Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oldtida er da et konkret begrep... https://no.wikipedia.org/wiki/Oldtiden

 

Med det menes gamle religioner i Egypt, India, Babylon, Midtøsten, osv.

Hvor gammel er jorden?

 

Når dannet de første sivilisasjonene seg?

 

Når oppstod gamle religioner i Egypt, India, Babylon, Midtøsten, osv.?

 

Gamle religioner oppstod vel ikke før jorden var skapt?

 

Hint: Det vi kaller sivilisasjoner oppstod for 7-8000 år siden.

 

Edit:

post-88193-0-63527400-1505451059_thumb.jpg

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Har sett et bilde av Admiral Byrd(Han som sier at sydpolen er et stort kontinent full av rikdommer) i et intervju med et flat jord kart klokke i bakgrunnen. Men har ikke kunne funnet det intervjuet på YouTube. Så jeg lurte på om det var et falskt bilde. Men jeg fant ut at dette var et show som het "the today show" og kom ut i 1952. Og de hadde en diger flat jord klokke i bakgrunnen.

https://youtu.be/f8NN-PLQwf8

 

Og her er kanskje grunnen til at Sydney Santiago flyturen kan fly raskt på en flat jord.

Legge merke til at det er en rask jetstrøm bare rundt Antarktis og ikke nordpolen. Gir ingen mening på en globe.

 

Her er en artikkel fra 1900 om at det var heretisk å fortelle at jorden var en ball. Så flat jord er kanskje ikke et nytt konsept.

Lenke til kommentar

Har sett et bilde av Admiral Byrd(Han som sier at sydpolen er et stort kontinent full av rikdommer) i et intervju med et flat jord kart klokke i bakgrunnen. Men har ikke kunne funnet det intervjuet på YouTube. Så jeg lurte på om det var et falskt bilde. Men jeg fant ut at dette var et show som het "the today show" og kom ut i 1952. Og de hadde en diger flat jord klokke i bakgrunnen.

https://youtu.be/f8NN-PLQwf8

 

Det er ikke et flatjord-kart, det er bare ett av mange praktiske kartprojeksjoner. Denne kalles "Azimuthal-projection".

Endret av Garamond
Lenke til kommentar

Og her er kanskje grunnen til at Sydney Santiago flyturen kan fly raskt på en flat jord.

Legge merke til at det er en rask jetstrøm bare rundt Antarktis og ikke nordpolen. Gir ingen mening på en globe.

 

Igjen, ved å gjøre litt research ville du forstått at dette er reinspikka tøv.

 

Klipp og lim fra Wikipedia:

"On Earth, the northern polar jet stream is the most important one for aviation and weather forecasting, as it is much stronger and at a much lower altitude than the subtropical jet streams and also covers many countries in the Northern Hemisphere, while the southern polar jet stream mostly circles Antarctica and sometimes the southern tip of South America. The term jet stream in these contexts thus usually implies the northern polar jet stream."

 

Her kan du lese mer for opplysningens egen skyld:

https://en.wikipedia.org/wiki/Jet_stream

Endret av Garamond
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Illuminati betyr de som er opplyste om flat jord, det er det som er det sykeste.

 

Oldtidas sivilisasjoner og Bibelens tidsregning er ikke tema for tråden, start gjerne en egen tråd om det.

 

I Esekiels bok står det at Jerusalem er verdens navle. Det står om Israels fjell. Hva kan dette være?

 

Men det er logisk at alle kompassene peker mot verdens sentrum?

Kanskje Jerusalem er verdens religiøse sentrum, mens polen er verdens magnetiske sentrum... 

 

Kan ikke helt skjønne at Jerusalem skal være sentrum av en flat jord. Men kan ikke utelukke det.

 

http://www.culturaspopulares.org/textos2/articulos/duzer.htm

Lenke til kommentar

Så har FN brukt nordpol-projeksjoner i flere av sine flagg. Men burde ikke mange i moderne tid kreve at de bytter ut disse flaggene med sydpol-projeksjoner?

Kan dere forklare hvorfor ingen krever dette?

 

Hvis valget av pol-projeksjon er helt tilfeldig, kan det tyde på en rasistisk holdning å alltid bruke nordpol-projeksjonen.

 

Rasistisk. Er nordpolen og sydpolen raser. Å sette nordpolen eller sydpolen i sentrum har ingenting å si. På et flatt kart kan man sette hvasomhelst i sentrum. Jeg skjønner ikke helt hva det har å si hva de setter i sentrum på et kart.

 

Flat jord er egentlig en ganske ny teori, iallfall i nyere tid.

 

Ganske ny teori i nyere tid, godt sagt... Flatjord er fakta fra gamle dager og har ingenting med teori å gjøre. Dere flatjordere ser det ikke som en teori heller så jeg forstår ikke helt hvorfor du bruker det ordet. Er det kanskje slik at du egentlig vet at jorden er en ball og bare troller?

