Gå til innhold

Hjelp oss bli bedre ved å svare i spørreundersøkelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det burde vært et "vet ikke" valg i spørreundersøkelsen. Spørsmål om moderering og dårlig oppførsel i kommentarene f.eks. Har ikke opplevd det at jeg kan svare noe konkret på det for eksempel, så jeg føler det blir feil at jeg må svare konkret på det. 

avbrøt undersøkelsen ganske tidlig da jeg følte at mangel på "vet ikke" alternativ ville stort sett gjort undersøkelsen til en bingo uten reelle svar :) 

Lenke til kommentar

Startet undersøkelsen, men avbrøt da dere begynte å kartlegge daglige personlige vaner, ser ikke at det er relevant for diskusjon.no å vite noe om dette...

Ditto. Dersom dere ønsker å gjøre diskusjon.no bedre og oppriktig ønsker tilbakemelding på løsningen, så er mitt forslag at dere fjerner spørsmål om forbrukervaner fra denne undersøkelsen.

Endret av process
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Startet undersøkelsen, men avbrøt da dere begynte å kartlegge daglige personlige vaner, ser ikke at det er relevant for diskusjon.no å vite noe om dette...

Dette er en del av en spørreundersøkelse som er ment å komme til alle sidene i Teknisk Ukeblad Media, Diskusjon.no er blant dem. ;)

 

Spørreundersøkelsen inneholder noen spørsmål tilpasset den enkelte siden og andre generelle spørsmål for å kartlegge målgruppen vår. Dette vil kunne hjelpe oss med å levere annonser og annet innhold som er tilpasset våre besøkende.

 

Så det er relevant for deres annonsører m.a.o. Glem det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hei,

 

Vi kjører for tiden en spørreundersøkelse for sidene i Teknisk Ukeblad Media og vi har derfor en undersøkelse vi gjerne ønsker at du svarer på. Det er lagt inn noen spørsmål spesielt for Diskusjon.no, så vi setter veldig pris på om du vil bidra med svar!

 

Fortell gjerne her hva du svarte på de forskjellige spørsmålene og f.eks. vil diskutere noen av dem nærmere :)

 

Klikk her for å gå til undersøkelsen

Dine svar vil bli behandlet konfidensielt og du vil alltid være anonym. Ingen personlige data vil bli knyttet til deg eller din PC.

 

 

"Hvor mange personer, inkl. deg selv, bor det i din husstand?"

 

Kan du forklare meg hvorfor dette er relevant spørsmål? Jeg avslutta undersøkelsen på dette punktet. Dette er adblock mat. 

Lenke til kommentar

De som klager på modereringen på diskusjon.no kan ikke ha vært på mange forum.

 

Alle forum er like, enkelte gjør ingenting mens andre er en mini versjon av Adolf Hitler og Saddam Hussein i en og samme person.

Det forskjell behandles på dette forumet over en lav sko.

Lenke til kommentar

 

De som klager på modereringen på diskusjon.no kan ikke ha vært på mange forum.

 

Alle forum er like, enkelte gjør ingenting mens andre er en mini versjon av Adolf Hitler og Saddam Hussein i en og samme person.

Det forskjell behandles på dette forumet over en lav sko.

 

 

Det er en kraftig påstand...

Jeg regner med du kan komme med konkrete eksempler på dette og fortelle oss hvorfor?

Det er slike tilbakemeldinger vi kan gjøre noe med eller gi deg et svar på hva vi vanligvis gjør i slike situasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er i hvert fall superfornøyd med et unntak. For mange år siden følte jeg meg skikkelig misforstått etter en moderasjon, og fikk beskjed om å sende en klage til en epostadresse som tydeligvis aldri ble sjekket...

 

Men det var mange år siden, og siden den gang har det vært jobbet hardt og godt av de moderatorene jeg har vært borte i :)

Lenke til kommentar

Jeg er i hvert fall superfornøyd med et unntak. For mange år siden følte jeg meg skikkelig misforstått etter en moderasjon, og fikk beskjed om å sende en klage til en epostadresse som tydeligvis aldri ble sjekket...

