Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

 

Usikker på om du her mener at Switchen bør koste mindre eller om PS4 Pro bør koste mindre. Har selv mindre problemer med prislappen til Switch enn PS4 Pro, og jeg har begge.

 

Tenkte på at folk føler seg skuffet over at Switch koster nesten like mye som Ps Pro, som har bedre hardware. Men grunnen til det er som du beskriver, at Nintendo tilbyr unike spillopplevelser. Altså, hardware er ikke alt.

 

Jeg vil heller være skuffet over at PS4 koster mer uten å komme med hverken to håndkontrollere eller skjerm/batteri for portabel bruk :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei folkens

 

Har et spørsmål. Jeg flytter fra en leilighet midt i byen til et større hus på "landet". Jeg må faktisk ta hurtigbåt i 20 min snart før jeg er midt i byen. Uansett. Jeg tenker at denne tiden hadde vært passende å fks ha en nintendo switch. 

Er det noen her som bruker Switchen med pendling? Hvordan funker det? Er skjermen lys sterk nok?

Jeg har vokst opp med Dreamcast og Genesis egentlig, og PS1/2. Noen nintendo gutt var jeg aldri. Eller jeg hadde SNES en periode der det gikk mest i Duck Hunt og Super Mario Bros.

Mitt største problem er at jeg ikke vil finne noen av de spillene som allerede er ute interessante. Jeg har aldri spilt et Zelda spill, og av det jeg har sette virker det clunky (dont kill me). Super Mario Odyssey virker dog utrolig spennende. Ønsker vi dog hadde Super Mario Maker til Switch også.

Jeg vet ikke helt hva jeg forventer heller, håper vel egentlig bare å nå ut til folk som har vært i lignende situasjon.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke svare på Switch da jeg ikke har en, men det er jo ikke så alt for mange spill til den enda og hvis Zelda ikke er din greie så forsvinner jo en av de største argumentene for å skaffe en Switch foreløpig.

 

Har du vurdert en PSVita? Fantastisk designet og behagelig håndholdt, og hvis du jailbreaker den så har du plutselig emulatormuligheter i tillegg.

Lenke til kommentar

Hei folkens

 

Har et spørsmål. Jeg flytter fra en leilighet midt i byen til et større hus på "landet". Jeg må faktisk ta hurtigbåt i 20 min snart før jeg er midt i byen. Uansett. Jeg tenker at denne tiden hadde vært passende å fks ha en nintendo switch.

 

Er det noen her som bruker Switchen med pendling? Hvordan funker det? Er skjermen lys sterk nok?

 

Jeg har vokst opp med Dreamcast og Genesis egentlig, og PS1/2. Noen nintendo gutt var jeg aldri. Eller jeg hadde SNES en periode der det gikk mest i Duck Hunt og Super Mario Bros.

 

Mitt største problem er at jeg ikke vil finne noen av de spillene som allerede er ute interessante. Jeg har aldri spilt et Zelda spill, og av det jeg har sette virker det clunky (dont kill me). Super Mario Odyssey virker dog utrolig spennende. Ønsker vi dog hadde Super Mario Maker til Switch også.

 

Jeg vet ikke helt hva jeg forventer heller, håper vel egentlig bare å nå ut til folk som har vært i lignende situasjon.

Switch fungerer utmerket til pendling, og det meste annet. Når det er sagt er det lite vits i å kjøpe den om du ikke "trigger" på spillene eller nintendospill generelt.

 

Da støver den nok ned.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-474fGj

Jeg kan ikke svare på Switch da jeg ikke har en, men det er jo ikke så alt for mange spill til den enda og hvis Zelda ikke er din greie så forsvinner jo en av de største argumentene for å skaffe en Switch foreløpig.

 

Har du vurdert en PSVita? Fantastisk designet og behagelig håndholdt, og hvis du jailbreaker den så har du plutselig emulatormuligheter i tillegg.

Bedre å skaffe seg PSTV. Fungerer som en vita men via TV og med støtte til kontroller :)
Lenke til kommentar

 

Jeg kan ikke svare på Switch da jeg ikke har en, men det er jo ikke så alt for mange spill til den enda og hvis Zelda ikke er din greie så forsvinner jo en av de største argumentene for å skaffe en Switch foreløpig.

 

Har du vurdert en PSVita? Fantastisk designet og behagelig håndholdt, og hvis du jailbreaker den så har du plutselig emulatormuligheter i tillegg.

Bedre å skaffe seg PSTV. Fungerer som en vita men via TV og med støtte til kontroller :)

 

 

PSTV har faktisk ikke støtte for alle Vita spill, og listen over spill som ikke fungerer er ganske lang, men det er absolutt ett greit alternativ å ha hjemme hvis man vil spille Vita spill på TVen.

 

Men uansett, henrikrox som jeg originalt svarte til er ute etter en håndholdt å bruke på båten, og jeg kan absolutt ikke overhodet anbefale han å drasse med seg en PSTV, kontroller og TV på hurtigbåten kun for å spille i 20 minutter hver dag  :D

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

http://kotaku.com/nintendos-reggie-fils-aime-on-switch-voice-chat-lack-o-1796147494

 

On whether Nintendo expects its customers to carry both a Switch and a 3DS around with them:

Reggie Fils-Aime, Nintendo: What we expect is that for the Nintendo 3DS family of devices, the appeal is a thousand different games, a wide range of different experiences, a wide range of different formats, whether it’s the New 2DS XL or whether they brought a new 3DS last year or whether they buy a New 3DS XL. We think that consumer is looking for essentially exclusively portable type of games and experiences. And they want to have content for that vast library.

