Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg får ikke koblet min S7 Edge til Samsung KIES.

Når jeg gjør det får jeg bare beskjed om at enheten støtter Samsung Smart Switch og at jeg må bruke denne for å koble til.

 

Samsung Smart Switch finner jeg ikke som nedlastbart program til PC, bare Android, og forklaringene på hjemmesidene til Samsung er elendige. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får ikke koblet min S7 Edge til Samsung KIES.

Når jeg gjør det får jeg bare beskjed om at enheten støtter Samsung Smart Switch og at jeg må bruke denne for å koble til.

 

Samsung Smart Switch finner jeg ikke som nedlastbart program til PC, bare Android, og forklaringene på hjemmesidene til Samsung er elendige. Noen tips?

 

Hva trenger du å koble den til dataprogrammene for? 

 

Edit: Her er uansett direktelink til nedlasting av Smart Switch til PC: http://www.samsung.com/global/download/smartswitchwin/

 

Funnet her: http://www.samsung.com/us/support/smart-switch-support/#!/

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Takk :)

 

Liker å kunne sjekke mot PC software om det har kommet oppdateringer, eller ved tilbakestilling/reparasjon :)

Vet ikke om det har noe å si, men lurer på om oppdateringene kanskje kan komme kjappere på PC software til mobiler enn FOTA.

 

Å rulle ut oppdateringer over mobilnett krever mye nettkapasitet hos nettleverandører og har sett tidligere at folk ofte får firmware/android oppdateringer til veldig forskjellige tidspunkter, tross samme mobil :)

Lenke til kommentar

Takk :)

 

Liker å kunne sjekke mot PC software om det har kommet oppdateringer, eller ved tilbakestilling/reparasjon :)

Vet ikke om det har noe å si, men lurer på om oppdateringene kanskje kan komme kjappere på PC software til mobiler enn FOTA.

 

Å rulle ut oppdateringer over mobilnett krever mye nettkapasitet hos nettleverandører og har sett tidligere at folk ofte får firmware/android oppdateringer til veldig forskjellige tidspunkter, tross samme mobil :)

Dette kan stemme, husker ihvertfall at det var sånn med min S2 og S5.

Lenke til kommentar

Noen som har vært borti at kameraet låser seg, å at enkle spill som candy crush hakker litt? Synes det er flere småbugs, å har måtte tvangsstartet den etter at den ikke reagerer når jeg skal skrive inn kode feks. Litt dårlig førsteinntrykk av telefonen :(

Lenke til kommentar

Noen som har vært borti at kameraet låser seg, å at enkle spill som candy crush hakker litt? Synes det er flere småbugs, å har måtte tvangsstartet den etter at den ikke reagerer når jeg skal skrive inn kode feks. Litt dårlig førsteinntrykk av telefonen :(

 

Da har du nok fått et dårlig eksemplar.

 

Min har aldri hakket, lugget eller tatt pauser.

 

Den er lynrask på absolutt alt jeg har testet den på og blir bare lunken varm.

 

Send din inn til garantibehandling :)

Lenke til kommentar

 

 

Hjelper ikke noe med UHS-II kort når selve kort-bus'n i S7 ikke er av UHS-II type.

Finner ingenting på nett som bekrefter at S7 ikke støtter UHS-II og kan utnytte denne maksimalt, men mange diskusjoner rundt, ingen svar :(

Hvis du ser på forrige side så la jeg ut en oversikt over kort testet i S7. Der kan du se at både Lexar 1000x og Lexar 1800x som begge er UHS-II kort, ikke yter noe bedre enn UHS-I kort.

Lenke til kommentar

 

Noen som har vært borti at kameraet låser seg, å at enkle spill som candy crush hakker litt? Synes det er flere småbugs, å har måtte tvangsstartet den etter at den ikke reagerer når jeg skal skrive inn kode feks. Litt dårlig førsteinntrykk av telefonen :(

 

Da har du nok fått et dårlig eksemplar.

Min har aldri hakket, lugget eller tatt pauser.

Alle brukere har ulike oppsett, og noen konfigurasjoner eller apper kan utløse feil som rammer OSet > telefonen. Selv om folk tror at Android 6 er "gammelt" fordi det ble offentliggjort for snart 5 måneder siden, så er systemet fortsatt preget av smårusk her og der. I tillegg er trolig brorparten av appene i Google Play *ikke* oppgradert til å støtte Android 6 fullt ut og programvaren på S7 er fortsatt såpass ny at den sikkert også trenger litt mer polering.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Fått testet telefonen litt i dag og stort sett er jeg både fornøyd og imponert men 2 ting liker jeg ikke.
Det ene er lydkvaliteten på samtaler....er ikke ren lyd på stemmene som ringer,litt anntydning til forvrengt/uklar tale.
En annen ting er LED coveret....mulig noe jeg ikke har fått med meg......men skal være mulig å ta imot samtaler (og skru av alarm) uten å åpne cover ved å dra fingeren til høyre over vindu?
Men ingenting skjer?