 

Men det var mange år siden, og siden den gang har det vært jobbet hardt og godt av de moderatorene jeg har vært borte i :)

 

Misforståelser skjer med jevne mellomrom.

Vi prøver å få brukerne våre til å være greie med hverandre og ta hensyn ,men av og til må vi gi en liten dask for at noen av forumbrukerne våre skal våkne og andre ganger hender det at vi selv trenger en dask for å se at vi tar feil.

 

Jeg kan selv innrømme at jeg trolig har gjort feil i modereringen min og dette er noe jeg beklager , jeg prøver å gjøre mitt beste men av og til kan man ta helt soleklart feil og forhåpentligvis kan man gjøre opp for seg i ettertid , på samme måter ønsker jeg at alle de som deltar på forumet vårt kan endre på adferden sin om den ikke er bra for forumet vårt , vi må jo huske å at våre bidrag her kan gjøre at diskusjonene blir bedre og at vi får et større mangfold eller at man kan få totalt frafall av andre debattanter pga vår egen adferd.

 

Som du sikkert forstår foretrekker jeg selv et stort mangfold av meninger...

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Eller finne en søkefunksjon som funger.

DETTE. Søkefunksjonen har vært totalt defekt i årevis. Det samme gjelder editoren. Hva med å fikse slike åpenlyse feil før man spør om hva slags mat folk spiser?

 

PS. Dere mener økologisk, ikke organisk.

 

 

Løsningen er av og til mulig å komme rundt, ved å:

 

1. Åpne Google, skrive det du ønsket å søke opp hos diskusjon.no

 

så 

 

2. Trykke på "den der knappen med tannhjulet øverst i høyre hjørne"

 

 

3. Så går du ned i feltene i seksjonen "narrow your results by...". Og i feltet: "site or domain:", så skriver du diskusjon.no, så trykke på "Advanced Search"-knappen.

 

Da får man artige resultat som dette eksempelvis:

 

https://www.google.com/search?hl=en&as_q=dildo&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_nlo=&as_nhi=&lr=&cr=&as_qdr=all&as_sitesearch=diskusjon.no

 

 

"Hvordan kaste dildo på en diskret måte?"

 

"Vil kjøpe dildo til dama, hjelp?

 

med mange flere  :wee:

Funker fjell  :w00t:

Lenke til kommentar

 

 

Eller finne en søkefunksjon som funger.

DETTE. Søkefunksjonen har vært totalt defekt i årevis. Det samme gjelder editoren. Hva med å fikse slike åpenlyse feil før man spør om hva slags mat folk spiser?

 

PS. Dere mener økologisk, ikke organisk.

 

 

Løsningen er av og til mulig å komme rundt, ved å:

 

1. Åpne Google, skrive det du ønsket å søke opp hos diskusjon.no

 

så 

 

2. Trykke på "den der knappen med tannhjulet øverst i høyre hjørne"

 

 

3. Så går du ned i feltene i seksjonen "narrow your results by...". Og i feltet: "site or domain:", så skriver du diskusjon.no, så trykke på "Advanced Search"-knappen.

 

Da får man artige resultat som dette eksempelvis:

 

https://www.google.com/search?hl=en&as_q=dildo&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_nlo=&as_nhi=&lr=&cr=&as_qdr=all&as_sitesearch=diskusjon.no

 

 

"Hvordan kaste dildo på en diskret måte?"

 

"Vil kjøpe dildo til dama, hjelp?

 

med mange flere  :wee:

Funker fjell  :w00t:

 

Eller, hvis man vil spare 10 minutter, skriver "site:diskusjon.no søkeord" der man vanligvis bruker Google. Uten "".
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er forøvrig også flere metodologiske problemer, for det meste i svaralternativene. Konklusjoner basert på dette datasettet vil være tvilsomme, i beste fall.

 

Noen få studiepoeng i kvantitativ metode eller innføringskurs i statistikk ville hevet kvaliteten betraktelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...