“We really do see [the Nintendo Switch purchaser] much more as a consumer who is motivated for a home console experience but they never want to leave their game behind. But they’ll always take it with them.”

 

 

 

 

On why in the world Nintendo is going to require use of a mobile phone when using voice-chat for the Switch, given that everyone else, and even Nintendo, has previously done console voice-chat directly through the console:

Fils-Aime: We actually think that the phone is going to deliver a better, more robust execution. In terms of the APIs that we can build into an app, the fact that phones are ubiquitous, the fact that it allows us to do much more rapid improvements and updates to the service, that’s why we think a phone execution—and specifically a mobile app execution—is going to be better for the consumer.

 

 

 

 

Totilo: But it’s going to require a phone no matter what?

Fils-Aime: It’s going to require a phone. It’s going to require a mobile device and be delivered by an app.

 

 

 

Totilo: Do you plan to sell your older games to people? People got used to that with Wii and Wii U as downloads.

Fils-Aime: What we’ve said is that as we communicate the specifics of the Nintendo Switch online service then at that point we’ll communicate what it is we’re doing with our legacy content.

Totilo: It’d be great to be able to download and play some GameCube games on my Switch, Reggie. I’m just telling you.

Fils-Aime: I see a lot of consumers hoping and wishing for that online.

 

 

Håpløst.

Lenke til kommentar

 

 

 

Now that we know that Switches "custom" Tegra prosessor is architectually identical to Nvidias existing X1 prosessor...

 

Så det var rein løgn og fanteri at det var noe custom med den i det hele tatt?

 

 

Beklager, da er jeg som misforstod. Når jeg leser gjennom tidligere innlegg er det utydelig hvem du snakker om, noen ganger virker det som du impliserer Nintendo.

 

Spør fordi jeg vil forstå deg riktig, og mener ikke noe negativt med det. 

screen%20shot%202013-09-10%20at%2093409%

 

 

Ingen skjede skadd, ingen skade skjedd. Nintendo er vel stort sett alltid veldig forsiktige med å snakke om hardware-detaljer, så det er meget mulig de selv har sitt på det tørre. Men Nvidia som produserer hovedkomponentene i switchen, representerer også konsollen når de uttaler seg om hva den inneholder. Det spiller som sagt (for min del) liten rolle akkurat hva konsollen inneholder, så lenge den gjør det den skal på en god måte. Men en del folk er også opptatt av specs, og føler seg ført bak lyset av slike uttalelser. Det kan også bety noe for fremtidige muligheter, og ikke minst hvilke spill den etterhvert får/ikke får. Og sånn på helt generelt grunnlag så bør produsenter være ærlige, og ikke komme med uttalelser som i beste fall kan misforstås, eller i verste fall er direkte feilaktige.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke svare på Switch da jeg ikke har en, men det er jo ikke så alt for mange spill til den enda og hvis Zelda ikke er din greie så forsvinner jo en av de største argumentene for å skaffe en Switch foreløpig.

 

Har du vurdert en PSVita? Fantastisk designet og behagelig håndholdt, og hvis du jailbreaker den så har du plutselig emulatormuligheter i tillegg.

Takk for tipset, skal sjekke det ut. Skulle ønske kom en ny Vita snart.

Lenke til kommentar

 

 

 

Totilo: Do you plan to sell your older games to people? People got used to that with Wii and Wii U as downloads.

Fils-Aime: What we’ve said is that as we communicate the specifics of the Nintendo Switch online service then at that point we’ll communicate what it is we’re doing with our legacy content.

Totilo: It’d be great to be able to download and play some GameCube games on my Switch, Reggie. I’m just telling you.

Fils-Aime: I see a lot of consumers hoping and wishing for that online.

 

Siden full online service på Nintendo Switch er utsatt til 2018, så betyr vel det at vi ikke får noen informasjon om Virtual Console før tidligst til høsten da...

 

Hvor vanskelig kan det være å gjøre noen NES- og SNES-spill tilgjengelige?! Hva er det de skal vente på egentlig? Å lansere "Virtual Console" betyr ikke at de må gi ut 100 spill med en gang. Bare det å få tilgang på noen få klassikere nå hadde vært topp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-474fGj

 

Jeg kan ikke svare på Switch da jeg ikke har en, men det er jo ikke så alt for mange spill til den enda og hvis Zelda ikke er din greie så forsvinner jo en av de største argumentene for å skaffe en Switch foreløpig.

 

Har du vurdert en PSVita? Fantastisk designet og behagelig håndholdt, og hvis du jailbreaker den så har du plutselig emulatormuligheter i tillegg.

Takk for tipset, skal sjekke det ut. Skulle ønske kom en ny Vita snart.
Det skjer nok ikke desverre, vita har gjort det så dårlig de siste årene at de nok heller slutter med handholdt. Men 3DS vil dem nok fortsette med :) Etterhvert sikkert 4DS med 4K
Lenke til kommentar

Hvis det blir en ny psvita så tror jeg Sony kanskje konsentrerer seg om Japan da det stort sett er der den fortsatt lever (og det at den kun lever der gjør at jeg tviler på at det kommer en ny håndholdt fra Sony)

 

Når det gjelder 3DS så kommer det jo fortsatt spill til den og noen av de ser veldig spennende ut.

 

Selv har jeg preorder inne på både ever oasis og hey! Pikmin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-474fGj

Nintendo sa under E3 at de skal fortsette å satse på 3DS til minst 2019.

Og innen da har de nok kommet med en ny handholdt, gameboy holdt på fra 1990 til 2007 så begynner å nærme seg samme levetid med ds, 3ds er i ds familien da på samme måte som med gb og gba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...