Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Ågud, jeg kan ikke tro at amerikanske folk betaler skattepenger så Sean Spicer (Trump og nye pressesjefen for det hvite hus) kan stå å juge om antall folk på innsettelsedagen. Dette er sånt diktatorer gjør, når de snakker imot ting som er så vel dokumentert. 

Endret av Maury
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å være en fan av Trump reagerer jeg på hvor skjevt bildet som formidles av det han har sagt ofte har vært. I Norge har gjerne hele "grab them by the pussy" blitt formidlet som skryt/oppfordring, heller som et flåsete eksempel, og mediene har heller ikke vært særlig villige til å formidle at det faktisk finnes forklaringer som motstrider påstandene om at Trump gjorde narr av en funksjonshemmet reporter på grunn av funksjonshemningen. 

 

For min del ergrer dette meg en del, fordi jeg ikke ønsket at Trump skulle vinne, men samtidig kjenner at en liten del av meg heier på ham hver gang jeg ser noe som fremstår som uredelig dekning.

Usikker på hva du mener her. Dette er feks. noe Donald sa : "I moved on her actually. You know she was down on Palm Beach. I moved on her and I failed. I’ll admit it. I did try and fuck her. She was married." Er det "skjev dekning" å formidle dette? Og hva var argumentet imot at Donald gjorde narr av en funksjonshemmet? At han "alltid gjør spastiske bevegelser samtidig som han lager en rar stemme"! ?? Endret av Vice
Lenke til kommentar

 

 

Enormt mye folk som demonstrer mot Trump verden rundt! Bra!

 

Ser på nyhetene nå:

https://tv.nrk.no/direkte/nrk1

Hahaha NRK. Lmao.

Og hva så?

 

Jeg vil tro at du er i et veldig lite mindretall hvis du gjør narr av alle som bruker som NRK som nyhetskilde.

 

Hva er dine kilder?

Og hva så? Nei hva med at det er Norges mest venstrevridde mediakanal der de bruker AP pampen Frank Aarebrot som "ekspert", som siden dag en har uttrykt på sin latterlige måte hvor lite han liker Trump. Han er brukt gang etter gang, du ser vel at det er en grunn til at NRK bruker han gang etter gang når det er noe som gjelder USA og Trump?

Men sikkert fin kanal de som slipper å tenke selv, og heller vil ha meningene sine hjernevasket inn gjennom TV/nett. Hadde jeg sett på ARK dag etter dag, spesielt i valgkampen og dagene etterpå med deres kommunistprat og skremselspropaganda sammen med Frank som Trump-hater, hadde jeg sikkert hatet Trump jeg og.

 

Skjønner ikke at noen kan bære så mye hat som visse brukere innehar her inne, mot en person som kun har sittet noen timer. Hva med å bare faen se hva han gjør med USA og verden ellers? Han oppnår sikkert med enn Obama klarte på sine åtte år uans.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

 

Uten å være en fan av Trump reagerer jeg på hvor skjevt bildet som formidles av det han har sagt ofte har vært. I Norge har gjerne hele "grab them by the pussy" blitt formidlet som skryt/oppfordring, heller som et flåsete eksempel, og mediene har heller ikke vært særlig villige til å formidle at det faktisk finnes forklaringer som motstrider påstandene om at Trump gjorde narr av en funksjonshemmet reporter på grunn av funksjonshemningen. 

 

For min del ergrer dette meg en del, fordi jeg ikke ønsket at Trump skulle vinne, men samtidig kjenner at en liten del av meg heier på ham hver gang jeg ser noe som fremstår som uredelig dekning.

Usikker på hva du mener her. Dette er feks. noe Donald sa : "I moved on her actually. You know she was down on Palm Beach. I moved on her and I failed. I’ll admit it. I did try and fuck her. She was married." Er det "skjev dekning" å formidle dette?

Den skjeve dekningen ligger i å formidle det som skryting av, eller oppfordring til, seksuell trakassering når han noe flåsete sier at du kan "grab em by the pussy" hvis du er kjendis.

 

 Og hva var argumentet imot at Donald gjorde narr av en funksjonshemmet? At han "alltid gjør spastiske bevegelser samtidig som han lager en rar stemme! ??

