Gå til innhold

Hjelp oss bli bedre ved å svare i spørreundersøkelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynte på undersøkelsen, men etter hvert blei det bare spørsmål om personlige vaner så jeg avbrøt. Ser ikke hvordan disse reinspikka tøvet av spørsmål for å generere brukerrettet reklame har noe med hvordan diskusjon kan bli bedre? Rett og slett bortkastet tid!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

De som klager på modereringen på diskusjon.no kan ikke ha vært på mange forum.

 

Alle forum er like, enkelte gjør ingenting mens andre er en mini versjon av Adolf Hitler og Saddam Hussein i en og samme person.

Det forskjell behandles på dette forumet over en lav sko.

 

 

Det er en kraftig påstand...

Jeg regner med du kan komme med konkrete eksempler på dette og fortelle oss hvorfor?

Det er slike tilbakemeldinger vi kan gjøre noe med eller gi deg et svar på hva vi vanligvis gjør i slike situasjoner.

 

 

Rippe opp i en flere år gammel sak?

Nei takk, men vi kan jo si det sånn da, når man får advarsel for litt offtopic og når man da rapporterer en god del anna offtopic så fikk jeg spørsmål om rapportene var seriøse og om jeg var grinete, hørte aldri noe og ingenting skjedde og ja, slikt blir man grinete av.

Har ikke tenkt å dra det noe lenger, har bedre ting å finne på enn å rote rundt med slikt gammalt ræl akkurat nå.

 

Men hvis det påstås at det ikke forekommer forskjellsbehandling her så lever man i en drømme verden som ikke fins.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

 

Rippe opp i en flere år gammel sak?

Nei takk, men vi kan jo si det sånn da, når man får advarsel for litt offtopic og når man da rapporterer en god del anna offtopic så fikk jeg spørsmål om rapportene var seriøse og om jeg var grinete, hørte aldri noe og ingenting skjedde og ja, slikt blir man grinete av.

Har ikke tenkt å dra det noe lenger, har bedre ting å finne på enn å rote rundt med slikt gammalt ræl akkurat nå.

 

Men hvis det påstås at det ikke forekommer forskjellsbehandling her så lever man i en drømme verden som ikke fins.

 

 

Å henge seg opp i en gammel sak og tro at det fortsatt modereres på nøyaktig samme måte som før er jo ikke så gøy å høre for oss som faktisk nå gjør jobben. Det er også forskjell på moderering , rutiner og hva vi foretar oss , noe som har skjedd gradvis over lengre tid.

Vi har faktisk som mål å bli bedre , behandle deltakerne våre mer rettferdig og ikke minst sørge for at alle sammen blir tatt vare på , det er derfor viktig å kunne gjøre noe med de problemene som oppstår og prøve å være så rettferdige som mulig.

 

Når det gjelder forskjellsbehandling så har du fortsatt ikke kommet med noe konkret og da kan jeg virkelig ikke hjelpe deg annet enn å si at jeg tror at vi alle prøver å mer eller mindre gi brukerne av forumet en rettferdig behandling , er det derimot noe du mener er galt må du for all del ta denne saken videre og ikke være redd for at dette gjøres åpenlyst , noe du kan gjøre via forumets tilbakemeldinger eller ved andre anledninger der det er mulig.

 

Denne tråden er en god mulighet : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=568988

Kategorien tråden er i er også egnet for å opprette egne saker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Komme med ett eksempel på poster som har blitt sletta?

Det er jo litt vanskelig, ting har sikkert blitt bedre, men man husker jo bare det negative man har opplevd.

 

Men jeg kan da sende deg link til en tråd med poster ifra en forumveileder som burde ha fått stillingstittelen sin inndratt for mange år siden, som ikke skjedde, som jeg mener at burde ha skjedd med tanke på at han var og fortsatt er en "forumveileder", både han og jeg fikk noen poster sletta også, så det mest saftige er jo borte så klart.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konkret eksempel på forskjellsbehandling er at noen trådstartere får slettet svar som de mener ikke er svar på spørsmålet, mens andre ikke får det.

 

Ja, det er litt forskjell på hvordan dette håndheves da vi tross alt er en gruppe med mennesker som tolker rapportene og handler deretter , men husk at det er faktisk lov til å spørre oss om hva som skjer og hvorfor det eventuelt ikke har blitt gjort noe, spesielt om man har levert en rapport på noen poster.

