Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Må si at batteriet har tatt seg kraftig opp siste dagene, sikkert fordi marshmallow kveler appene som ikke er i bruk siste dagene.

Å siden jeg har fått orden på notifikasjonslyset og har et fantastisk cover i det led coveret så er mobil hverdagen blitt bedre. Men fremdeles er lg g5 på i bestilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også mistet dekningen på min samsung Xcover. Det kom etter oppdateringen til 5.1.1 så det er ikke en bug i telefonen men i Android 5.1.1. Detter ut sånn ca en gang i uken og man oppdager det ikke før man prøver å ringe ut.

På en jobb telefon er det svært plagsomt å ikke kunne stole på telefonen.

 

Jeg hadde aldri problemer på S6 Edge med 5.1.1. S7 har 6.0.1.

Lenke til kommentar

Eneste jeg savner er en lyd fra tlf som bekrefter at en samtale er avsluttet.

Lurer også på om hurtig lading valget bør brukes med måte.......

En grunn til at det er 2 lade valg,vanlig og hurtig?

(kunne jo bare hatt hurtig)

 

Hvis du åpner Phone og trykker på more->settings->Call alerts så har du mulighet til å slå på "Call end tone", er vel noe i den duren du er på jakt etter tenker jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Eneste jeg savner er en lyd fra tlf som bekrefter at en samtale er avsluttet.

Lurer også på om hurtig lading valget bør brukes med måte.......

En grunn til at det er 2 lade valg,vanlig og hurtig?

(kunne jo bare hatt hurtig)

 

Hvis du åpner Phone og trykker på more->settings->Call alerts så har du mulighet til å slå på "Call end tone", er vel noe i den duren du er på jakt etter tenker jeg.

 

Takk til deg....og Roybenz1.

:)

Endret av Spill&Dill
Lenke til kommentar

Noen som har opplevd at S7 plutselig mister dekning ? Det kan stå emergency calls only eller at den mister data (selvom det alltid er på). En restart av telefonen løser alltid dette men er ganske irriterende at dette skjer i utgangspunktet. Har testet med 2 sim kort og to ulike telefoner. 

 

EDIT : Så spørsmål og svar i starten av denne tråden.

Endret av dgolan
Lenke til kommentar

Noen som har opplevd at S7 plutselig mister dekning ? Det kan stå emergency calls only eller at den mister data (selvom det alltid er på). En restart av telefonen løser alltid dette men er ganske irriterende at dette skjer i utgangspunktet. Har testet med 2 sim kort og to ulike telefoner. 

 

EDIT : Så spørsmål og svar i starten av denne tråden.

Hvis du leser gjennom denne tråden finner du rimelig mange svar/løsninger på dette :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har bestilt S7 edge, og har noen spørsmål til dere som har litt mer peil på dette enn meg :)  Pr. dags dato har jeg en Samsung S5.

 

1. Er det dual sim? Så vidt jeg har sett så er det det, men andre nettsider sier at det ikke er det :hm:

 

1b. Jeg har en jobbtelefon (samsung A3) der jeg vil bruke den nye S7 som både privat/jobbtelefon. Dersom det er dual sim, hvordan får jeg overført kontakter både fra gammel telefon (S5) og jobbtelefon (A3) til ny telefon? Kontaktene er ikke lagret på simkortene da det er begrenset hvor mye info man kan lagre per person hvis man ikke lagrer den på enheten. Er eneste løsning å flytte kontaktene fra enheten til sim-kortet?

 

1c. Er det mulig å både bruke to simkort og ha i et micro SD-kort i tillegg?

 

2. Hvis jeg bruker et vanlig hardplastdeksel, kommer det til å påvirke trådløs lading?

Lenke til kommentar

På min forrige Samsung S5 forsvant varselsikonene for ny meldling og ny epost oppe på statuslinjen automatisk når jeg hadde lest meldingen eller eposten i epostappen og meldingsappen. Men på min S7 Edge står disse varselsikonene fortsatt etter lest melding, jeg må rulle ned meldingen fra statuslinjen og manuelt slette varselet hver gang. Noen som kan fortelle hvor finner jeg innstilling for at disse varselsikonene forsvinner automatisk etter lest melding?

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt S7 edge, og har noen spørsmål til dere som har litt mer peil på dette enn meg :)  Pr. dags dato har jeg en Samsung S5.

 

1. Er det dual sim? Så vidt jeg har sett så er det det, men andre nettsider sier at det ikke er det :hm:

 

1b. Jeg har en jobbtelefon (samsung A3) der jeg vil bruke den nye S7 som både privat/jobbtelefon. Dersom det er dual sim, hvordan får jeg overført kontakter både fra gammel telefon (S5) og jobbtelefon (A3) til ny telefon? Kontaktene er ikke lagret på simkortene da det er begrenset hvor mye info man kan lagre per person hvis man ikke lagrer den på enheten. Er eneste løsning å flytte kontaktene fra enheten til sim-kortet?

 

1c. Er det mulig å både bruke to simkort og ha i et micro SD-kort i tillegg?

 

2. Hvis jeg bruker et vanlig hardplastdeksel, kommer det til å påvirke trådløs lading?

 

Det er ikke dual-sim. 

