Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fått skrudd det sammen men ikke testet så mye enda. Maling og barne pass...

 

Men har fått minnet til å spille på 3600 16-16-16-36 trc 52 med 3900x og CH8  :)

 

Sliter med minnet til Ryzen 3600 i b450-i hovedkortet... Der har jeg kun fått det til å spille på 3200 16-16-16-36 TRC 52. Bare å glemme CAS 14 eller 3600MHz. Nyeste bios til b450-i har bare agesa 1.0.0.2.

 

Har du fått noe fart på 3900x da?

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar

Tror den LMH1=G teorien er spot on.

 

Tilbake til topic -

Med tanke på hvordan CPUene klokker opp generelt sett til rett under anvist topphastighet, vil det da tyde på at R7 3800x faktisk er et valid kjøp dersom man er ute etter klokkehastigheten, men ikke har bruk for mer en 8 kjerner?

Endret av iNorway
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Moderatormelding

 

6 innlegg som var OT er fjernet.. Vennligst ikke post i tråden med mindre det relevant til trådens tema. 

 

Kommentarer på dette tas i PM til meg. 

 

Lenke til kommentar

Tror den LMH1=G teorien er spot on.

 

Tilbake til topic -

Med tanke på hvordan CPUene klokker opp generelt sett til rett under anvist topphastighet, vil det da tyde på at R7 3800x faktisk er et valid kjøp dersom man er ute etter klokkehastigheten, men ikke har bruk for mer en 8 kjerner?

Du får mer ytelse av å kjøre 200MHz ekstra på RAM enn å gå fra 3700X til 3800X
Lenke til kommentar

Går du fra 3600 CL16 til 3800 CL16 har du sannsynligvis vunnet mer ytelse enn du kan ved å gå fra 3700X til 3800X

https://www.tomshardware.com/reviews/amd-ryzen-7-3800x-review,6226.html

 

At 3800X eksisterer er for meg et mysterium.

 

Jeg setter en knapp på at PB2, PBO og AutoOC ikke fungerer som det skal. AMD kan umulig ha lansert to like CPUer, med vidt forskjellig TDP, som yter helt identisk.

Lenke til kommentar

Går du fra 3600 CL16 til 3800 CL16 har du sannsynligvis vunnet mer ytelse enn du kan ved å gå fra 3700X til 3800X

https://www.tomshardware.com/reviews/amd-ryzen-7-3800x-review,6226.html

 

At 3800X eksisterer er for meg et mysterium.

Standard hos Amd, legg merke til at de ønsker å ha "varer" der man "potensielt" kan få mye ytelse mens man også har "varer" der man er nesten så og si "garantert" en konkret ytelse. Et godt eksempel var jo 3600 og 3600x .

 

Venter personlig fortsatt på å få min 3900 og HK, det lønnet seg vist ikke helt å bestille fra NetonNet da de strever med å få cpu'ene tilgjengelige, men siden jeg har ungene hjemme nå i ferien ( vanskelig å dra noen plass pga kjemioterapien ) så har jeg nok å gjøre sammen med kona og stresser ikke alt for mye med å montere pcen ( selv om jeg selvsagt har veldig veldig lyst :p ) .

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...