Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Her ser du jo faktisk en bue helt i enden. Det er vanskelig å se her fordi fyren har for lite zoom, han står ikke nær nok kraftlinjene, forholdene er dårlige med for mye atmosfærisk forstyrrelse (dvs. for mye bevegelse i lufta pga varme), og han holder ikke kameraet stødig. Likevel ser man en kurve på enden. Se stillbilde fra videoen her: https://www.metabunk.org/posts/208415/

 

Lake pontchartrain debunked

 

Og mener du at han sto for høyt oppe når han filmet det som ser ut til å være en rett linje av mastene, at han burde stå lenger nede som han som filmer det som ser it som en kurve så sier fokkeslasken at man burde ikke stå så lavt nede fordi det gir mer lysavbøying.

Han står ikke nær nok mastene til å få dem linjert opp godt nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har vi konkludert at hverandres bilder av innsjøen med strømmaster ser fake ut. 

 

I FN sitt flagg er det brukt noe som kan være et flat jord-kart. Der Nordpolen er i sentrum og alt omkranses av den antarktiske isringen. Men Antarktis er ikke med på FN-flagget, i stedet erstattet av en laurbærkrans. 

 

FLAT-EARTH-COLOURING-BOOK-page-009.jpg

Endret av Widewanka S.Trømpe
Lenke til kommentar

I FN sitt flagg er det brukt noe som kan være et flat jord-kart. Der Nordpolen er i sentrum og alt omkranses av den antarktiske isringen. Men Antarktis er ikke med på FN-flagget, i stedet erstattet av en laurbærkrans.

Hva så? Det er for å vise hele kloden med en estetisk grei projeksjon. Det er på ingen måte et brukbart kart.

 

Her kommer et kjernespørsmål: Hvorfor finnes det ikke et navigerbart flat jord-kart?

 

Alle rund jord-baserte kart kan fint brukes til navigasjon.

 

Men navigasjon er selvsagt ikke et problem for flatjordere, da de ikke reiser noe sted...

Endret av Fibonacci
  • Liker 1
Lenke til kommentar

*snip*

 

Er det bare jeg som finner det pittelitt ironisk at en Flat Jord-tilhenger poster et bilde der teksten sier at alle tror jorda er en spinnende ball fordi de aldri har undersøkt det selv?

 

For å sitere min salige bestemor: Det var rette kjeften som smalt der, ja.

 

Så la meg se om jeg forstår dette riktig - en gjeng heller nedsnødde individer, hvis beste argument kan kokes ned til "jeg tror det er sånn og derfor er det sånn, uansett hva alskens målinger og instrumenter måtte si," tyr til tåkelegging, unnvikelsestaktikker og stråmenn over en lav sko, og som i tillegg får det som vel må regnes som en slags kunnskapens motstykke til allergisk sjokk hver gang de blir bedt om å utføre selv de enkleste eksperimenter selv, er frekke nok til å tørre påstå at vi ikke vet fordi vi ikke har undersøkt selv? For å ty til et bibelsitat her; hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til?

 

EDIT: Widewanka skal ha takk for dagens latter, om ikke annet. :D

Endret av Raven_Heart
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har vi konkludert at hverandres bilder av innsjøen med strømmaster ser fake ut.

Nei, jeg har ikke konkludert med at flatjordernes bilder av de mastene er fake eller har blitt manipulert. Jeg tror faktisk det er helt ekte og ikke manipulert. Det jeg derimot sier er at de har stilt seg for langt på siden, brukt for lite zoom og ikke holdt kameraet rolig nok slik at effekten av jordkrumninga ikke synes så godt. Faktisk kan du se litt av jordkrumninga helt i enden allikevel. Men det benekter jo flatjorderne. Det blir som å være ute på fugletitting og ta bilde av en liten pippip langt unna med et vidvinkelobjektiv, og så konkludere med at det ikke er noen fugler der.

 

For øvrig - du har hørt om sarkasme, ikke sant?

Lenke til kommentar

Hvis du er så påståelig om at jorda er flat. Så MÅ du dra til verdens ende, ta bilder og filme kanten, så komme tilbake til oss med bevisene.

