Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Det har blitt avkreftet. Men ifølge norske nettbutikker så har docken tydeligvis aldri vært i salg her i Norden (Bergsala?....) og de har foreløpig ingen anelse på når den eventuelt kommer... Det er jo helt ræva, da burde Nintendo i det minste støttet helt vanlig USB-C overganger.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har blitt avkreftet. Men ifølge norske nettbutikker så har docken tydeligvis aldri vært i salg her i Norden (Bergsala?....) og de har foreløpig ingen anelse på når den eventuelt kommer... Det er jo helt ræva, da burde Nintendo i det minste støttet helt vanlig USB-C overganger.

 

Jeg ser for meg at produksjonen er konsentrert rundt konsollen og at de som produseres går til konsollen.

 

Det var jo samme med WiiU-kontrolleren. Den og skulle jo selges løst, men var jo ikke i butikk før langt uti konsollens levetid.

 

Men jeg ser for meg tredjepartsoverganger som ikke er en dock.

Lenke til kommentar

Altså, det er veldig fristende å være skikkelig sleip å bestille meg en ekstra Nintendo Switch hvor jeg kun bruker docken og returnerer hele sulamitten rett før 45-dager åpent kjøp har gått ut og da håpe på at docken har blitt tilgjengelig innen da...

 

Det å drive å flytte docken fra TV-en til PC-skjermen hele tiden frister ikke veldig.. Hadde ikke vært et veldig stort problem om det ikke var fordi jeg trenger strømadapter i tillegg. Hmm.... Det moralsk korrekte valget er vel å slenge den ene Mac-laderen ved PC-en så er det bare å koble fra docken og koble den opp ved PC-en osv.. Men det er jo latterlig idiotisk.

Lenke til kommentar

Altså, det er veldig fristende å være skikkelig sleip å bestille meg en ekstra Nintendo Switch hvor jeg kun bruker docken og returnerer hele sulamitten rett før 45-dager åpent kjøp har gått ut og da håpe på at docken har blitt tilgjengelig innen da...

 

Det å drive å flytte docken fra TV-en til PC-skjermen hele tiden frister ikke veldig.. Hadde ikke vært et veldig stort problem om det ikke var fordi jeg trenger strømadapter i tillegg. Hmm.... Det moralsk korrekte valget er vel å slenge den ene Mac-laderen ved PC-en så er det bare å koble fra docken og koble den opp ved PC-en osv.. Men det er jo latterlig idiotisk.

 

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xnintendo+switch+dock.TRS0&_nkw=nintendo+switch+dock&_sacat=0

 

Flere som selger på ebay, men blir jo dyrt mtp. import. Dog billigere enn å kjøpe en ny konsoll da. Men som nevnt... Jeg ser ikke for meg at docken vil komme på markedet med det første.

 

http://www.base.com/buy/product/nintendo-switch-dock-set-nintendo-switch/dgc-dockns.htm

 

Ifølge base.com er utgivelsesdatoen 31/12/2017. Så kan bli lang venting. Jeg ser for meg at tredjepartsoverganger vil komme før den tid.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

1200+ for en dock i usa? Blir vel 2000 kr når den kommer for salg i norge da. Hva var det den innehold igjen? Gull?

 

Proshop har priset den til rett i overkant av kr. 1200,-. Men der står det at de ikke kan opplyse om forventet leveringstid (mao. de har ikke peiling på om/når den kommer)

 

Men ser for meg prisene på ebay er der fordi de rett og slett har tatt docken ut fra solgte konsoller. For ingen av de som er "in-hand" ser ut som den bundelen som Nintendo selv planlegger å selge.

 

Kom forresten over denne:

http://nintendotoday.com/nintendo-switch-third-party-dock/

 

Så ser ikke ut som at en tredjeparts-dock er så veldig sannsynlig.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

De som selges via Ebay har jo ikke norsk strømadapter så det er jo lite aktuelt. Da blir jo prisen eventuelt type 1200 kr + frakt + MVA + pris for ekstra strømadapter. Det er lite aktuelt. Prisen for dock i Norge vil ligge på ca 1000 kr, CDON har den ute til 999 kr.

 

Disse på Ebay selges naturligvis dyrere da docken ikke eksisterer på markedet så folk har hamstret Switchkonsoller og driver å selger selve Switchen og docken separat for ekstra cash...

Lenke til kommentar

Ja det er elektronikk verdt 30 kr, med eneste funksjon å sørge for at man ikke skal kunne koble switchen til tven på andre måter enn å kjøpe docken til 1000 kr.

 

Ikke nok med det. De har patent på løsningen også. Slik at bare Nintendo kan lage det ;-)

 

Forståelig siden Nintendo er litt i beita på økonomien etter Wii U mageplasket.

 

Patenten:

switch-dock-logic-640x845.png

Lenke til kommentar

Altså, de måtte sikkert ha noe propietære greier for å få hele docket/ikke docket løsningen til å gå helt sømløst. Men de kunne jo med fordel sørget for at den støttet tradisjonelle USB-C til HDMI overganger og ikke minst sørget for at docken faktisk er tilgjengelig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe, ser Nintendo er seg selv lik... Ny dock, som altså har en prislapp på ca 1000 kr inkluderer ikke strømadapter. Så strømadapter må man skaffe ved siden av uansett. Nintendo kan dette å melke rått på ekstrautstyr..

 

 

Regnestykket er da altså;

 

Dock = 999 kr

Adapter = 399 kr

Ekstra sett med Joy-Cons = 899 kr

 

Er jo nesten så man heller kan gå for å kjøpe en ekstra Switch, da følger jo alt dette med. Men save-games lagres jo ikke på catridge og det er ingen måte å overføre saves fra en Switch til en annen så det å ha en ekstra Switch er jo meningsløst.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Hehe, ser Nintendo er seg selv lik... Ny dock, som altså har en prislapp på ca 1000 kr inkluderer ikke strømadapter. Så strømadapter må man skaffe ved siden av uansett. Nintendo kan dette å melke rått på ekstrautstyr..

 

Ikke vær så sikker på det. Ser jo på esken til den amerikanske utgaven er både strømforsyning og HDMI-kabel avbildet med i esken.

 

De jeg lenket til er nok tatt ut fra konsoller som er solgt.

 

http://cdon.no/spill/nintendo_switch_dock_set-39589717

 

Står også at de er inkludert i settet.

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vedder en god slump med kroner på at dock'en ikke kommer til å koste 1000 kroner og/eller at det kommer fungerende ripoffs innen kort tid.

 

Utfordringen er patenten til Nintendo. Men om det kommer tredjepart som er lisensiert (slik som PowerA har gjort med ladere og grep) er nok ikke utenkelig.

Lenke til kommentar

http://www.gamesindustry.biz/articles/2017-03-14-nintendo-switch-has-sold-1-5m-worldwide-superdata

Wow! Statistikk-byrå anslår 1,5 millioner solgte Nintendo Switch på verdensbasis. Nintendo hadde hårete mål om 2 millioner ved utgangen av mars. Og mtp. at de sliter med å levere nok konsoller til USA så ser det jo ut som at de kanskje kan klare det målet.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Er jo bare Nintendo som klarer å prestere å sette seg mål de ikke kan innfri ved at de ikke har nok konsoller tilgjengelig i de riktige markedene..

 

Virker som at de har kommet litt skjevt ut i forhold til markedene. Sånn mtp. tilgjengeligheten her til lands sammenliknet med USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...