Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Kan nå, basert på egen erfaring, konstatere at S7 Edgen min kun mister dekning etter at jeg har vært et sted hvor dekningen er veldig dårlig. På jobben min, så er dekningen helt ræva, og det er steder for det er null dekning, for så å være full 4g, bare en flytter seg noen meter. Med Iphone(e) og min "gamle" Samsung Galaxy S6, så oppførte telefonene seg helt normalt, når en forlot jobben/stedet med dårlig dekning. Men med S7 Edgen min, så mister jeg dekningen fullstendig, etter at jeg forlater jobben (Dette ordner seg med en liten restart). Telefonen (S7 Edgen) mister aldri dekningen når jeg er hjemme, eller reiser rundt i byen eller andre steder. Det er kun etter at jeg har vært et sted med elendig dekning, at den mister dekningen litt etter at jeg har forlatt området (Og hvor den krever en restart for å fungere normalt igjen). Og det er hva som gjør det spesielt med S7Edgen. Iphone 6 Plusen/5S'en, Sony Xperia Z3en, Samsung Galaxy Note 4'en og S6'en hadde aldri dette problemet.

  

 

Kan nå, basert på egen erfaring, konstatere at S7 Edgen min kun mister dekning etter at jeg har vært et sted hvor dekningen er veldig dårlig. På jobben min, så er dekningen helt ræva, og det er steder for det er null dekning, for så å være full 4g, bare en flytter seg noen meter. Med Iphone(e) og min "gamle" Samsung Galaxy S6, så oppførte telefonene seg helt normalt, når en forlot jobben/stedet med dårlig dekning. Men med S7 Edgen min, så mister jeg dekningen fullstendig, etter at jeg forlater jobben (Dette ordner seg med en liten restart). Telefonen (S7 Edgen) mister aldri dekningen når jeg er hjemme, eller reiser rundt i byen eller andre steder. Det er kun etter at jeg har vært et sted med elendig dekning, at den mister dekningen litt etter at jeg har forlatt området (Og hvor den krever en restart for å fungere normalt igjen). Og det er hva som gjør det spesielt med S7Edgen. Iphone 6 Plusen/5S'en, Sony Xperia Z3en, Samsung Galaxy Note 4'en og S6'en hadde aldri dette problemet.

 

Kan vel si at jeg har kommet frem til samme konklusjon selv med min S7, er bare på jobben dekningen forsvinner, og ja det er enkelte plasser på jobben hvor dekningen er dårligere enn andre plasser, og igjen min gamle telefon Sony Z3 Compact, da den enkelte steder på jobben også hadde dårlig dekning, mistet den aldri nettet helt, det er det bare S7en som har gjort så langt. Blir dette fikset tro?
  

 

 

Kan nå, basert på egen erfaring, konstatere at S7 Edgen min kun mister dekning etter at jeg har vært et sted hvor dekningen er veldig dårlig. På jobben min, så er dekningen helt ræva, og det er steder for det er null dekning, for så å være full 4g, bare en flytter seg noen meter. Med Iphone(e) og min "gamle" Samsung Galaxy S6, så oppførte telefonene seg helt normalt, når en forlot jobben/stedet med dårlig dekning. Men med S7 Edgen min, så mister jeg dekningen fullstendig, etter at jeg forlater jobben (Dette ordner seg med en liten restart). Telefonen (S7 Edgen) mister aldri dekningen når jeg er hjemme, eller reiser rundt i byen eller andre steder. Det er kun etter at jeg har vært et sted med elendig dekning, at den mister dekningen litt etter at jeg har forlatt området (Og hvor den krever en restart for å fungere normalt igjen). Og det er hva som gjør det spesielt med S7Edgen. Iphone 6 Plusen/5S'en, Sony Xperia Z3en, Samsung Galaxy Note 4'en og S6'en hadde aldri dette problemet.

Kan vel si at jeg har kommet frem til samme konklusjon selv med min S7, er bare på jobben dekningen forsvinner, og ja det er enkelte plasser på jobben hvor dekningen er dårligere enn andre plasser, og igjen min gamle telefon Sony Z3 Compact, da den enkelte steder på jobben også hadde dårlig dekning, mistet den aldri nettet helt, det er det bare S7en som har gjort så langt. Blir dette fikset tro?
Det er vel omtrent sånn jeg opplever det også. Kanskje det hjelper å bare sette den på 3G inntil videre.....har forøvrig Telenor.

