Gå til innhold

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, informasjon og generell diskusjon


d'espresso

Anbefalte innlegg

Noen som har kommet seg gjennom Yiga Clan Hideout og har noen gode tips? Sjelden jeg har vært mer frustrert av et spill enn akkurat her. Spillet krever du skal spille stealth, og blir du sett er du død da de tåler det meste, og dreper deg på et treff. Hadde denne stealth funksjonen fungert ok hadde det nok ikke vært så frustrerende, men det virker helt hipp som happ om du får til å backstabbe eller bli oppdaget. Kjenner jeg har mest lyst å legge bort hele spillet her nå..

Var gjennom det i går. Tok den harde måten. Drepte alle sammen :-P tok meg 2-3 forsøk.

 

Jeg er ikke laget for stealth.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, elsker at det er så mange forskjellige måter å løse det på. Visste ikke at det gikk ann å drepe de folka engang.

 

 

Selv stealtha jeg til stigen, klatret opp, slapp en banan litt unna den siste vakten og snek meg inn i siste rommet. Drepte ingen.

 

 

 

Edit: for min del var dette oppdraget noe av det mest minneverdige i spillet, elsker hvordan vaktene hopper bortover som fem år gamle jenter når de oppdager en banan som mistenksomt har falt ned fra taket. Bossen var også hip, om enn veldig enkel.

Endret av protown
Lenke til kommentar

Syns det er så forbanna lett å dø i kamp mot vanlige monstre. Også blir jeg frustrert over at jeg alltid må se i walkthrough for å klare diverse shrines, og når jeg ser løsninga tenker jeg "ah så klart hvorfor tenkte ikke JEG på det"...føler meg nesten dum når jeg spiller dette. Syns jeg slår opp i walkthrough hele tiden nesten. Hvor skal jeg gå nå? La oss sjekke walkthrough..etc.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Syns det er så forbanna lett å dø i kamp mot vanlige monstre. Også blir jeg frustrert over at jeg alltid må se i walkthrough for å klare diverse shrines, og når jeg ser løsninga tenker jeg "ah så klart hvorfor tenkte ikke JEG på det"...føler meg nesten dum når jeg spiller dette. Syns jeg slår opp i walkthrough hele tiden nesten. Hvor skal jeg gå nå? La oss sjekke walkthrough..etc.

Ofte er det verdt å prøve selv om du begynner å bli utålmodig. De beste minnene fra spill har jeg etter å ha løst en utfordring etter utallige forsøk. 

Lenke til kommentar

Egentlig ekstremt lite googling for meg i dette spillet (i forhold til tidligere Zelda spill) - bare trengt hjelp et par ganger for å finne ting (dinosaur skalle noen?) og et shrine som jeg så gjennom en sprekk i fjellet. 

 

Ble noen forsøk på den enemy-campen ja :) endte opp med samme strategi som protown.

Lenke til kommentar

 

Ja helt klart som du sier :)

Gruer meg til dagen kommer da kartet er fullåpnet og Ganon må tas..

 

Da blir det å finrenske kartet, og eventuelt vente på DLC til sommeren - Hard Mode, "Cave of Trials", og nytt kart-område!

 

Og så vinteren, mer historie, "an additional dungeon" / enda et Divine Beast-typ-greie?

 

 

Musikk i mine ører :)

Tror ikke jeg har vært i en eneste "Dungeon" ennå jeg(??)

 

 

Jeg åpnet siste del av kartet igår Countryman men ingen planer om å ta Ganon enda.

Har gjort to av Divine beast. Nå som kartet er åpent så er det masse plasser jeg ser der som jeg har tenkt å sjekke ut. Pluss at det er endel plasser jeg har sett med egne øyne som jeg også må ta en nærmere titt på.

 

Flott!

