Gå til innhold

SNIKTITT: Apple iPhone X iPhone X ser enda bedre ut i virkeligheten enn på bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende!

 

Usikker på om jeg kommer til å kjøpe denne, da prisen er litt i høyeste laget for mitt bruk. Mulig jeg klarer å forsvare det hvis jeg får solgt min 6S til grei pris.

 

Jeg er spent på hvordan ansiktsgjenkjenningen vil fungere i praksis. Jeg plukker ofte opp telefonen for å se på klokken. Vil telefonen da låse seg opp?

Ved notifikasjoner. Vil man rekke å se notifikasjonene før telefonen låses opp, og kommer man rett inn på appen med notifikasjonen slik man gjør idag hvis man swiper på notifikasjonen? 

 

Trådløs lading. Det er ikke en hemmelighet at Apple liker å utvikle sine egne "standarder". Er det noen som vet om den trådløse ladingen bruker samme standard som andre produsenter? Tenker da spesielt på IKEA sine trådløse ladere.

Lenke til kommentar

Spennende!

 

Usikker på om jeg kommer til å kjøpe denne, da prisen er litt i høyeste laget for mitt bruk. Mulig jeg klarer å forsvare det hvis jeg får solgt min 6S til grei pris.

 

Jeg er spent på hvordan ansiktsgjenkjenningen vil fungere i praksis. Jeg plukker ofte opp telefonen for å se på klokken. Vil telefonen da låse seg opp?

Ved notifikasjoner. Vil man rekke å se notifikasjonene før telefonen låses opp, og kommer man rett inn på appen med notifikasjonen slik man gjør idag hvis man swiper på notifikasjonen? 

 

Trådløs lading. Det er ikke en hemmelighet at Apple liker å utvikle sine egne "standarder". Er det noen som vet om den trådløse ladingen bruker samme standard som andre produsenter? Tenker da spesielt på IKEA sine trådløse ladere.

Du ser på telefonen og den låser seg opp. Du må sveipe vekk låseskjermen, så ikke noe problem å bare se på klokken. Notifikasjonene er der, men de vises ikke før den er opplåst (ved å se på den) som nevnt i artikkelen. 

 

Ladestandarden den bruker er QI, så det fungerer med alle ladere som bruker den teknologien. Også IKEA. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jeg har aldri hatt iPhone før, så kjenner ikke til historikken og "oppgraderingene" til disse. Men, noen mulighet for at det kommer en ny versjon av denne med 512GB? Altså, noe høyere enn 256?

 

Takk

Gud bedre folk har merkelige bruksområder for mobilen sin...

Er musikk et så merkelig bruksområde?

Hvorfor skal du fylle mobilen med musikk?

Hvorfor skal jeg ikke? :ermm:

Jeg liker musikk..!

 

Jeg har ca 1000 egne CD-er som jeg har rippet og har på min nåværende mobil (og hatt på mine forrige). Disse er rippet i 192 kbps.

 

Holder på med en prosess nå med å rippe de i 320, og det vil ta en del større plass, derfor ønsket om større plass.

Du kan jo bare laste det opp i skyen og streame det ned igjen, inntil 50.000 sanger. Gratis... Bedre å legge litt penger i data på abonnementet enn 15.000 kr i telefon. Eller kanskje legge pengene i en telefon med hodetelefon utgang om man virkelig elsker musikk så mye....

 

 

Litt enklere å ha ett minnekort på 128Gb (eller større) fullt av selvrippede mp3 filer og mp4 filer av konserter jeg har selv har rippet fra mine egne Blu-ray filmer er det ikke? 100% kontroll og tilgjengelighet hvor jeg enn er i verden.

Lenke til kommentar

 

Fjerning av touch ID er vel et minus?

 

 

Ikke hvis(!) ansiktsgjenkjenning gjør samme jobben like enkelt (eller enklere) og like sikkert (eller sikrere). 

 

Geir :)

 

Ja. Så bare at fyren mislyktes med å åpne telefonen med ansiktsgjenkjenning under Apples lansering i går, og man må sveipe opp i tillegg. Men hvis det virker, så er det TO enkle grep..

