Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Just now, Snikpellik said:

1762832401_Skjermbilde2020-07-23kl_19_01_03.png.2fe1f625a5a65272b3f19f054d1852b6.png

Jeg er klar over hva tråden handler om. 

Nå påpekte jeg Red Frostraven sine synspunkter på tillemping av loven. Han svarer for sine personlige holdninger og jeg svarer for mine egne personlige holdninger. Verken jeg eller han er ansvarlige for hvilke holdninger Donald Trump eller Joe Biden har. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
19 minutes ago, Red Frostraven said:

Projisering.
Dette er det høyresiden, fra og med populistene, som står for.

Om Trump stilte som demokrat og vant, så ville demokratene fjernet ham for inkompetanse og korrupsjon i 2017.

Jeg tolererer mindre fra meg selv og mine meningsfeller enn fra mine meningsmotstandere -- fordi jeg krever at jeg / vi er betydelig mye bedre, og aksepterer at andre er mindre moralske enn meg selv -- men bare til en viss grad.

...

Det er hovedforskjellen mellom antifa og høyreekstreme:
Antifa tolerer ikke at deres side utøver uprovosert vold, og har som mål å bare forsvare seg når høyreekstreme uunngåelig går til angrep.
Høyreekstreme har som mål å utøve vold, men viser ingen moralske skrupler når det kommer til ærlighet og rederlighet, og forsøker å fremstille seg selv som ofre når det er de selv som starter og utøver vold mot uskyldige.

Det er et fenomen som oppstår blant høyrepopulister over alt;
De klager på at de blir urettferdig behandlet -- selv om de behandles helt likt som andre.
Vi ser det her i Norge på FrP -- og på det republikanske partiet i USA.

Det er denne type projisering og offerfølelse som gjør ytterste høyre farlig:
De er som barn som føler at de fortjener to skjeer med iskrem når alle andre får én.

https://edition.cnn.com/2017/05/11/politics/trump-time-magazine-ice-cream/index.html

...

Venstresiden er motsatt.
De tolererer å bli mishandlet -- bare ikke at andre blir det.

Treffende at du tar opp projisering når det er det er akkurat dette du selv gjør. Du anklager motstandersiden for å ha holdninger du selv har. Antifa utøver selv uprovosert vold mot sivile, politiet og  meningsmotstandere, selv der det ikke er høyreekstreme til stede engang, som vi kan se under BLM-protestene. 

Det jeg mener er at uavhengig av om det er en høyreekstrem eller en venstreekstrem som knuser en statue, så skal den personen døømmes på like vilkår og ha likhet for loven. Om det var en statue av General Lee, ei due eller selveste Moses blir i så tilfelle en skjerpende eller formildende omstendighet i domstol, eller noe domstolen velger å ikke ta hensyn til.

Endret av InnoPerp
Tok vekk setning
  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (4 timer siden):

Er det å knuse og vandalisere statuer greit - så lenge statuene fremstiller personer du anser som forkastelige? 
Eller fordømmer du dette? 

EDIT: får nok ikke noe svar på denne, men er verdt forsøket ?

Hvis du synes det er fryktelig ille at for eksempel en statue av Columbus rives, bare vent til jeg forteller deg hva Columbus gjorde. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
15 minutes ago, CommanderKeen said:

Hvis du synes det er fryktelig ille at for eksempel en statue av Columbus rives, bare vent til jeg forteller deg hva Columbus gjorde. 

Det er hærverk uansett hva Colombus gjorde.

Det er også revet statuer som den av Hans Christian Heeg: https://www.vg.no/nyheter/i/lABwq7/statue-av-nordmann-revet-ned-i-usa. Virker ikke så viktig hva eller hvem det er en statue av.

Lenke til kommentar
5 hours ago, debattklovn said:

Javel, så de politiske meningene til lovbrytere gjør deres lovbrudd og hele situasjonen verre? 
Wow, for en tanke. 
Jeg er glad politiet og rettsvesenet ikke tenker som deg.