Jeg synes de har laget tilogmed kartet spennende(?) :)

Bare det å lese titler på steder man ikke har besøkt ennå, for så å sette farten dit er særdeles spennende :)

Lenke til kommentar

Merker jo at dette er et spill i en helt annen klasse enn spill som for eksempel Witcher 3 (og de fleste andre tilsvarende spill) når det gjelder quests - du blir ikke geleidet direkte til løsningen. Du må utforske, huske og samle clues hele veien. Veldig kult! Det gjelder å ha god tid og tålmodighet.

Lenke til kommentar

Holdt på å spise hendene av frustrasjon over Water calamity ganon fighten. Jeg satt seriøst og ropte til TV'n kl 02 på lørdagsnatta.

 

Problemet var kanskje at klokken var to på natta? Men ja, jeg er enig i at den kampen var temmelig vrien.

 

Syns det er så forbanna lett å dø i kamp mot vanlige monstre. Også blir jeg frustrert over at jeg alltid må se i walkthrough for å klare diverse shrines, og når jeg ser løsninga tenker jeg "ah så klart hvorfor tenkte ikke JEG på det"...føler meg nesten dum når jeg spiller dette. Syns jeg slår opp i walkthrough hele tiden nesten. Hvor skal jeg gå nå? La oss sjekke walkthrough..etc.

 

For å være ærlig så tror jeg spillet blir mye artigere om du klarer å la være å bruke walkthrough. Noe du ikke får til? Ta og gjør noe annet i stedet. Det er jo tross alt ingen ting som er absolutt nødvendig for å komme gjennom spillet (bortsett fra begynnelsen og kampen mot Ganon.) Kanskje du til og med kommer på løsningen etterhvert og kan gå tilbake.

 

Og om du ikke vet hvor du skal gå hen, så kan du jo vandre rundt på måfå. Jeg synes ihvertfall det finnes noe interessant rundt hver sving.

 

Muligens så prøver jeg å si dette: Ikke bry deg om du gjør det riktige. Bry deg mer om du har det gøy.

Lenke til kommentar

 

Jeg har nettopp fullført Hyrule Compendium og fikk en Classified Envelope fra Symin når jeg snakket med han. Konvolutten ligger nå i Key Items i inventory og jeg aner ikke hvordan eller hvor jeg skal bruke den, google vet heller ikke ser det ut til.
Noen som hare noe peiling?

 

Lenke til kommentar

Må si meg enig med Mor stønt-ape. Jeg bruker ikke walkthrough/guide til noe som helst i BOTW. Jeg har vel snart fullført 20 shrines, og vet du hva? Det gjør faktisk ingenting. Jeg har plenty av tid til å utforske og finne resten dersom jeg ønsker det. Som det ble nevnt over her er det bare å rusle videre om man står fast.

 

Nå holder jeg på å utforske resten av kartet, så plukker jeg med meg shrines og andre godsaker etterhvert som ferden går. Stresser ikke med quests akkurat :)

Lenke til kommentar

Muligens så prøver jeg å si dette: Ikke bry deg om du gjør det riktige. Bry deg mer om du har det gøy.

 

Samme her. Fire-fem ganger har det klødd i walkthrough-fingrene mine, men, jeg har kjempet imot og tenkt meg fram til løsningen og/eller gått videre. Denne verdenen er MIN, og jeg skal ikke ty til hjelp fra andre!

 

Første gang jeg noen gang brukte walkthrough i et spill var faktisk Ocarina of Time. Jeg SKAL ikke bruke det her...

Lenke til kommentar

Denne åpenheten er mest en illusjon, vandrer du inn i "feil" sone eller "feil" område blir du grisebanka.

Du har nå åpenheten til å dra ditt og bli grisebanket :tease: Jeg og har rammlet inn på områder der jeg bare måtte ta beina fatt og springe som faen for å beholde livet. Men mitt intrykk til nå så er det bare enkelt områder gjerne med en OP fiende, men disse områdene er ikke så store og man kan lett ta seg irundt eller tilogmed rett igjennom med litt flaks/dyktighet og de rette elixirene.

 

Men mulig du har kommet over større områder der det er jevnt over farligere.

