Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

 

 

 

Kjøpte de samme spillene som deg fysisk, men blir nok mest digitalt fremover nå. Slitsomt å bytte spill!

Er det slitsomt å bytte spill :) du tuller nå vel :hmm:
Er jo mye enklere å bytte digitalt. ;)
Ikke egentlig, er bare å ta ut og sette inn nytt. Snakk om latskap :p

 

Jeg sa ikke begge ikke var enkle, men det er jo litt enklere om du slipper ta ut og inn, er du ikke enig? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Digitalt er bare helt minimalt lettere enn fysisk, og hvis man tar den begrensede lagringsplassen på Switch med i betraktningen, så foretrekker jeg helt klart fysisk på Switch.

 

 


Breath of The Wild var en stor skuffelse for meg, håper ikke dette er slik de framtidige spillene blir. Vil ha et som Twilight Princess, ikke en Skyrim lignende Zelda

Yay, endelig en til med samme mening som meg. :D Er såpass få av oss at jeg får lyst til å gi en klem hver gang jeg møter en ny en, men det blir vanskelig, så du får nøye deg med et plusspoeng. :p

 

Nesten hele tiden mens jeg spilte fikk jeg følelsen av å spille et TES-spill med litt annerledes elementer, der noen ting var bedre og noen ting dårligere. Føltes uansett ikke som det Zelda er for meg, men svært mange likte det så det er vel sannsynlig at de fortsetter med mye av det. Er nok uansett maaaange år til det neste spillet kommer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-474fGj

Digitalt er bare helt minimalt lettere enn fysisk, og hvis man tar den begrensede lagringsplassen på Switch med i betraktningen, så foretrekker jeg helt klart fysisk på Switch.

 

 

 

Breath of The Wild var en stor skuffelse for meg, håper ikke dette er slik de framtidige spillene blir. Vil ha et som Twilight Princess, ikke en Skyrim lignende Zelda

Yay, endelig en til med samme mening som meg. :D Er såpass få av oss at jeg får lyst til å gi en klem hver gang jeg møter en ny en, men det blir vanskelig, så du får nøye deg med et plusspoeng. :p

 

Nesten hele tiden mens jeg spilte fikk jeg følelsen av å spille et TES-spill med litt annerledes elementer, der noen ting var bedre og noen ting dårligere. Føltes uansett ikke som det Zelda er for meg, men svært mange likte det så det er vel sannsynlig at de fortsetter med mye av det. Er nok uansett maaaange år til det neste spillet kommer.

Tviler på det neste Zelda spillet blir slik, jeg kjenner Zelda serien. Ingen spill er like, bare se hvordan de gikk fra Twilight princess som var veldig åpent til skyward sword. Kan godt hende det neste spillet blir historiedrevent
Lenke til kommentar

 

 

 

Kjøpte de samme spillene som deg fysisk, men blir nok mest digitalt fremover nå. Slitsomt å bytte spill!

Er det slitsomt å bytte spill :) du tuller nå vel :hmm:
Er jo mye enklere å bytte digitalt. ;)
Ikke egentlig, er bare å ta ut og sette inn nytt. Snakk om latskap :p

 

Bytte spill digitalt: Bla til høyre til du finner spillet du vil ha. Tid? Max 10 sekunder (2 sekunder om du ikke har så mange spill).

 

Bytte spill fysisk: Du sitter i stua. Du har spilt Zelda håndholdt i et par timer og er lei, men tenker at du skal ta en runde Mario Kart før leggetid. Men det spillet er i hyllen i TV-stuen. Du okker deg litt, fordi du satt så godt. Men til slutt klarer du å drasse kroppen din ut av sofaen og bort til hyllen. Du overser at kona klager (du dekker nemlig TV-skjermen) mens du leter fram riktig spillboks i hyllen, åpner boksen, tar ut spillet, lukker boksen igjen og setter den tilbake i hyllen. Så går du tilbake til sofaen med kassetten i hånda. Du prøver å åpne spillkassettrommet med én hånd men finner ut at det ikke går, så du må finne en ledig plass på bordet for å legge fra deg spillkassetten. Så åpner du Switchen, tar ut Zelda, legger den kassetten fra deg, plukker opp Mario Kart, setter den inn og lukker igjen. Så må du ta med Zelda-kassetten med inn i TV-stuen igjen, finne riktig boks, åpne boksen, sette inn kassetten, lukke boksen, og sette boksen inn i hyllen (denne gangen har kona gitt opp å klage, og har heller funnet pauseknappen mens du holder på). Så går du tilbake inn i stuen igjen, men finner ut at du egentlig er for trøtt til å spille noe særlig mer, og går og legger deg.

 

Så nei, det er ikke bare å ta ut og sette inn igjen.

