Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet
bzzlink skrev (1 time siden):

Toyota, Honda, Mercedes, VW og Volvo (Zeeker) er jo med.

Ingen av de bilene er relevant for det europeiske markedet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Iterion skrev (14 minutter siden):

Hehe tviler ikke på at Xpeng G9 og sikkert G6 har gode seter men er fortsatt kinesisk 😉 Har en 2021 modell levert på slutten av året. Lagd i Kina dessverre. De hevdet de bilene som var produsert i kina var de «bedre» da i forhold til kvalitet men kjenner meg ikke helt igjen i det. 

Gode seter i G6 å ja. 🙄 Min rygg sier; Åh jah!! Samvittigheten brøler; Nein!! 😂

Skal ivei å prøvekjøre model 3 og juniper så fort ryggen slutter å protestere på alt. Mandagsbiler kan du kjøpe av hvilken produsent som helst. 👍 Og verkstedfolk kan ha dårlige dager, selv om at sånnt ikke skal skje. 🫣

Edit* Var innom Sulland i Trondheim og så noe meget spesielt på onsdag, var en selger/service-arbeider som kjørte frem og tilbake på plassen der med en ;

666959b673654_m-800x445.webp

Litt av ett blikkfang, på godt eller vondt, alt etter smak.

Endret av Duriello
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Duriello skrev (6 minutter siden):

Gode seter i G6 å ja. 🙄 Min rygg sier; Åh jah!! Samvittigheten brøler; Nein!! 😂

Skal ivei å prøvekjøre model 3 og juniper så fort ryggen slutter å protestere på alt. Mandagsbiler kan du kjøpe av hvilken produsent som helst. 👍

😂

Spennende da, Model 3 er absolutt en god kjøremaskin! Og sant det, usikker på om jeg skal kalle det en mandagsbil da. Akkurat det med lakk og lykter har vært et gjentakende problem. Det andre som knekt powerstrut, løse gummipakninger på innsiden av dørene, bytte av bremsekaliper ved første service og rust på innsiden av bakluka, kanskje…😏

Wow, drøyt det design på den bilen der da. Ser både grom og skikkelig maskulin ut. Litt som Hummer EV’en! 

Endret av Iterion
  • Liker 1
Skrevet
Iterion skrev (9 minutter siden):

Spennende da, Model 3 er absolutt en god kjøremaskin! Og sant det, usikker på om jeg skal kalle det en mandagsbil da. Akkurat det med lakk og lykter har vært et gjentakende problem. Det andre som knekt powerstrut, løse gummipakninger på innsiden av dørene, bytte av bremsekaliper ved første service og rust på innsiden av bakluka, kanskje…😏

Fant liksom ikke noen annen måte å si det at det hørtes ut som du hadde hatt uflaks på. Alt fikset på garanti? 🙂

Har vært litt anti tesla pga musk, men da en kompis kjøpte seg en 23 mod Y og jeg fikk lekt litt med "skjermen" i den så ble jeg litt solgt. 😂 Rakk ikke det så mye ved prøvekjøring ifjor. Men må prøve highland i tilegg, er ikke sikkert jeg må ha plassen i juniper.. Hvor stort problem er snø i bagasjerom vinterstid? 

Iterion skrev (17 minutter siden):

Wow, drøyt det design på den bilen der da. Ser både grom og skikkelig maskulin ut. Litt som Hummer EV’en! 

Jeg synes den var dritkul (unik). Langt fra noe jeg kunne ha eid selv da. (Kinesisk og pris)

Skrevet
Duriello skrev (2 minutter siden):

Fant liksom ikke noen annen måte å si det at det hørtes ut som du hadde hatt uflaks på. Alt fikset på garanti? 🙂

Har vært litt anti tesla pga musk, men da en kompis kjøpte seg en 23 mod Y og jeg fikk lekt litt med "skjermen" i den så ble jeg litt solgt. 😂 Rakk ikke det så mye ved prøvekjøring ifjor. Men må prøve highland i tilegg, er ikke sikkert jeg må ha plassen i juniper.. Hvor stort problem er snø i bagasjerom vinterstid? 

Jeg synes den var dritkul (unik). Langt fra noe jeg kunne ha eid selv da. (Kinesisk og pris)

Neida ser den :) Ja, så og si. 

Model Y er jo mye bil for penge det men en forholdsvis stiv og kjedelig bil som man ser overalt. Ikke noe jeg kunne tenkt meg.  Når det gjelder snø i bakluka så kan det vært et problem på de dagene det snør som mest, spesielt dersom du har snøkosten i bakluka.

Men ikke et veldig stort problem med snø i bakluka selv om det gjerne faller litt snø inn når du først åpner den. Men varmepumpe og forvarmingen fungerer ekstremt bra, det sagt. Er det dog mange cm med snø på bilen og bakluken er du nødt til å koste av snøen for å få åpne den elektriske bakluka. 

Ja var kul den men ikke noe jeg kunne ha eid jeg heller. 

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AL123 said:

Ingen av de bilene er relevant for det europeiske markedet.

Hmm er det jeg som misforstår noe?

Mercedes C og VW Passat selges det vel en del av i europa

Disse bilene fra testen selges vel i Europa også

xpeng g6

lynk og co

Zeeker 7x og 001

Firefly

BYD seagull, Han 

NIO ES6

Sånn jeg har skjønt det så har de ikke samme programvare i Europa, sw versjonen her er ikke like langt fremme som i hjemlandet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...