Lenke til kommentar

Syns det er så forbanna lett å dø i kamp mot vanlige monstre. Også blir jeg frustrert over at jeg alltid må se i walkthrough for å klare diverse shrines, og når jeg ser løsninga tenker jeg "ah så klart hvorfor tenkte ikke JEG på det"...føler meg nesten dum når jeg spiller dette. Syns jeg slår opp i walkthrough hele tiden nesten. Hvor skal jeg gå nå? La oss sjekke walkthrough..etc.

Zelda Breath of the Wild Coll Ed Guide Collectors Edition Strategy Guide

499.kr

https://gamezone.no/avdelinger/spill/strategiguider/zelda-breath-of-the-wild-coll-ed-guide-collectors-edition-strategy-guide-131071-p0000060029

Lenke til kommentar

 

Syns det er så forbanna lett å dø i kamp mot vanlige monstre. Også blir jeg frustrert over at jeg alltid må se i walkthrough for å klare diverse shrines, og når jeg ser løsninga tenker jeg "ah så klart hvorfor tenkte ikke JEG på det"...føler meg nesten dum når jeg spiller dette. Syns jeg slår opp i walkthrough hele tiden nesten. Hvor skal jeg gå nå? La oss sjekke walkthrough..etc.

 

Zelda Breath of the Wild Coll Ed Guide[/size]

 

Collectors Edition Strategy Guide

499.kr[/size]

https://gamezone.no/avdelinger/spill/strategiguider/zelda-breath-of-the-wild-coll-ed-guide-collectors-edition-strategy-guide-131071-p0000060029

Da har de økt prisen 100kr. Jeg betalte 399 sist de hadde på lager :)

Lenke til kommentar

Denne åpenheten er mest en illusjon, vandrer du inn i "feil" sone eller "feil" område blir du grisebanka.

 

Tror du trenger flere great fairies og bedre rustning. Etter jeg har oppgradert rustningen så var ikke de store beistene så store lengre.

 

 

Ellers så tror jeg det hadde vært kjedelig om spillet "guidet" deg bort fra dødelige beist og mot søte ufarlige kaniner hele tiden.  :)

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Syns det er så forbanna lett å dø i kamp mot vanlige monstre. Også blir jeg frustrert over at jeg alltid må se i walkthrough for å klare diverse shrines, og når jeg ser løsninga tenker jeg "ah så klart hvorfor tenkte ikke JEG på det"...føler meg nesten dum når jeg spiller dette. Syns jeg slår opp i walkthrough hele tiden nesten. Hvor skal jeg gå nå? La oss sjekke walkthrough..etc.

 

Tidsbruk kan vere eit problem med spel som har åpen verden. Poenget er sjølvsagt å kunne utforske på eiga hand, men på andre sida så kan det fort medføre veldig mange timar med farting og leiting. Med dagens mengde spel synest eg det er greit å bruke walkthrough for å unngå fleire hundre timar på eitt spel. I tillegg kan det bli frustrerande å heile tida surre rundt i jakt på framgang.

Lenke til kommentar

Kom over denne 30 års jubileet Amiboen av Ocarina of time link til 15,66 dollar. Ca 130 kr det må sieså være rimelig. Er ca 10 stk igjen men vær rask har blitt solgt 10 på en time

http://www.ebay.com/itm/NEW-Nintendo-3DS-Amiibo-Link-The-Legend-of-Zelda-Ocarina-of-Time-JAPAN-IMPORT-/162438534992?hash=item25d2175750:g:48wAAOSwhQhY0CCm

 

Fullt mulig det er svindel da selgeren er ny og ikke har noen tilbakemldinger enda, bare nevner det.

Endret av kero79
Lenke til kommentar

Spørsmål til de som har rundet spillet (slått Ganon etc..)

 

Er blood moon fortsatt en ting? Vil fiender respawne, eller får du en sjanse til å slå ut alle outposts og Guardians en gang for alle?

 

Er det andre ting å gjøre når Ganon er slått, eller er det bare shrines, sidequests og korok seeds?

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...