Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

jjkoggan skrev (19 timer siden):

Det er jo fornuftig å frykte, Bidens ledelsen i meningsmålingene er ikke utenfor feilmarginene. Det gjør det helt mulig at Trump slår Biden.   
 

uansett, er det utrolig dumt for Trump å ikke å prøve å tiltrekke andre enn sine kjernevelgere på en alvorlig måte.  

En sittende president har alltid fordel ved et valg - uavhengig av hvor populær eller upopulær presidenten måtte være. Trump kommer aldri til og lede over Biden på meningsmålingene, de eneste kildene som var noenlunde i nærheten av valgresultatet i 2016 var Norpoth modellen, Gallup og Rasmussen.

Trump har appellert til flere nye velgere under RNC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her ser man enda et eksempel på hvor galt det går med stater/byer som styres av demokratene, og ikke minst hvor virkelighetsfjerne og tafatte mange av guvernørene/senatorene og borgermesterne fra demokratene er. http://vg.no/nyheter/utenriks/i/wPMLOo/ordkrig-etter-doedelig-portland-skyting-stoett-oss-eller-hold-deg-unna

Det virker som om de vil ha trøbbel.

Endret av Joeal88
Lenke til kommentar
8 minutes ago, debattklovn said:

Husk at teksten er skrevet av en anti-Trump konspirasjonsteorist som ikke bryr seg om hva fakta er. 
Fyren er helt ute på jordet. 
Hans tekst har ingenting med FBI å gjøre.... 

Mye mulig. Jeg er ikke helt inne i hvem som er anti-Trump konspiratorikere og alt det der. Jeg overlater det til de som gidder.

Men det var nevnt i teksten som du sa det ikke var. Om det du egentlig mente var at kilden til teksten var upålitelig, altså at nevnte FBI høyst trolig var løgn, så greit nok.

Lenke til kommentar

Anbefaler denne til SAMTLIGE. Her trekkes blant annet sheriffen av Kenosha County inn, og det vises videoklipp av hans ekstremt detaljerte planer om å sperre inne svarte mennesker og nekte dem å ha barn.

Bruk 20 minutter på å se dette klippet, og så forklar meg hvordan rasisme ikke er en greie i USA.

Jeg er både glad og stolt for at jeg med 100% sikkerhet kan si at jeg står på rett side av historien.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 5
Lenke til kommentar

Kommer demokratene til og akseptere valgtap?

Det har i det siste vært mye snakk om hvorvidt Trump kommer til og akseptere et valgtap, men hvordan er det med Biden/demokratene? Demokratene har vært et parti i kaos helt siden de tapte presidentvalget for fire år siden, og de har ingen klar og tydelig politikk - eneste de har fokusert på er og sverte Trump. Kommer demokratene til og overleve enda et valgnederlag? Jeg tror det kommer til og bli enda mer kaos blant demokratene dersom Trump skulle vinne i november. Kommer demokratene til og akseptere og bli slått av Trump igjen?

(Nei, jeg påstår ikke at Trump kommer til og vinne.)

Endret av Joeal88
Lenke til kommentar

Tja, demokratene lanserte en politisk plattform på DNC som partiet stiller seg bak.

Republikanerne lanserte ingen felles plattform, men «stiller seg bak Trumps America First» som jo er ganske vagt.

Demokratene eller Biden har ikke sagt at de ikke vil akseptere valgresultatet.

Trump har derimot sagt flere ganger at hvis han ikke vinner, så er valget «rigged». Han har også sagt flere ganger at han ikke vet om han kommer til å akseptere valgresultatet.

Jeg håper og tror det bare er retorikk fra Trumps side, men om det er noen som gir uttrykk for ikke å respektere demokratiske prosesser og valget så er det den sittende presidenten, ikke Biden eller demokratene.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (16 minutter siden):

Kommer demokratene til og akseptere valgtap?

Det har i det siste vært mye snakk om hvorvidt Trump kommer til og akseptere et valgtap, men hvordan er det med Biden/demokratene? Demokratene har vært et parti i kaos helt siden de tapte presidentvalget for fire år siden, og de har ingen klar og tydelig politikk - eneste de har fokusert på er og sverte Trump. Kommer demokratene til og overleve enda et valgnederlag? Jeg tror det kommer til og bli enda mer kaos blant demokratene dersom Trump skulle vinne i november. Kommer demokratene til og akseptere og bli slått av Trump igjen?

(Nei, jeg påstår ikke at Trump kommer til og vinne.)

Rettelse: USA har vært i kaos heilt siden Trump vant valget. Men selvfølgelig er det jo kun det positive som Obama sin økonomiske trend, Trump tar kreditt for. Alt det negative er Demokratene sin feil selvfølgelig. Sjøl om Trump liksom skal være lederen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (25 minutter siden):

Anbefaler denne til SAMTLIGE. Her trekkes blant annet sheriffen av Kenosha County inn, og det vises videoklipp av hans ekstremt detaljerte planer om å sperre inne svarte mennesker og nekte dem å ha barn.