 

Angående lading, det kommer an på dekselet. Jeg har ikke S7, men vet av erfaring at min S6 ikke vil lade når jeg har på et tynt plastdeksel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Batteriet oppleves stort sett bedre enn iphone 6s med tilsvarende bruk. mens iphonen var på ca 10% batteri ved dagens slutt ligger S7 edge på rundt 28-33% med omtrent samme bruksmønster. Dette nå en refleksjon over ca 2 uker.

 

Men,

kjenner jeg er litt over snittet skuffet over at det er svært få apper som tillates flyttet til minnekort, det betyr at 17 giga fort blir brukt opp før man legger inn spotify.

Og, legger man sanger offline på s7 må man huske å laste med ned i høyeste kvalitet, ellers så legger de seg elegant på telefonens enhetsminne, selv om SD storage er valgt. Prøv selv å laste ned noen sanger og samtidig hold øye med internminnets størrelse så ser du fort at dette minker. Høyeste kvalitet tar både tid og laste ned og plass på minnekortet.

 

Leste at det er mulig å lure telefonen til å installere apper på minnekort med USB-debugging, men har ikke forsøkt dette selv.

 

Ellers ikke oppdaget problemer med dekning...

Lenke til kommentar

 

Jeg har bestilt S7 edge, og har noen spørsmål til dere som har litt mer peil på dette enn meg :)  Pr. dags dato har jeg en Samsung S5.

 

1. Er det dual sim? Så vidt jeg har sett så er det det, men andre nettsider sier at det ikke er det :hm:

 

1b. Jeg har en jobbtelefon (samsung A3) der jeg vil bruke den nye S7 som både privat/jobbtelefon. Dersom det er dual sim, hvordan får jeg overført kontakter både fra gammel telefon (S5) og jobbtelefon (A3) til ny telefon? Kontaktene er ikke lagret på simkortene da det er begrenset hvor mye info man kan lagre per person hvis man ikke lagrer den på enheten. Er eneste løsning å flytte kontaktene fra enheten til sim-kortet?

 

1c. Er det mulig å både bruke to simkort og ha i et micro SD-kort i tillegg?

 

2. Hvis jeg bruker et vanlig hardplastdeksel, kommer det til å påvirke trådløs lading?

 

Det er ikke dual-sim. 

 

Angående lading, det kommer an på dekselet. Jeg har ikke S7, men vet av erfaring at min S6 ikke vil lade når jeg har på et tynt plastdeksel. 

 

På min S7 lader telefonen fint med Samsung sitt clear cover :)

Det er et egentlig ganske pent mønster på baksiden av coveret, lurer litt på om det er med på å lede magnetismen fra den trådløse laderen? Bare vill gjetning fra min side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har mista mer enn 50% bare over natta?? Dette virker veldig drøyt, står at cellestandby har brukt 33% og enhet uvirksom 20%

Virker rart. noe som har stått og gått ? evt. dårlig dekning der du bor ? Min mistet 5% på 9 timer.

 

 

 

Er det ikke mulig å få en oversikt over hva som trekker strøm da? Ellers er det jo ett viktig moment det du påpeker der.

Lenke til kommentar

Leverte akkurat inn S7 Edge til butikken, så beholder jeg S7. Begge telefonene er jo helt rå, nesten frustrerende bra. Jeg er langt inne i Apple-universet. Når jeg plukker opp iPhone`n min nå så er det første som slår meg; "jøss, dette er jo et leketøy". Edge ble dessverre litt for stor for meg som bruker telefonen mye på tur og trening. 

Er det noen som har fått tak i skjermbeskytter til S7? Vurderer å legge inn en rask bestilling på originale Panzerglass fra komplett.no? Noen som har prøvd det?

 

https://www.komplett.no/product/873864/mobil/mobiltelefon-tilbehoer/skjermbeskyttelse/panzerglass-samsung-galaxy-s7

Lenke til kommentar

Batteriet oppleves stort sett bedre enn iphone 6s med tilsvarende bruk. mens iphonen var på ca 10% batteri ved dagens slutt ligger S7 edge på rundt 28-33% med omtrent samme bruksmønster. Dette nå en refleksjon over ca 2 uker.

 

Men,

kjenner jeg er litt over snittet skuffet over at det er svært få apper som tillates flyttet til minnekort, det betyr at 17 giga fort blir brukt opp før man legger inn spotify.

Og, legger man sanger offline på s7 må man huske å laste med ned i høyeste kvalitet, ellers så legger de seg elegant på telefonens enhetsminne, selv om SD storage er valgt. Prøv selv å laste ned noen sanger og samtidig hold øye med internminnets størrelse så ser du fort at dette minker. Høyeste kvalitet tar både tid og laste ned og plass på minnekortet.

 

Leste at det er mulig å lure telefonen til å installere apper på minnekort med USB-debugging, men har ikke forsøkt dette selv.

 

Ellers ikke oppdaget problemer med dekning...

 

Det går fint an å laste ned i normal kvalitet, den legger sangene på internt minne ja, men i spotify appen kan en overføre sangene til minnekort etterpå, når en velger eksternt minnekort i spotify appen under innstillinger-storage så overfører spotify sangene til minnekortet, etter det så kommer alle sangene jeg laster ned rett på minnekort. Testet det nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...