Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Evil-Duck skrev (2 timer siden):

Eneste likheten jeg ser der er vel egentlig fargen 😅 Ellers er jo designspråket ganske så helt forskjellig 

Jeg fikk langt mer Lexus LFA vibber av Polestar 5 enn TMS selv.

Og det er jo en bil som ikke er i samme segment engang.

Endret av Hansien
  • Liker 2
Hansien skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk langt mer Lexus LFA vibber av Polestar 5 enn TMS selv.

Og det er jo en bil som ikke er i samme segment engang.

Der! Det var DEN jeg tenkte på men ikke fikk til å sette fingeren på! Takker så meget, nå slipper jeg å irritere meg over at jeg ikke husket det. 👍

https://www.tek.no/test/i/4BeB8g/voyah-courage

Sitat

Den er 4,73 meter lang, kommer med firehjulstrekk som standard (selv om en bakhjulstrekker også er tilgjengelig for bestilling) og har en pris på 419.900 kroner inkludert levering i Oslo. I en kampanjeperiode ut juni er også 20-tommers vinterhjul inkludert, hjul som til vanlig har en veiledende pris fra importøren på nærmere 50.000 kroner (!).

419.900 med 4x4 og vinterhjul høres ikke galt ut.

Snowleopard skrev (17 timer siden):

Jeg har som sagt ikke protestert på at TMS er inspirert av andre biler. 

Selvfølgelig er den det. Musk var ikke interessert i å utvikle en egen identitet for Model S. Han sa klart og tydelig ifra at han ville ha en sedan som lignet på en Aston Martin, det var jo derfor han ansatte Fisker som designer. Holzhausen fikk senere akkurat samme designbrief.

Polestar 5 minner like mye om en Model S som en Polestar 3 minner om en Model Y, det finnes knapt likheter, hverken i design eller konstruksjon. Når du ser bilen i virkeligheten, så vil du se hvor feil du tok. Polestar er nok blandt de beste på design for tiden, mens Tesla ligger i motsatt ende. De fleste andre raver rundt og vet ikke helt hva de skal finne på.

• Liker 1
Jotun skrev (15 timer siden):

Da er jo faktisk Polestar 5 inspirert av Aston Martin bilen da. 👍

For en sjelden gangs skyld har du bittelitt rett. Polestar 5 er inspirert av Aston Martin Rapide, men ikke på design. Polestar 5 sitt chassis er imidlertid designet etter samme filosofi som Astons VH-Chassis og Lotus sitt Elise-chassis, og Polestar i England har bla ansatt en del av folkene som stod bak disse løsningene på 90-tallet. Denne måten å bygge bil på ble faktisk utviklet i sammarbeid med Hydro Aluminium, og de første årene ble Elise sitt chassis bygget av Hydro aluminium Automotive Structures i Tønder i Danmark. Løsningen gir veldig solide biler med høy vridningsstivhet, men er ikke egnet for masseproduksjon.

• Liker 2

Synes det er mye usaklig krangling her nå. For å snakke om noe annet brukte jeg ladekortet mitt fra BMW for første gang idag, og da oppdaget jeg noe interessant! Designerne har nemlig hentet masse inspirasjon fra nøkkelkortet til Tesla, bare se på dette: 

spacer.png

Nå kommer det sikkert noen besserwissere som vil påstå at bankkort eksisterte i flere årtier før det første nøkkelkortet til Tesla, men disse lever i fornektelse eller sitter med Anti-Tesla-briller, siden de ikke vil/kan se det. Og jo da, kanskje nøkkelkortet til Tesla var bittelitt påvirket av bankkort, men bare fordi BMW-kortet også ligner på hundre tusen andre, eldre kort betyr ikke det at det ikke er 100% inspirert av Tesla. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
1 hour ago, Evil-Duck said:

For ikke å snakke om det faktisk nøkkelkortet til BMW, enda likere. 

image.thumb.png.1180e4fc5d7af26675817fca1ae42df8.png

Hva skal man med fanzy nøkkelkort man aldri trenger å bruke?

Var en del penere enn Tesla sitt ja. Det er ganske dårlig kvalitet på dem. Har hatt ett kort i en kortmappe en stund og alle bokstavene er falt av så er bare ett sort kort nå :p

Godt man aldri må bruke det heller.

Man får kjøpt sånn nøkkelkort ring til Tesla så man bare holder ringen imot døren. Kjekt om man har en mobil fra 1998 men ellers kan jeg ikke helt forstå nytten med det.

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...