Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
N o r e n g skrev (22 timer siden):

Det er mange statuer av Columbus i Amerika, men det er bare i USA at de rives ned aktivt.

Hva med i Norge? Vi har mange monumenter av forskjellige vikingkonger, og de gjorde nå en hel del ting vi ikke er så veldig stolte av å fortelle om...

Ja, vi burde sikkert ta en vurdering her hjemme også rundt hva vi ønsker å ha i gatene våre. Men en demokratisk prosess er selvfølgelig å foretrekke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
22 hours ago, N o r e n g said:

Hva med i Norge? Vi har mange monumenter av forskjellige vikingkonger, og de gjorde nå en hel del ting vi ikke er så veldig stolte av å fortelle om...

Forskjellen er at her i landet har vi ikke store mengder mennesker som fremdeles lever med problemer basert på hva disse vikingkongene representerte. 

Ingen her ville vurdert å gjøre kraftige opprør på grunn av hva vikingene gjorde fordi vi rett og slett ikke har de samme problemstillingene i vårt samfunn og det er dermed nokså lite relevant. Endringer rundt denslags blir dermed (stort sett) gjort fredelig og ved debatt og demokratiske avgjørelser.

I USA er det derimot svært mange mennesker som daglig må forholde seg til akkurat de negative sidene som en del av personene av disse statuene representerer. At de dermed også reagerer sterkere er nokså naturlig.

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (På 23.7.2020 den 19.44):

Hvis du synes det er fryktelig ille at for eksempel en statue av Columbus rives, bare vent til jeg forteller deg hva Columbus gjorde. 

Takk, jeg vet utmerket godt hva Columbus som levde for over 500 år siden gjorde. Ingen av ofrene hans lever i dag uansett.

Columbus har forøvrig null og nix med USA å gjøre, han var nemlig aldri der. Columbus oppdaget Karibien og Mellom-Amerika; så hvorfor det er så mange stagtuer av ham i USA er merkelig får man si. Det ville vært mer naturlig om de istedenfor hadde statuer av den første europeeren i USA, en  annen italiener ved navn Amerigo Vespucci som kontinentet forøvrig er oppkalt etter. Og det er vel på grunn av Vespucci(kanskje)at det heter United States of America og ikke United States of Colombia.

Folk i Mellom-Ameria føler ikke særlig hat mot Columbus. De er tross alt etterkommere både av erobrere og innfødte samtidig(meztisos).

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (22 minutter siden):
Trump-supportere som elsker frihet og hater statens overtramp, hva synes dere om denne episoden hvor en kvinne blir dratt med av føderalt politi for å danse med blomster?

Kan svare som ikke-Trump-supporter.

De tok henne ikke for å danse med blomster, men å nærme seg dem i et forsøk på å provosere. Jeg er sterkt kritisk til at disse militariserte føderale styrkene er der i det hele tatt, som er en provokasjon i seg selv, men hun med blomstene kan takke seg selv også. Kan forstå at "politimannen" vil ha henne unna, det er kanskje unødvendig å ta i henne på den måten som eskalerer situasjonen, men det har blomsterdama også skyld i her.

Det finnes utrolig mange videoer som viser mer kritikkverdige forhold og ulovlig oppførsel fra politiet i forbindelse med demonstrasjonene, denne var på ingen måte blant de verre.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
InnoPerp skrev (23 timer siden):

 

Huffington Post har samme grad av troverdighet som Infowars og hva de synes om noe er ikke intressant.

 

Huffinton Post er en meget "seriøs" avis får man si:

https://www.huffpost.com/entry/bmi-scale-racist-health_l_5f15a8a8c5b6d14c336a43b0:rofl::rofl:

Jeg ler men burde egentlig gråte. For det er tragisk at noen i fullt alvor kan skrive slikt sprøyt. Degenerert journalistikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo en PAC startet utelukkende for å drive anti-Trump arbeid. Den er startet av blant annet George Conway, som er kona til Kellyanne Conway, en Trump-rådgiver. Lurer på hvordan middagspraten er rundt spisebordet der om dagen ?

3 føderale politibetjenter kan nå bli blind permanent etter at terrorister fra BLM brukte laser mot dem. BLM-"demonstrantene" kastet også brannbomber mot den føderale bygningen som politibetjente var inne i og forsvarte. Presidenten roser politiet for å ha gjort en god jobb. 

Quote

“In Portland, they’ve done a fantastic job. They’ve been there three days, and they really have done a fantastic job in a very short period of time,” he concluded.

Mens den demokratiske ordfører i byen, Ted Wheeler, gjør alt i sin makt for å hindre politiet i å gjøre jobben sin. 

Quote

Look, if the mayor would open up and let the Portland Police Department do their job, you would see this violence end overnight. But they can’t. They are directed, and this mayor, not only is he tying their hands, but he’s actually forbidden them — the city council — to share information with federal agents and officers that are there. That is going to result in deadly consequences when law enforcement officers do not share information. It’s absolutely reckless and irresponsible.


 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (3 minutter siden):

Dette er jo en PAC startet utelukkende for å drive anti-Trump arbeid. Den er startet av blant annet George Conway, som er kona til Kellyanne Conway, en Trump-rådgiver. Lurer på hvordan middagspraten er rundt spisebordet der om dagen ?

Spoiler

surprised nicolas cage GIF

Hehe, hadde definitivt vært underholdende å være flue på veggen hjemme hos dem. Når skal noen pitche inn realityshowet "The Conways"? Hadde vært noe!

