Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nizzen anbefaler Intel 660P 2TB for volum og Adata XPG SX8200 Pro 1TB for ytelse. du får begge for 3600 tilsammen og kan fremdeles ta de sparte 1000,- og bruke på noe annet.

 

PCIE 4 SSD er bortkastede penger fortsatt med untak av de som flytter store filer siden den sekvensielle hastigheten er høy, men de modellene som er kommet så langt har for dårlig random 4K ytelse. (lesing av småfiler)

 

Men over til trådens tema.

 

Nizzen og noreng:

 

På techspot sin test av 3900X så kommer de opp på over 520 på singel. Hvordan ligger dere an her siden dere får såpass gode mc resultater?

cinebench-single.png

Lenke til kommentar

Noe galt med dette?

 

attachicon.gifscrn.jpg

 

 

Som de andre skriver, du får billigere kabinett som er "stilrent" viss det er det du er ute etter.

PSUen, denne er jo en mindre versjon en standard og det trenger du ikke.

Du kan jo sjekke PSU-tråden min

Evt 

EVGA SuperNOVA P2 650W

 

SSD: Ser Nizzen anbefaler denne Adata sx8200pro 1TB veldig mye! Om du får den i 2TB vett jeg ikke. Adataen er raskere en Corsairen du har valgt!

 

Så når du har redigert litt rundt, så får du råd til 3900X ;)

Endret av sveibuen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nizzen anbefaler Intel 660P 2TB for volum og Adata XPG SX8200 Pro 1TB for ytelse. du får begge for 3600 tilsammen og kan fremdeles ta de sparte 1000,- og bruke på noe annet.

 

PCIE 4 SSD er bortkastede penger fortsatt med untak av de som flytter store filer siden den sekvensielle hastigheten er høy, men de modellene som er kommet så langt har for dårlig random 4K ytelse. (lesing av småfiler)

 

Men over til trådens tema.

 

Nizzen og noreng:

 

På techspot sin test av 3900X så kommer de opp på over 520 på singel. Hvordan ligger dere an her siden dere får såpass gode mc resultater?

cinebench-single.png

Fikk 514 med alt stock i på cpu :)

 

Tar så lang tid den testen, så prioriterer ikkje singlecore test med OC settings med det første i R20 ;)

 

Multicore derimot har jeg mange resultater :D

 

Adata sx8200pro er OS ssden å anbefale nå ja. Knuser samsung Evo i pris/ytelse.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Nizzen anbefaler Intel 660P 2TB for volum og Adata XPG SX8200 Pro 1TB for ytelse. du får begge for 3600 tilsammen og kan fremdeles ta de sparte 1000,- og bruke på noe annet.

 

PCIE 4 SSD er bortkastede penger fortsatt med untak av de som flytter store filer siden den sekvensielle hastigheten er høy, men de modellene som er kommet så langt har for dårlig random 4K ytelse. (lesing av småfiler)

 

Men over til trådens tema.

 

Nizzen og noreng:

 

På techspot sin test av 3900X så kommer de opp på over 520 på singel. Hvordan ligger dere an her siden dere får såpass gode mc resultater?

cinebench-single.png

Tror jeg fikk 495 poeng eller noe sånt helt stock.

Med overklokk er jeg på 511 hittil

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

var ikke det noen som nevnte det at, jo gode kjølemuligheter du har.. jo større muligheter har din CPU for å kjøre høyere frekvens !?

 

Det og andre ting. Hovedkorta der ute gir vel ikke lik vcore selv til samme CPU heller, som igjen kan påvirke boost. Rom temp der folk tester spiller inn også.

Lenke til kommentar

Det er forsåvidt et poeng, men jeg har tenkt å slå av alt RGB-fjas, og sidedøren vil ikke være synlig i skrivebordet mitt. Jeg ga bare opp å finne et moderne kabinett uten glassdør.

 

Folk har så lite evne for idéer. Er jo bare å stappe en slik foran eller på innsiden av kabinettet:

https://www.biltema.no/bil---mc/biltilbehor/bilpresenning/sno--og-solbeskyttelse-2000031876

 

 

39-502_xxl_1.jpg

 

 

 

Eller Fractal Design Define R6.

https://www.youtube.com/watch?v=cHGAJYcgBHI

 

https://www.youtube.com/watch?v=EgweRHcQLAg

Går det an å få det uten glass montro (har ikke sett hele review'en enda da).

Endret av G
Lenke til kommentar

Hva er så galt med glass på siden av kabinettet? Eller plastikk for den sak skyld. (eller blir det saks her?)

 

Venter på Gigabyte Auros master. Til nå bare hatt Asus (og intel) hovedkort så det skal bli spennende å prøve noe annet også. Når jeg en dag får dette. Proshop får nå ikke inn 3900X før 07.08.19. Var 02.08.19 for ikke så lenge siden. 

Lenke til kommentar

Går det an å få det uten glass montro (har ikke sett hele review'en enda da).

Yes. Den modellen er litt billigere og har noe bedre støyisolasjon. Anbefaler HardwareCanucks sine videoer når det kommer til kabinett.

 

Til eksempel er Fractal Design S2 og verdt å sjekke ut. Ikke store forskjeller mellom den og R6. HardwareCanucks har video på begge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Yes. Den modellen er litt billigere og har noe bedre støyisolasjon. Anbefaler HardwareCanucks sine videoer når det kommer til kabinett.

 

Til eksempel er Fractal Design S2 og verdt å sjekke ut. Ikke store forskjeller mellom den og R6. HardwareCanucks har video på begge.

 

Han her går igjennom R6 rimerlig grundig også vil jeg si:

https://www.youtube.com/watch?v=EgweRHcQLAg

 

 

Kan ikke ha støydemping på glass :)
Mitt Define R6 blir merkbart mer støyende om jeg tar av sidepanelet og åpner luka i front.
Riktig. Med unntak av til vinduer i hus der man får støydemping. Men da er det minimum 2-lags glass med en gass i mellom, og de veier "et tonn" (så tror ikke det er ideellt i et kabinett hvor glassdøren ville enten falt ut (på skrøpelige kabinett) eller du ville få et "veltekabinett" (sidetungt)). Støydempende glass har en glassplate som er supertykk og kjempetung. Dersom du forsøker å kakke, klirre, plinge glassplaten så får du en tilnærmet død respons. Det er det unike med støydempende glass i husvinduer.
Endret av G
Lenke til kommentar

Kan ikke ha støydemping på glass :)

Mitt Define R6 blir merkbart mer støyende om jeg tar av sidepanelet og åpner luka i front.

Ah. Jeg kjører vannkjøling med ekstern radiator. Riktignok det som støyer mest er fortsatt igjen i kabinettet, som pumpa og vifta til PSU. Lydnivået er OK. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...