Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

*atan i varmeste helvete. Hvilket kabinett må man ha til disse hovedkortene da? Sjekk den ekstra høyden på I/O-panelet eller hva de nå enn kaller det der du stapper i USB, HDMI mer mere.

Det der er et e-atx ITX hovedkort. I/O-panelet har samme størrelse som andre I/O-paneler

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stakkars lille G, la oss hjelpe med en sovesang :
 

 

Byssan lull koka kittelen full. 

Det kommer tre vandringsmenn på vegen. 
Byssan lull koka kittelen full. 
Det kommer tre vandringsmenn på vegen. 
Den ene akk så halt 
den andre o så blind 
den tredje sier slett ingenting.


Byssan lull koka kittelen full. 
Det blåser tre vinder på havet. 
Byssan lull koka kittelen full. 
Det blåser tre vinder på havet. 
På Store Ocean. 
På lille Skagerack. 
Og langt opp i Bottnisk viken.

Byssan lull koka kittelen full. 
Det seiler tre skuter på havet. 
Byssan lull koka kittelen full. 
Det seiler tre skuter på havet. 
Den første er en bark. 
Den andre er en brigg. 
Den tredje har så ødelagte segl.

Byssan lull koka kittelen full. 
På himmelen vandrer tre stjerner. 
Byssan lull koka kittelen full. 
På himmelen vandrer tre stjerner. 
Den ene er så hvit. 
Den andre er så rød. 
Den tredje er månen - den gule.

Byssan lull koka kittelen full. 
Sjøkisten har trenne figurer. 
Byssan lull koka kittelen full. 
Sjøkisten har trenne figurer. 
Den ene er vår tro. 
Den andre er vårt håp. 
Den tredje er vår kjærlighet - den røde.

Byssan lull koka kittelen full. 
tre er tingene - de gode. 
Byssan lull koka kittelen full. 
tre er tingene - de gode. 
Den første er vår Gud. 
den andre er hans sønn. 
den tredje er vår jomfru Maria.

 

For meg personlig så vil samtlige løsninger der man får på plass en løsning som fungerer effektivt og fjerner unødvendige vifter være verdt gull.

Skal trolig ikke mye til for at flere blir med på det. Noen som har peiling på hvor mye Watt den brikken til Amd står bak og derfor nødvendigheten for en slik kjøleløsning der man må ha vifter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stakkars lille G, la oss hjelpe med en sovesang :

 

For meg personlig så vil samtlige løsninger der man får på plass en løsning som fungerer effektivt og fjerner unødvendige vifter være verdt gull.

Skal trolig ikke mye til for at flere blir med på det. Noen som har peiling på hvor mye Watt den brikken til Amd står bak og derfor nødvendigheten for en slik kjøleløsning der man må ha vifter?

Jeg vurderer selv Gigabyte Auros Extreme, bare for å slippe vifte. Det blir enten det eller monoblokk og vannkjøling, men det tror jeg ikke at jeg kommer til å ta meg råd til i sommer. $600 er prisen for Auros Extreme, så du kan regne med 6500,- her på berget. Vet at reklamasjon ville dekket eventuelle feil på vifter, og hvis den ryker, så er ikke det store problemet, men for meg er stabilitet viktigst.

 

11-15w er tall som har gått igjen når det kommer til hvor mye effekt chippen bruker. Skulle tro det ikke var all verden å kjøle uten vifter, men det er sikkert noe vi ikke vet her.

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vurderer selv Gigabyte Auros Extreme, bare for å slippe vifte. Det blir enten det eller monoblokk og vannkjøling, men det tror jeg ikke at jeg kommer til å ta meg råd til i sommer. $600 er prisen for Auros Extreme, så du kan regne med 6500,- her på berget. Vet at reklamasjon ville dekket eventuelle feil på vifter, og hvis den ryker, så er ikke det store problemet, men for meg er stabilitet viktigst.

 

11-15w er tall som har gått igjen når det kommer til hvor mye effekt chippen bruker. Skulle tro det ikke var all verden å kjøle uten vifter, men det er sikkert noe vi ikke vet her.