Lenke til kommentar

Så bare at fyren mislyktes med å åpne telefonen med ansiktsgjenkjenning under Apples lansering i går, ...

 

 

Jeg oppfattet det som en forglemmelse: Når man slår på en iPhone så må man oppgi pinkoden første gang man åpner den. Slik er det idag og sikkert med den nye. Så noen hadde når de la ut telefonene på podiet før lanseringen (det var mer enn en) glemt å gjøre det med den ene, og dermed skjedde det. 

 

Så sa han vel noen sånt som "over til backupen" og tok den andre telefonen istedet, og der virket det.

 

Vet ikke, men slik virket det på meg. Nå mislykkes jeg med fingeravtrykket også av og til, skal ikke mer til enn at jeg har tatt oppvasken og fortsatt er våt på fingrene, eller har badet og de er skrukkete...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

Endelig et friskt pust fra apple. Men til den prisen hadde de hatt råd til å levere telefonen med en hodetelefonutgang. Tror ikke prisen skremmer de som kjøper alt apple.

 

Trenger jo ikke hodetelefonutgang når man har Apple AirPods :)
Tror jeg hadde gått for noe annet enn de tannbørstene der, gitt.
Fungerer utmerket de!
Lenke til kommentar

 

Dere som er fornøyde med en gammel Samsung telefon fra 2009; dere er ikke i målgruppen for dette produktet! Hvorfor gidder dere å syte?

 

Apple lager de beste og naturligvis dyreste produktene. Dette sliter virkelig folk på TEK.no å skjønne :D håpløst

 

"Om man ikke liker produktet er man ikke i målgruppen" er sjelden noe godt argument.

 

AtW

Så hvis man er en fast Kia-kunde, burde man klage over prisen for en Tesla?
Lenke til kommentar

 

 

Dere som er fornøyde med en gammel Samsung telefon fra 2009; dere er ikke i målgruppen for dette produktet! Hvorfor gidder dere å syte?

 

Apple lager de beste og naturligvis dyreste produktene. Dette sliter virkelig folk på TEK.no å skjønne :D håpløst

 

"Om man ikke liker produktet er man ikke i målgruppen" er sjelden noe godt argument.

 

AtW

Så hvis man er en fast Kia-kunde, burde man klage over prisen for en Tesla?

 

 

Det kan man jo gjerne gjøre, i den grad det finnes folk som kun kjøper kia uansett hva som skjer i verden. Jeg tror det gjelder et svært lite mindretall av bilkjøpere dog.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

 

Fjerning av touch ID er vel et minus?

Fjerningen av hodetelefon utgang er i alle fall et minus.

Jeg bruker trådløse Bose veldig mye, men syns det er greit å ty til enkle ørepropper med ledning innimellom. For alt som er trådløst må lades, og det er begrenset hvor mange/store nødladere jeg vil drasse rundt på, og det blir nå slik at på f.eks. hotellrom med veldig få strømuttak blir iFon og iPad prioritert, og på hytta på fjellet har vi ikke innlagt strøm. Det blir litt for dumt å fyre opp dirselaggregatet for å lade hörlurar...

 

Jeg er for øvrig av dem som ikke digger store mobiler, og som syns at iFon 6S er i overkant stor, men det går. Så bare størrelsen i seg selv gjør X uaktuell for meg. Eller - hadde den hatt 10x batterikapasiteten til 6S kunne det veid opp for størrelsen, og den avsindige prisen. Men den gang ei.

Lenke til kommentar

 

Bare jeg som er skuffa over at den ikke kommer i en mindre størrelse? :(

 

 

Kunne vært kjekt. Min kone liker standard iPhone 6 bedre enn Plus. Det spørs om de hadde fått plass til alt inne i den?