 

Ja at det er sånn han virker å oppføre seg når han etterligner noen som han mener er forvirrede virker som en grei forklaring, selv om det ikke behøver å være den riktige. Altså, han gjorde åpenbart narr av reporteren som var funksjonshemmet, men det er ikke sikkert at det var funksjonshemningen han gjorde narr av. 
Lenke til kommentar

Den skjeve dekningen ligger i å formidle det som skryting av, eller oppfordring til, seksuell trakassering når han noe flåsete sier at du kan "grab em by the pussy" hvis du er kjendis.

 

forvirrede virker som en grei forklaring, selv om det ikke behøver å være den riktige. Altså, han gjorde åpenbart narr av reporteren som var funksjonshemmet, men det er ikke sikkert at det var funksjonshemningen han gjorde narr av. [/size][/background]

Ok...det gir lite mening det du sier men men..
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Herregud...det er nok av bilder til å motbevise både at det ikke var mange mennesker på innsettelsedagen, ihvertfall ikke noe rekord.

 

Det også nok av bilder fra 2013 med disse mattene/platene som skulle beskytte gresset som Spicer sier her aldri har vært brukt. 

 

Eksempelvis

 

https://www.washingtonpost.com/lifestyle/style/if-the-mall-is-americas-front-lawn-how-careful-should-we-be-on-the-grass/2014/06/27/9438d1c0-fe03-11e3-b1f4-8e77c632c07b_story.html?utm_term=.2566ed28aa97

 

 

Hahah.

 

https://twitter.com/ditzkoff/status/822938575352303616

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, dette er første hele dag (midnatt til midnatt) med Trump som president.

Han kommer til å bli husket (blant sikkert mengder av andre ting) for å ha løyet fra dag 1, og det om noe så absurd og uviktig for hans presidentgjerning som antall fremmøtte til hans innsettelse, og antall reisende med DC Metro den dagen. Som en reaksjon på en tweet:

Hvor han er opptatt av at folk skal tro at det er flere fremmøtte i bildet til høyre enn i bildet til venstre.

Good luck with that.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor han er opptatt av at folk skal tro at det er flere fremmøtte i bildet til høyre enn i bildet til venstre.

Good luck with that.

Det morsomme er at de faktisk er lengre framme på bildet til venstre. Nå vet jeg ikke hva det hvite bygget på høyresiden er, men der og lengre bak er det tomrom som var fyllt på bildet til venstre. Så å klage på "vinkelen" på bildene som de så pent gjorde er morsomt.

Lenke til kommentar

Han snakker om plendeksler, og at fredag var første gang de var i bruk under en innsettelse. Det stemmer ikke, de var også i bruk under Obamas innsettelse i 2013. De kan ses før og etter at de ble dekket av folkemassen i bildene her: 

 

 

20130121_inauguration1_53.jpg

Ved soloppgang noen timer før Obamas innsettelse 2013, flere av de hvite plendekslene er klart synlig.

 

20130121_inauguration21_53.jpg

Her er plendekslene dekket av folkemassen senere på dagen, men såvidt synlig enkelte steder.

Kilde: http://minnesota.publicradio.org/collections/special/2013/inauguration/feature.shtml

 

 

 

Og at sikkerhetskontroll med metalldetektorer (Spicer: magnetometers) rundt The Mall hindret eller forsinket store mengder fra å komme inn på plenen for innsettelsen, dette stemmer ikke. Ifølge Secret Service var det en slik sikkerhetsring for paraderuten med metalldektorer (både porter og håndholdte), men ikke for The Mall under innsettelsen.

 

Og tallene han gir for reisende med DC Metro stemmer ikke med tall fra DC Metro. Spicer sier de hadde 420 000 dagen for Trumps innsettelse, og 317 000 dagen for Obamas siste innsettelse (januar 2013).

Tall utgitt av DC Metro angir faktisk flere reisende fredag: 570 557, mens dagen Obama ble innsatt i januar 2013 var det 782 000. I 2009 under Obamas første innsettelse var det ifølge DC Metro 1.1 millioner.

 

Og Spicer angir også tall som ikke gir en apples-to-apples sammenligning. Når han sier 317 000 for Obama så var det kun til kl. 11, og ikke totalt for dagen, mens for fredagen angir han et tall som ikke korresponderer med verken kl. 11 eller totalt for dagen, og tallet han påstår er fra DC Metro er lavere enn det DC Metro har. Absurd.

