Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Kjapt spørsmål, folkens. Er i den syvende dungeonen i Link's Awakening nå. Hvor mye har jeg igjen av spillet? Er det en åttende dungeon pluss sisteboss, eller er sistebossen i den? Grunnen til hvorfor jeg spør er fordi dungeon 7 er et sant helvete å navigere. Vet omtrent hva jeg skal gjøre her, men dette med teori og praksis slo fullt ut her. Å vite hva man skal gjøre er en ting. Å faktisk klare å gjøre det er noe helt annet. Er faktisk nær ved å gi opp hele spillet. Er det bare en dungeon igjen kan det være det samme. Mulig jeg tar en pause på noen uker, og fortsetter senere.

 

Tok for øvrig en "hemmelig" dungeon, og fikk nye klær som gjør at jeg one-shotter stort sett det meste. Ble litt for enkelt da. :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjapt spørsmål, folkens. Er i den syvende dungeonen i Link's Awakening nå. Hvor mye har jeg igjen av spillet? Er det en åttende dungeon pluss sisteboss, eller er sistebossen i den? Grunnen til hvorfor jeg spør er fordi dungeon 7 er et sant helvete å navigere. Vet omtrent hva jeg skal gjøre her, men dette med teori og praksis slo fullt ut her. Å vite hva man skal gjøre er en ting. Å faktisk klare å gjøre det er noe helt annet. Er faktisk nær ved å gi opp hele spillet. Er det bare en dungeon igjen kan det være det samme. Mulig jeg tar en pause på noen uker, og fortsetter senere.

 

Tok for øvrig en "hemmelig" dungeon, og fikk nye klær som gjør at jeg one-shotter stort sett det meste. Ble litt for enkelt da. :p

Er åtte pluss sisteboss. Tok nettopp Eagle’s Tower selv. Har sett mange mene dette er den beste dungeonen i spillet, men her er jeg enig med deg - denne var bare irriterende og frustrerende, og det minst morsomme O spillet. Uansett - du kommer deg vel gjennom om du sjekker en guide littegran?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fint om du tar slike spesifikke ting til en egen tråd, kjipt om man plutselig får en spoiler i fleisen når man egentlig bare ville lese litt nyheter rundt konsollen :)

 

Ser den, men har ikke spolert noe, og har ikke tenkt å gjøre det. :) Gidder bare ikke lage en egen tråd for et lite spørsmål som uansett angår Nintendo. Er jo bare å bruke spoilertag. :)

 

 

Er åtte pluss sisteboss. Tok nettopp Eagle’s Tower selv. Har sett mange mene dette er den beste dungeonen i spillet, men her er jeg enig med deg - denne var bare irriterende og frustrerende, og det minst morsomme O spillet. Uansett - du kommer deg vel gjennom om du sjekker en guide littegran?

 

 

Takk for tips, skal vurdere om jeg gidder fortsette etterhvert. Klarer nok å komme meg gjennom på et vis, men går tregt, og er ikke spesielt morsomt lengre, så tar en pause. :)

Lenke til kommentar

Sjølv om fantastiske Link's Awakening tek mykje merksemd for tida, må vi ikkje gløyme at solide Dragon Quest XI er ute på Switch i dag. Spelte sjølv gjennom det på PS4 og digga det (sjølv om eg framleis held ein knapp på 8 som det beste i serien), og gler meg til ei ny runde no på Switch. Andre som har bestilt/kjøpt spelet?

Lenke til kommentar

Akkurat fullført Link's Awakening, så har bare fått testet DQ1 en liten stund. De er porter av mobilversjonene av DQ1-3, så er litt pusset opp med bedre grafikk, litt QoL's og så videre, så synes de har holdt seg bra teknisk sett. Men samtidig er det gamle spill, så historien i DQ1 er ikke stort å skryte av. Du er ridder og skal banke en drage og redde prinsessa. Mer historie er det strengt tatt ikke, og du har ingen flere på laget. DQ2 og 3 er mye bedre, men også de er gamle nok. Er lett å anbefale for nostalgien, men vanskeligere å anbefale for nye fans av sjangeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at det er en del gode spill på tilbud på eShop, deriblant Final Fantasy-spillene.

 

Står mellom å kjøpe IX eller X og X-2 pakken. Har fullført X en gang når det kom ut, og vil gjerne spille det igjen. Men har aldri spilt eller sett noe særlig til IX, så er nysgjerrig på det også.

 

Desicions, desicions, desicions.

Lenke til kommentar

Hva er deres "essentials" når det kommer til Switch? Får min om et par dager, og lurer på hva man trenger. Tenker å spille primært på kortene/kassettene, men blir vel brått noe nedlastninger o.l.

 

Mener å huske tilbakemeldinger fra rundt lansering at folk slet med at skjermen ble ripet opp når man skal docke den.. Stemmer dette ennå? 

Lenke til kommentar

Skjermbeskyttelse er et must uavhengig om docken skraper den opp eller ikke, og selv de billigste fra ebay funker helt knall. Skal du bruke den mye håndholdt så MÅ du ha Pro grippet fra Satisfye. Skal du bruke den mye docked så er det sikkert ikke dumt å koste på seg en pro-kontroller, men funker helt greid den joy-con kontrolleren også.

Endret av XtaZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...