Samme med klokke og sms...det vises på cover kun når cover åpnes/lukkes og tlf låses opp.
Noen tips til en noob aka meg?

Lenke til kommentar

Fått testet telefonen litt i dag og stort sett er jeg både fornøyd og imponert men 2 ting liker jeg ikke.

Det ene er lydkvaliteten på samtaler....er ikke ren lyd på stemmene som ringer,litt anntydning til forvrengt/uklar tale.

En annen ting er LED coveret....mulig noe jeg ikke har fått med meg......men skal være mulig å ta imot samtaler (og skru av alarm) uten å åpne cover ved å dra fingeren til høyre over vindu?

Men ingenting skjer?

Samme med klokke og sms...det vises på cover kun når cover åpnes/lukkes og tlf låses opp.

Noen tips til en noob aka meg?

Kan bare svare på lyden på min Samsung Edge S7. Lyden er kjempefin hos meg. Veldig klar. Nå har jeg Telenor og både HD lyd og 4g+

Lenke til kommentar

 

Fått testet telefonen litt i dag og stort sett er jeg både fornøyd og imponert men 2 ting liker jeg ikke.

Det ene er lydkvaliteten på samtaler....er ikke ren lyd på stemmene som ringer,litt anntydning til forvrengt/uklar tale.

En annen ting er LED coveret....mulig noe jeg ikke har fått med meg......men skal være mulig å ta imot samtaler (og skru av alarm) uten å åpne cover ved å dra fingeren til høyre over vindu?

Men ingenting skjer?

Samme med klokke og sms...det vises på cover kun når cover åpnes/lukkes og tlf låses opp.

Noen tips til en noob aka meg?

Kan bare svare på lyden på min Samsung Edge S7. Lyden er kjempefin hos meg. Veldig klar. Nå har jeg Telenor og både HD lyd og 4g+

 

Har Telenor jeg også men ingen peiling på HD lyd eller 4g+........har du gjort noe innstillinger på lyd options eller har du bare fabrikk innstillinger?

Lenke til kommentar

Fått testet telefonen litt i dag og stort sett er jeg både fornøyd og imponert men 2 ting liker jeg ikke.

Det ene er lydkvaliteten på samtaler....er ikke ren lyd på stemmene som ringer,litt anntydning til forvrengt/uklar tale.

En annen ting er LED coveret....mulig noe jeg ikke har fått med meg......men skal være mulig å ta imot samtaler (og skru av alarm) uten å åpne cover ved å dra fingeren til høyre over vindu?

Men ingenting skjer?

Samme med klokke og sms...det vises på cover kun når cover åpnes/lukkes og tlf låses opp.

Noen tips til en noob aka meg?

[/

Det kommer automatisk opp og du kan se det står HD tegn og 4G+ tegn øverst ved siden av signal styrke etc. Vår obs på at det står kun 4G+ der det er tilgjengelig

 

Kan bare svare på lyden på min Samsung Edge S7. Lyden er kjempefin hos meg. Veldig klar. Nå har jeg Telenor og både HD lyd og 4g+

Har Telenor jeg også men ingen peiling på HD lyd eller 4g+........har du gjort noe innstillinger på lyd options eller har du bare fabrikk innstillinger?

Lenke til kommentar

De ørepluggene som fulgte med s7'en er noe av det værste dritet jeg noen gang har hatt i ørene. Makan til elendig plugger. Skurrer om man har telefonen i lomma, pga kabelen, og er ekstremt ukomfortable å ha i øyra. Sitter ikke skikkelig i det hele tatt.

Synes de så så eksklusive ut når jeg unboxet telefonen, men de er virkelig forferdelige ja!

Lenke til kommentar

 

 

Fått testet telefonen litt i dag og stort sett er jeg både fornøyd og imponert men 2 ting liker jeg ikke.

Det ene er lydkvaliteten på samtaler....er ikke ren lyd på stemmene som ringer,litt anntydning til forvrengt/uklar tale.

En annen ting er LED coveret....mulig noe jeg ikke har fått med meg......men skal være mulig å ta imot samtaler (og skru av alarm) uten å åpne cover ved å dra fingeren til høyre over vindu?

Men ingenting skjer?

Samme med klokke og sms...det vises på cover kun når cover åpnes/lukkes og tlf låses opp.

Noen tips til en noob aka meg?

[/

Det kommer automatisk opp og du kan se det står HD tegn og 4G+ tegn øverst ved siden av signal styrke etc. Vår obs på at det står kun 4G+ der det er tilgjengelig

 

Kan bare svare på lyden på min Samsung Edge S7. Lyden er kjempefin hos meg. Veldig klar. Nå har jeg Telenor og både HD lyd og 4g+

Har Telenor jeg også men ingen peiling på HD lyd eller 4g+........har du gjort noe innstillinger på lyd options eller har du bare fabrikk innstillinger?

 

ok,nei står ikke noe HD eller 4g+ icon på min mobil.....vet ikke noe om mobil nettet her jeg bor men FM signalene har alltid vært dårlig her.

Men synes lyden på samtaler var bedre på min 5 år gamle Sony.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...