Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
CommanderKeen skrev (9 timer siden):

Jeg vet dette ikke er saklig, men dette bildet av Trump hvor han tilsynelatende lakterer fra brystene sine er kanskje det ekleste jeg noensinne har sett.

Bildet er shoppa, hvis noen skulle være i tvil.

Her er originalen:

Det som er problematisk er at dette var Trumps golftur nummer 10 på bare 29 dager (!).

Og at de hverken bruker maske eller holder avstand slik Trump selv endelig oppfordret amerikanere til for noen dager siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 timer siden):

Smittefaren er ekstremt lav, det er signaleffekten jeg tenker på.

Hæ? Det er vel ingen som har sagt at man må gå med maske på folketomme golfbaner? Eller...kanskje i metalinnstitusjonen USA, det skullke ikke forundre meg.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Han mener at presidenten kunne sent ut et signal om at masker er viktig ved å bli avbildet med en på. Når han lar seg avbilde uten sender det et signal om at masker kanskje ikke er så viktig. Når man er president må man tenke på at alt man gjør sender ut signaler. Så kan vi alle være enige om at nok ikke er nødvendig med maske på en folketom golfbane.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Battaman skrev (1 time siden):

Han mener at presidenten kunne sent ut et signal om at masker er viktig ved å bli avbildet med en på. Når han lar seg avbilde uten sender det et signal om at masker kanskje ikke er så viktig. Når man er president må man tenke på at alt man gjør sender ut signaler. Så kan vi alle være enige om at nok ikke er nødvendig med maske på en folketom golfbane.

Da bør vel Erna Solberg gjøre det også da. Eller er amerikanere av natur mindre immune mot corona enn nordmenn? Ikke for å forsvare Trump, men det blir mye flisespkkeri her? Nå har han vært avbildet med en? Må man være det 100% av tiden i enhver sammenhent i absolutt alle fotografier?

Flisespikkeri. La oss ta han på ting det er verdt å ta ham på fremfor Se&Rør-vås.

Hadde det vært under Obama er jeg 110% sikker på at han ikke hadde avbildet seg selv med maske på 100% av fotografiene i en slik periode.

Om Norge skulle innføre munnbindpålegg i ENKELTE SITUASJONER tror jeg ikke at folk vil kjefte på kong Harald om han lar seg avbilde hjemme på Slottet uten munnbind; bortsett fra hos noen anti-monarkister som må ha noe å kritisere kongehuset for hele tiden da.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (24 minutter siden):

Det er ikke folketomt når avstanden mellom 2 mennesker er 2 cm.  

Det er ingen regel at man må stå 2 meter unna nære venner. Ingen hadde rast om de hadde sett bilde av kong Harald og en nær venn stå nært hverandre. Dette er spikersuppe de luxe og en ikke-sak.

At Trump holdt et massemøte med flere tusen mennesker som stod tett i tett derimot....DET var en sak å snakke om. Men ikke om man står nært en venn på en privat eiendom. Så strengt praktiserer ingen her inne coronaregler heløler. Det tør jeg vedde den dyreste flaska champagne på polet på.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Morromann said:

Det er ingen regel at man må stå 2 meter unna nære venner. Ingen hadde rast om de hadde sett bilde av kong Harald og en nær venn stå nært hverandre. Dette er spikersuppe de luxe og en ikke-sak.

Regelen i USA er å holde 2 m  avstand mellom alle som ikke bor sammen ifølge CDC.  Trump bryter reglene

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
50 minutes ago, Morromann said:

Da bør vel Erna Solberg gjøre det også da. Eller er amerikanere av natur mindre immune mot corona enn nordmenn? Ikke for å forsvare Trump, men det blir mye flisespkkeri her? Nå har han vært avbildet med en? Må man være det 100% av tiden i enhver sammenhent i absolutt alle fotografier?

Flisespikkeri. La oss ta han på ting det er verdt å ta ham på fremfor Se&Rør-vås.

Hadde det vært under Obama er jeg 110% sikker på at han ikke hadde avbildet seg selv med maske på 100% av fotografiene i en slik periode.

Om Norge skulle innføre munnbindpålegg i ENKELTE SITUASJONER tror jeg ikke at folk vil kjefte på kong Harald om han lar seg avbilde hjemme på Slottet uten munnbind; bortsett fra hos noen anti-monarkister som må ha noe å kritisere kongehuset for hele tiden da.

Norge har ikke råd om å gå med maske offentlig (enda).

Når myndighetene anbefaler å bruke maske når man er ute er det selvsagt at lederne går foran med et god eksempel og bruker maske når man er ute. Spesielt når man avbildes. Ikke bare en gang, men hver gang. Obama hadde selvsagt gjort dette, Biden gjør dette. Det er en så enkel ting å gjøre at man skulle tro at selv Trump ville klare det…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (5 minutter siden):

Regelen i USA er å holde 2 m  avstand mellom alle som ikke bor sammen ifølge CDC.  Trump bryter reglene

I alle stater? I alle sammenhenger?

Men det er ikke noe påbud eller anbefaling fra høyeste hold om å bruke munnbind overalt i alle sammenhenger. Det er snakk om i større folkemengder hvor sosial avstand ikke er mulig. Hva enkeltpersoner mener er irrelevant her.

Men dette gidder jeg ikke å kverulere mer om. En ikke-sak. Jeg har viktigere ting å holde på. Verden handler om mer enn såpeoperaen The Trumps i tullelandet USA.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Morromann said:

I alle stater? I alle sammenhenger?

Det er hva CDC anbefaler å gjøre , unntatt når det er umulig å gjøre.   Hvis Trump ikke gjør hva hans CDC anbefaler så gjør det meget sannsynlig at amerikanere ikke tar hva CDC anbefaler alvorlig

Dårlige ledere sier at ansatte burde gjør X men gjør Y

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om en ser gjennom Trumps twitterfeed over natten, så fremgår det tydelig at endringen i tone da han anbefalte maske forleden ikke var en endring av standpunkt eller holdning. 
Her retweetes det flere ganger i direkte strid med hans egne eksperters råd, promotering av hydroxychloroquine, og beskjeder om at folk ikke trenger å bruke maske, tross alle råd fra både CDC og arbeidsgruppen "The White House Coronavirus Task Force" sine råd. Noen av tweetene er siden blitt fjernet.

Lenke til kommentar
59 minutes ago, Morromann said:

Da bør vel Erna Solberg gjøre det også da. Eller er amerikanere av natur mindre immune mot corona enn nordmenn? Ikke for å forsvare Trump, men det blir mye flisespkkeri her? Nå har han vært avbildet med en? Må man være det 100% av tiden i enhver sammenhent i absolutt alle fotografier?

Om Norge anbefaler alle innbyggere å bruke maske i offentlighet så ja, absolutt. Nå har Norge anbefalt at man ikke skal bruke maske, så da blir det rett signal fra statsministeren å ikke bruke maske.
Om Norge burde anbefale/påby masker er en annen diskusjon, bare så det er klart.

Han må ikke være avbildet med maske alltid hele tiden nei, men det hadde sendt et positivt signal om han ble avbildet med en når han er utendørs/i offentligheten/rundt andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...