Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et spørsmål ang laderen som følger med. Har den ikke forran meg, men det står et eller annet ang adaptive fast charge.

Spørsmålet er: er det noen som helst fare/problem med å bruke denne laderen på andre mobiler/nettbrett?

Det er vel selve devicene som bestemmer hvor mye/raskt den tar til seg lading eller?

Lenke til kommentar

 

Jeg kjører SwiftKey, ser en annen her snakka om at noen taster lå så langt ut mot kanten at han ikke fikk trykket på dem - det samme kan jeg si. Ellers kommer en totalt uønsket borti funksjoner på kanten hele tiden, noe som gjorde at jeg holdt telefonen som et skjørt egg!

Samsung standardtastatur er mer responsivt enn SwiftKey på tastene ut mot kantene, dessuten kan du redusere størrelsen på Samsungtastaturet i bredden, da kommer alle tastene i enda lengre avstand bra den buede skjermkanten.

Samsungtastaturet er SwiftKey tilpasset Samsungtelefoner. Om du går på tastaturinstillinger -> versioninformasjon om Samsungtastaturet så vil SwiftKey logoen skinne.
Lenke til kommentar

Et spørsmål ang laderen som følger med. Har den ikke forran meg, men det står et eller annet ang adaptive fast charge.

Spørsmålet er: er det noen som helst fare/problem med å bruke denne laderen på andre mobiler/nettbrett?

Det er vel selve devicene som bestemmer hvor mye/raskt den tar til seg lading eller?

http://www.tek.no/artikler/guide-slik-finner-du-den-beste-laderen-til-mobilen-din/193755

TL:DR: Det går helt fint å bruke denne laderen til andre enheter

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det flere som opplever at mobildata ikke virker selv når det er dekning? Jeg har ved 5 anledninger nå opplevd at jeg plutselig ikke har nett. Det eneste som hjelper er å skru av og på mobilen. Er det telefonen eller operatøren? Jeg har Talkmore. Misstenker førstnevnte

Les førsteposten :)

Samme problem har dukket opp her nå, prøvde det som sto i førsteposten men ser ikke ut til å fungere.. Men har hørt noen prate om en telenor volte instilling også, hvor finnes den?

Lenke til kommentar

 

Et spørsmål ang laderen som følger med. Har den ikke forran meg, men det står et eller annet ang adaptive fast charge.

Spørsmålet er: er det noen som helst fare/problem med å bruke denne laderen på andre mobiler/nettbrett?

Det er vel selve devicene som bestemmer hvor mye/raskt den tar til seg lading eller?

http://www.tek.no/artikler/guide-slik-finner-du-den-beste-laderen-til-mobilen-din/193755

TL:DR: Det går helt fint å bruke denne laderen til andre enheter

 

Takker for raskt svar! Kjekt å vite før ferien

Lenke til kommentar

Jeg kjører SwiftKey, ser en annen her snakka om at noen taster lå så langt ut mot kanten at han ikke fikk trykket på dem - det samme kan jeg si. Ellers kommer en totalt uønsket borti funksjoner på kanten hele tiden, noe som gjorde at jeg holdt telefonen som et skjørt egg!

Samsung standardtastatur er mer responsivt enn SwiftKey på tastene ut mot kantene, dessuten kan du redusere størrelsen på Samsungtastaturet i bredden, da kommer alle tastene i enda lengre avstand fra den buede skjermkanten.

 

Samsungtastaturet er SwiftKey tilpasset Samsungtelefoner. Om du går på tastaturinstillinger -> versioninformasjon om Samsungtastaturet så vil SwiftKey logoen skinne.

 

Kan så være, og som du sier, det er da tilpasset Samsungtelefoner. Og poenget her var nettopp at med Samsung sitt innebygde tastatur kan du redusere skriveflaten på sidene, noe som løser eventuelle problemer med taster som ikke responderer helt ute på edge'n. SwiftKey kan ikke reduseres i bredden, kun i høyden.

