Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8OkEXm

Nå skal ikke jeg kaste stein i glasshus, fordi jeg var på den tech-specc-bandwagon.

 

Men etterhvert konkluderte jeg med at jeg ikke har peiling på tech, og hvorvidt spillopplevelsen blir bra henger på en hel del andre ting enn kun maskinvaren. Men jeg skjønner helt hvor folk kommer fra.

 

On face value virker det rart å betale det samme for en Ps pro og Switch. Men vi betaler dyre dommer for Apple produkter, og i mine øyne er det absolutt verdt det, men er helt klar på at det ikke bare er maskinvaren som koster. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Nå skal ikke jeg kaste stein i glasshus, fordi jeg var på den tech-specc-bandwagon.

 

Men etterhvert konkluderte jeg med at jeg ikke har peiling på tech, og hvorvidt spillopplevelsen blir bra henger på en hel del andre ting enn kun maskinvaren. Men jeg skjønner helt hvor folk kommer fra.

 

On face value virker det rart å betale det samme for en Ps pro og Switch. Men vi betaler dyre dommer for Apple produkter, og i mine øyne er det absolutt verdt det, men er helt klar på at det ikke bare er maskinvaren som koster.

Usikker på om du her mener at Switchen bør koste mindre eller om PS4 Pro bør koste mindre. Har selv mindre problemer med prislappen til Switch enn PS4 Pro, og jeg har begge. 

 

På PS4 (Pro) om dagen spiller jeg Ghost Recon Wildlands, som er på salg. Grafisk vakkert spill, samme som siste spill jeg spilte der, Horizon Zero Dawn. Men jeg ender fortsatt opp med en vond smak i munnen fordi begge de spillene etter min mening er dårlige open world spill i forhold til BotW. I Wildlands kan du ikke engang hoppe, eller klatre opp noe som er høyere enn en meter, til tross for at det er et spill med special forces og stealth-focus. Innenfor de første 15 min av spillet endte jeg opp på en kliffe med et 1m gap over til et tak som hadde vært perfekt for å stealthe meg dit jeg skulle, men hadde ingen mulighet til å komme meg over fordi jeg ikke kunne hoppe. Det var starten på en rekke frustrasjonsmomenter som har fått meg til å gi ganske F i grafikk og konkludert med at Link er en bedre special forces soldat enn squaden i Wildlands. Gudene skal vite at AIen er bedre i BOTW også.

 

Og der er vel grunnen til at jeg nå seriøst vurderer å kvitte meg med PS4 for godt. Etter E3 sitter jeg igjen med følelsen at jeg ikke kan få henda mine på annonserte Switch-spill fort nok, mens ingenting annet egentlig interesserer meg. YMMV, men for min del så er det Switchen som er verdt pengene, ikke PS4 pro. 

Lenke til kommentar

Maskinvare er vel ikke bare grafikk osv heller. Switchen har en skjerm med touch og to avanserte Joy-Cons. Det er en ganske imponerende liten spillmaskin, så jeg synes ikke prisen er så veldig drøy akkurat. Håndholdt/stasjonær og multiplayer rett ut fra boksen er jo også ting som rettferdiggjør prisen. Selv mener jeg egentlig at grafikken er god nok, det ser jo strålende ut på min 50" UHD TV liksom :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Usikker på om du her mener at Switchen bør koste mindre eller om PS4 Pro bør koste mindre. Har selv mindre problemer med prislappen til Switch enn PS4 Pro, og jeg har begge.  

 

Tenkte på at folk føler seg skuffet over at Switch koster nesten like mye som Ps Pro, som har bedre hardware. Men grunnen til det er som du beskriver, at Nintendo tilbyr unike spillopplevelser. Altså, hardware er ikke alt. 

Lenke til kommentar

Ja for all del, hvis den yter bra på spillene den har så er det det som betyr noe, selv om jeg personlig foretrekker at det som produsenter uttaler ikke er løgn og at folk ikke angriper de som fanger opp og gjør andre oppmerksom på løgnene.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Ja for all del, hvis den yter bra på spillene den har så er det det som betyr noe, selv om jeg personlig foretrekker at det som produsenter uttaler ikke er løgn og at folk ikke angriper de som fanger opp og gjør andre oppmerksom på løgnene.

 

Hva vet du om hva de faktisk har sagt, og rykter som oppstår i forum- og nettaviser? Når har Nintendo løyet?

Lenke til kommentar

Det var NVIDIA som påsto at det var en highly customized chip og at grafikkdelen var lik the worlds top performing graphics cards eller noe i den duren. Kan ikke huske om Nintendo også kom med lignende utspill. Men så var det en helt stardard flere år gammel tegra-chip med forrige gen grafikk-arkitektur. Udiskutabelt løgn.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Oh come on. Kan vi ikke få en egen underkategori om maskinvare eller noe snart? Nintendo-trådene blir alltid fulle av diskusjoner om grafikk og kraft og cpu og gpu. 

 

Uansett:

 

 

Virker som en ganske legit leak, selv med en ekstrem skrivefeil i logoen! Samtidig veldig skuffende at det faktisk ser ut til å bli sånn at alle onlinegreier skal bli styrt gjennom en app.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

 

 

Now that we know that Switches "custom" Tegra prosessor is architectually identical to Nvidias existing X1 prosessor...

 

Så det var rein løgn og fanteri at det var noe custom med den i det hele tatt?

 

 

Beklager, da er jeg som misforstod. Når jeg leser gjennom tidligere innlegg er det utydelig hvem du snakker om, noen ganger virker det som du impliserer Nintendo.

 

Spør fordi jeg vil forstå deg riktig, og mener ikke noe negativt med det. 

screen%20shot%202013-09-10%20at%2093409%

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Med tanke på pris PS4 Pro vs Switch; Det er mange andre ting som koster penger enn selve GPU'en i en konsoll. Tenk på hvor mye stæsj som inngår i en Switch; en ganske god 6.2" skjerm med multitouch digitizer, 2 seperate kontrollere med hvert sitt sett av antenner og batteri, NFC chip og IR sensor (i høyre joy-con), en separat dock-stasjon osv. Jeg hadde ikke blitt overrasket om selve produksjonen av en Switch er mer kostbar enn en tradisjonell konsoll, selv om de enkelte komponentene i konsollene er dyrere å kjøpe fra AMD ol.

 

Fikk ARMS i posten i dag forøvrig. Yay.

Lenke til kommentar

 

Usikker på om du her mener at Switchen bør koste mindre eller om PS4 Pro bør koste mindre. Har selv mindre problemer med prislappen til Switch enn PS4 Pro, og jeg har begge.  

 

Tenkte på at folk føler seg skuffet over at Switch koster nesten like mye som Ps Pro, som har bedre hardware. Men grunnen til det er som du beskriver, at Nintendo tilbyr unike spillopplevelser. Altså, hardware er ikke alt. 

 

Det er jo både til tv å håndholdt da, er ikke så dyrt jo litt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...