Ouch, $600 for hovedkortet... den svir. Et monoblock vil da ikke dekke chipset da den er mest beregnet for CPU/VRM.

Det er jo godt mulig at det kommer nye hovedkort etterhvert som "barnesykdommer" er over og at de fleste skjønner at vifte ikke er tingen.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvorfor dere klikker i vinkel så tidlig pga de hk viftene, ja jeg vet hva små vifter betyr, men det er jo ikke noe vits i å kverne på det samme gamle 3 sider på rad, noe som er nokså vanlig her riktig nok så jeg veit ikke egentlig hva annet jeg forventer meg.

Vifte teknologi er jo gått noe fremover siden 80mm vifte dagene også, hvem vet, kanskje dere blir mer positivt overrasket enn det motsatte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vurderer selv Gigabyte Auros Extreme, bare for å slippe vifte. Det blir enten det eller monoblokk og vannkjøling, men det tror jeg ikke at jeg kommer til å ta meg råd til i sommer. $600 er prisen for Auros Extreme, så du kan regne med 6500,- her på berget. Vet at reklamasjon ville dekket eventuelle feil på vifter, og hvis den ryker, så er ikke det store problemet, men for meg er stabilitet viktigst.

 

11-15w er tall som har gått igjen når det kommer til hvor mye effekt chippen bruker. Skulle tro det ikke var all verden å kjøle uten vifter, men det er sikkert noe vi ikke vet her.

Så pris er ikkje så nøye? :p

 

*Kjøper Ryzen 3000 pga lav pris, og kjøper hovedkort til 6500kr  :green:

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Auros Extreme har 10Gbit, og det er en del som har 2,5Gbit

Kan du nevne noen med 2,5Gbit?

 

10Gbit hadde vært fint. Det mest langsiktige for meg med framtidige planer for lagring.

Edit: Ser at Auros Master har 2,5GBit. 

 

 

 

Ouch, $600 for hovedkortet... den svir. Et monoblock vil da ikke dekke chipset da den er mest beregnet for CPU/VRM.

Det er jo godt mulig at det kommer nye hovedkort etterhvert som "barnesykdommer" er over og at de fleste skjønner at vifte ikke er tingen.

Au da. Det blir ikke billig.

Endret av MrHorgen
Lenke til kommentar

Nærmer seg leggetid for G nå.. ^^

 

hehe.

Mye å forberede om en skal ha seg ny maskin. Blant annet en grei SSD må jo til. Kabinett har jeg. Derfor spørsmålet om I/O-shield. PSU kjøpt. Så må en gjerne skaffe seg noen nye backup-disker.

 

Skjermkortet skal jeg ha is i magen med. Satser på integrert grafikk holder noen uker i første omgang. Må bare påse at den Zen 2 jeg kjøper har integrert grafikk da. Har alle Zen 2 modellene dette?

 

Og gjerne jeg går for noen små SSD-er utenom til å kunne swappe. Får se. Har kabinett med eksternt S-ATA dock (ingen USB-bottleneck, kun S-ATA bottleneck da)   :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

Ingen intregret grafikk. Kun cpuer som slutter på bokstaven G.

 

SSD se på 970 evo plus.

 

hehe.

Mye å forberede om en skal ha seg ny maskin. Blant annet en grei SSD må jo til. Kabinett har jeg. Derfor spørsmålet om I/O-shield. PSU kjøpt. Så må en gjerne skaffe seg noen nye backup-disker.

 

Skjermkortet skal jeg ha is i magen med. Satser på integrert grafikk holder noen uker i første omgang. Må bare påse at den Zen 2 jeg kjøper har integrert grafikk da. Har alle Zen 2 modellene dette?

 

Og gjerne jeg går for noen små SSD-er utenom til å kunne swappe. Får se. Har kabinett med eksternt S-ATA dock (ingen USB-bottleneck, kun S-ATA bottleneck da) :wee:

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...