Gå til innhold

SNIKTITT: Apple iPhone X iPhone X ser enda bedre ut i virkeligheten enn på bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

11000 kr for den billigste nå mister apple kunder.

 

 

Nei. De lanserte også en billigere modell, nemlig iPhone 8, som starter på 7790. Og de beholder SE til under 4000 for dem som vil ha iPhone men ikke har det samme behovet eller økonomien. 

 

Nå lever ikke firmaer som Apple av å ha mest mulig kunder, de lever av å ha marginer på hvert salg de gjør. Det er ikke åpenbart at det er bedre å selge mange til lav pris enn færre til høy pris.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fatter ikke at noen klager på prisen på telefonen. Skal man ikke kjøpe den selv, så spiller jo prisen ingen rolle. Jeg synes det er flott at Apple konkurrerer og presser andre til å yte maksimalt.
Det gir oss andre gode produkter også. Selv har jeg en MI MAX2 som er knallbra til mitt bruk. Uten Apple, så hadde trolig ikke den teknologien vært her før minst om et par år.

Endret av Skrotnes Jan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fatter ikke at noen klager på prisen på telefonen. Skal man ikke kjøpe den selv, så spiller jo prisen ingen rolle. Jeg synes det er flott at Apple konkurrerer og presser andre til å yte maksimalt.

Det gir oss andre gode produkter også. Selv har jeg en MI MAX2 som er knallbra til mitt bruk. Uten Apple, så hadde trolig ikke den teknologien vært her før minst om et par år.

 

Isåfall er jo pris aldri et problem, de som synes den er for dyr kjøper den ikke, og da spiller prisen ingen rolle? Den kunne jo kostet en million?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har aldri hatt iPhone før, så kjenner ikke til historikken og "oppgraderingene" til disse. Men, noen mulighet for at det kommer en ny versjon av denne med 512GB? Altså, noe høyere enn 256?

 

Takk

Gud bedre folk har merkelige bruksområder for mobilen sin...

 

 

Er musikk et så merkelig bruksområde?

Hvorfor skal du fylle mobilen med musikk?

 

 

Hvorfor skal jeg ikke? :ermm:

Jeg liker musikk..!

 

Jeg har ca 1000 egne CD-er som jeg har rippet og har på min nåværende mobil (og hatt på mine forrige). Disse er rippet i 192 kbps.

 

Holder på med en prosess nå med å rippe de i 320, og det vil ta en del større plass, derfor ønsket om større plass.

Lenke til kommentar

 

Latterlig pris for en telefon.. bare 32Gb på billigste modell. Det er jo å pisse brukerne i trynet.

På 90-tallet betalte folk 80.000kr for en telefon det kun (i blant) var mulig å ringe med. Noen mente det var verd prisen den gang. Så alt handler om hva du sammenligner med.

 

 

Det fornuftige er vel å sammenlikne med konkurrentene som er på markdet i dag?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes siste setning oppsummerer ganske godt.

 

"Men har du råd og lyst har du også lov, og da kommer du sannsynligvis til å bli fornøyd. Som vanlig."

 

Slik er det med de fleste Apple-produkter. Dyre, men vanvittig fornøyd brukerbase. :) Skal nok se om jeg klarer å motstå denne. Det som virkelig frister her er kameraet. Note 8 er alternativet, og da er det kun en tusenlapp i forskjell. Det er AR og all funksjonaliteten verdt.

 

Imidlertid er det fortsatt 11 000 kr, og det er en vanvittig sum.

 

Jeg kjøpte en imac den var jeg overhode ikke fornøyd med, dyr og treg som et helvete.
Lenke til kommentar

Isåfall er jo pris aldri et problem, de som synes den er for dyr kjøper den ikke, og da spiller prisen ingen rolle? Den kunne jo kostet en million?

 

Det er jo faktisk folk som kjøper Ferrari og Rolex, så ja, det kunne den kanskje kostet. Det hadde selvsagt vært et problem for deg og meg. Og det hadde vært et problem for Apple, siden de ikke hadde solgt mange nok til å oppnå fordelene med masseproduksjon. Så derfor koster den ikke en million, den koster 11000.

 

Er den verd - eller "verd" - det? For meg, ja. For deg, vet ikke. For Apple, det vil tiden vise, men vi må anta at de har regnet på det og ikke plukket den prisen ut av tynn luft...

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Isåfall er jo pris aldri et problem, de som synes den er for dyr kjøper den ikke, og da spiller prisen ingen rolle? Den kunne jo kostet en million?

 

Det er jo faktisk folk som kjøper Ferrari og Rolex, så ja, det kunne den kanskje kostet. Det hadde selvsagt vært et problem for deg og meg. Og det hadde vært et problem for Apple, siden de ikke hadde solgt mange nok til å oppnå fordelene med masseproduksjon. Så derfor koster den ikke en million, den koster 11000.

 

Er den verd - eller "verd" - det? For meg, ja. For deg, vet ikke. For Apple, det vil tiden vise, men vi må anta at de har regnet på det og ikke plukket den prisen ut av tynn luft...

 

Geir :)

 

 

Det er akkurat det som er poenget mitt, "hvorfor diskutere pris om du synes den er for dyr, da skal du jo ikke kjøpe den", er et litt meningsløst argument. For det medfører at pris aldri er et problem.

 

Priser er aldri plukket ut av tynn luft, men noen produkter selger godt, andre ikke.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Fjerningen av hodetelefon utgang er i alle fall et minus.

 

Ja. Men nå finnes det overganger.

 

Apple satser på at vi bli vant til det, og kanskje fortere enn vi selv tror. Slik har det vært alltid, siden folk ikke ville kjøpe MacBook i starten fordi den manglet com- og printerporter. Nå er alle parallellport-skriverne på dynga, og vi er mer enn glade til for at USB kom i stedet.

 

Så har det selvsagt vært noen feilsteg langs veien også. Hvorvidt det å fjerne minijacken er en av dem kan man selvsagt strides om.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...