Og "11000 kr for den billigste nå mister apple kunder."

 

Det første er en subjektiv oppfatning, og den har posteren all rett til å ha. Men om Apple "mister kunder" av den grunn er slett ikke sikkert. (De mister sikkert noen kunder, som ville ha kjøpt om den var billigere.)

 

Så det kommer an på hvordan man tolker dette sitatet: "Alt i alt ikke en dårlig telefon virker det som, men kan ikke forsvare prisen i det hele tatt." Er det posteren som ikke kan forsvare å betale så mye for en telefon, eller er det telefonen som kan koste så mye og "forsvare det"? Hvis det er det sistnevnte, så trenger den strengt tatt ikke forsvare det på annen måte enn å selge så godt som Apple har forventet.

 

Geir :)

 

 

Det er slett ikke sikkert de mister kunder, det er slett ikke sikkert de ikke mister kunder, synes det kommer klart fram av konteksten, at uansett hva man mener om det, så er det personlig spekulasjon. Alle spådommer om framtiden er fulle av usikkerhet, og personlig mener jeg det er unødvendig å måtte spesifisere det eksplisitt hele tiden, det gir seg litt selv. Jeg mener telefonen er for dyr, hovedsaklig utifra et brukerperspektiv, men utifra et salgsperspektiv? Vanskelig å si, spørs litt hvordan man måler, jeg tror den vil selge litt dårligere enn en "normal iphone" i enheter, men jeg har tatt feil før, og vil gjøre det igjen når jeg spår, så får vi se hva fasiten blir i dette tilfellet, hender seg jeg slumper til å ha rett også :).

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Helt enig. Så er det da også forskjell på disse to sitatene fra tråden:

 

"Jeg syns det er galskap og jåleri å bruke 11.000 kr på en telefon." Og "11000 kr for den billigste nå mister apple kunder."

 

Det første er en subjektiv oppfatning, og den har posteren all rett til å ha. Men om Apple "mister kunder" av den grunn er slett ikke sikkert. (De mister sikkert noen kunder, som ville ha kjøpt om den var billigere.)

 

 

Mener du at posteren ikke har rett til å uttale seg om det andre utsagnet?

 

Skjønner ikke hva hvor du vil, for du sier to motsigelser:

  • Først hevder du at et slett ikke er sikkert at Apple mister kunder
  • Deretter skriver du i parantes at de sikkert vil miste noen kunder pga. pris

Altså har du hevdet akkurat det samme som i originalposten, nemlig at noen Apple-kunder vil falle fra grunnet for høy pris. Hva var da problemet med det opprinnelige utsagnet?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jeg har aldri hatt iPhone før, så kjenner ikke til historikken og "oppgraderingene" til disse. Men, noen mulighet for at det kommer en ny versjon av denne med 512GB? Altså, noe høyere enn 256?

 

Takk

Gud bedre folk har merkelige bruksområder for mobilen sin...

Er musikk et så merkelig bruksområde?

Hvorfor skal du fylle mobilen med musikk?

Hvorfor skal jeg ikke? :ermm:

Jeg liker musikk..!

 

Jeg har ca 1000 egne CD-er som jeg har rippet og har på min nåværende mobil (og hatt på mine forrige). Disse er rippet i 192 kbps.

 

Holder på med en prosess nå med å rippe de i 320, og det vil ta en del større plass, derfor ønsket om større plass.

Du kan jo bare laste det opp i skyen og streame det ned igjen, inntil 50.000 sanger. Gratis... Bedre å legge litt penger i data på abonnementet enn 15.000 kr i telefon. Eller kanskje legge pengene i en telefon med hodetelefon utgang om man virkelig elsker musikk så mye....

 

 

Sikkert en mulighet, det.. :)

 

Men, jeg liker det på min måte. Min egen musikk, lokalt på telefonen, aldri noe tull.

 

Jeg har trådløse hodetelefoner, Sennheiser Momentum Wireless.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Jeg har aldri hatt iPhone før, så kjenner ikke til historikken og "oppgraderingene" til disse. Men, noen mulighet for at det kommer en ny versjon av denne med 512GB? Altså, noe høyere enn 256?

 

Takk

Gud bedre folk har merkelige bruksområder for mobilen sin...
Er musikk et så merkelig bruksområde?
Hvorfor skal du fylle mobilen med musikk?
Hvorfor skal jeg ikke? :ermm:

Jeg liker musikk..!

 

Jeg har ca 1000 egne CD-er som jeg har rippet og har på min nåværende mobil (og hatt på mine forrige). Disse er rippet i 192 kbps.

 

Holder på med en prosess nå med å rippe de i 320, og det vil ta en del større plass, derfor ønsket om større plass.

