Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

 

Repeterer også eget spørsmål fra forrige post:

 

Edit: For moro skyld, er det noen som har TELIA eller ICE her inne og sliter med samme problem? At dekning/mobilnett forsvinner og du må foreta en reboot for å få dekninga tilbake? Virker som samtlige her inne med samme problem har Telenor. 

 

Har Telia og ikke hatt noe problem med S7 flat

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt enorme problemer med at dekning forsvinner i dag, har skjedd fire ganger siden klokka 10. Kun reboot som hjelper. Har prøvd fixen med å sette apn til IPv4, men hjelper ikke meg i det hele tatt.

Kan du presisere? Er det kun mobildata som faller ut eller faller både mobildata og tale ut samtidig? Førstnevnte gir deg mulighet til å fortsatt motta og foreta anrop samt sende og motta SMS, mens sistnevnte kun gir deg muligheten å ringe 112 / 911 ("Kun nødanrop" melding i varselspanelet / låseskjermen)

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Folk lenger opp i tråden fikk fjernet mobildataproblemet ved å endre fra ipv4v6 til ipv4 i Telenor sin APN (Innstillinger > Mobildata > Tilgangspunkter > ). Det ble ikke spesifisert i hvilken av de to APNene endringene ble gjort.

 

Volte innstillingen, i tilfelle du har det slått på i SIM-kortet ditt, finner du samme plass som over.

Takk, prøver det!

Lenke til kommentar

Noen som har funnet noe form for glassbeskyttelse som fungerer greit til Edge? Har prøvd Panzer sin, men den dekker altfor lite av skjermen. :/

Jeg har brukt altfor mye tid på å undersøke akkurat dette. De fleste produsentene har vel ikke produktene sine klar før i slutten av måneden. Panzerglass leverer vel til typer. En som kun dekker det flate området og en som dekker sidene. Har bestilt den som dekker hele skjermen fra mytrendyphone.no og skal gi rapport når jeg får den. Ellers så finnes det et bredt utvalg på Amazon, men står ikke inne for kvaliteten på de. Mottok et til S7 som jeg monterte i dag. Den skal rett av igjen :)

Lenke til kommentar

 

Noen som har funnet noe form for glassbeskyttelse som fungerer greit til Edge? Har prøvd Panzer sin, men den dekker altfor lite av skjermen. :/

Det er ikke tilfeldigvis denne du har? https://www.komplett.no/product/873865/mobil/mobiltelefon-tilbehoer/skjermbeskyttelse/panzerglass-samsung-galaxy-s7-edge

 

Har bestilt den selv siden det sto i beskrivelsen at den dekker hele skjermen.

 

Samme type som jeg bestilte fra mytrendyphone.no :). Håper den fungerer bra.

Lenke til kommentar

Har hatt enorme problemer med at dekning forsvinner i dag, har skjedd fire ganger siden klokka 10. Kun reboot som hjelper. Har prøvd fixen med å sette apn til IPv4, men hjelper ikke meg i det hele tatt. Ser at Telenor har kommet med nye simkort, tenker å forsøke det.. Hvis det er andre forslag til problemløninger, tar jeg gjerne imot.

 

Repeterer også eget spørsmål fra forrige post:

 

Edit: For moro skyld, er det noen som har TELIA eller ICE her inne og sliter med samme problem? At dekning/mobilnett forsvinner og du må foreta en reboot for å få dekninga tilbake? Virker som samtlige her inne med samme problem har Telenor.

Hadde enorme problemer tidligere idag selv, spesielt mellom 9 og 10. Etter jeg kom hjem fra jobb så har jeg hatt null problemer, så er merkelig dette.

 

Må vel kontakte telenor og høre om de har hørt noe. Ellers har jeg et nytt sim kort liggende, kanskje vært å prøve?

Lenke til kommentar

Folk lenger opp i tråden fikk fjernet mobildataproblemet ved å endre fra ipv4v6 til ipv4 i Telenor sin APN (Innstillinger > Mobildata > Tilgangspunkter > ). Det ble ikke spesifisert i hvilken av de to APNene endringene ble gjort.

 

Volte innstillingen, i tilfelle du har det slått på i SIM-kortet ditt, finner du samme plass som over.

Jeg har NetCom/Telia og sliter veldig med dette problemet. Akkurat som om det plutselig ikke er SIM-kort i lenger. Eller så får jeg Edge istedenfor 4G. Utrolig irriterende. Bare reboot hjelper.

 

OG: Det stod allerede ipv4 som default da jeg var inne og så på APN? Har alle andre fått løst det ved å sette det til ipv4? Har ikke voLTE.

Lenke til kommentar

Edit: For moro skyld, er det noen som har TELIA eller ICE her inne og sliter med samme problem? At dekning/mobilnett forsvinner og du må foreta en reboot for å få dekninga tilbake? Virker som samtlige her inne med samme problem har Telenor. 

 

Jeg har NetCom/Telia og er sååå lei av å miste dekningen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...