Jeg er også glad jeg ikke er politi.
Altså, nazisters tankegods skremmer meg mer enn disse som uttalt marsjerer mot politiovergrep og rasisme.
At noen av demonstrantene tyr til vold og ødeleggelser, synes jeg er like beklagelig som alle andre, særlig fordi det mater narrativet om at Black Lives Matter er en terror-organisasjon slik mange her ønsker å fremstille dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
3 hours ago, InnoPerp said:

I følge Red Frostraven burde folk dømmes ulikt for samme forbrytelse, her vandalisme.

Om det er det du tror bør du lese en gang til:

5 hours ago, Red Frostraven said:

Jeg mener: det bør være en betydelig lavere straff for å vandalisert statuer av forrædere, enn for forræderi.

Og Trump, McConnel og Barr er fremdeles frie.

Det er hans mening at forræderi er en betydelig verre forbrytelse enn hærverk og bør selvsagt straffes deretter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, InnoPerp said:

Treffende at du tar opp projisering når det er det er akkurat dette du selv gjør. Du anklager motstandersiden for å ha holdninger du selv har. Antifa utøver selv uprovosert vold mot sivile, politiet og  meningsmotstandere, selv der det ikke er høyreekstreme til stede engang, som vi kan se under BLM-protestene.

Gjør de det? Det meste av volden jeg har sett er det politiet som har stått for. Er det de som er antifa?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, ism_InnleggNO said:

Om det er det du tror bør du lese en gang til:

Det er hans mening at forræderi er en betydelig verre forbrytelse enn hærverk og bør selvsagt straffes deretter.

Herrefred - jeg har lest det som at en forræder skulle fått en annen straff for samme lovbrudd. Beklager misforståelsen! Da er jo premisset et helt annet - forræderi er selvfølgelig et mye grovere lovbrudd og skal straffes helt annerledes enn hærverk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, ism_InnleggNO said:

Gjør de det? Det meste av volden jeg har sett er det politiet som har stått for. Er det de som er antifa?

Ofte er dette framprovosert av demonstrantene når det overgår til opptøyer som i Portland. At fredelige (dvs passive/ikke vandaliserende) protester har blitt møtt med vold fra politiet tviler jeg ikke på,, du får gjerne linke eksempler.

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (2 timer siden):

Hvis du synes det er fryktelig ille at for eksempel en statue av Columbus rives, bare vent til jeg forteller deg hva Columbus gjorde. 

Det er mange statuer av Columbus i Amerika, men det er bare i USA at de rives ned aktivt.

Hva med i Norge? Vi har mange monumenter av forskjellige vikingkonger, og de gjorde nå en hel del ting vi ikke er så veldig stolte av å fortelle om...

Lenke til kommentar

Live nå nettopp:

Coronabriefing med Trump i WH. Igjen uten legene.
Her kunngjøres bla. at RNC-konferansen i Jacksonville, hvor han skulle kunngjøres foran en tettpakket arena som partiets nominerte kandidat til høstens valg (for en ny periode) må utgå pga. smittefare. Konferansen ble flyttet fra Charlotte til Jacksonville etter at ordføreren i Charlotte varslet om mulige smitteverntiltak som kunne være til hinder for full arena. Nå blir det planlagte arrangementet som skulle gå over flere dager i Jacksonville avlyst.

Gikk live i nyhetskanaler og på nett nå nettopp:

 

Alternativ stream:

Spoiler

 

 

 


Ifølge omtalen etter briefingen over skal det iht. kilder i administrasjonen ha gått opp for presidenten ila. de siste dagene at hans konkurrent foran høstens valg ikke kommer til å være bare Biden, at pandemien og Trumps håndtering også vil spille en vesentlig rolle, og at han er på tapende front ift. dette. Dette skal være noe av grunnen til endringen i tonen når presidenten nå aktivt oppfordrer publikum til å bruke maske og følge sosial distansering mm.