 

Geir :)

 

 

 

Den er jo mye nærmere standard iPhone 6 og 7 i størrelse enn Plus modellene :)

 

Bare ca 5 mm lenger og 3 mm bredere men likevel 15 mm kortere og 7 mm smalere enn Plus :)

Lenke til kommentar

Den er jo mye nærmere standard iPhone 6 og 7 i størrelse enn Plus modellene :)

Bare ca 5 mm lenger og 3 mm bredere men likevel 15 mm kortere og 7 mm smalere enn Plus :)

 

 

Det har du jo faktisk rett i ja. Takk! Det fikk jeg ikke med meg i farten. Det er jo et ekstra argument for den. Større skjerm i mindre forpakning. 

 

Da får vi heller ønske oss en X Plus i tillegg da!  :wee:

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Kameraet virker veldig spennende, med mye potensielt bra software som kan "jukse til" bildene slik at de ser bedre ut enn hva som er vanlig på mobiltelefoner. Der kan de ha en fordel kontra andre merker.

 

Men utenom det ser jeg ikke så mye vesentlige funksjoner som andre telefoner ikke har, og da høres 11 000 veldig mye ut, når du får toppmodeller fra andre merker til rundt 6-7000kr.

 

Blir bare å stålsette til dagen den kommer for salg her i Japan, hvor samtlige elektronikkbutikker kommer til å ha lange køer utenfor butikken ved lansering. Selv ikke i Norge er folk like Apple-frelst som de er her, som egentlig er ganske utrolig.

Helt til du tenker på at Japan har en kultur for å gjøre det samme som andre. Du ser f.eks mye mer folk som stiller i kø i timevis for restauranter, fordi den restauranten er populær. Så er ikke nødvendigvis samme Apple kultur som her som gjør det. Og lettere å svelge for dem å kjøpe noe fra USA enn Korea eller Kina.

 

Fatter ikke at noen klager på prisen på telefonen. Skal man ikke kjøpe den selv, så spiller jo prisen ingen rolle. Jeg synes det er flott at Apple konkurrerer og presser andre til å yte maksimalt.

Det gir oss andre gode produkter også. Selv har jeg en MI MAX2 som er knallbra til mitt bruk. Uten Apple, så hadde trolig ikke den teknologien vært her før minst om et par år.

Hvilken teknologi tenker du på? Fordi hvis det er snakk om den rammeløse delen så er det 100% Samsung som har utviklet det, og de har holdt på i over 15+ år med det, og Apple kjøper det bare nå som de er ferdige. Ford tiden er Apple viktigere i å popularisere noe, enn å komme med noe nytt.

 

 

 

IKEA har airpower også men alt i butikk i 10% av prisen til skortet apple selger :p

Se presentasjonen til Apple. De vil ha en felles, som kan lade x-antall enheter. IKEA sin er bare 3 ladepadder i en innpakning. Apple sa at de de vil ikke finnes i Qi standarden enda, så det er umulig å lage det. Det Apple ser for seg er mer fleksibelt (og bedre) og vil jo og fungere for alle Qi enheter, siden det er standard!

 

 

Bare jeg som er skuffa over at den ikke kommer i en mindre størrelse? :(

 

 

Kunne vært kjekt. Min kone liker standard iPhone 6 bedre enn Plus. Det spørs om de hadde fått plass til alt inne i den?

 

Geir :)

 

Apple vet at størrelsene som er vanlige hos Android er det folk egentlig vil ha. Så de beveger seg sakte mot de størrelsene. Apple har stort sett hatt lave skjermstørrelser fordi telefonene deres er så feite at fysisk størrelse har vært rimelig lik. Når er jo iPhone X samme størrelse som vanlige Samsung S8 er. Blir ikke overrasket om vi ser X+ som blir fysisk like stor som 8+, men altså med noe rundt 6,4 tommer skjerm. Og siden de da har lik skjerm-til-kropp ratio som Samsung, vil og skjermstørrelsene være lik Samsung. 

 

Ingen hemmelighet at når Apple gikk vekk ifra sin "perfekte" størrelse telefoner og til noe som ikke var barnehagestørrelse lengre så gikk salgene til himmels. 

