Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Batteriet oppleves stort sett bedre enn iphone 6s med tilsvarende bruk. mens iphonen var på ca 10% batteri ved dagens slutt ligger S7 edge på rundt 28-33% med omtrent samme bruksmønster. Dette nå en refleksjon over ca 2 uker.

 

Men,

kjenner jeg er litt over snittet skuffet over at det er svært få apper som tillates flyttet til minnekort, det betyr at 17 giga fort blir brukt opp før man legger inn spotify.

Og, legger man sanger offline på s7 må man huske å laste med ned i høyeste kvalitet, ellers så legger de seg elegant på telefonens enhetsminne, selv om SD storage er valgt. Prøv selv å laste ned noen sanger og samtidig hold øye med internminnets størrelse så ser du fort at dette minker. Høyeste kvalitet tar både tid og laste ned og plass på minnekortet.

 

Leste at det er mulig å lure telefonen til å installere apper på minnekort med USB-debugging, men har ikke forsøkt dette selv.

 

Ellers ikke oppdaget problemer med dekning...

Det går fint an å laste ned i normal kvalitet, den legger sangene på internt minne ja, men i spotify appen kan en overføre sangene til minnekort etterpå, når en velger eksternt minnekort i spotify appen under innstillinger-storage så overfører spotify sangene til minnekortet, etter det så kommer alle sangene jeg laster ned rett på minnekort. Testet det nå.

Så bra...., ehhhhh,men har man først flyttet nedlastede sanger en gang får man ikke lyst til å gjøre det flere ganger, det tar litt tid kan man si.

Dessuten blir Spotify appen vannvittig treg på S7 edge som følge av de store filene og den treige overføringshastigeten mellom telefon og minnekort. Det var ikke langt unna at s7 ble freesbee. Men alt den gjorde var å låse seg får 3.gang.

Man låser opp ved å holde volum ned og hjem og standby knappen en halv evighet til reboot bildet kommer opp.

 

Dette har ikke samsung vært så dårlige på noen gang.!

De burde Holst seg til fast minne i forhold til dette.

Kanskje appen spotify trenger en aldri så liten oppdatering.....?

 

Så har noen en iPhone 6s 128 de ønsker å bytte, please ta kontakt? jeg orker ikke mer kødd??med spotify.

Lenke til kommentar
[quote name="geirandreo" post="23149226" timestamp="1458558183"

Batteriet oppleves stort sett bedre enn iphone 6s med tilsvarende bruk. mens iphonen var på ca 10% batteri ved dagens slutt ligger S7 edge på rundt 28-33% med omtrent samme bruksmønster. Dette nå en refleksjon over ca 2 uker.

Men,

kjenner jeg er litt over snittet skuffet over at det er svært få apper som tillates flyttet til minnekort, det betyr at 17 giga fort blir brukt opp før man legger inn spotify.

Og, legger man sanger offline på s7 må man huske å laste med ned i høyeste kvalitet, ellers så legger de seg elegant på telefonens enhetsminne, selv om SD storage er valgt. Prøv selv å laste ned noen sanger og samtidig hold øye med internminnets størrelse så ser du fort at dette minker. Høyeste kvalitet tar både tid og laste ned og plass på minnekortet.

Leste at det er mulig å lure telefonen til å installere apper på minnekort med USB-debugging, men har ikke forsøkt dette selv.

Ellers ikke oppdaget problemer med dekning...

 

Det går fint an å laste ned i normal kvalitet, den legger sangene på internt minne ja, men i spotify appen kan en overføre sangene til minnekort etterpå, når en velger eksternt minnekort i spotify appen under innstillinger-storage så overfører spotify sangene til minnekortet, etter det så kommer alle sangene jeg laster ned rett på minnekort. Testet det nå.

 

Så bra...., ehhhhh,men har man først flyttet nedlastede sanger en gang får man ikke lyst til å gjøre det flere ganger, det tar litt tid kan man si.

Dessuten blir Spotify appen vannvittig treg på S7 edge som følge av de store filene og den treige overføringshastigeten mellom telefon og minnekort. Det var ikke langt unna at s7 ble freesbee. Men alt den gjorde var å låse seg får 3.gang.

Man låser opp ved å holde volum ned og hjem og standby knappen en halv evighet til reboot bildet kommer opp.

