Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Angående chipsetvifte:

 

Merker at hvis jeg setter vifta til "balanced" vifteprofil i BIOS, så går den nesten ikke. Den starter å gå på ca 50 grader. Makstemp på chipset hos meg er 47. Du har også "silent" og "performance", som gjør at vifta starter ved høyere eller lavere temperatur.

 

Så for å beroligere dere med "chipsetvifteangst", så er ikke vifta noe å bry seg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett har prisgaranti mot andre butikker som har varen på lager. Ingen som pr. dags dato har 3900X så tviler på at de matcher prisene.

 

Nå koster det ikke mer enn en mail å sjekke. De skriv "beholdning," ikke "lager," som kan være synonymt, men jeg kan også lett tolke det som at motparten faktiskt selger produktet per dato.

 

Ellers kan dem jo begynne å nekte deg pga at dem ikke selv har på lager i dag.

Lenke til kommentar

Jeg fikk gavekort da jeg henviste til proshop sin pris, selv om det ikke var inne akkurat da. 3900x er såpass ny og "spesiell" at det skulle bare manglet. Det er noe man vet at butikkene får inn etterhvert! Men ja, de kunne vært kranglete. Men derfor jeg kanskje oftest bestiller på komplett, erfart fantastisk kundeservice!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg fikk gavekort da jeg henviste til proshop sin pris, selv om det ikke var inne akkurat da. 3900x er såpass ny og "spesiell" at det skulle bare manglet. Det er noe man vet at butikkene får inn etterhvert! Men ja, de kunne vært kranglete. Men derfor jeg kanskje oftest bestiller på komplett, erfart fantastisk kundeservice!

Så bra. Kanskje jeg skal ta meg tida til å sende en mail da :) Et gavekort på noen hundringser kommer godt med når jeg skal kjøpe CPU kjøler.

 

 

Nå koster det ikke mer enn en mail å sjekke. De skriv "beholdning," ikke "lager," som kan være synonymt, men jeg kan også lett tolke det som at motparten faktiskt selger produktet per dato.

 

Ellers kan dem jo begynne å nekte deg pga at dem ikke selv har på lager i dag.

Beklager det. Da har jeg lest/husket feil. Tenkte jeg skulle prøve å være hjelpsom mens jeg satt på bussen, men kanskje greit å ordlegge seg litt bedre og/eller dobbelsjekke fakta :)

Endret av Ajoh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Komplett endret leveringsdato på ASUS ROG Crosshair VIII Hero fra bekreftet 17 Juli til 24 Juli litt av noen bekreftet datoer de har 

 

Bestillet det på lanseringssøndagen, og fikk det noen få dager senere fra Proshop  :wee:

Vel og merke WiFi-utgaven da. Men ser ut til at man behøver den eksterne antennen selv for å kjøre Bluetooth (har ikke stresset fram og tilbake for å verifisere bluetooth-oppførsel, men det er inntrykket jeg sitter igjen med fra første BT-oppkobling).

Lenke til kommentar

Angående chipsetvifte:

 

Merker at hvis jeg setter vifta til "balanced" vifteprofil i BIOS, så går den nesten ikke. Den starter å gå på ca 50 grader. Makstemp på chipset hos meg er 47. Du har også "silent" og "performance", som gjør at vifta starter ved høyere eller lavere temperatur.

 

Så for å beroligere dere med "chipsetvifteangst", så er ikke vifta noe å bry seg om.

 

Kunne du ramset opp hvilke GPU, M.2 SSD og evt. andre ting du belaster PCIe 4.0-bus'en med? (kan kanskje ha noe å si?)

Lenke til kommentar

Temmelig mange spiller vel i 1080P? Er vel flere enn det er spillere som spiller i høyere oppløsning vil jeg tro, men disse sitter jo ikke med "cutting-edge" maskiner heller da vel og merke.

 

Men 1080P skjermer med høy oppdateringfrekvens er jo fremdeles foretrukket av temmelig mange. Lettere å drive skjermer med stabil høy FPS på 1080P enn det er på høyere oppløsninger og for mange så er FPS vektlagt langt høyere enn oppløsning. Pluss veldig mange streamere foretrekker å spille i samme oppløsning som det som benyttes for streamen og da er 1080P et temmelig naturlig valg.

 

EDIT:

 

Bruker vel oftest lav oppløsning når man sammenligner også for å forsøke å gjøre testen så CPU-bound som mulig. Peiser du på med 4K@Ultra så er det jo ytterst sjeldent det er CPU som holder deg tilbake.

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvem spiller i 1080p?

Hvem har samme midrangeskjermkort i flere år?

 

1440p er nå det nye 1080p, og tilogmed 3440x1440 er cpubound i noen titler med 2019 skjermkort. Om et par år så blir cpu enda mere flaskehals med Enda kraftigere skjermkort.

 

Er liksom ikkje vits å teste cpu når gpu er flaskehals. Det er det bare AMD som liker: Ref test av gen 1 ryzen i Doom med vsync =on, for å vise st gen 1 ryzen var "like bra" som Intel ?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hvem har samme midrangeskjermkort i flere år?

 

1440p er nå det nye 1080p, og tilogmed 3440x1440 er cpubound i noen titler med 2019 skjermkort. Om et par år så blir cpu enda mere flaskehals med Enda kraftigere skjermkort.

 

Er liksom ikkje vits å teste cpu når gpu er flaskehals. Det er det bare AMD som liker: Ref test av gen 1 ryzen i Doom med vsync =on, for å vise st gen 1 ryzen var "like bra" som Intel

 

Nå vil jo sikkert kravene til CPU og GPU øke litt etterhvert ja. F.eks. så har AMD innført Freesync 2 (aner ikke når det skjedde). Men ser at ytterst få skjermer er oppgitt med støtte for det som har valgt team red på monitor.

 

Ser at forskjellen mellom Freesync og Freesync 2 dreier seg om HDR. Vil tro at alt slik ekstre mikk-makk krever mer og mer av CPU/GPU.

 

https://www.tomshardware.com/reviews/amd-freesync-monitor-glossary-definition-explained,6009.html

 

Her er et eksempel i fra Netonnet som viser fram Freesync 2:

https://www.netonnet.no/art/gaming/gamingskjerm/aoc-agon-ag322qc4/1005734.11513/

Lenke til kommentar

Kjøpeknappen sitter veldig løst nå. Alt utenom skjermkort er så og si bestemt. Kabinett, vifter, kjøling, og strømforsyning er valgt ut etter støy under last.

 

Prisjakt handlekurv

Hvorfor ikke 3900X til ca samme pris men litt ventetid?

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5139825

 

 

Edit: never mind. Har mistet evnen til å skille tretall og femtall.

Endret av Twinflower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...