 

PS: Du føler kanskje jeg overdriver litt, men for meg er dette et realistisk scenario.

PPS: Jeg kjøper mest fysisk selv, men det er fordi det er billigere.

Lenke til kommentar

Jeg fikk Horizon i posten i dag faktisk, men nå sitter jeg nesten å lurer på om jeg skal vente med å spille det til jeg har skaffet meg en PS4Pro siden alle sier det er så sinnssykt mye bedre der.

 

EDIT: oops... innså først etter jeg postet at dette var Switch tråden og ikke helt rette plassen for Horizon prat. Jeg leste kun innlegget til Joking over her så da skylder på at det er han som roter med hodet mitt :p

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Jeg fikk Horizon i posten i dag faktisk, men nå sitter jeg nesten å lurer på om jeg skal vente med å spille det til jeg har skaffet meg en PS4Pro siden alle sier det er så sinnssykt mye bedre der.

 

EDIT: oops... innså først etter jeg postet at dette var Switch tråden og ikke helt rette plassen for Horizon prat. Jeg leste kun innlegget til Joking over her så da skylder på at det er han som roter med hodet mitt :p

 banner du joking for jeg skriver jeg spillet spiller horizon zero dawn å roter det til i hode ditt  :tease:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1279488&page=6161

Lenke til kommentar

 

Kjøpte Switch i går! Har planlagt å kjøpe det hele tiden, måtte bare få tiden til å strekke til. Kjøpte med MK8, gleder meg til Splatoon 2 og flere av spillene som slippes i år.

 

Før noen kommenterer; jeg skal ikke ha Zelda da jeg ikke er så glad i serien (gikk lei etter Wind Waker).

For å snu litt på det, jeg var ingen zelda-fan før breath og the wild. Spillet er veldig annerledes! Liker du open world vil du elske botw, det er min påstand :)
^This

Har kun spilt Zelda A Link to the Past på snes, så kan ikke si jeg har et nært forhold til serien. Zelda BotW har med glans blitt mitt favoritt singleplayer-spill gjennom tidene :)

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinga/tipsene folkens.

 

Spilt mer Zelda i dag, litt morro at dette er mitt første møte med Zelda, men elsker det. Går rundt og tar bilder av alt, og gjør shrines og bare storkoser meg. Ekstra morro blir det når du liksom ikke trodde at dette ble noe høydare. 

Er mer vant til å være hypa og bli skuffa av spill i det siste, så morro at dette skjer :)

Arms står definitivt på lista, men har gjort tabben før at jeg kjøper for mange spill så bruker jeg mer tid på å tenke på hva jeg skal spille enn å faktisk spille. Vil helst bli ferdig med Zelda først :)

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men var Switch syndebukken da? Samsung selv har jo gått ut å sagt at de skal komme med firmware oppdateringer som skal fikse problemet. Har selv på HDMI CEC og bruker det daglig og min Switch har aldri trigget TV-en til å bytte utenom de gangene jeg eventuelt trykker på Switch håndkontrolleren eller på av/på knappen på selve Switchen.

 

EDIT: Jeg har da LG OLED B6V med WebOS3.0

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Men var Switch syndebukken da? Samsung selv har jo gått ut å sagt at de skal komme med firmware oppdateringer som skal fikse problemet. Har selv på HDMI CEC og bruker det daglig og min Switch har aldri trigget TV-en til å bytte utenom de gangene jeg eventuelt trykker på Switch håndkontrolleren eller på av/på knappen på selve Switchen.

 

EDIT: Jeg har da LG OLED B6V med WebOS3.0

Det har iallefall filset problemet hos meg. Jeg har en Samsung 55" 8 - serie anno 2016. Jeg har ikke oppdatert noe firmware på tven på lenge.

Lenke til kommentar

Etter det jeg forstår så har Switch hatt en bug hvor den kan gå ut av sleep mode uten grunn. Dette fører jo til at TV-en registrerer at den går ut av sleep mode, men Switch sender ikke noe HDMI CEC signal som forteller at den er aktiv og at TV-en skal bytte til Switch. Jeg har fått opp flere meldinger hvor det står "Nintendo Switch is now available" og det er jo på grunn av denne sleep buggen.

 

Men så vidt jeg har fått med meg så har det kun vært Samsung TV-er som har hatt en overaggressiv HDMI CEC som driver å auto-bytter bare en enhet går ut av sleep mode til tross for at den aldri sender noe HDMI CEC signal som forteller TV-en at den skal bytte. Og det vel nettopp det Samsung skal fikse i en oppdatering.

 

Men det at Nintendo tilsynelatende har fikset hele problematikken rundt at den går ut av sleep mode etter eget godtbefinnende vil jo eliminere problemet det også. For da får vel aldri Samsung TV-ene noe signal som de konstant klarer å mistolke.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...