Lest førstete post?

post-149914-0-81725100-1458728944_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går å vurderer å bytte ut min iphone 6s med en s7 edge. Savner en del funksjoner fra android som automatisk nummersøk når noen ringer. Det som holder meg igjen er at tidligere samsung telefoner jeg har sett har hatt ekstremt mye apper forhåndsinstallert og telefonen blir treg forholdsvis rask, hvordan er dette på på den nye? Jeg har lest samsung har blitt bedre på dette området.

 

Hva er greia med automatisk nummersøk? Hva er det egentlig? 

Lenke til kommentar

Ja, jeg har prøvd å switche til IPv4, så ut som det virket i starten, men problemet har vært tilbake flere ganger.

 

Sendte Telenor en melding vedrørende problemet og fikk dette svaret:

 

 

Dette skal vi hjelpe deg med å finne ut av.
Her vil vi anbefale deg å gå inn i innstillingene og gjøre følgende:
Innstillinger -> Mobile nettverk -> flere nettverk -> APN -> den knappen med 3 streker og så velge nullstill.
Sjekk også APN-kontroll og slå av IPv6 om den er på.

 

Sendt en ny meldingen igjen nå med at dette ikke hjelper, så får vi se om de har noen andre løsninger.

Lenke til kommentar

Fra Samsung Norge på Facebook:

 

Hei igjen!

 

Beklager sen tilbakemelding.

 

Jeg har nå fått beskjed om at det vil komme en oppdatering som vil løse problemene dere opplever med nettverksregistreringen.

 

Ønsker dere alle en god påske!

 

Ja vel, når kan vi vente denne oppdateringen da?

 

Edit: Så nettopp meldingen på facebook selv, ikke noe info om når, håper virkelig det skjer snarest. Så forøvrig også at de først mente man skulle sende inn telefonen på service, om det er tilfelle, virker det som Samsung må ta tilbake en del telefoner i så fall, lest nok poster om folk som sliter med problemet, og er garantert flere som ikke skriver også.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Er ALT for dårlig av en mobil til den prisen å ha en så stor feil. Jeg må restarte mobilen minst engang om dagen

Helt enig.Fikk akkurat låne en helt ny utgave av S7 edgen. Akkurat samme problem på den. Helt super dekning over store deler av Bergen. Men når en har vært på et sted med elendig/null dekning, for så å forlate stedet, så begynte den helt nye jeg fikk låne å tulle seg med å miste dekning også.

Lenke til kommentar

Det virker som om S7 har store utfordringer med overføring av data som lyd og bilde mellom enhetsminne og minnekort via mikroprosessoren. Tenker det kan ha noe med å kjøre med minnehåndteringen Marsmellow 6.01 også, hvor man normalt kan flytte apper, bilder, filmer og lydfiler fritt som man vil.
At Samsung med sitt touchwiz kanskje ikke helt har fått dette til er synd.

Selv det å koble telefonen til pc og ta ut bildene fra minnekortet er en utfordring, det gikk på 3.forsøk etter omstart av telefonen to ganger og deling av antall filer for overføring i to omganger, tilsammen 78 bilder.

Åpning og bruk av offline musikk fra minnekortet fra Spotify er en tålmodighetsprøve av de virkelig store, treghet og lagg hører ikke hjemme på en mobil i 2016 til en svimlende pris av drøye 8000 norske kroner.

Minnekortet er et SAmsung EVO+ 128gb  kort til drøye 650kr. 

Lenke til kommentar

Hvor i huleste er det dere bor? Har ingen problem med mobilen min:)

 

Lurer jeg på også.

Har ikke hatt noen problemer selv og i dag var jeg å gikk en tur i skogen og hadde kun 1 strek over en lang periode men gikk greit å ringe osv for det

Veldig synd at mange har problemer og jeg håper dere får orden i dette snart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg går å vurderer å bytte ut min iphone 6s med en s7 edge. Savner en del funksjoner fra android som automatisk nummersøk når noen ringer. Det som holder meg igjen er at tidligere samsung telefoner jeg har sett har hatt ekstremt mye apper forhåndsinstallert og telefonen blir treg forholdsvis rask, hvordan er dette på på den nye? Jeg har lest samsung har blitt bedre på dette området.

 

Hva er greia med automatisk nummersøk? Hva er det egentlig? 