 

Det er jo åpenbart at Trumps pressetalsmann Spicers påstander ikke matcher virkeligheten. Men han fant ikke på dette selv, er naturligvis instruert av Trump til å presentere denne fremstillingen. Folk spør seg: whyyyy!

Hvorfor arrangere en uanmeldt fem og et halvt minutts pressekonferanse hvor man i fire og et halvt minutt i et bryskt tonefall lyver til pressen og publikum, kaller pressen uærlig og varsler kamp mot dem, også marsjere ut uten å ta et eneste spørsmål, bare for å presentere noe sånt. Det er meningsløst, og et PR-selvskudd.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke at noen kan bære så mye hat som visse brukere innehar her inne, mot en person som kun har sittet noen timer. Hva med å bare faen se hva han gjør med USA og verden ellers? Han oppnår sikkert med enn Obama klarte på sine åtte år uans.

 

 

Jeg tror ikke det folk er bekymret for er at han skal oppnå for lite, snarere hva det er han oppnår.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, dette er første hele dag (midnatt til midnatt) med Trump som president.

Han kommer til å bli husket (blant sikkert mengder av andre ting) for å ha løyet fra dag 1, og det om noe så absurd og uviktig for hans presidentgjerning som antall fremmøtte til hans innsettelse, og antall reisende med DC Metro den dagen. Som en reaksjon på en tweet:

Hvor han er opptatt av at folk skal tro at det er flere fremmøtte i bildet til høyre enn i bildet til venstre.

Good luck with that.

 

Ja, det er det som er ett av problemene med trump, han juger så det renner selv om ting som er lett å verifisere. Hvorfor skal man tro på han i andre spørsmål der man ikke kan verifisere?

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Den skjeve dekningen ligger i å formidle det som skryting av, eller oppfordring til, seksuell trakassering når han noe flåsete sier at du kan "grab em by the pussy" hvis du er kjendis.

 

forvirrede virker som en grei forklaring, selv om det ikke behøver å være den riktige. Altså, han gjorde åpenbart narr av reporteren som var funksjonshemmet, men det er ikke sikkert at det var funksjonshemningen han gjorde narr av. [/size][/background]

Ok...det gir lite mening det du sier men men..

 

Vær grei å presiser hva du ikke forstår så skal jeg prøve å forklare det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tipper noe lignende jeg ramlet utfor et sted her inne nylig: skriver man "svarteste Russland" er det ingen som bryr seg, skriver man "svarteste Afrika" er det noen soms er rasistiske undertoner, og antar at det som skrives er i verste mening. Tilsvarende med Trump: gjøre narr av en forvirret journalist er ikke spesielt ille, inntil man kan vri det over til å bli mobbing av en funksjonshemning, selv om det er aldri så langt unna sannheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trump & Co minner mer og mer om "komiske Ali".

 

Jeg hadde ingen anelse om at det ikke skulle bli SNL, men Spicer og Trump som kom til å dele mellom seg å si grovt sett hva jeg fleipet om fredag:

Kommer nok "reprise" av innsettelsen på SNL i morgen. Ser det for meg...

 

"I delivered a speech the other day. It got the highest ratings ever.

2 million people showed up to hear me, more than ever in the history of people!

They had to widen the park to make room for them, cause everybody loves me so much.

I'm the greatest ever in the history of greatness."

 

Fra Trump foran CIA's Arlington-vegg:

— Bildene viste et tomt område, men jeg holdt jo en tale. Det var sikkert minst en million der, stappfullt helt til monumentet.

 

Spicer fra presserommet:

— De utvidet barriærene, folket viste sin enorme støtte og entusiasme, det var det største publikumet noensinne, punktum!

 

So much for "I wanna be unpredictable".

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dagens overskrift hos TV2:

"Slik latterliggjør NFL-laget Donald Trump."

 

Kvalitetsnyheter på sitt beste. Takk og gud for den gode dekningen til TV2. Hadde jeg ikke fått med meg dette, hadde jeg ikke visst hva jeg skulle ha gjort.

*ser videre med våte øyne og googler "trump"*

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...