Dette har ikke samsung vært så dårlige på noen gang.!

De burde Holst seg til fast minne i forhold til dette.

Kanskje appen spotify trenger en aldri så liten oppdatering.....?

Så har noen en iPhone 6s 128 de ønsker å bytte, please ta kontakt jeg orker ikke mer køddmed spotify.

 

 

 

Batteriet oppleves stort sett bedre enn iphone 6s med tilsvarende bruk. mens iphonen var på ca 10% batteri ved dagens slutt ligger S7 edge på rundt 28-33% med omtrent samme bruksmønster. Dette nå en refleksjon over ca 2 uker.

Men,

kjenner jeg er litt over snittet skuffet over at det er svært få apper som tillates flyttet til minnekort, det betyr at 17 giga fort blir brukt opp før man legger inn spotify.

Og, legger man sanger offline på s7 må man huske å laste med ned i høyeste kvalitet, ellers så legger de seg elegant på telefonens enhetsminne, selv om SD storage er valgt. Prøv selv å laste ned noen sanger og samtidig hold øye med internminnets størrelse så ser du fort at dette minker. Høyeste kvalitet tar både tid og laste ned og plass på minnekortet.

Leste at det er mulig å lure telefonen til å installere apper på minnekort med USB-debugging, men har ikke forsøkt dette selv.

Ellers ikke oppdaget problemer med dekning...

 

Det går fint an å laste ned i normal kvalitet, den legger sangene på internt minne ja, men i spotify appen kan en overføre sangene til minnekort etterpå, når en velger eksternt minnekort i spotify appen under innstillinger-storage så overfører spotify sangene til minnekortet, etter det så kommer alle sangene jeg laster ned rett på minnekort. Testet det nå.

 

Så bra...., ehhhhh,men har man først flyttet nedlastede sanger en gang får man ikke lyst til å gjøre det flere ganger, det tar litt tid kan man si.

Dessuten blir Spotify appen vannvittig treg på S7 edge som følge av de store filene og den treige overføringshastigeten mellom telefon og minnekort. Det var ikke langt unna at s7 ble freesbee. Men alt den gjorde var å låse seg får 3.gang.

Man låser opp ved å holde volum ned og hjem og standby knappen en halv evighet til reboot bildet kommer opp.

Dette har ikke samsung vært så dårlige på noen gang.!

De burde Holst seg til fast minne i forhold til dette.

Kanskje appen spotify trenger en aldri så liten oppdatering.....?

Så har noen en iPhone 6s 128 de ønsker å bytte, please ta kontakt jeg orker ikke mer køddmed spotify.

Bytt til Tidal da. Mye bedre app. Fungerer 100% med offline. Har ca 15000 låter offline. 128gb minnekort. Spillelister fører du enkelt over. Synd så mange absolutt skal ha Spotify.

Lenke til kommentar
Batteriet oppleves stort sett bedre enn iphone 6s med tilsvarende bruk. mens iphonen var på ca 10% batteri ved dagens slutt ligger S7 edge på rundt 28-33% med omtrent samme bruksmønster. Dette nå en refleksjon over ca 2 uker.

 

Tror du må ta s7 edgen din og sammenligne med IPhone 6s plus for å få en bedre match.

IPhone 6s+ er i særklasse bedre på batteri enn s7 edge

 

Jeg lader sånn sirka dobbelt så ofte med s7 edge kontra 6s+

Lenke til kommentar

Jeg går å vurderer å bytte ut min iphone 6s med en s7 edge. Savner en del funksjoner fra android som automatisk nummersøk når noen ringer. Det som holder meg igjen er at tidligere samsung telefoner jeg har sett har hatt ekstremt mye apper forhåndsinstallert og telefonen blir treg forholdsvis rask, hvordan er dette på på den nye? Jeg har lest samsung har blitt bedre på dette området.

Lenke til kommentar

Jeg går å vurderer å bytte ut min iphone 6s med en s7 edge. Savner en del funksjoner fra android som automatisk nummersøk når noen ringer. Det som holder meg igjen er at tidligere samsung telefoner jeg har sett har hatt ekstremt mye apper forhåndsinstallert og telefonen blir treg forholdsvis rask, hvordan er dette på på den nye? Jeg har lest samsung har blitt bedre på dette området.

