Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde aldri orket å se noen streame noe som helst i 8 timer faktisk. Imponerende.

 

 

Noen binger en tv serie på 8 episoder på Netflix, jeg binger Twitch. Er ikke mere merkelig enn det faktisk.

 

Jeg pleide å følge et årlig Final Fantasy speedrun-maraton. Final Fantasy 1-13 spilt i en enkelt sitting. Da var det ikke snakk om timer, men dager.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser så godt som aldri streamere selv, annet enn en og annen stream archive fra de få jeg følger på youtube. Spillet i seg selv interesserer meg ikke alltid, men jeg ser på pga personen eller folkene som spiller. For eksempel har jeg fulgt ryukahr ganske lenge på youtube nå, og han spiller nesten utelukkende Super Mario Maker 2. Det i seg selv hadde fort blitt kjedelig, men jeg synes fyren virker trivelig nok, og han gjør videoene ganske underholdende. Det har derfor fint lite med SMM2 å gjøre, og mye med ham å gjøre. Er mye av det samme med streamere. Å se dem live blir fort kjedelig, men med stream archive (flere episoder, hver episode var ofte rundt tre, fire timer) kan jeg se så mye eller lite jeg vil, når jeg vil. Når jeg spiser frokost tar jeg mye heller det fra en youtuber jeg liker, enn enda en reprise av Pawn Stars eller Friends. Eller enda en forbannet "MOOOOST MYSTERIOOOOUUUUS!" liste med samme ting som de tyve listene før den. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett da, jeg begynte å spille Link's Awakening igår kveld. Det er ikke typen zelda jeg er vant til, det er sikkert. Begynte på tredje dungeon når jeg ble lei av å falle ned i hull hele tiden. Syns grafikken minner meg om seigmenn, og de bossene jeg har slåss mot hittil ser ut som de er laget for en filler-episode i en tegnefilmserie for 6-åringer.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett da, jeg begynte å spille Link's Awakening igår kveld. Det er ikke typen zelda jeg er vant til, det er sikkert. Begynte på tredje dungeon når jeg ble lei av å falle ned i hull hele tiden. Syns grafikken minner meg om seigmenn, og de bossene jeg har slåss mot hittil ser ut som de er laget for en filler-episode i en tegnefilmserie for 6-åringer.

Ungene mine får spillet til mandag. Godt høre at det passer til små unger :D

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er straks ferdig med tredje dungeon i Link's Awakening, og hele greia til nå har vært en syk opplevelse. Det er noe av det beste jeg har spilt på lenge, og helt klart en sterk kandidat til årets spill for meg. Det er i tillegg veldig lenge siden vi har fått et bra, nytt Zelda-spill, så dette var sårt trengt. Forrige Zelda-spill jeg mener er verdt å nevne er Twilight Princess HD til Wii U, fra 2016. Men dette er tredje gang de lanserte det. Før det må vi tilbake til 2013, med Wind Waker HD til Wii U, og Link between worlds til 3DS. Det er lenge å vente på et bra Zelda-spill. :(

Endret av Schreiber
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei Nintendo-folk

 

Vurderer å kjøpe meg en Switch Lite (første Nintendo-konsoll siden GameBoy Color), ser den koster 1900 kr i landet jeg befinner meg i.

 

Tenker også å kjøpe Zelda: Breath of the Wild, så har noen få spørsmål:

 

Bør jeg kjøpe Expansion Pass? Og hvor gjør jeg det, online?

Kan jeg kjøpe hele spillet online, eller må jeg kjøpe fysisk kopi?

Bør jeg lese meg opp på noe, ala tips og tricks, story, guides. Eller hundre prosent selvutforskning?

Hvis det er vanskelighetsgrad, hvilken bør jeg velge? Har ikke spilt Zelda-spill før, men er en langtids hardcore gamer.

 
Lenke til kommentar

Hei Nintendo-folk

 

Vurderer å kjøpe meg en Switch Lite (første Nintendo-konsoll siden GameBoy Color), ser den koster 1900 kr i landet jeg befinner meg i.

 

Tenker også å kjøpe Zelda: Breath of the Wild, så har noen få spørsmål:

 

Bør jeg kjøpe Expansion Pass? Og hvor gjør jeg det, online?

Kan jeg kjøpe hele spillet online, eller må jeg kjøpe fysisk kopi?

Bør jeg lese meg opp på noe, ala tips og tricks, story, guides. Eller hundre prosent selvutforskning?

Hvis det er vanskelighetsgrad, hvilken bør jeg velge? Har ikke spilt Zelda-spill før, men er en langtids hardcore gamer.

Må ikke. Du kan spille ferdig spillet først og se om du vil kjøpe ekstrainnholdet.

 

Både expansion og spillet kan kjøpes online i Switch Store.

 

Bør ikke lese deg opp med mindre du vil speedrunne.

 

Ingen vanskelighetsgrad.

 

Anbefaler deg ikke å starte med dette hvis det er ditt første Zelda-spill. Ikke representativt for serien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilket spill anbefaler du jeg starter med?

Overhodet ikke noe problem å starte med BotW! Det er sant at det ikke er spesielt representativt for serien, men det eneste dette betyr er jo at du ikke vet hvorvidt du vil like andre Zelda-spill eller ikke, og jeg kan ikke skjønne hvorfor dette er noe problem i seg selv.