Kanselleringen av RNC-konferansen er også en konsekvens av at Trump i liten grad har oppfordret publikum til å ta pandemien seriøst og kjempe mot spredning før nå i det siste. Det har ført til slapp oppfølging av smitteverntiltak, spesielt i stater med overvekt av republikansk støtte, i sør langs bibelbeltet og områdene rundt dette. Det kan ifølge omtalen trekkes direkte linjer fra den raske åpningen av økonomien i disse statene i mai, og slapp oppfølging av smitteverntiltak, til kanselleringen nå av konferansen i Jacksonville pga. økende smittefare der og over store deler av sørlige USA.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig fornuftig av Trump å ta en helomvending vedr. pandemien, det skulle egentlig bare mangle, men det var lite som tydet på at han skulle ta til fornuft for et par uker siden. Jeg er likevel glad for at han nå endelig ser ut til å ha innsett alvoret. Motivert av gjenvalg eller ei, så er dette bra for liv og helse.

Nå vil forhåpentligvis flere republikanske guvernører ta det mer seriøst også, endre retorikken sin litt og få mer støtte til tiltak som hjelper. Dette kan spare liv, det er bare synd at det tok så utrolig lang tid før denne u-svingen kom. Mange amerikanere har dessverre blitt smittet og mistet livet helt unødvendig som følge av Trump-administrasjonens mangefulle håndtering og press for tidlig gjenåpning.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

VoteVets, en organisasjon startet av krigsveteraner fra i hovedsak Irak og Afghanistan har produsert en reklame mot Trump. Organisasjonen jobber for å øke oppmerksomheten rundt krigsveteraner (både republikanere og demokrater) som stiller til valg, og har over 700.000 supportere; - veteraner, militære familier og sivile. Reklamen er omtrent så amerikansk den får blitt, men standpunktet er tydelig:

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Snikpellik said:

VoteVets, en organisasjon startet av krigsveteraner fra i hovedsak Irak og Afghanistan har produsert en reklame mot Trump. Organisasjonen jobber for å øke oppmerksomheten rundt krigsveteraner (både republikanere og demokrater) som stiller til valg, og har over 700.000 supportere; - veteraner, militære familier og sivile. Reklamen er omtrent så amerikansk den får blitt, men standpunktet er tydelig:

 

VoteVets har nesten utelukkende fremhevet (endorsed) og gitt bidrag til kandidater for Demokratene siden opprettelsen.

  • 2020: 100% D vs 0% R  
  • 2018: 99.36% D vs 0.64% R 
  • 2016: 100% D vs 0% R  
  • 2014: 96.54% D vs 3.46% R 

Blandt bidragsgivere til VoteVets kan man finne Michael Bloomberg, Alliance for Climate Protection (Startet av Al Gore), Senate Majority PAC (Demokratisk).

Med andre ord en overhengende Demokrat-støttende organisasjon.

Kilder:

https://www.opensecrets.org/orgs/summary?id=D000029722

https://www.votevets.org/candidates

https://www.influencewatch.org/political-party/votevets-org-pac/

Wikipedia

Endret av InnoPerp
Kilder
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Snikpellik said:

Takk for infoen :) Ja, ser man på reklamen og historien er det lett å se hvor de står!

Bare hyggelig og takk selv for egne bidrag :)

Det finnes et utall PAC med delvis kryptiske navn som mer eller mindre er innsamlingsaksjoner for kandidater, her er både D og R like ille. Jeg har en gryende mistanke angående BLM (via Thousand Currents og ActBlue) men det gjenstår å se om den stemmer når regnskaper blir offentlige.

Lenke til kommentar

Men hva er galt med å donere til partiet som faktisk jobber for å gjøre USA bedre -- og ikke til partiet som vil tilbake til 1840, ett steg av gangen?

