Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Ikke forvent ett solid soundtrack heller. For det er ca ikke tilstede :p Altså rake motsetningen til hva man forventer i fra ett Zelda spill.

Bah, musikken i byene er jo helt super.

 

Og lyd-designen når du trasker rundt i verden er jo klasse. Lite musikk, men naturlydene er deilige. Bombastisk musikk hadde dekket over det fullstendig.

 

Lyddesignen er en viktig del av hvor levende verdenen føles. Hører du fuglekvitter fra skogholtet kan du titte bort og se noen småfugler fly rundt der. Og sånn er det med alt.

 

Så nok et tips fra meg: Spill med lyd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet blir jo litt om man bare vil spille et godt spill eller om målet er å sette seg inn i Zelda-serien som helhet. I førstnevnte tilfelle er det bare å spille hva som helst som frister, og har man en Switch tilgjengelig blir BotW det åpenbare valget. Hvis man ønsker å sette seg inn i serien ville jeg enkelt og greit begynt med det første. Det er interessant å se utviklingen fra LoZ til ALttP og de senere spillene, for formelen er nesten eksakt lik mens grafikken har endret seg mye. Unntaket her er Adventure of Link, som er en skikkelig outlier.

Lenke til kommentar

Bah, musikken i byene er jo helt super.

 

Og lyd-designen når du trasker rundt i verden er jo klasse. Lite musikk, men naturlydene er deilige. Bombastisk musikk hadde dekket over det fullstendig.

 

Lyddesignen er en viktig del av hvor levende verdenen føles. Hører du fuglekvitter fra skogholtet kan du titte bort og se noen småfugler fly rundt der. Og sånn er det med alt.

 

Så nok et tips fra meg: Spill med lyd.

Jeg kjøper litt konseptet med å oppleve naturen rundt seg, ingenting å si på lyden i spillet. For stemnning er det! Men jeg sitter igjen med null melodier jeg husker i dag faktisk :p Trudde jeg hadde kontroll på melodien som kommer når man er i området med stall...men det er helt blankt. Kommer til å bruke store deler av resterende arbeidsdag til å komme på den hehe.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg kjøper litt konseptet med å oppleve naturen rundt seg, ingenting å si på lyden i spillet. For stemnning er det! Men jeg sitter igjen med null melodier jeg husker i dag faktisk :p Trudde jeg hadde kontroll på melodien som kommer når man er i området med stall...men det er helt blankt. 

 

Stall-temaet var en variant av epona-temaet fra OoT, var det ikke det? Husker ikke helt.

 

Så ja, musikken i spillet setter seg ikke på hjernen akkurat. Da jeg spilte BotW gikk jeg rundt og nynnet på Wind Waker-musikk i stedet. 

 

 

Kommer til å bruke store deler av resterende arbeidsdag til å komme på den hehe.

Sitter du på kontoret og skriver på diskusjon.no?  :omg:  Men fy deg da, sånn skal man ikke gjøre. Bare vent til jeg får skuflet vekk bunkene med viktig papirarbeid, så skal jeg sende et illsint brev til din sjef!

Lenke til kommentar

Redditbrukere har problemer med ALT ;)

 

Hvis en har problemer med et eller annet på reddit, så tror mange at det er fasiten for alt :p

 

Folk lager jo problemer der også, slik at de får mange tommel opp

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke forvent ett solid soundtrack heller. For det er ca ikke tilstede :p Altså rake motsetningen til hva man forventer i fra ett Zelda spill.

Men den musikken som er der, den er jo helt fantastisk! Stillheten ute i den åpne verdenen kler spillet utrolig godt. (Selvfølgelig en smakssak!)

 

Lyddesignet er også blant det beste jeg har hørt i et spill, det føles veldig levende og mystisk på samme tid. Væreffektene gir både stemning og informasjon som påvirker gameplayet i stor grad. Digger også musikken inne i de forskjellige divine beasts som utvikler seg og endrer tempo ut fra progresjonen. Alt er så solid gjennomført.

Lenke til kommentar

Hvilket spill anbefaler du jeg starter med?

Anbefaler deg å ikke høre på ham. Dette er et veldig bra spill, om enn noe annerledes enn tidligere Zeldaspill. Men nye folk til serien virker å like dette mye lettere enn tidligere spill. Så gode sjanser for at du vil like det. Det er to vanskelighetsgrader, men kun en uten DLC. Hero Mode vil jeg dog kun anbefale om du er sadist. ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er derfor ingen husker melodiene, men alle husker Zelda's Lullaby?

 

Vel, ingen husker nesten noe av moderne spillmusikk, av mange grunner og ikke bare fordi det var "bedre før".

 

-Skal være mer ambient. Ikke noe nytt, jeg merket det godt som fan av Warcraft 2, da Warcraft 3 kom. Sistnevnte hadde musikk som bygde en atmosfære i stedet for å være in your face med fengende melodier slik som i forgjengeren. Musikken blir bare en del av pakka, i stedet for å stå på egne bein.

-Skal tilpasse seg hendelser i spillet, som ofte betyr å ligge i bakgrunnen når det ikke er masse action.

-Være mer realistisk i forhold til setting, for eksempel ikke en instrumental jrock sang med masse synther i et "medieval fantasy"-spill.

-Vi har spilt de gamle favorittene om og om igjen over flere tiår, så vi burde jo huske noe av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...