Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjermbeskyttelse er et must uavhengig om docken skraper den opp eller ikke, og selv de billigste fra ebay funker helt knall.

 

Har hatt Switch siden launch, og bruker den daglig både håndhold og docked. Har aldri opplevd noe som helst galt med skjermen. At folk insisterer på å skjermbeskyttelse fatter jeg rett og slett ikke. Noe mer ubrukelig skrot skal man lete lenge etter. Men det er jo folk som bruker penger på beskyttelsescover til mobilen også. If you build it, they'll come, sier dem. Hvis man lager det, kjøper folk det. Uansett hvor idiotisk det måtte være. Pet rock, anyone? :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjermbeskyttelse er et must uavhengig om docken skraper den opp eller ikke, og selv de billigste fra ebay funker helt knall. Skal du bruke den mye håndholdt så MÅ du ha Pro grippet fra Satisfye. Skal du bruke den mye docked så er det sikkert ikke dumt å koste på seg en pro-kontroller, men funker helt greid den joy-con kontrolleren også.

Artig nok, så har jeg ikke skjermbeskyttelse og har hatt den siden launch uten at riper har vært et problem. Spiller mest håndholdt og har aldri tenkt tanken på å skaffe meg noe 3rd party grip. Procontrolleren derimot, er deilig som fy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, ikke hør på hva du MÅ ha. Nærmer internminnet seg fullt, kjøp SD-kort. Spiller du mye på TV og ikke liker joy-con, kjøp pro-controller. Har du tenkt å ha den løst i en skuff full av skruer og tannhjul, kjøp skjermbeskytter.

Jeg ville vurdert en annen skuff, men det er nå bare meg. :p 

 

Er enig i pro controller. Har hele tre av dem selv. En fra Nintendo, en fra Hori og en fra 8bitdo (SNES controller, med analoge stikker osv), og foretrekker alle fremfor joycons. Den fra 8bitdo har merkelig plassering av stikkene pga det er ment å være en SNES-controller, så bruker dem nesten utelukkende i spill der jeg kan styre med D-pad. Den fra Hori er veldig lett, og føles litt billig. Men den gjør jobben utmerket, og ligger godt i hånden. Den fra Nintendo er tyngre og føles mer solid, og er nok den jeg foretrekker. Men alle tre er utmerkede kontrollere, hvis du vil "oppgradere" fra joycons. Men samtidig er det mange som klarer seg helt utmerket med joycons, spesielt med tanke på at en pro controller kan være ganske dyr. Vi snakker flere hundre spenn her for en kontroller du strengt tatt ikke trenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har hatt Switch siden launch, og bruker den daglig både håndhold og docked. Har aldri opplevd noe som helst galt med skjermen. At folk insisterer på å skjermbeskyttelse fatter jeg rett og slett ikke. Noe mer ubrukelig skrot skal man lete lenge etter. Men det er jo folk som bruker penger på beskyttelsescover til mobilen også. If you build it, they'll come, sier dem. Hvis man lager det, kjøper folk det. Uansett hvor idiotisk det måtte være. Pet rock, anyone? :p

 

Lol. DU personlig har ikke opplevd at docken eller andre ting har ripet opp skjermen, så derfor mener du at det ikke er ett eksisterende problem. Klassisk og total ignoranse  :roll:  Er bare å ta en rask titt på kjøp og salg sider av slike ting så ser man fort hvor herpa disse skjermene kan bli uten beskyttelse.

 

Overflateriper av varierende grad rammer 100% av slike produkter før eller senere så lenge de er i bruk, og en skjermbeskyttelse er den eneste måten å unngå dette på. Skal ikke mer til enn at du drar fingeren over skjermen og at det er noe rusk på fingeren din som er hardere enn glass eller plastmaterialet i skjermen før du plutselig har en ripe der. Den første originale DSen jeg hadde fikk en litt dyp ripe i nederste skjermen ganske tidlig fordi det satt noe rusk på tuppen av stylusen som umiddelbart ripet skjermen når jeg dro stylusen over, og denne var faktisk rimelig irriterende også fordi det ble en liten grop der som man godt kjente at stylusen bumpet bort i hver gang man spilte.

 

De billigste skjermbeskyttelsene koster også bare rundt 30kr inkl frakt for en 3 pack å sikrer en helt mot riper, så man er faktisk bare totalt idiot om man ikke gidder koste på seg det.

 

Beskyttelsesdeksel til mobil, tablet og andre slike ting absorberer direkte mye av sammenstøtet om man mister den i gulvet og kan faktisk redde de fra å bli totalt ødelagt. Jeg liker ikke bruke deksler da de gjør at telefonen føles bulkete, men skulle nesten ønske jeg hadde det da telefonen min gikk i badegulvet for en mnd siden så skjermen sprakk og touch sluttet fungere på 90% av skjermen.

 

Å sammenligne pet rocks med produkter som faktisk har en reell funksjon er bare totalt tilbakestående.

 

 

Artig nok, så har jeg ikke skjermbeskyttelse og har hatt den siden launch uten at riper har vært et problem. Spiller mest håndholdt og har aldri tenkt tanken på å skaffe meg noe 3rd party grip. Procontrolleren derimot, er deilig som fy.

 

Da burde du tenke tanken :p Jeg brukte Switchen uten noe grip de første 3 mnd etter jeg fikk den men det var rett og slett helt forferdelig å skjønte tidlig at jeg måtte finne ett eller annen grip til den. Den konsollen har null ergonomi ut av boksen

Endret av XtaZ
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pro Controller. Eller en av de billigere kablete "pro" controllerene de selger på platekompaniet til 3-400 kr. Bare vær obs på at kabelen ikke er kjempelang på de.

 

Pro Controller. Den er meget bra.

 

Jeg forstår ikke hvorfor de laget de kablede greiene engang. Skulle riktignok ønske meg at pro controller fantes med de samme kule designene som disse har.

Lenke til kommentar

Nja, de som får problemet klager høyt. De som ikke har det sier ingenting. Hvem tror du høres best? ;) Men det må jo også nevnes at folk klagde på drifting på Switch Lite hele tre dager etter at den ble lansert. Vanlig Switch fikk ikke drift før etter flere måneder. Vet ikke helt hvor troverdig det er, for å si det sånn. Noen får det jo, men det kan være en million grunner til hvorfor. Det kan være feil i produksjonen, og helt utenfor Nintendos kontroll for alt vi vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...