 

Det er forresten sivilisasjoner fra veldig gammelt av som visste at jorda var en ball. Du forstår kanskje ikke at det er strategisk lurt for en religion som er skapt for å kontrollere massene å si at jorda er flat. En flat jord uten univers tilsier at vi er en "maurfarm" og gjør det mye mer logisk at det finnes en gud/skaper som igjen fører til at man lettere kan kontrollere massene ved å si "skaperen sier ditten og datten og dere må gjøre som han sier"

 

Det er tydelig at dere er paranoide og det er lett å bruke den paranoiaen mot dere. Dere viser at kristendommens mål er effektivt og at den fungerer akkurat som den er ment å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Illuminati betyr de som er opplyste om flat jord, det er det som er det sykeste.

 

Oldtidas sivilisasjoner og Bibelens tidsregning er ikke tema for tråden, start gjerne en egen tråd om det.

 

I Esekiels bok står det at Jerusalem er verdens navle. Det står om Israels fjell. Hva kan dette være?

 

Men det er logisk at alle kompassene peker mot verdens sentrum?

Kanskje Jerusalem er verdens religiøse sentrum, mens polen er verdens magnetiske sentrum... 

 

Kan ikke helt skjønne at Jerusalem skal være sentrum av en flat jord. Men kan ikke utelukke det.

 

http://www.culturaspopulares.org/textos2/articulos/duzer.htm

Det var du som trakk inn oldtiden og gamle religioner, men når du blir stilt direkte spørsmål svarer du ikke. Hva har illuminati med tråden å gjøre?

 

Det ville også vært interessant å vite hvor gammel du tror jorden er. Det er vel ikke så langt utenfor trådens tema?

Lenke til kommentar

Så har FN brukt nordpol-projeksjoner i flere av sine flagg. Men burde ikke mange i moderne tid kreve at de bytter ut disse flaggene med sydpol-projeksjoner?

Kan dere forklare hvorfor ingen krever dette?

Hvorfor skulle noen kreve dette? Ja. Australia og andre bebodde land i sør ville synes bedre på sydpol-projeksjon, men en klar overvekt av verdens landmasser er i nord, så en nordpol-projeksjon viser totalen av verdens land mye bedre. Det store unntaket er sydpolen som blir umulig å vise på en nordpol-projeksjon, men det er jo som kjent ingen nasjoner der.

 

Hvis valget av pol-projeksjon er helt tilfeldig, kan det tyde på en rasistisk holdning å alltid bruke nordpol-projeksjonen.

Hvor teit du enn høres ut, er du nesten i nærheten av et poeng. De fleste brukte projeksjoner viser den nordlige halvkule større og bedre enn den sørlige, og det kan nok være mer enn ett element av at kartmakere synes den nordlige halvkule og land der er viktigere enn de i sør.

 

Men valg av pol-projeksjon er langt fra tilfeldig, det er langt flere nasjoner langt mot nord, enn sør, så en nordpol-projeksjon er mye bedre.

 

En Anthony Harburn på youtube forsvarer fortsatt nordpol-projeksjonen som det reelle flat jord-kartet. Som han sier, "det er ikke sannsynlig at noen snart skal komme med et helt nytt og annerledes verdenskart".

Nå kan jo jeg, du, maxRPM og alle som vil, gå ut og gjøre observasjoner av solas vinkler i løpet av et døgn og lett se at det er umulig å tegne solas bevegelse over en slik flat jord, som stemmer med det vi observerer. I tillegg kan alle som er sør for ekvator se at avstander og retninger blir helt feil, og at antall timer dag blir helt feil.

 

Så det at nordpol-projeksjonen er beviselig feil for alle som bruker øynene sine litt, betyr ingenting for deg Widewanka, men en eller annen obskur person på Youtube tror du på? Merkelig...

Lenke til kommentar

Widewanka, for helvete, nå får du hoste opp et flat jord-kart som kan brukes til navigasjon! Du nevnte det jo til og med i ett av innleggene i natt! Dere har hatt mye tid på å lage et, så det burde ikke være så forbannet vanskelig.

Må jo skjønne at det er et problem for vanlige folk som flat jordere er å begynne å kartlegge fastlandet på egenhånd i forhold til de store hav.

Vi håper bare at folk skal innse der er en maktelite som styrer verden på sin egen grådige ugudelige måte. Men let i sømnene så skal du finne noe fordervet møllspist støv som utgir seg for å være noen du kan stole på.

Månelandingene og skyggene som går alle veier. Dukken som er fastspent i en månebuggy. Månelanderen uten noe månestøv på landingsstøttene. Måten astronautene faller og kan reise seg opp igjen på en måte bare en dukke i en string kan. Altså istedetfor å si at dette er merkelig. Så støtter dere dere til NASA for alt det er verdt med sine ut av det blå forklaringer i ettertid.

Ta 11. September. Kollapset av den 3. bygningen som ikke ble truffet av noe fly skal liksom ha hendt på grunn av av de to andre tårnene raste? Hadde det nå rast litt sideveien og ikke hele bygningen rett ned så hadde det vært mer troverdig.

Vi må få lov å være kritiske når sånne åpenbare ting har skjedd.