Bruk 20 minutter på å se dette klippet, og så forklar meg hvordan rasisme ikke er en greie i USA.

Jeg er både glad og stolt for at jeg med 100% sikkerhet kan si at jeg står på rett side av historien.

Noe av det rareste jeg har lest her inne så langt. Du mener altså at USA er et rasistisk land, basert på denne sheriffen. Og du er stolt av at du mener det?

Jeg mener f.eks Pakistan er et rasistisk land, og er svææært stolt av denne oppfatningen. Iran er også nokså rasistisk, stolt av å påpeke det. Hvor mange personer får asyl i Japan? Nesten ingen, et av tidenes minst inkluderende land, rasistisk som få, og bare se på rasismen mot kinesere opp gjennom.

Denne meningen gjør meg STOLT!

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (1 minutt siden):

Rettelse: USA har vært i kaos heilt siden Trump vant valget. Men selvfølgelig er det jo kun det positive som Obama sin økonomiske trend, Trump tar kreditt for. Alt det negative er Demokratene sin feil selvfølgelig. Sjøl om Trump liksom skal være lederen.

Feil. Denne splittelsen som vi nå ser i USA har sine røtter helt tilbake til 70-tallet, og har sakte men sikkert utviklet seg. Reagan, Clinton og dvs også George H.W. Bush, var presidenter som samlet det amerikanske folket og som var forholdsvis godt likt av samtlige amerikanske borgere - uavhengig av politisk ståsted. George W. Bush, Obama og Trump derimot var/er polariserende presidenter som ikke klarer og forene det amerikanske folket, og alle tre har skapt mer splittelse enn noe annet.

Det er både republikanernes og demokratenes sin skyld at USA er nå en såpass splittende nasjon. På 70, 80, 90 og i en mindre grad også utover 00-tallet så var det vanskelig og finne noen store forskjeller i politikken til republikanerne og demokratene, i dag så er det stikk motsatt.

Reagan, Bush sr og Clinton var alle mye mer populære presidenter blant velgere  på motsatt parti enn hva Bush jr, Obama eller Trump var/er.

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (32 minutter siden):

Bruk 20 minutter på å se dette klippet, og så forklar meg hvordan rasisme ikke er en greie i USA.

Viser bare kordan rasistiske holdninger er godtatt i Amerika. Her til lands hadde slike uttalelser endt med rettmessig resignasjon av ein så tydelig uskikket og rasistisk individ. 

 

CommanderKeen skrev (40 minutter siden):

Jeg er både glad og stolt for at jeg med 100% sikkerhet kan si at jeg står på rett side av historien.

Jepp. Men du må ikkje bli overrassket om folk forsvarer denne sheriffen med å "sjå på dei landa her då", og lager ein stråmann ut av ditt innlegg, der dei prøver å få deg til å sei at USA er eit rasistisk land. Når det var tydelig at det ikkje var det du skreiv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (2 minutter siden):

Feil. Denne splittelsen som vi nå ser i USA har sine røtter helt tilbake til 70-tallet, og har sakte men sikkert utviklet seg. Reagan, Clinton og dvs også George H.W. Bush, var presidenter som samlet det amerikanske folket og som var forholdsvis godt likt av samtlige amerikanske borgere - uavhengig av politisk ståsted. George W. Bush, Obama og Trump derimot var/er polariserende presidenter som ikke klarer og forene det amerikanske folket, og alle tre har skapt mer splittelse enn noe annet.

Det er både republikanernes og demokratenes sin skyld at USA er nå en såpass splittende nasjon. På 70, 80, 90 og i en mindre grad også utover 00-tallet så var det vanskelig og finne noen store forskjeller i politikken til republikanerne og demokratene, i dag så er det stikk motsatt.

Reagan, Bush sr og Clinton var alle mye mer populære presidenter blant velgere  på motsatt parti enn hva Bush jr, Obama eller Trump var/er.

Siden du meiner eg tar feil at Trump kun tar ansvar over det positive som skjer, forøvrig ting som andre presidenter har oppnådd, kanskje kan vise til ein negativ ting i USA som Trump tar ansvar for?

Ellers har USA aldri hatt ein så polariserende og splittende president. Ein president som omtaler 170k døde amerikanere som "it is what it is". Nekter å annerkjenne at Demokratene er Amerikanere også. "Us against them", mentalitet. Til og med kvinner med mørk hud som sitter i kongressen, er visst ikkje skikket til å være i landet.

Men du meiner tydelig at USA har hatt ein tidligere president som er på samme vis.. Stakkarslig retorikk.

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (6 minutter siden):

Viser bare kordan rasistiske holdninger er godtatt i Amerika. Her til lands hadde slike uttalelser endt med rettmessig resignasjon av ein så tydelig uskikket og rasistisk individ. 