 

Når noen ringer så kommer det opp hvem som ringer. Søk på 180.no i Play Store:)

 

Fikk forøvrig denne i posten idag. Supert deksel. Tok 1 uke med standard levering.

Endret av Fish
Lenke til kommentar

Dere som opplever å ha masse strøm igjen på slutten av dagen, hva er "skjerm på"-tiden deres på slutten av dagen.

Er litt usikker på om jeg er fornøyd med batteriet, stort sett tomt når det nærmer seg leggetid. Men bruker vel telefonen ganske mye : ungen bruker den som barnevakt en times tid om morningen og bruker den som babycall hele kvelden. Ting som trekker strøm er skjerm og Google play tjenester. "skjerm på"-tid er vel på 2-3 timer.

Lenke til kommentar
Dere som opplever å ha masse strøm igjen på slutten av dagen, hva er "skjerm på"-tiden deres på slutten av dagen.

Er litt usikker på om jeg er fornøyd med batteriet, stort sett tomt når det nærmer seg leggetid. Men bruker vel telefonen ganske mye : ungen bruker den som barnevakt en times tid om morningen og bruker den som babycall hele kvelden. Ting som trekker strøm er skjerm og Google play tjenester. "skjerm på"-tid er vel på 2-3 timer.[/

 

 

S7 Edge har nå stått på 12 timer og 53 minutter. 47% skjerm, 13% android system. Viser nå 66% batteri status.

Anslått gjenstående tid 17 timer 36 minutter.

Har gått på wifi hele dagen med noe mobildata 1 time. Strømsparing deaktivert. Auto lysstyrke.

4 omstart og mye lagg i Spotify og bildegalleri. Mistet dekning to ganger.

Samboer er vitne til den håpløse nye flotte mobilen jeg drømte om vel og lenge.

Lenke til kommentar

Det virker som om S7 har store utfordringer med overføring av data som lyd og bilde mellom enhetsminne og minnekort via mikroprosessoren. Tenker det kan ha noe med å kjøre med minnehåndteringen Marsmellow 6.01 også, hvor man normalt kan flytte apper, bilder, filmer og lydfiler fritt som man vil.

At Samsung med sitt touchwiz kanskje ikke helt har fått dette til er synd.

 

Har du noen referanseenhet hvor dette fungerer slik du beskriver? Nexus-telefonene kommer som kjent ikke med minnekortstøtte. Tenker du da på USB OTG eller telefon fra en annen produsent som har implementert denne funksjonaliteten? Samsung, LG og Sony har i alle fall droppet denne funksjonen.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Både min gamle Samsung S5 med tilsvarende Spotify offline på minnekort, og S6 med Spotify er MYE raskere til å hente frem nedlastede sanger fra minnekort og internminne. Jeg tenker generellt på flytting av data telefonen selv gjør når jeg starter Spotify appen som ligger i enhetsminne og offline musikk fra minnekort. Dette går vanvittig tregt og fører ofte til omstart og i verste fall soft reset. Telefonen er ellers overlegen alt annet jeg har testet.

Lenke til kommentar

Testet litt med filer på 391 MB, internminne til SD-kort:

 

Transcend 32GB Class10: 30, 31, 30

 

sekunder

Samsung Pro 32GB: 7, 6, 6 sekunder

 

Kun med Spotify at du har det problemet?

Større videofiler skaper akkurat de samme store forsinkelsene. Å skifte sang i en og samme spille liste på Spotify kan ta fra 10 til 15 sekunder.

Jeg bruker samsung evo+ 128gb som Samsung selv anbefaler.

Lenke til kommentar

 

Er ALT for dårlig av en mobil til den prisen å ha en så stor feil. Jeg må restarte mobilen minst engang om dagen

Helt enig.Fikk akkurat låne en helt ny utgave av S7 edgen. Akkurat samme problem på den. Helt super dekning over store deler av Bergen. Men når en har vært på et sted med elendig/null dekning, for så å forlate stedet, så begynte den helt nye jeg fikk låne å tulle seg med å miste dekning også.

 

 

Leiligheten min er et slikt sted. Med Nexus 4 måtte jeg legge telefonen i vinduskarmen for at den skulle ta imot signal, mens GS7 klarer seg greit, utenom på soverommet (og sikkert også badet). Så den har mistet signalet omtrent hver natt, uten at den noensinne har trengt restart. Ikke dermed sagt at du ikke opplever en bug, selvsagt, men den rammer ikke alle.

 

Fremdeles Talkmore og Telenor-nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...