Du kan jo bare laste det opp i skyen og streame det ned igjen, inntil 50.000 sanger. Gratis... Bedre å legge litt penger i data på abonnementet enn 15.000 kr i telefon. Eller kanskje legge pengene i en telefon med hodetelefon utgang om man virkelig elsker musikk så mye....

Sikkert en mulighet, det.. :)

 

Men, jeg liker det på min måte. Min egen musikk, lokalt på telefonen, aldri noe tull.

 

Jeg har trådløse hodetelefoner, Sennheiser Momentum Wireless.

Jeg hadde ihvertfall ikke tatt meg bryet med å rippe opp igjen CDene mine til 320 for å spille det over BT.

Lenke til kommentar

"Men de gjør det på sin måte, og de gjør det annerledes enn resten."

 

Ja, det er vel Apple i et nøtteskall.

Apple i et nøtteskall er at man enten gjør det slik Apple mener du skal gjøre det, eller så gjør du det ikke.

Siste nå er fjerning av fingeravtrykksleser, i fjor var det mini-jack, neste år blir det kanskje ladeporten?

 

Og det er grunnen til at jeg ikke kommer til å kjøpe en iPhone i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar

Bikker 10000 og fremdeles ikke støtte for minnekort. Sært.

Hvorfor overrasker dette folk hvert bidige år? Jeg priser meg lykkelig over rask intern lagring uansett. Å surre med minnekort og dårlig OS integrering har jeg fått nok av på andre telefoner.

 

Ellers syns jeg dette var blandet drops. Busslomma i topp stilker seg ut som en torn i øyet, og på en hvit telefon ser det jo jævlig ut hele veien selv når skjermen ikke er i bruk. Face ID MÅ fungere 100% her, hele tiden. Morsomt at det faktisk ikke gjorde det på presentasjonen :p

 

Men det er mye avanserte greier her i motsetning til det leketøy greiene Android produsentene kaster med som en gimmick i telefonene sine, så jeg har mer tro på at Apple får dere til i lengden.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener du at posteren ikke har rett til å uttale seg om det andre utsagnet?

 

Selvsagt har han rett til det, spørsmålet er om han og/eller jeg har rett om det.

 

Skjønner ikke hva hvor du vil, for du sier to motsigelser:

  • Først hevder du at et slett ikke er sikkert at Apple mister kunder
  • Deretter skriver du i parantes at de sikkert vil miste noen kunder pga. pris

 

Så det etter at jeg postet det...  :wee: Det var en dårlig formulert ettertanke rett før jeg skulle poste.

 

Jeg tenkte egentlig på "miste" i to forskjellige betydninger: Miste som iPhone X-kjøpere og miste som kunder. Som jeg sa i det opprinnelige svaret så lanserte jo Apple iPhone 8 også, og beholder SE, så de som synes X blir for dyr kan jo fotrsatt kjøpe en av de andre. Dermed har Apple beholdt dem som kunder, samtidig som de tjener ekstra godt på de som er villig til å betale for X.

 

Altså har du hevdet akkurat det samme som i originalposten, nemlig at noen Apple-kunder vil falle fra grunnet for høy pris. Hva var da problemet med det opprinnelige utsagnet?
 

Poenget var at det ene utsagnet jeg siterte var en subjektiv oppfatning: "Den er så dyr at jeg synes det er galskap." Det andre spår at Apple vil tape på det. Det første har man all rett til å mene, det andre har man all rett til å spå, men det gjenstår å se om det er rett. 

 

Og det er her mitt opprinnelige poeng kommer inn: Apple måles ikke (av eierne, ikke av oss) på hvor mange kunder har, men hvor mange penger de tjener. Det siste kan, men behøver slett ikke, være en faktor av det første. Målene er i dollar, ikke i enheter, ellers kunne de gitt dem bort. så lenge det varte...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Det er slett ikke sikkert de mister kunder, det er slett ikke sikkert de ikke mister kunder, synes det kommer klart fram av konteksten, at uansett hva man mener om det, så er det personlig spekulasjon. Alle spådommer om framtiden er fulle av usikkerhet, og personlig mener jeg det er unødvendig å måtte spesifisere det eksplisitt hele tiden, det gir seg litt selv. Jeg mener telefonen er for dyr, hovedsaklig utifra et brukerperspektiv, men utifra et salgsperspektiv? Vanskelig å si, spørs litt hvordan man måler, jeg tror den vil selge litt dårligere enn en "normal iphone" i enheter, men jeg har tatt feil før, og vil gjøre det igjen når jeg spår, så får vi se hva fasiten blir i dette tilfellet, hender seg jeg slumper til å ha rett også :).

 

AtW

 

 

Fair nok.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...