 

Den vurderingen jeg selv tar i forhold til hva som kan fjernes eller ei kan være litt mer kraftig enn hva en annen moderator hadde gjort i samme situasjon , eksempelvis kan det være at jeg bruker motorsag mens den andre prøver å bruke skalpell for å rydde opp i et lignende tilfelle. Det er også soleklart områder der vi bør diskutere om vi håndhever forumreglene for kraftig eller for svakt i forhold til gjentatte handlinger fra noen forumbrukere som er ute etter å gjøre livet surt for andre men holder seg innenfor "reglene".

 

Men summa summarum er dette områder der vi alle som deltar frivillig på forumet for å håndheve reglene prøver å gjøre en felles innsats og prøver å koordinere dette så mye som mulig slik at det ikke er alt for stor forskjell mellom måtene vi håndhever dette på.

 

 

Komme med ett eksempel på poster som har blitt sletta?

Det er jo litt vanskelig, ting har sikkert blitt bedre, men man husker jo bare det negative man har opplevd.

 

Men jeg kan da sende deg link til en tråd med poster ifra en forumveileder som burde ha fått stillingstittelen sin inndratt for mange år siden, som ikke skjedde, som jeg mener at burde ha skjedd med tanke på at han var og fortsatt er en "forumveileder", både han og jeg fikk noen poster sletta også, så det mest saftige er jo borte så klart.

 

Anbefaler at du tar dette opp i riktig del av forumet. Jeg har tilgang til advarselen som ble utsatt på det tidspunktet men ønsker ikke å gi et offentlig svar på den her (med mindre du ønsker at offentligheten skal ha tilgang til den og da må du nesten poste den selv) så om du ønsker det tar vi det på PM. Blir borte resten av dagen så vil trolig ikke ha tid til å se ordentlig på det før i morgen.

Lenke til kommentar

Jeg respekterer det tunge arbeidet med timesvis bruk fra administratorer. Å skulle manne seg opp til å lese ting som er totalt uinteressant dag ut og dag inn, det står det respekt av.

 

Men, i Religion-tråden, så finnes det nesten ikke moderering. Og jeg synes det er en like grei tilnærming. For maken til mye svada skal man lete lenge etter på forumet (tror jeg). Jeg har sikkert produsert noe svada selv der  :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Komme med ett eksempel på poster som har blitt sletta?

Det er jo litt vanskelig, ting har sikkert blitt bedre, men man husker jo bare det negative man har opplevd.

 

Men jeg kan da sende deg link til en tråd med poster ifra en forumveileder som burde ha fått stillingstittelen sin inndratt for mange år siden, som ikke skjedde, som jeg mener at burde ha skjedd med tanke på at han var og fortsatt er en "forumveileder", både han og jeg fikk noen poster sletta også, så det mest saftige er jo borte så klart.

 

Anbefaler at du tar dette opp i riktig del av forumet. Jeg har tilgang til advarselen som ble utsatt på det tidspunktet men ønsker ikke å gi et offentlig svar på den her (med mindre du ønsker at offentligheten skal ha tilgang til den og da må du nesten poste den selv) så om du ønsker det tar vi det på PM. Blir borte resten av dagen så vil trolig ikke ha tid til å se ordentlig på det før i morgen.

 

 

Litt usikker på hvilken sak du snakker om, men det er liten vits, ingenting skjedde da og ingenting vil skje nå heller.

Men jeg syns brukere som er involvert i ett lite, uhm "sammenstøt" med admins, mods, forumveiledere burde nesten få vite om og hva slags "straff" admins, mods og forumveiledere etc eventuelt har fått, for forumveiledern jeg snakker om fikk sikkert en advarsel av noe slag, men jeg vet ikke om det skjedde så derfor ser det ut som om alle slike er totalt fredet, sånn ser jeg det.

 

Tror jeg fikk en 3 dagers ban ut av alt det der, hva som skjedde med forumveiledern veit jeg ikke, men han beholdt tittelen og fikk sikkert bevege fritt rundt mens jeg blei banna.

Jeg blir ikke overrasket om ingenting skjedde med den brukern, så jeg kunne tenke meg å vite hva slags tiltak som blir gjort mot admins, mods, forumveildere etc, ikke for å henge ut folk, men jeg tror folk kan jo ha godt av å vite at ting skjer.

Men hvordan slike ting skal løses/hva slags løsning det kunne være veit jeg ikke og har ingen forslag heller.

