Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg vurderer å kjøpe Nintendo Switch, men har lest og sett litt på youtube. ser at noen er det problemer med. bør jeg vente til senere sånn at nintendo får fiksa opp i det ?

 

Jeg er litt usikker på om problemene er så store som de blir fremstilt i media. Man hører kun om dem som har problem og de får et voldsomt fokus, man hører ikke om alle de andre (som jeg tipper er de fleste) som er fornøyd og ikke har problemer.

 

Jeg er en av dem som er fornøyd og har ikke hatt problemer av noen slag :) Jeg angrer ikke på kjøpet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ingen problemer selv, i hvert fall. Veldig fornøyd.

 

Docken føler jeg er litt opphauset. Har tatt min inn og ut av docken ganske mange ganger og har ikke antydning til noen riper. Nå bruker jeg i tillegg skjermbeskytter så om det skulle dukke opp riper så er iallefall konsollen berget.

 

Ellers har jeg opplevd _1_ gang at venstre joy-con har slitt med sync. Dette har skjedd i en runde med Snipperclips. Ellers har jeg ikke merket noe tull på den fronten. Har heller ikke klart å fremprovosere det i Snipperclips i ettertid så hva det var som gjorde det den gangen vet jeg ikke.

 

Ellers råfornøyd med konsollen. Har spilt Zelda: BotW i 30 timer nå og er ca. halvveis i mainquest xD Ender opp med å gjøre så mye sidequests og bare oppleve verden man er i. Har ikke opplevd makan til spill på lenge.

Lenke til kommentar

Har vært strålende fornøyd med Switch-en. Ikke hatt noen problemer selv. Riktignok bruker jeg Pro Controller i stedenfor Joy-Cons/Grip, men har ikke hatt noen problemer de få gangene den også har vært i bruk.

 

Når det kommer til docken handler det vel mest om å være litt forsiktig når man setter den inn. Alternativt kan man jo sette på noen filtknotter på innsiden mot skjermen om det skulle være noe problem.

 

Om man skal vente eller ikke med å kjøpe kommer vel mer an på hvilke spill man er interessert i, for utvalget er jo ikke akkurat så mye å skryte av enda.

 

Kommer vel sikkert ikke noe info om Virtual Console før E3 heller.

Lenke til kommentar

Dere som ikke har Joycon problemer, har dere switchen rett foran Tven?

 

Jeg har min litt bak, og sitteavstand på ca 3m. Om jeg holder kontrollerne i fanget delvis bak feks låret mister den tilkobling og jeg løper utfor stupet i Zelda.

 

Hmmmm, ikke godt å si. Funker ypperlig i handheld mode.

Lenke til kommentar

Liten obs rundt enkelte SanDisk kort:

 

Avoid Using SanDisk 128GB MicroSD Cards in the Nintendo Switch

 

https://pvplive.net/c/avoid-using-sandisk-microsd-cards-in-the-switch

Det virker som det er veldig mye problemer med SanDisk SD-kort nå... Jeg har selv hatt noen som bare har dødd plutselig kort tid etter kjøp.

 

Men hvis dette SD-kortet som smelter bare er en skrøne er jo det bra da.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

 

Lastetidene er ikke på 30 sekunder. Har ikke timet det hos meg, men med cartridge på Switch tar det vel bare noen få sekunder, godt under 10 i hvert fall, å loade en save.

Er sånn her oxo, ta tiden på å se lenge lastetidene er, er raskt igjen spille zelda da.

 

Testet nå med stoppe klokke i mobilen ca 33 sekunder tok det load inn Zelda.

Lenke til kommentar

synd med sandisk minnekortene, kjøpte akkurat et selv på 128gb, får se hvordan det går med det..

men noe sier meg at det er litt overdrevent, slik det er med mange slike saker :)

 

btw. tips til skjermbeskyttere ?

 

http://nintendotoday.com/counterfeit-microsd-card-melts-in-switch/

 

Merk at nyheten der mest sannsynlig er "falsk" da det mest sannsynlig er snakk om et pirat-kort.

 

Her er en oversikt over hvordan å se forskjell på et ekte Sandisk kort og et pirat-kort:

https://forum.xda-developers.com/general/accessories/sandisk-128gb-micro-sd-card-real-vs-fake-t3032723

 

Mange som mener at det smeltede kortet minner veldig om et falskt kort i utseende, men det er en konklusjon tatt ut av sammenlikning av bilder.

 

(Har sagt det før og sier det igjen. Kjøper aldri minnekort, USB Type-C produkter, USB-penner eller ladere av noe slag på ebay, dealextreme eller andre tilsvarende steder. Nettopp pga. dårlig kvalitet og manglende testing (ofte er de CE og/eller FCC merket uten at de faktisk er testet) som gjør det til direkte farlige produkter.)

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

synd med sandisk minnekortene, kjøpte akkurat et selv på 128gb, får se hvordan det går med det..

men noe sier meg at det er litt overdrevent, slik det er med mange slike saker :)

 

btw. tips til skjermbeskyttere ?

 

http://nintendotoday.com/counterfeit-microsd-card-melts-in-switch/

 

Merk at nyheten der mest sannsynlig er "falsk" da det mest sannsynlig er snakk om et pirat-kort.

 

Her er en oversikt over hvordan å se forskjell på et ekte Sandisk kort og et pirat-kort:

https://forum.xda-developers.com/general/accessories/sandisk-128gb-micro-sd-card-real-vs-fake-t3032723

 

Mange som mener at det smeltede kortet minner veldig om et falskt kort i utseende, men det er en konklusjon tatt ut av sammenlikning av bilder.

 

(Har sagt det før og sier det igjen. Kjøper aldri minnekort, USB Type-C produkter, USB-penner eller ladere av noe slag på ebay, dealextreme eller andre tilsvarende steder. Nettopp pga. dårlig kvalitet og manglende testing (ofte er de CE og/eller FCC merket uten at de faktisk er testet) som gjør det til direkte farlige produkter.)

 

takk for link! 

regner med expert selger ekte  :rofl::D 

 

noen tips til skjermbeskyttere btw? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...