Jeg ville ikke donert penger til et parti som har medlemmer som tolererer oppførselen som republikanerene må tolerere -- medlemmer som åpent driver valgjuks uten at partiet sparker dem, rasistiske medlemmer som blir tatt i å ønske å nekte fargede å stemme gjennom lovgiving med vikarierende argumenter, mennesker som ønsker å forby homofili i staten de er folkevalgt i, mennesker som tar i mot penger fra russisk mafia for å bedre forholdet med russland og lette på sanksjonene -- blant annet Trump selv er skyldig i dette.

Tenk om republikanerene kastet ut og tvang de onde menneskene blant seg til å skape et nytt parti -- da ville de nok fått mer penger fra gode folk.

Jeg mener:
Senatleder for republikanerene, Mitch McConnell synes at det er morsomt at 30 millioner amerikanere ikke kan betale for bolig og hus på grunn av at de ikke lengre har inntekt -- mens hans egne familie har fått innvilget syke stimuluslån som ikke må betales tilbake:
https://www.newsweek.com/mcconnells-wifes-family-business-appears-trump-admins-list-companies-that-received-most-ppp-1515788
 



...

Så lenge han er medlem av partiet, så har ikke partiet noen rett til å påstå at de bryr seg om rettferdighet.
Det samme gjelder Trump, og utallige andre medlemmer av senatet.
Man kan ikke belønne korrupsjon, moralsk og økonomisk.

Men republikanerene jobber for å stoppe folk fra å få vite hva stimuluspengene går til...

https://www.washingtonpost.com/national-security/trump-removes-inspector-general-who-was-to-oversee-2-trillion-stimulus-spending/2020/04/07/2f0c6cb8-78ea-11ea-9bee-c5bf9d2e3288_story.html

....og jobber for å gjøre politikken mindre etisk og transperant -- fordi de ikke tjener nok penger på korrupsjonen som allerede er lov.
https://www.huffpost.com/entry/house-republicans-ethics_n_586bdb14e4b0de3a08f99e66

...

Det finnes gode republikanere -- men partiet må for guds skyld deles i to:
Mennesker som er for lov og orden, og så kan fascistene starte sitt eget parti.
De ville sikkert forsøkt seg på American Nationalist Workers Party eller noe for å forsøke å kapre nasjonalister og arbeidere sine stemmer.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Red Frostraven said:

 


...

Det finnes gode republikanere -- men partiet må for guds skyld deles i to:
Mennesker som er for lov og orden, og så kan fascistene starte sitt eget parti.
 

Og det ville ikke føre til noe betydelige forskjeller.  Disse to partier ville jobbe sammen for det meste og krangle når de er uenige, akkurat som nå    De forskjellige vingene(som ligner partier) krangler om budsjettet.  Det endrrr ikke noe stort om de krangler med hverandre eller mellom partier 

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Red Frostraven said:

Men hva er galt med å donere til partiet som faktisk jobber for å gjøre USA bedre -- og ikke til partiet som vil tilbake til 1840, ett steg av gangen?

Jeg ville ikke donert penger til et parti som har medlemmer som tolererer oppførselen som republikanerene må tolerere -- medlemmer som åpent driver valgjuks uten at partiet sparker dem, rasistiske medlemmer som blir tatt i å ønske å nekte fargede å stemme gjennom lovgiving med vikarierende argumenter, mennesker som ønsker å forby homofili i staten de er folkevalgt i, mennesker som tar i mot penger fra russisk mafia for å bedre forholdet med russland og lette på sanksjonene -- blant annet Trump selv er skyldig i dette.

Tenk om republikanerene kastet ut og tvang de onde menneskene blant seg til å skape et nytt parti -- da ville de nok fått mer penger fra gode folk.

Jeg mener:
Senatleder for republikanerene, Mitch McConnell synes at det er morsomt at 30 millioner amerikanere ikke kan betale for bolig og hus på grunn av at de ikke lengre har inntekt -- mens hans egne familie har fått innvilget syke stimuluslån som ikke må betales tilbake:
https://www.newsweek.com/mcconnells-wifes-family-business-appears-trump-admins-list-companies-that-received-most-ppp-1515788
 



...