De fleste appene som følger med kan deaktiveres (ikke avinstalleres, men deaktiveres). Til og med kalkulatoren kan du deaktivere. 

Lenke til kommentar

Jeg går å vurderer å bytte ut min iphone 6s med en s7 edge. Savner en del funksjoner fra android som automatisk nummersøk når noen ringer. Det som holder meg igjen er at tidligere samsung telefoner jeg har sett har hatt ekstremt mye apper forhåndsinstallert og telefonen blir treg forholdsvis rask, hvordan er dette på på den nye? Jeg har lest samsung har blitt bedre på dette området.

 

 

Jeg har just byttet fra Iphone 6s og er veldig fornøyd. Samsung er blitt veldig ryddig i oppsettet i forhold til tidligere. Det med automatisk nummersøk er ett must for meg + at jeg kan skrive ferdig mail eller melding når det kommer innkommende anrop. Du kommer ikke til å angre. Mye bedre skjerm. Knallbra kamera etc 

Endret av maczip
Lenke til kommentar

 

Jeg går å vurderer å bytte ut min iphone 6s med en s7 edge. Savner en del funksjoner fra android som automatisk nummersøk når noen ringer. Det som holder meg igjen er at tidligere samsung telefoner jeg har sett har hatt ekstremt mye apper forhåndsinstallert og telefonen blir treg forholdsvis rask, hvordan er dette på på den nye? Jeg har lest samsung har blitt bedre på dette området.

 

 

Jeg har just byttet fra Iphone 6s og er veldig fornøyd. Samsung er blitt veldig ryddig i oppsettet i forhold til tidligere. Det med automatisk nummersøk er ett must for meg + at jeg kan skrive ferdig mail eller melding når det kommer innkommende anrop. Du kommer ikke til å angre. Mye bedre skjerm. Knallbra kamera etc 

 

Høres bra ut, takk for tilbakemeldingen

Lenke til kommentar

 

Jeg går å vurderer å bytte ut min iphone 6s med en s7 edge. Savner en del funksjoner fra android som automatisk nummersøk når noen ringer. Det som holder meg igjen er at tidligere samsung telefoner jeg har sett har hatt ekstremt mye apper forhåndsinstallert og telefonen blir treg forholdsvis rask, hvordan er dette på på den nye? Jeg har lest samsung har blitt bedre på dette området.

De fleste appene som følger med kan deaktiveres (ikke avinstalleres, men deaktiveres). Til og med kalkulatoren kan du deaktivere. 

 

Det betyr at de ligger i systemet men kan ikke fjernes? Er det mye unødvendige apper? Hadde en z3 for to års tid siden, den hadde 3 stk bildetjenester og 2 stk lyd tjenester installert, utrolig plagsomt. 

 

Det var også sånn at mobilen ble treg etterhvert for appene kunne ikke stoppes helt. Jeg tok de av men de startet automatisk etter en stund.

Lenke til kommentar

Forbanna møkkasoftware. Restarter og henger seg kast i kule. Minnekortet er samsung evo+ 128 og burde fungere greit.

Nå faller også datadekning bort når det passer meg minst,enda godt det hjelper å slå mobilen av og på.

 

Nettleser låser seg i tide og utide,restarte for 5 gang i dag. Gamle innkomne allerede leste eposter dukket opp som nye eposter 9 timer etter at de kom inn første gang.

Kjører marsmellow 6.01.

Fryktelig irriterende feil, antar det er software bugs.

Endret av geirandreo
Lenke til kommentar
 

Det var også sånn at mobilen ble treg etterhvert for appene kunne ikke stoppes helt. Jeg tok de av men de startet automatisk etter en stund.

 

 

At mobilen ble treg kan skyldes din behandling av appene. Det er rett og slett slik Android fungerer, og når du kveler/stadig avslutter apper, kan det forårsake at systemet/og eller appene oppfører seg ustabilt. Skal sies at dette som oftest skjer når man bruker tredjepartsapper for å stenge/avslutte apper, ikke når man bruker det innebygde løsningen for å avslutte apper. 