 

 

Woho, klarte for engangs skyld å ikke fucke til redigeringa, life goal completed.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Nå var det mye klaging på noe vagt ukonkret. Enig med Malvado. Kom med noe konkret i stedet for å henvise til noe bare du selv har en versjon av.  Ikke unormalt at noen føler seg urettferdig behandlet, men så lenge du ikke vil gi konkrete eksempler, eller diskutere det i rette fora, så konkluderer jeg med at du ble rettferdig behandlet, og er snurt fordi du ikke fikk viljen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har da aldri sagt noe anna, bare forventer at man blir behandlet likt for det samme og de som har en anna tittel enn vanlig forum bruker burde tas en ekstra oppstrammer på med tanke på at de burde holde seg for god for saker og ting.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hvordan gjøre diskusjon bedre.

Fjern dette fra retningslinjene

 

 

  • Moderatorene kan reagere mot tråder og brukere av grunner som ikke står nevnt i retningslinjene. I slike tilfeller gis en begrunnelse for moderering av moderatoren som foretar denne.

 

Dette betyr at moderatorer kan finne på å moderere hva som helst basert på dagsformen og brukere som følger retningslinjene kan bli "straffet".

Lenke til kommentar

Hvordan gjøre diskusjon bedre.

Fjern dette fra retningslinjene

 

 

  • Moderatorene kan reagere mot tråder og brukere av grunner som ikke står nevnt i retningslinjene. I slike tilfeller gis en begrunnelse for moderering av moderatoren som foretar denne.

 

Dette betyr at moderatorer kan finne på å moderere hva som helst basert på dagsformen og brukere som følger retningslinjene kan bli "straffet".

 

Alle handlingene som en moderator gjennomfører kan klages på. Man klager til [email protected] eller tilbakemeldinger til forumet.

 

Om vi ikke kan ha litt handlingsrom så betyr det at noen brukere kan holde seg innenfor retningslinjene, men samtidig være en pest og plage for en annen bruker / ere eller ha en oppførsel som vi må reagere på.

Noen ganger må vi nekte noen å poste her på forumet ikke fordi vedkommende bryter noen regler , men for å ivareta vedkommende selv. Psykiske problemer , selvmordstanker og andre ting kan være svært ødeleggende om man også utgir nok personalia at enhver potensiell arbeidstager eller kanskje innenfor vennekretsen søker deg opp og finner ut av dette.

 

La meg ta et eksempel av moderering : 

 

I trådenT aco eller Tandori går du off topic når du kommenterer ********** : 
Sitat
 
************* er en gjøk. Har alltid vært det og kommer til å fortsette å være det.
 
Her går du på person og innlegget i seg selv har jo ingenting i tråden å gjøre.
På grunn av dette får du en advarseløkning og fortsetter slik oppførsel kan det føre til en utestengelse fra forumet.
 
Klage kan sendes til [email protected] eller via en ny tråd i tilbakemeldinger til forumet.
 
Mvh
Malvado

 

Vedkommende som postet dette valgte å avspore en tråd ganske så kraftig ( noe som vanligvis ikke er så alvorlig , men det var noe som hadde gjentatt seg flere ganger ) , siden han også valgte å gå på person og skapte enda mer kvalme følte jeg at jeg måtte gjøre noe. Dette er tross alt 3 år siden men jeg tror ikke vedkommende har glemt det enda...

 

Men det er lov til å komme med tilbakemeldinger til hvordan vi kan gjøre jobben vår bedre , igjen dette gjøres via tilbakemeldinger til forumet og det er lov til å fronte sin sak i egen tråd der. Og hvem vet, er det mange nok som støtter et konkret tiltak kan det være at dere får endringer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan dere slette slike: Er det noe som irrier meg er det tema der man ikke får tilgang til.

Enten er det slettet men fremdeles vises på forumet eller migrasjons feil.

 

Pris lær ungende koding (Av automasering)

Beklager, vi kunne ikke finne det!
[#103139]

Du har ikke rettigheter til å vise dette forumet.


Nyttige lenker

Lenke til kommentar

 

Kan dere slette slike: Er det noe som irrier meg er det tema der man ikke får tilgang til.

Enten er det slettet men fremdeles vises på forumet eller migrasjons feil.

 

Pris lær ungende koding (Av automasering)

Beklager, vi kunne ikke finne det!

[#103139]

Du har ikke rettigheter til å vise dette forumet.

Nyttige lenker

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1725442&do=findComment&comment=23271682

 

Funker her da?  Bug?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...