 

Jepp. Men du må ikkje bli overrassket om folk forsvarer denne sheriffen med å "sjå på dei landa her då", og lager ein stråmann ut av ditt innlegg, der dei prøver å få deg til å sei at USA er eit rasistisk land. Når det var tydelig at det ikkje var det du skreiv.

Det gir bare enda mindre mening. «Jeg er stolt av å påpeke at det finnes rasister i USA, selv om landet på ingen måte er like rasistisk som mange andre land».

Lenke til kommentar
bellad76 skrev (1 minutt siden):

Det gir bare enda mindre mening. «Jeg er stolt av å påpeke at det finnes rasister i USA, selv om landet på ingen måte er like rasistisk som mange andre land».

Påpeike at det er rasister i maktposisjoner i USA, der tilsynelatende dei kan sitte urørt sjøl etter tydelige rasistiske meininger og holdninger. Men du får fortsette med "whatabout this and that". Tydelig at du ikkje har bedre argumenter å komme med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, debattklovn said:

Ikke èn gang henviste du til FBI. Du henviste til en konspirasjonsteorist på Twitter... 

Nei, jeg henviste til en advokat, professor og forfatter (for å nevne et utdrag av hans meritter) som aldri poster påstander som ikke lar seg etterprøve. I den aktuelle twittertråden er det henvisninger til mange av disse kildene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, debattklovn said:

Husk at teksten er skrevet av en anti-Trump konspirasjonsteorist som ikke bryr seg om hva fakta er. 
Fyren er helt ute på jordet. 
Hans tekst har ingenting med FBI å gjøre.... 

Han er anti Trump. Selvsagt. Men han har altså skrevet tre bøker om Trump på til sammen over 2500 sider der absolutt alt er faktasjekket. Så at han ikke bryr seg om hva fakta er er rett og slett en tullete påstand.

Det han ikke bryr seg om er "alternative fakta".

https://www.sethabramson.net/bio

Endret av ism_InnleggNO
  • Liker 5
Lenke til kommentar
bellad76 skrev (33 minutter siden):

Noe av det rareste jeg har lest her inne så langt. Du mener altså at USA er et rasistisk land, basert på denne sheriffen. Og du er stolt av at du mener det?

Jeg mener f.eks Pakistan er et rasistisk land, og er svææært stolt av denne oppfatningen. Iran er også nokså rasistisk, stolt av å påpeke det. Hvor mange personer får asyl i Japan? Nesten ingen, et av tidenes minst inkluderende land, rasistisk som få, og bare se på rasismen mot kinesere opp gjennom.

Denne meningen gjør meg STOLT!

Du misforstår med vilje, og det kler deg dårlig. Dumskap ser ikke bra ut på noen. Rart valg å ville fremstå som det.

USA er et rasistisk land, ja. Og det kommer blant annet frem i måten folkevalgte omtaler svarte mennesker på, og sier de bør sperres inne i en generasjon og nektes å ha barn. Dette er et eksempel av flere tusen. Pence omtalte også svarte mennesker som «naboene» til sanne amerikanere.

Det som gjør meg stolt er at jeg står med de menneskene som kjemper mot urett, og ikke de som vil lukke øynene for det og hevde at det ikke eksisterer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (24 minutter siden):

Siden du meiner eg tar feil at Trump kun tar ansvar over det positive som skjer, forøvrig ting som andre presidenter har oppnådd, kanskje kan vise til ein negativ ting i USA som Trump tar ansvar for?

Ellers har USA aldri hatt ein så polariserende og splittende president. Ein president som omtaler 170k døde amerikanere som "it is what it is". Nekter å annerkjenne at Demokratene er Amerikanere også. "Us against them", mentalitet. Til og med kvinner med mørk hud som sitter i kongressen, er visst ikkje skikket til å være i landet.

Men du meiner tydelig at USA har hatt ein tidligere president som er på samme vis.. Stakkarslig retorikk.

Hvor har jeg skrevet at Trump tar kun ansvar for det positive og ikke det negative?

USA har hatt flere presidenter som var populære blant kjernevelgerne, men som ellers var relativt upopulære. Nixon, Ford og Carter er tre eksempler.

Endret av Joeal88
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (23 minutter siden):

Påpeike at det er rasister i maktposisjoner i USA, der tilsynelatende dei kan sitte urørt sjøl etter tydelige rasistiske meininger og holdninger. Men du får fortsette med "whatabout this and that". Tydelig at du ikkje har bedre argumenter å komme med.

Her må jeg visst hente fra enda mindre teskjeer, for du skjønte åpenbart ingenting av det jeg skrev.

Jeg angriper ikke noen for å komme med meninger om rasisme, men derimot for det å være stolt over å ha «riktig» (politisk korrekt) mening. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...