Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sliter litt med at alle karakterene i LA ser ut som gelefigurer..men nå hadde jeg ikke engang hørt om orginalspillet før all ståheien rundt en remake dukket opp i sommer.

 

Gameboy perioden var jeg aldri innom. Min første egeneide Nintendo-konsoll var en DS XL.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det visuelle er jeg litt delt på. Men spillet er fantastisk, nesten like bra som ALttP, som jeg setter på topp tre Zelda-spill noensinne. Spilte det masse i min barndom og har gode minner (men kom meg aldri til første dungeon, jeg forstod bare ikke hva jeg skulle gjøre for å komme gjennom skogen dit, og hadde ikke internet... :p

Lenke til kommentar

Link's Awakening er preget av kompromisser i langt større grad enn ALTTP, som ikke har så mye å hente på en oppussing.

Den ubehagelige sannheten: ALttP, SMW, og Super Metroid var alle sammen akkurat ambisiøse nok til å jobbe med begrensningene til SNES framfor å prøve å finne rundt dem.

 

Oracle of Ages og Seasons hadde dog vært fine som remake, så kan de heller komme med Minish Cap på virtual console.

Lenke til kommentar

Kall meg gjerne sær, men jeg har mye heller lyst på en remake av Oracle of Ages og Oracle of Seasons enn en nyversjon av A Link to the Past.

 

Da vi fikk SNES-spillene på Switch var LttP det første jeg spilte, og er nå i en eller annen dungeon sent i spillet. Profilen sier jeg har spilt i ti timer eller mer, og er utelukkende LttP. Og med hånden på hjertet kan si rett ut at jeg slettes ikke trenger en remake av det. Originalen har holdt seg svært bra. Spiller med en 8bitdo SNES controller, bare for å gjøre ting ekstra autentisk. :p Men er et sykt bra spill, selv i dag. Bildet er selvsagt ikke full skjerm, men pytt. Sier jo også sitt at jeg har Borderlands 3 til PS4 Pro og Gears 5 til Xbone X, men jeg spiller nesten bare LttP. De andre kan vente.  :love:

 

Fikk for øvrig beskjed fra Gamezone at Link's Awakening er i posten. Gleder meg til fredag. Burde være her til da. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gledar meg!

 

Er enormt fan av originalspelet, og er soleis spent på å sjå om remaken innfrir til forventningane. Ser folk nemner at dei ikkje likar grafikkstilen, men personleg tykkjer eg at den ser meget lekker og pen ut, om enn noko sukkersøt.

Musikken derimot er eg meir spent på, sidan lydsporet til originalspelet kanskje er det beste i serien. Var ikkje storfan av instrumentvala i det eg har sett av videoar til no frå remaken (har berre sett opningssekvensen der han vaknar opp, hentar sverd osb.). Men, hey - video av video på youtube kan gi eit feilaktig intrykk, med komprimert lyd og det heile, så eg held meg til helga med å komma med endeleg meining.

 

Originalspelet held seg omlag like godt i dag som ALttP, altså som ein tidlaus klassikar, og slik sett er kanskje det beste med denne remaken at spelet endeleg får den merksemda det fortener!

Endret av Einelbraos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...