Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Hvilke inntrykk har dere fått av Switch? Er den verdt det?

 

Jeg synes den definitivt er verdt det, så lenge du liker Nintendos spillserier. 

 

Som jeg skrev på forrige side så var planen min egentlig å selge Switchen så fort jeg blir ferdig med Zelda. Det er nok ikke lenger aktuelt etter to uker med maskinen. Helhetsinntrykket er at dette er en solid dings med god kvalitet, som er veldig rask, har gode kontrollere, god skjerm og bra batterikapasitet.

 

Jeg synes i utgangspunktet at prisen var litt stiv, men nå får man jo med to stk kontrollere i boksen. Det at man faktisk kan ta med seg konsollen som en håndholdt er også et kjempepluss. Trodde ikke jeg kom til å spille noe særlig håndholdt, men det har faktisk skjedd og det gjør at jeg nå gleder meg til neste lange flytur.

 

Da jeg var liten (noe som begynner å bli en stund siden) var lokal multiplayer det aller beste med spilling. Med Switch har dette gjenoppstått for min del, og jeg klarer nesten ikke vente til Mario Kart kommer ut. Flere av vennene mine, som ikke har eid en Nintendo-konsoll siden Nintendo 64 har kjøpt maskinen og det er også et personlig stort pluss da vi kan spille sammen. Til høsten er også spillbiblioteket en god del forbedret med Super Mario og annet snacks.

 

Synes det er lovende hittil, og jeg har ikke rørt PS4 siden Switchen kom i hus. Savner bare Virtual Console, men det det vet vi jo at kommer i en oppdatering snart. Så liker du Nintendo sine eksklusive spill eller setter pris på lokal multiplayer er det bare å kjøpe, hvis ikke hadde jeg styrt unna :)

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8OkEXm

Flere av vennene mine, som ikke har eid en Nintendo-konsoll siden Nintendo 64 har kjøpt maskinen og det er også et personlig stort pluss da vi kan spille sammen. Til høsten er også spillbiblioteket en god del forbedret med Super Mario og annet snacks.

 

Local multiplayer er veldig gøy, at vennene dine også har kjøpt Switch og at du får gjennopplive nostalgiske følelser varmer et spill-hjerte :) 

 

Det er Nintendo spill som ligger til grunn om jeg kjøper Switch. Å kunne ta den med seg på veien er kult men det er ikke en kapasitet jeg må ha. Playstation har flere titler jeg ønsker å spille, den kan også spille av blu-ray filmer :) 

Lenke til kommentar

Tips. BR Leker (som også selger konsoller) har 25% på alt (med unntak av selve konsoller) for tida. Bare å bli "Club BR" medlem (gratis) så får man tilbudet.
 

Får man for eksempel Joy-Con (grå) par til kr. 749,50 med fri frakt. Ikke noe supertilbud, men litt billigere enn noen andre nettbutikker.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Tips. BR Leker (som også selger konsoller) har 25% på alt (med unntak av selve konsoller) for tida. Bare å bli "Club BR" medlem (gratis) så får man tilbudet.

 

Får man for eksempel Joy-Con (grå) par til kr. 749,50 med fri frakt. Ikke noe supertilbud, men litt billigere enn noen andre nettbutikker.

 

Takk for tips, men er nettsiden til BR fullstendig idiot? Når jeg trykker på "gå til Club BR" på frontsiden og så trykker "bli medlem" på den nye siden så blir jeg bare kastet tilbake til frontsiden. Skjer heller absolutt ingen ting når jeg trykker på "logg inn" og ett par av de andre alternativene i menylistene heller.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

 

Tips. BR Leker (som også selger konsoller) har 25% på alt (med unntak av selve konsoller) for tida. Bare å bli "Club BR" medlem (gratis) så får man tilbudet.

 

Får man for eksempel Joy-Con (grå) par til kr. 749,50 med fri frakt. Ikke noe supertilbud, men litt billigere enn noen andre nettbutikker.

 

Takk for tips, men er nettsiden til BR fullstendig idiot? Når jeg trykker på "gå til Club BR" på frontsiden og så trykker "bli medlem" på den nye siden så blir jeg bare kastet tilbake til frontsiden. Skjer heller absolutt ingen ting når jeg trykker på "logg inn" og ett par av de andre alternativene i menylistene heller.

 

 

Ja. Siden er fra 90-tallet (føles iallefall slik ut). Samme platform som ToysRUs sine sider. Men kan være greit å være medlem. Har opplevd 25%-30% på hele sortimentet flere ganger. Så kan hente noe der.

Lenke til kommentar

Jeg var ganske optimistisk med tanke på cartridger. Ser ut som jeg tok feil der gitt, tydeligvis så blir det lange lastetider også på de :(

 

Og enda lenger med Bluray, yes! Bare for å understreke det.

 

Hva er neste, når textures blir så store, hvordan skal spill klare å loade alt på kort tid? HBM2 minnebrikker?

Dette er allerede et stort problem som må ryddes opp i, man sovner jo når man installerer spill per dags dato, og det er ikke noe bedre når man må sitte og se på loadings screens.

 

Nintendo er nok litt bedre for øyeblikket, men hva skjer når spillene blir 32GB og større? det får tiden vise.

Lenke til kommentar

 

Jeg var ganske optimistisk med tanke på cartridger. Ser ut som jeg tok feil der gitt, tydeligvis så blir det lange lastetider også på de :(

Lange lastetider???

 

 

Syns ikke det er lange lastetider for et åpen verdenspill, men for all del. Forventer ikke at ting skal komme opp på noen få sekunder, men det jeg har prøvd av spill så langt på cartridge har gått veldig fort.

 

Har forøvrig kun 1-2 Switch, Zelda og Bomberman på cartridge. Syns forøvrig både Snipperclips og Fast RMX er raske fra MicroSD.

Lenke til kommentar

Nei akkurat dette med lastetider skjønner ikke jeg at noen kan klage på ang. Switch og Zelda. De er tilnærmet ikke eksisterende, og de få gangene den laster er det snakk om 4-5 sekunder i spillet. Testet nå å starte opp Switch fra den var helt av til jeg beveget Link i spillet. Det tok 14 sekunder, og da har jeg trykket for å åpne Switchen, valgt spillet i menyen, valgt riktig save i spillet og lastet det inn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...