Så lenge han er medlem av partiet, så har ikke partiet noen rett til å påstå at de bryr seg om rettferdighet.
Det samme gjelder Trump, og utallige andre medlemmer av senatet.
Man kan ikke belønne korrupsjon, moralsk og økonomisk.

Men republikanerene jobber for å stoppe folk fra å få vite hva stimuluspengene går til...

https://www.washingtonpost.com/national-security/trump-removes-inspector-general-who-was-to-oversee-2-trillion-stimulus-spending/2020/04/07/2f0c6cb8-78ea-11ea-9bee-c5bf9d2e3288_story.html

....og jobber for å gjøre politikken mindre etisk og transperant -- fordi de ikke tjener nok penger på korrupsjonen som allerede er lov.
https://www.huffpost.com/entry/house-republicans-ethics_n_586bdb14e4b0de3a08f99e66

...

Det finnes gode republikanere -- men partiet må for guds skyld deles i to:
Mennesker som er for lov og orden, og så kan fascistene starte sitt eget parti.
De ville sikkert forsøkt seg på American Nationalist Workers Party eller noe for å forsøke å kapre nasjonalister og arbeidere sine stemmer.

Det du mener gjør lander bedre vil for andre gjøre det dårligere, du har ikke definisjonsrett på hva som er bra eller bedre. Mange av disse organisasjonene gjør bra arbeid uavhengig av partitilhørighet, hvis du sjekker forskjellige PAC's finner du en blanding av uavhengige, demokratiske og republikanske. Noen donerer i like stor grad til republikanere og demokrater når det gjelder kandidatene de støtter. En PAC kan for eksempel  jobbe for at flere alenemødre skal velges til politiske verv, og støtter da alenemødre som stiller til valg i delstat, kongress, presidentvalg uavhengig av partitilhørighet. 

Det du ellers ramser opp om homoseksuelle, Russian Collusion og resten av stråmenna får du dokumentere. Trump er frikjent i riksrett, det finnes ingen russian collusion.

Mitch McConnel fremstår som en drittsekk stort sett uavbrutt og han har gjort flere rare valg som Senator. Et godt eksempel på at en burde ha begrensninger på hvor mange perioder en kan sitte som senator, kongressmedlem, guvernør og så videre.

Linken til Washington Post er bakom paywall jeg ikke har tilgang til.

Huffington Post har samme grad av troverdighet som Infowars og hva de synes om noe er ikke intressant.

Du må underbygge påstandene dine om republikanerne, presidenten osv med konkrete eksempler, og slutte å kreve at andre skal dele ditt verdensbilde eller din virkelighetsoppfatning. 

Lenke til kommentar
xRun skrev (På 22.7.2020 den 14.07):
Spoiler

 

Siste:

Flere aviser og nyhetskanaler melder at brannvesenet i Houston rykket ut tirsdag kveld pga. melding om røykutvikling hos det kinesiske konsulatet i Houston. De ikke har fått tilgang for å undersøke det som later til å være destruksjon av dokumenter fra konsulatet, og deretter har det kommet bekreftelse om at USA har beordret stenging av konsulatet innen 72 timer.

Ifølge en uttalelse fra amerikansk UD hevdes årsaken å være spionasje, tyveri av intellektuell eiendom, og bevaring av amerikansk suverenitet. Ifølge interview i dag med senator Angus King (I-ME) som sitter på etterretningskommitéen, skal det ikke foreligge noen ny informasjon om kinesisk trussel mot amerikansk suverenitet som kan ligge til grunn for ordren om å hastig stenge konsulatet.

Ifølge uttalelsen fra UD hvor stengingen av konsulatet bekreftes, som kom etter at brannvesenet i Houston ble nektet å slukke bålet på konsulatets tomt hvor destruksjonen av dokumenter fra konsulatet foregikk, kritiseres Kina for innblanding i USA's indre anliggender. Destruksjon av dokumenter er en relativt vanlig hendelse ved hastige evakueringer fra konsulater og ambassader.