Et annet prosjekt som kalles "Republican Voters Against Trump" (RVAT) ble startet i mai. Det er i hovedsak en nettside hvor hundrevis av republikanere, konservative og andre som stemte på Trump forteller på video hvorfor de ikke vil gjøre samme feilen igjen. Her kan man sende inn sin egen historie på video. De har også en Youtube-kanal, og sender tv-reklamer.

RVAT beskriver seg selv som  "a coalition of Republicans, former Republicans, conservatives, and former Trump voters who can’t support Trump for president this fall."

TIME har en artikkel om RVAT, Lincoln Project og andre republikanske initiativ for å få velgerne til å stemme på Joe Biden i november:

Meet the Republican Dissidents Fighting to Push Donald Trump Out of Office
RVAT, which launched in May, is among a growing number of Republicanled groups dedicated to making Trump a one-term President. Since December, longtime GOP operatives and officials have formed at least five political committees designed to urge disaffected conservatives to vote for Biden.
https://time.com/5870475/never-trumpers-2020-election/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (58 minutter siden):

men hun med blomstene kan takke seg selv også. Kan forstå at "politimannen" vil ha henne unna, det er kanskje unødvendig å ta i henne på den måten som eskalerer situasjonen, men det har blomsterdama også skyld i her

image.jpeg.19fedae2f636d028af6c9dfdca7d3497.jpeg

Da forstår jeg det sånn at denne personen hadde hatt seg selv å takke dersom betjenten fant ut han skulle skyte fjeset av vedkommende. Interessant synspunkt. 

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (20 minutter siden):

Da forstår jeg det sånn at denne personen hadde hatt seg selv å takke dersom betjenten fant ut han skulle skyte fjeset av vedkommende. Interessant synspunkt. 

Nei. Merkelig sammenligning. Det blir ikke det samme i det hele tatt.

Jeg forsvarer ikke politiet, men når man danser oppå dem slik dama med blomstene gjorde så må hun forvente at det vil provosere og eskalere situasjonen. Harmløst eller ei. 

Her er et intervju med den svære mannen (en 53 år gammel Navy-veteran) som ble filmet da han uprovosert ble slått og peppersprayet av de føderale styrkene i Portland, da han spurte de om hvorfor de ikke bryr seg om grunnloven. Intervjuet starter rundt 5:15.

 
Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 timer siden):

Jeg forsvarer ikke politiet, men når man danser oppå dem slik dama med blomstene gjorde så må hun forvente at det vil provosere og eskalere situasjonen. Harmløst eller ei.

Helt uenig, og her er heldigvis rettsvesenet på min side. Jeg har trening i nettopp dette gjennom min jobb, og det første som læres er at man alltid skal deeskalere situasjoner som oppstår. Her skjer det motsatte. Og i en rettssal er det forventet at jo mer trening man har, jo mindre makt skal man faktisk være nødt til å bruke, fordi man har treningen til å skulle løse situasjoner på minst mulig voldelig måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (21 minutter siden):

Helt uenig, og her er heldigvis rettsvesenet på min side. Jeg har trening i nettopp dette gjennom min jobb, og det første som læres er at man alltid skal deeskalere situasjoner som oppstår. Her skjer det motsatte. Og i en rettssal er det forventet at jo mer trening man har, jo mindre makt skal man faktisk være nødt til å bruke, fordi man har treningen til å skulle løse situasjoner på minst mulig voldelig måte.

Er ikke uenig i det, som sagt forsvarer jeg ikke politiet. Men, det jeg mener er at kvinnen med blomstene vet at disse politifolka ikke er der for å deeskalere og dermed (dessverre) måtte forvente en reaksjon. Hun danser opp i ansiktene deres og følger etter dem når de går, som egentlig bare er unødvendig. Hun demonstrerer ingenting ved aktivt å forsøke å lage en slik konfrontasjon. Deretter overreagerer selvsagt politiet. 

I Portland i natt var det samlet opp mot 11.000 mennesker for å demonstrere, fant denne videoen:

"Wall of Vets" som det refereres til i Tweeten er grupper krigsveteraner som stiller opp og stiller seg som et beskyttende skjold for resten av demonstrantene. Slike grupper med veteraner, mødre og fedre har begynt å organisere seg i flere store byer i USA nå:

Utplasseringen av føderale tropper har hatt motsatt effekt av Trumps uttalte mål med dem, de eskalerer situasjonen og mobiliserer de som vil stå opp for sine rettigheter og grunnloven.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
9 hours ago, Morromann said:

Huffinton Post er en meget "seriøs" avis får man si:

https://www.huffpost.com/entry/bmi-scale-racist-health_l_5f15a8a8c5b6d14c336a43b0:rofl::rofl:

Jeg ler men burde egentlig gråte. For det er tragisk at noen i fullt alvor kan skrive slikt sprøyt. Degenerert journalistikk.

Javel? Leste du hele saken eller holdt du deg som vanlig til overskriften?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sitat

Svarte og høyreradikale militser marsjerer i USA

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/OpGz2E/svarte-og-hoeyreradikale-militser-marsjerer-i-usa-jeg-er-livredd-for-en-gatekrig

 

I april støttet Trump de bevæpnede demonstrantene som demonstrerte mot Corona-tiltakene. Skal tro hva han mener om disse demonstrantene? Kanskje et nytt tilfelle der det er "very fine people on both sides"? :roll:

Når det er sagt, så er det jo nesten ikke til å tro at det skal være lovlig for tungt bevæpnede militsgrupper å gå gjennom gatene i USA. På hvilken måte gjør slike ting et samfunn tryggere?

f47ed60e-81b9-4de5-98ed-7155b671caa8.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...