Endret av GraBalder
Lenke til kommentar

 

 

Er det flere som opplever at mobildata ikke virker selv når det er dekning? Jeg har ved 5 anledninger nå opplevd at jeg plutselig ikke har nett. Det eneste som hjelper er å skru av og på mobilen. Er det telefonen eller operatøren? Jeg har Talkmore. Misstenker førstnevnte

Les førsteposten :)

Samme problem har dukket opp her nå, prøvde det som sto i førsteposten men ser ikke ut til å fungere.. Men har hørt noen prate om en telenor volte instilling også, hvor finnes den?

 

 

Ser ikke ut til å fungere her heller, og jeg har ikke VoLTE (det må være aktivert via Telenor. Har du ikke innstillingen under "Mobilnett"-innstillingen, så har du ikke VoLTE heller, om jeg ikke tar helt feil). Litt plagsomt. 

 

Noen som har greier på akkurat hva disse apn-innstillingene gjør, da spesifikt IPv6? Når jeg er på jobb og har IPv4/IPv6, så har jeg som regel 4G-dekning på stedet jeg befinner meg, men etter jeg gikk til kun IPv4, så føler jeg at jeg i all hovedsak har Edge (er litt dårlig dekning her). 

 

Edit: For moro skyld, er det noen som har TELIA eller ICE her inne og sliter med samme problem? At dekning/mobilnett forsvinner og du må foreta en reboot for å få dekninga tilbake? Virker som samtlige her inne med samme problem har Telenor. 

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

 

 

 

Den finessen med den buede kanten ødelegger - for meg - totalt hele opplevelsen av telefonen! Dette er slik jeg ser det utelukkende en designergimmick som absolutt ingen funksjon har!

 

At den er en virkelig "hardcore" telefon hva specs mm angår, er sin sak - men det veier for meg absolutt ikke opp for den forbannende skjermen!

 

Rent praktisk og ellers også, så kan jeg ikke se en eneste fordel med den buede skjermen, har noen opplevelse av at den er nyttig? En kan lett får opp sidemenyer på eks Note4'en som har denne funksjonen, og bedrive multitasking via den veien om en vil det - men hvorfor denne buede skjermen - annet enn for at de skal se lekker ut, for den som liker buer?   :) 

 

Dette er nok mye gimmick ja, men også smak og behag. Selv liker jeg den buede skjermen bare mer og mer. Har vent meg til å dra inn favorittkontaktene derfra og har også hatt nytte av linjalen. Etter hvert er det blitt slutt på feiltrykking.

 

Men det som jeg setter aller mest pris på er nattklokka som viser på siden av skjermen, slik at du om natta kan se tiden på mobilen uten å løfte hodet fra hodeputa. For meg som tilbringer en del døgn på hotell er dette kjempefint. Våkner ofte i løpet av natta og lurer på hva klokka er. Vanligvis er det da å måtte stå halvveis opp, klikke på telefonen eller slå på nattlampa for å sjekke armbåndsuret. Nå er det bare å gløtte med et kjapt, halvt øye bort på Edge'n på nattbordet og Ole Lukkøye slipper å miste grepet pga av en masse styr. Deilig! :sleep::thumbup:

Lenke til kommentar

 

Jeg kjører SwiftKey, ser en annen her snakka om at noen taster lå så langt ut mot kanten at han ikke fikk trykket på dem - det samme kan jeg si. Ellers kommer en totalt uønsket borti funksjoner på kanten hele tiden, noe som gjorde at jeg holdt telefonen som et skjørt egg!

Samsung standardtastatur er mer responsivt enn SwiftKey på tastene ut mot kantene, dessuten kan du redusere størrelsen på Samsungtastaturet i bredden, da kommer alle tastene i enda lengre avstand fra den buede skjermkanten.

 

Samsungtastaturet er SwiftKey tilpasset Samsungtelefoner. Om du går på tastaturinstillinger -> versioninformasjon om Samsungtastaturet så vil SwiftKey logoen skinne.

 

Kan så være, og som du sier, det er da tilpasset Samsungtelefoner. Og poenget her var nettopp at med Samsung sitt innebygde tastatur kan du redusere skriveflaten på sidene, noe som løser eventuelle problemer med taster som ikke responderer helt ute på edge'n. SwiftKey kan ikke reduseres i bredden, kun i høyden.

 

Skrev det bare for å poengtere ovenfor Svein (og de andre som ikke er klar over dette) at det på ingen måte er nødvendig å laste ned SwiftKey på en Samsung telefon.

