Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Changan Mazda bilmerket ble etablert i 2001, Mazda har vel laget en god del av bilene sine der siste 24 år, så bør være gjennomprøvd.

IMG_4252.png

Endret av bzzlink
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det er 2 selskaper, Changan Automobile som er en kinesisk bilprodusent. Så har du Changan Mazda Automobile som er et felles selskap, så vidt jeg forstår er de opprettet fordi Mazda ikke kom seg inn til Kina alene. Er vel kun Tesla som har klart det, så godt som alle andre har enten kjøpt produksjon hos kinesiske selskap, eller startet slikt "joint venture"-selskap.

Sånn jeg forstår det, har Changan Mazda Automobile kun produsert Mazda-biler med ice-motorisering før. Når Mazda nå trengte noe bedre enn MX-30, og det raskt, så har de da måtte gå til Changan Automobile for å få lov å lage sine versjoner med Mazda-logo.

Om de har produsert de hos Changan Automobile, og så fått de tilpasset ellers av Changan Mazda Automobile, eller om sistnevnte har produsert bilene fra bunn av hos seg selv, aner jeg ikke. Dog, jeg tipper første forslag (bare endret på karrosseri-plater og annet med Mazda-logo).

Dermed kan vi ikke si at erfaringen fra det felles selskapet har noen som helst betydning for kvaliteten som da er i denne Mazdaen, og den neste som er en SUV basert på en annen Changan Deepal-modell. Dog ei heller om hvem som leverer best kvalitet av disse.

Skrevet

Changan Deepal 05 ser ut til å få gode tilbakemeldinger og selger som hakka møkk på den andre siden av kloden. Kanskje mest som med range extender, og derfor jeg ikke finner noen gode tester av den versjonen som markedsføres her. Er vel CATL lfp batteri så da skal det vel være grei kvalitet på den delen ihvertfall.

Skrevet (endret)

Parkerte akkurat ved siden av CHangan Deepal / Mazda 6e på butikken nå. Mazda har fine metallic farger ass. Denne var blå

Akkurat store nok flakes, men ikke helt tivoli 

Endret av bzzlink
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...