 

Og jeg stoler ikke på noen som mener en telefon er for stor, om de ikke har brukt den noen uker. Fordi jeg og synes at telefonen min var for stor i noen dager. Så synes jeg den var stor. Nå synes jeg den kanskje er litt liten...... Og det er en Note.  Jeg mener ikke alle skal mene det samme som meg, men det har mye med vane å gjøre. Og eksempelvis så vet jeg at mange som holdt på med mini-iPhonene ikke visste hvordan de holdt en telefon skikkelig, så når de hold telefonen merkelig virket den stor. Hadde de brukt den mer derimot ville de lært seg smartere måter å gjøre det på. Så Apple kan ikke hoppe i størrelse utrolig mye om gangen, men de kan over tid gi det folk vil ha. Selv om de gjør det på en merkelig måte i forhold til den mer naturlige Android evolusjonen. 

Lenke til kommentar

Altså alle som diskuterer pris her virker å ikke ha fått med seg supply-aspektet her.

 

Jeg er sikker på at Apple hadde laget begge iPhone 8 modellene som iPhone X om du kunne. Men det ville vært umulig for dem pga supply. Så de må selge vanlige LCD, men de tilbyr og nå en OLED variant. Bare se på selv OnePlus, de kom med LCD modell pga manglende OLED skjermer. Og Apple selger klart mer.

 

Så Apple VET de har for få, fordi selvfølgelig vil folk ha iPhone X. Så Nvidia når de lanserte nye GPUer så hadde de først FE som basically var betal 1000 kr ekstra for å få de tidlige kortene, fordi vi har ikke så mye kort nå. Det Apple gjør er det samme. Det er sånn hvis du vil ha denne så gi oss 2000 kr ekstra. Det er ikke nok av dem til at alle som vil kjøpe for vanlig pris kan få. Og det er basic økonomi å da øke prisen og minske kundegruppen, fordi du tjener ingenting på mer kunder, fordi du har ikke nok produkter å selge til dem. Og en avgrensning i forhold til pris gir høyest profitt. 

 

Så Apple vet godt at telefonen i seg selv ikke er verdt det, men det er ikke pga telefonen i seg selv at prisen er 300 USD mer. 

 

Godt mulig vi ser lignende modell neste år, men til langt lavere pris faktisk. Kommer litt an på tilgjengeligheten av delene Apple trenger. 

 

Og OLED må nødvendigvis komme gravis til iPhone. Så om iPhone X selges ut alltid betyr raskere overgang til 100% OLED på alle iPhones. 

 

Og jeg mener folk kjøpte jo og Samsungs Edge modeller over non-edge til tross for høyere pris. Selv om ingen reviews sa edge var fordel. Selv om den kostet basically 1000 kr mer for ingenting annet enn at den så litt kulere ut, og var forskjellig. Dette er jo mye av det samme? Folk synes åpenbart det er verdt det. 

 

Og om 11000 kr er dyrt eller ikke føler jeg er litt utifra hvilket perspektiv man har. De fleste som mener det er dyrt er utifra et telefonperspektiv. Rent hvor mye mobil SW, HW osv man får for pengene. Men jeg vil tippe at mange av de som kjøper denne ikke tenker likt som de som mener den er for dyr. Hva en mobil er for folk er jo veldig forskjellig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Så du tror hovedgrunnen til at Apple priser en iPhone X så høyt er at de ikke får tilgang til delene så raskt og i like stort volum? Er ikke en mye enklere og mye mer naturlig forklaring at de kan ta så mye for den modellen? Den er ikke særlig dyrere enn en Note 8 eller en S8 ved lansering, og Apple har uansett tradisjonelt sett klart å ta mer for produktene sine. Dessuten er det veldig naturlig å ha en "overpriset sykt godt speccet model" hvor du gjør mye av inntjeningen, og så en litt mer normal modell for folk flest. De flest vet at de kan få en iPhone X-liknende telefon fra Apple til en rimelig penge om et par generasjoner, men de som vil ha det nå (og må ha Apple) må punge ut med så mye.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...