Jeg mener på at jorden er flat. Gud har skapt den flat. Opp er opp og ned er ned. Vann flater ut. Og grunner til at vi ikke kan se uendelig bortover har jeg skjønt meg på og hvorfor vi kan se lenger enn kurven. Langt langt langt lenger, fordi jorden er flat. Tror jeg. Gjenstår å se mer. Jeg liker å se på denne siden fordi media er kontrollert av de rikeste og jeg mener på jeg ikke kan stole på denne type media.

Jeg tror så lenge jeg kan tro. Den viktigste troen er Jesus. En skare med folk i verden tror på Jesus og gjør mange gode gjerninger. De går til og med i døden når de blir truet på livet for egentlig bare å gjøre godt.

Lenke til kommentar

Så har FN brukt nordpol-projeksjoner i flere av sine flagg. Men burde ikke mange i moderne tid kreve at de bytter ut disse flaggene med sydpol-projeksjoner?

Kan dere forklare hvorfor ingen krever dette?

Fordi det gir ingen mening. De fleste land ligger på nordsiden, og en nordpolprojeksjon vil inneholde alle land i verden innen et estetisk bra bilde. En sørpolprojeksjon skaper så store forvrengninger at det verken er estetisk eller nyttig på noen måte.

 

Hva mener du egentlig man skulle oppnå med å kreve å bytte til dette:

world-south-pole-azimuthal-equidistant-p

 

Hvis valget av pol-projeksjon er helt tilfeldig, kan det tyde på en rasistisk holdning å alltid bruke nordpol-projeksjonen.

Selvfølgelig er det ikke tilfeldig. Skal man velge mellom nord og sør så gir nord den beste resultatet for flest mulig land.

 

Dette må være noe av det dummeste vissvasset jeg har sett fra flat jord gjengen på lang tid. Nå visste vi vel alle at dere sliter seriøst med å billedliggjøre 3D, men dette var bare flaut.

 

Hvis man ser på en kule vil man aldri se så mye som 50% av den. Man kan komme ganske nærme, men ikke helt 50%. Grunnen er at man ser på den fra et forsvinnende lite punkt. Typisk et øye eller en kameralinse. Hvor mye man ser avhenger derfor av avstanden til kula.

 

Det han så på skjermen var ikke halve jorden, men et utsnitt av en kule som var satt av avstanden han hadde. Noe han ikke oppga, forøvrig. Så når han tok tak i den ene kanten og dro jorden rundt så dro han ikke 180°, men så mye det enn var han hadde utsnitt av. Derfor ble det mer enn to ganger for å snu 360°. Du så vel hva som skjedde da han zoomet inn. Da måtte han snu mer enn tre ganger. Utsnittet endret seg da han zoomet inn.

 

Hva om man zoomer inn til 2 meter avstand? Da blir utsnittet 10km bredt. Da må man snu jorden mange ganger for å komme helt rundt da. Cirka 4001 ganger.

 

For å se 50% av en kule må obervatøren være nøyaktig like stor som kula. Dersom den er større, da ser man mer enn 50%.

Sola, for eksempel, lyser opp en ørliten del mer enn 50% av jorden siden den er større.

 

Det er virkelig ikke måte på hvor lite gjennomtenkt endel av disse tingene deres er.

Lenke til kommentar

 

Vi må få lov å være kritiske når sånne åpenbare ting har skjedd.

Du velger å tro at sånne ting har skjedd. Men åpenbare ting som at din flat-jord-teori ikke stemmer med de mest grunnleggende observerbare naturfenomener og lett målbare avstander på jorda, det velger du å lukke øynene for.

Uansett hvor mange ganger du nevner at det ikke stemmer med grunnleggende observerbare naturfenomener og lett målbare avstander på jorda. Så finner jeg heliosentrismen og jordkloden som noe som nå indoktrineres i mange år. Og først da er det mulig å se for seg noe sånt. Når man står på jorden så føles den flat. Du ser vann flate ut. Nå har man fått kamera som kan zoome lenger enn langt. Og flat jordere bruker den til å se lenger enn hva kurven skulle tilsi på en jordklode. Og lysavbøying virker heller mer som en indoktrinering når det blir sånne mange ganger større avstander enn jordkloden skulle kunne vise. Ingen verdens sanser sier at jorden er en globe uten at du indoktrineres til det.

De forskjellige skyggene nær ekvator og lenger nord. En sol som er nærmere forklarer det uten problem. Skjønner ikke at Eratosthenes på den tiden kunne tenke at jorden var en klode når han aldri tenkte på gravitasjon og opp ned på en ball og at solen var gigantisk som ga fra seg paralelle stråler. Hele historien virker fabrikert spør du meg.

Lenke til kommentar

En sol som er nærmere forklarer det uten problem.

Dette er jo stoirt sett riktig. Men det åpner for problemer som hvordan solen i en slik liten størrelse kan ha en slik energiproduksjon, samt hvordan den kan holde seg der som det ene av to objekter som på magisk vis ikke faller til jorden som alle andre ting, samt hvordan månen kan formørke solen, pluss en myriade av andre ting som ikke kan stemme.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...