 

Expansion pass inneholder noen quality of life-oppdateringer, som etter min mening burde vært gratis. Disse får du mest glede av hvis du har dem første gang du spiller gjennom spillet. Blant annet får du muligheten til så på kartet nøyaktig hvor du har gått de siste 200 timene eller noe. Med expansion pass får du også muligheten til å spill med økt vanskelighetsgrad (igjen noe som burde vært gratis), men jeg tror standardvanskeligheten burde passe best ved første gjennomspilling.

 

Noen generelle råd er det kanskje greit å høre på, men det skal ikke være nødvendig.

Endret av Serjiously
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvilket spill anbefaler du jeg starter med?

Det siste virkelig gode Zelda-spillet var Windwaker. Kom en remake/remaster på Wii U. Var originalt et gamecube spill.

 

Twilight Princess er ganske bra, mens Skyward Sword er ganske middels. De fleste likte ikke sistnevnte på kontrollene til Wii.

 

På håndholdt kom A Link Between Worlds for noen år siden. Dette er også et godt spill. En slags oppfølger til klassikeren A Link To The Past, som sammen med Ocarina of Time kniver om plassen som det beste Zelda-spillet noen sinne.

 

Breath of the Wild synes jeg har lite med Zelda å gjøre. Er mer et Elder Scrolls spill med Zelda-skin.

Endret av Benbjo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er litt delte meninger om BotW. Selv er jeg i den garde at det er omtrent det beste spillet som finnes, men det har også mange meget irriterende sider, og for noen blir disse altoverskyggende. Du må nesten bare prøve og se. Du må ihvertfall ikke la være fordi det ikke er "Zelda". (Men for all del, får du tak i Wind Waker så spill det. Kremspill.)

 

Det aller beste med spillet er å utforske og oppdage, så ikke les deg opp så mye.

 

Det er en eShop inne på Switchen, der kan du kjøpe alle spill. DLC må vel kjøpes der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anbefaler deg ikke å starte med dette hvis det er ditt første Zelda-spill. Ikke representativt for serien.

 

Enig her, for så vidt. Jeg mener BotW er et ganske greit spill, og har fått en god del timer med det. Personlig mener jeg det ikke engang er i Topp 20 av spillene mine til Switch, selv om vi fjerner alt av indiespill osv, og kun fokuserer på "ekte" spill. Hovedproblemet mitt er at jeg aldri fikk følelsen av at jeg satt og spilte et Zelda-spill. Jeg ser noen få likehetstrekk her og der, men det er alt. For å si det sånn kom Resident Evil 4 og Cold Fear omtrent samtidig til PS2. RE4 var et rent skytespill i tredjeperson, og man får faktisk belønning for å skyte ting. Penger man kan bruke til å oppgradre våpen, osv. Det er i seg selv et bra spill, men gav meg aldri en følelse av Residetn Evil. Cold Fear er på mange måter kliss likt gameplay, kamera og alt det der. Den største forskjellen er at Cold Fear foregår i hovedsak på en liten båt, og har sterkt fokus på skrekk. Det gjorde at for meg var Cold Fear et langt bedre "Resident Evil" enn Resident Evil 4, til tross for at det ikke har noe med Resident Evil å gjøre.

 

Når det er sagt kom en remake av Link's Awakening til Switch nå nylig. Hvis du vil ha "ekte" Zelda kan jeg ikke anbefale dette høyt nok. Det er tvers gjennom klassisk Zelda, og en sterk kandidat til årets spill for meg. Opprinnelig kom det til GameBoy Advance eller Color (litt usikker her), og den hadde kun to knapper. Det gjorde at man måtte være svært kreativ med en del ting, så man må for eksempel bytte utstyr ofte - inkludert ta bort sverdet. I Switch-versjonen har de endret mye av dette, så en del ting er alltid slått på (man kan løfte store steiner uten å ta på armbåndet, for eksempel), og er mye lettere å spille enn originalen. Eller mer tilgjengelig er kanskje et bedre ord.

 

Men uansett. BotW er et bra spill i seg selv, men det gav meg aldri en følelse av at jeg satt og spilte Legend of Zelda. Link's Awakening er på en mye mindre skala, og er nok betydelig kortere. Men til gjengjeld er det så klassisk Zelda som det er mulig å komme, og sterkt anbefalt hvis du vil se hvorfor serien er blitt så populær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv liker jeg godt Skyrim, så om det er i den gata så er jo det bra.

 

Hvordan er det å hoppe inn og ut av spillet? 

Jeg har ikke tid til å spille i mange timer. Kan man spille noen minutter om dagen? 

 

Helt supert å bare spille noen minutter. Man kan dessuten lagre når som helst og hvor som helst.

 

Forresten ett tips jeg kom på: Skru HUD-mode til pro. Det tar vekk minimap og litt annet, men spillet er designet for å funke sånn.

 

Og en annen ting: Spillet er best når du bare følger nesa og bare gjør det du føler for i øyeblikket. Ikke tenk at du samle på alt som er å finne.

 

Og ikke forvent noe særlig fra historien. Den er bare sånn passe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...