Lenke til kommentar

Så langt er jeg kjempe fornøyd (Faktisk overraskende fornøyd) med telefonen etter 1 døgn med den. Kommer fra en Iphone 6+ og Samsung Galaxy S6. Batteriet er kjempe bra (Ikke helt oppe med Ip6+'en, men laaaaaangt bedre enn Samsung Galaxy S6'en). Telefonen er ekstremt snappy og responsiv, og talekvaliteten er kjempe bra. Eneste problemet jeg har opplevd så langt, er at den plutselig bare mistet dekning (4g,3g edge og tale). Men etter en liteb restart kom alt tilbake. I tillegg har jeg opplevd litt barnesykdomer med noen apper (IMDB appen virker litt glitchete på S7edgen og jeg får ikke lov til å registrere fingeravtrykk på PayPal appen). Men alt i alt, så er jeg rimelig fornøyd så langt. Og telefonen ligger ekstremt bra i hånda uten cover (selv bedre enn den mindre S6'en)

Lenke til kommentar

Satan i helvette. Den jævla telefonen datt sånn 10 cm ned på gulvet også ble den helvettes skjermen i kanten knust. både bak å foran. Det er nesten som å håndtere med en jævla eggskall. s7 edge... Burde kanskje kjøpt en satans case jeg visste noe kom til å skje. Helvette akkurat fått telefonen.

Lenke til kommentar

Skrev det bare for å poengtere ovenfor Svein (og de andre som ikke er klar over dette) at det på ingen måte er nødvendig å laste ned SwiftKey på en Samsung telefon.

 

Den er grei! :)  Men ellers er det jo noen forskjeller på SwiftKey frittstående og det tastaturet som er standard i Samsung. F.eks. har SwiftKey mulighet for å legge piltaster på tastaturet, en fordel når du skal redigere tekst du har skrevet, i stedet for å måtte presisjonstrykke med fingeren i teksten (omtrent som den teite "rettebobla" i IOS). Du har også komma og punktum lettere tilgjengelig på to egne taster, i stedet for Samsung-tataturet sin flervalgstast (trykk punktum, og velg så enten punktum, komma, utrop, osv.). Jeg bruker selv SwiftKey av disse grunnene, selv om man altså av og til får mangelfull respons på bokstaver helt ute på den bua skjermkanten.

Lenke til kommentar

Har hatt enorme problemer med at dekning forsvinner i dag, har skjedd fire ganger siden klokka 10. Kun reboot som hjelper. Har prøvd fixen med å sette apn til IPv4, men hjelper ikke meg i det hele tatt. Ser at Telenor har kommet med nye simkort, tenker å forsøke det.. Hvis det er andre forslag til problemløninger, tar jeg gjerne imot. 

 

Repeterer også eget spørsmål fra forrige post:

 

Edit: For moro skyld, er det noen som har TELIA eller ICE her inne og sliter med samme problem? At dekning/mobilnett forsvinner og du må foreta en reboot for å få dekninga tilbake? Virker som samtlige her inne med samme problem har Telenor. 

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Har hatt enorme problemer med at dekning forsvinner i dag, har skjedd fire ganger siden klokka 10. Kun reboot som hjelper. Har prøvd fixen med å sette apn til IPv4, men hjelper ikke meg i det hele tatt. Ser at Telenor har kommet med nye simkort, tenker å forsøke det.. Hvis det er andre forslag til problemløninger, tar jeg gjerne imot.

 

Repeterer også eget spørsmål fra forrige post:

 

Edit: For moro skyld, er det noen som har TELIA eller ICE her inne og sliter med samme problem? At dekning/mobilnett forsvinner og du må foreta en reboot for å få dekninga tilbake? Virker som samtlige her inne med samme problem har Telenor.

Jeg har Netcom-dekning gjennom Banzai. Har ikke hatt noe problem. Kjører datasim på S7 Edge og S7 siden jeg har vanlig sim i en annen telefon. Var veldig begeistret for S7 Edge i starten, men følte at det var noe som ikke stemte, at jeg måtte "overbevise" meg selv om at det var en telefon jeg ville ha. Nå har jeg lagt den fra meg og begynt å bruke S7. DET er en telefon jeg vil ha! Helt fantastisk størrelse :)

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...