Dette kommer ettet måneder med verbale angrep fra Trump mot Kina som i stor grad har handlet om pandemien, samtidig som Trump har sunket i mange interne og eksterne polls vedr. håndtering av hva han senest i går etter kl. 17.00 i Washington kalte "Kina-viruset", og anses av noen å antagelig ha en sammenheng med valget som stadig nærmer seg.
Hvordan stengingen av konsulatet vil påvirke handelsforhandlingene med Kina er ikke kjent, men det var allerede usikkert hvorvidt det vil komme noen "Phase 2" av avtalen Trump har karakterisert som en av verdenshistoriens største.

 

Kina har varslet gjengjeldelser, og at dette vil få konsekvenser for forholdet mellom de to landene.

 

U.S. Orders China to Close Its Houston Consulate in 72 Hours
https://www.nytimes.com/2020/07/22/world/asia/us-china-houston-consulate.html

  Vis skjult innhold

Utdrag:

"The United States ordered China to close its diplomatic consulate in Houston within 72 hours, dealing another blow to the rapidly deteriorating relations between the two countries. China promptly vowed to retaliate, calling the move illegal.

The State Department said the closure was made in response to repeated Chinese violations of American sovereignty, including “massive illegal spying and influence operations.”

The Trump administration’s decision, an unusual and grave step, was a significant escalation of its effort to tighten the reins on Chinese diplomats, journalists, scholars and others in the United States.

It comes amid rising tensions that were inflamed by the coronavirus pandemic but that now touch on virtually all aspects of the relationship."

 

Fire burning at Chinese Consulate in Houston
https://www.fox26houston.com/video/832483
"Houston officials say official documents are being burned in the courtyard of the Chinese Consulate, and first responders are not being allowed in to put out the fire."


China vows to retaliate after U.S. orders closure of its consulate in Houston
https://www.washingtonpost.com/world/asia_pacific/china-vows-to-retaliate-after-us-orders-closure-its-consulate-in-houston/2020/07/22/41e5c6ea-cbf1-11ea-99b0-8426e26d203b_story.html

  Vis skjult innhold

Utdrag:

"CHANGSHA, China — The United States has ordered China to close its consulate general in Houston "in order to protect American intellectual property and Americans' private information," State Department spokeswoman Morgan Ortagus said Wednesday.

Beijing vowed to retaliate, calling the order "an unprecedented escalation" in a broader conflict between the world's two biggest economies, which now encompasses trade and technology, freedom of the press and religion, and the novel coronavirus and the race for a vaccine.

“The U.S. has far more diplomatic missions and staff working in China. So if the U.S. is bent on going down this wrong path, we will resolutely respond,” Wang Wenbin, a Foreign Ministry spokesman, told reporters Wednesday.

The State Department did not elaborate on the alleged violations, but Ortagus suggested that China had violated the Vienna Convention, which says diplomats must "respect the laws and regulations of the receiving State" and "have a duty not to interfere in the internal affairs of that State."

 

"The confirmation of the order came after Houston NBC affiliate KPRC2 aired video showing people in the courtyard of the consulate, on Montrose Boulevard, apparently burning documents after 8 p.m. local time on Tuesday."

 

Update:

China orders US consulate in Chengdu to close as tensions rise
https://www.theguardian.com/world/2020/jul/24/china-orders-us-consulate-in-chengdu-to-close-as-tensions-rise
"Beijing has ordered the closure of a US consulate in south-western China, in a move that escalates tensions between the two countries to a new level.
On Friday, China’s ministry of foreign affairs said it had ordered the US consulate in Chengdu, in Sichuan province, to cease all operations. Authorities notified the US of China’s decision to revoke its consent for the consulate to operate, according to a notice on the ministry’s website.
"

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...