 

Ettersom et slikt bilde åpenbart ville vært fake, så får jeg vel være den første til å være så ærlig å innrømme at jeg neppe hadde akseptert noe slikt som "bevis"..

 

Det er jo også her litt av problemet ligger. Flathodene vil ikke se selv. Og det som er åpenbart med egne øyne, kan være vanskelig å få med på bilder. Mange har sikkert sett en vakker solnedgang og tatt frem kamera og knipset. Bare for å se bildene senere og lure på hvorfor man tok bilde av det der.. Hverken utsnitt, farger, kontrast eller dynamikken kom med på bildet slik det var i virkeligheten..

Lenke til kommentar

 

Lake pontchartrain debunked

 

Og mener du at han sto for høyt oppe når han filmet det som ser ut til å være en rett linje av mastene, at han burde stå lenger nede som han som filmer det som ser it som en kurve så sier fokkeslasken at man burde ikke stå så lavt nede fordi det gir mer lysavbøying.

maxRPM, jeg har ikke mulighet til å sjekke videonene her på jobb, men din "Lake Pontchartrain Debunked"-video er jo allrede diskutert i den opprinnelige lenken.

 

I motsetning til de høykvalitetsvideone med høy zoom, er "debunk"-videoen mye dårligere, eller som det står i den tråden:

 

"Lack of zoom, a bad camera position, very poor quality image from low resolution and atmospheric distortion."

 

Men når de zoomer inn på den dårlige videoen du lenker til, kan man såvidt skimte kurven allikevel.

 

 

Så når du mener du kan motbevise flere høykvalitetsvideoer tatt fra flere vinkler med sterk zoom, med en dårlig, kornete video tatt fra dårlig vinkel, sier det vel noe om hvor blind du er for faktiske bevis.

 

Som du husker, kom jeg til denne tråden med en nysgjerrig instilling, interessert i å se hvordan dere kunne forklare verdens faktiske observasjoner. Men når det gang på gang viser seg at dere ikke engang kan forklare de enkleste fakta som antallet timer dagslys på forskjellige breddegrader eller solas vinkel, er det egentlig for dumt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har vi konkludert at hverandres bilder av innsjøen med strømmaster ser fake ut.

Nei, vi har konkludert med at dere poster en kornete video uten zoom fra dårlig vinkel, som allikevel viser litt kurve når du zoomer langt inn. Ikke fake, bare gjort så dårlig som mulig for å skjule den faktiske kurven.

 

I FN sitt flagg er det brukt noe som kan være et flat jord-kart. Der Nordpolen er i sentrum og alt omkranses av den antarktiske isringen. Men Antarktis er ikke med på FN-flagget, i stedet erstattet av en laurbærkrans.

Ja, et "kart" som tilogmed maxRPM inrømmer ikke kan stemme med virkeligheten, et kart som ikke er i nærheten av å stemme med avstander, retninger, solas vinkel, antalle timer dagslys osv. Med andre ord et fint symbol på kloden, men helt enkelt observerbart totalt feil i forhold til virkeligheten.

 

Men det bryr du deg vel ikke om?

Lenke til kommentar

Luftfarten og skipsfarten er en del av konspirasjonen og vet hvordan de navigerer, de må bare skjule den virkelige måten for å få jorda til å fremstå som rund må vite.

Jepp. Flygelederene bruker jo ikke globuser til å se hvor flyene er, men flate skjermer. Ergo må jorden være flat...?

post-42788-0-93104700-1505377302_thumb.jpg

Bildet er herfra: https://www.aftenbladet.no/meninger/i/pG1lE/NHO-og-flygelederne-i-heftig-klinsj

Lenke til kommentar

Ja, man navigerer etter flate kart, men de er tilpasset en rund jord. "FN-logoen", som mange FJ-ere ser ut til å bruke som et eksempel på hvordan et FJ-kart kan se ut, kan ikke brukes.

På en vanlig Mercator-projeksjon, ville man seilt utfor kanten på kartet om man krysset Stillehavet om jorda var flat. Men man kommer selvsagt inn fra motsatt side. Et FJ-basert kart kan (naturligvis) heller ikke benyttes til storsirkelnavigasjon, noe som er en naturlig del av all skips- og flytrafikk, særlig nær polene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...