Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Takker for link om skjermbeskyttere. Bestilt!

 

har også bestilt en "case" :)

Spilte Zelda i 3 timer i senga i går natt, hehe. Virker magisk. Fikk nettopp paraglideren. Elsker stemninga :)

 

Spillet er kjempebra! La deg forresten til i vennelista på Switch.

 

Kan forøvrig anbefale Arms. Jeg har det gørartig med dette spillet!

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for link om skjermbeskyttere. Bestilt!

 

har også bestilt en "case" :)

Spilte Zelda i 3 timer i senga i går natt, hehe. Virker magisk. Fikk nettopp paraglideren. Elsker stemninga :)

 

 

Det blir bare mer og mer magisk desto mer du opplever og desto flere små detaljer du legger merke til :)

 

(jeg ble bitt av basillen da Skyward Sword kom til Wii for 5ish år siden - og var veldig skeptisk før den tid)

Lenke til kommentar

Ja det var påtvungne kontrollere som ødela opplevelsen i det lange løp. Hadde vært kjekt å få fullført det en gang, men det frister aldri å koble opp Wii når man vet man må sitte med den dritten der i hendene.

 

 

Ja, det var noen ganger frustrerende.

Håper de lager en remake til Switch uten fekting.

 

Jeg prøvde forresten Twilight Princess et års tid etterpå, men det var litt kjedelig for min del.

Lenke til kommentar

Ja angret på at jeg ikke valgte Gamecuben utgaven av det spillet, for der var kontrollene virkelig gimmick vare. Men følte jo jeg måtte forsvare kjøp av Wii ved lansering i håp om at bevegelseskontroll skulle levere, men den gang ei :p Sleit litt med motivasjonen til å spille i gjennom det også mye pga.søppel kontrollere...men helt ærlig syns jeg spillet var litt skuffende. Men det ble i det minste fullført.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg likte Twilight Princess ganske godt selv om det ikke var i nærheten så morro eller koselig å spille som Wind Waker, og jeg hadde ikke noe spesielt problem med Wii kontrolleren der som jeg kan huske, men GameCube kontrolleren hadde uten tvil vært en bedre opplevelse ja. Wii versjonen var i tillegg speilvendt så når man visste det på forhånd så hadde man det i bakhodet at man ikke spiller "riktig" versjon og at spillet ikke ser ut sånn det egentlig skal se ut.

 

Skyward Sword kan brenne i helvete og det er det eneste spillet i Zelda serien jeg direkte HATER. Drittkontroll hele veien som var så hårrivende frustrerende at det alene ga meg flere raserianfall igjennom hele spillet. Kjedelig verden og dårlige bossfights, spesielt kansje den dårligste bossfighten i alle Zelda spill noensinne som de bare på pur faen copy-pastet 3 ganger bare for å være litt ekstra kvalme. Storyen var bare 'ok' og den eneste faktisk gode opplevelsen jeg sitter igjen med fra spillet er EN sang, Ballad Of The Goddess. Resten av spillet har jeg fortrengt mer eller mindre. Slikt som skjer når man går igjennom en traumatisk krise.

Endret av XtaZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Hvor mye maskinkraft krever Artificial Intelligence(AI)? Spillene skal se bra ut, det krever sitt, så jeg lurer på hvor mye resurser som blir satt av til AI. 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Kjøpte Switch i går! Har planlagt å kjøpe det hele tiden, måtte bare få tiden til å strekke til. Kjøpte med MK8, gleder meg til Splatoon 2 og flere av spillene som slippes i år.

 

Før noen kommenterer; jeg skal ikke ha Zelda da jeg ikke er så glad i serien (gikk lei etter Wind Waker).

For å snu litt på det, jeg var ingen zelda-fan før breath og the wild. Spillet er veldig annerledes! Liker du open world vil du elske botw, det er min påstand :)

Lenke til kommentar

 

 

Skyward Sword kan brenne i helvete og det er det eneste spillet i Zelda serien jeg direkte HATER. Drittkontroll hele veien som var så hårrivende frustrerende at det alene ga meg flere raserianfall igjennom hele spillet. Kjedelig verden og dårlige bossfights, spesielt kansje den dårligste bossfighten i alle Zelda spill noensinne som de bare på pur faen copy-pastet 3 ganger bare for å være litt ekstra kvalme. Storyen var bare 'ok' og den eneste faktisk gode opplevelsen jeg sitter igjen med fra spillet er EN sang, Ballad Of The Goddess. Resten av spillet har jeg fortrengt mer eller mindre. Slikt som skjer når man går igjennom en traumatisk krise.

 

 

Haha, ja det gav meg virkelig spillelysten tilbake det innlegget der :p

Lenke til kommentar

Hvor mye maskinkraft krever Artificial Intelligence(AI)? Spillene skal se bra ut, det krever sitt, så jeg lurer på hvor mye resurser som blir satt av til AI.

Det er ganske vanskelig å si, da det har mye å si på hvordan de programmerer det, så for eksempel tilbake på FEAR, jeg mener fremdeles det er FPSet med best AI.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

 

Hvor mye maskinkraft krever Artificial Intelligence(AI)? Spillene skal se bra ut, det krever sitt, så jeg lurer på hvor mye resurser som blir satt av til AI.

Det er ganske vanskelig å si, da det har mye å si på hvordan de programmerer det, så for eksempel tilbake på FEAR, jeg mener fremdeles det er FPSet med best AI.

 

 

Det er interessant. Balanserer de det med 50/50, eller skal grafikken veie tyngre? Det blir nok noen heftige debatter på kontoret da ja. :D Kan tenke meg i multiplayer fps spill bryr de seg lite om det fordi spillerne stiller med AIen, men f.eks i Metal Gear Solid må det være lagt mye arbeid i utviklingen av AI fordi husker å bli overrasket av hvordan vaktene reagerte på spillingen/ taktikken min. 

 

Dette tilhører nok en annen tråd, men la meg minne moderator på at MGS finnes på Nintendo, så det er relevant!  :tease:

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-474fGj

 

 

Kjøpte de samme spillene som deg fysisk, men blir nok mest digitalt fremover nå. Slitsomt å bytte spill!

Er det slitsomt å bytte spill :) du tuller nå vel :hmm:

Er jo mye enklere å bytte digitalt.;)
Ikke egentlig, er bare å ta ut og sette inn nytt. Snakk om latskap :p
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-474fGj

Ja det var påtvungne kontrollere som ødela opplevelsen i det lange løp. Hadde vært kjekt å få fullført det en gang, men det frister aldri å koble opp Wii når man vet man må sitte med den dritten der i hendene.

Var jo Wii motion som gjorde spillet så spesielt, å kunne styre sverdet akkurat som du ville føltes ganske badass :) Breath of The Wild var en stor skuffelse for meg, håper ikke dette er slik de framtidige spillene blir. Vil ha et som Twilight Princess, ikke en Skyrim lignende Zelda
Lenke til kommentar

 

 

 

Kjøpte de samme spillene som deg fysisk, men blir nok mest digitalt fremover nå. Slitsomt å bytte spill!

Er det slitsomt å bytte spill :) du tuller nå vel :hmm:
Er jo mye enklere å bytte digitalt. ;)
Ikke egentlig, er bare å ta ut og sette inn nytt. Snakk om latskap :p

 

Er helt enig :rofl:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...