 

Hvis du, eller andre bruker slike Android Task killers, så les denne artikkelen for å få et bedre innblikk i hvordan android fungerer, og hvorfor slike apper ikke burde brukes:

 

http://lifehacker.com/5650894/android-task-killers-explained-what-they-do-and-why-you-shouldnt-use-them

Lenke til kommentar

Kan nå, basert på egen erfaring, konstatere at S7 Edgen min kun mister dekning etter at jeg har vært et sted hvor dekningen er veldig dårlig. På jobben min, så er dekningen helt ræva, og det er steder for det er null dekning, for så å være full 4g, bare en flytter seg noen meter. Med Iphone(e) og min "gamle" Samsung Galaxy S6, så oppførte telefonene seg helt normalt, når en forlot jobben/stedet med dårlig dekning. Men med S7 Edgen min, så mister jeg dekningen fullstendig, etter at jeg forlater jobben (Dette ordner seg med en liten restart). Telefonen (S7 Edgen) mister aldri dekningen når jeg er hjemme, eller reiser rundt i byen eller andre steder. Det er kun etter at jeg har vært et sted med elendig dekning, at den mister dekningen litt etter at jeg har forlatt området (Og hvor den krever en restart for å fungere normalt igjen). Og det er hva som gjør det spesielt med S7Edgen. Iphone 6 Plusen/5S'en, Sony Xperia Z3en, Samsung Galaxy Note 4'en og S6'en hadde aldri dette problemet.

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar

 

Noen som har funnet noe form for glassbeskyttelse som fungerer greit til Edge? Har prøvd Panzer sin, men den dekker altfor lite av skjermen. :/

Det er ikke tilfeldigvis denne du har? https://www.komplett.no/product/873865/mobil/mobiltelefon-tilbehoer/skjermbeskyttelse/panzerglass-samsung-galaxy-s7-edge

 

Har bestilt den selv siden det sto i beskrivelsen at den dekker hele skjermen.

 

Mottok denne idag. Buer for mye, så må presse hardt ned på midten for å få touch'en til å funke. Ødelegger mye av de fine fargene på skjermen også. Fulgte instruksjonsvideo for å være helt sikker på at jeg satte den på riktig. For 299 hadde jeg forventet noe helt annet..anbefales ikke :thumbdown:

 

Edit: Ser at lignende skjermbeskyttere på Amazon har fått veldig dårlige reviews. Virker som det kun er lim nederst og øverst, og det kan stemme ganske greit. Andre "glass-beskyttere" jeg har brukt til andre telefoner har "sugd" seg fast til skjermen. Denne bare sitter der, på et eller annet vis. Merkelige greier

Endret av Fish
Lenke til kommentar

Kan nå, basert på egen erfaring, konstatere at S7 Edgen min kun mister dekning etter at jeg har vært et sted hvor dekningen er veldig dårlig. På jobben min, så er dekningen helt ræva, og det er steder for det er null dekning, for så å være full 4g, bare en flytter seg noen meter. Med Iphone(e) og min "gamle" Samsung Galaxy S6, så oppførte telefonene seg helt normalt, når en forlot jobben/stedet med dårlig dekning. Men med S7 Edgen min, så mister jeg dekningen fullstendig, etter at jeg forlater jobben (Dette ordner seg med en liten restart). Telefonen (S7 Edgen) mister aldri dekningen når jeg er hjemme, eller reiser rundt i byen eller andre steder. Det er kun etter at jeg har vært et sted med elendig dekning, at den mister dekningen litt etter at jeg har forlatt området (Og hvor den krever en restart for å fungere normalt igjen). Og det er hva som gjør det spesielt med S7Edgen. Iphone 6 Plusen/5S'en, Sony Xperia Z3en, Samsung Galaxy Note 4'en og S6'en hadde aldri dette problemet.

Kan vel si at jeg har kommet frem til samme konklusjon selv med min S7, er bare på jobben dekningen forsvinner, og ja det er enkelte plasser på jobben hvor dekningen er dårligere enn andre plasser, og igjen min gamle telefon Sony Z3 Compact, da den enkelte steder på jobben også hadde dårlig dekning, mistet den aldri nettet helt, det er det bare S7en som har gjort så langt. Blir dette fikset tro?

Lenke til kommentar

 

Kan nå, basert på egen erfaring, konstatere at S7 Edgen min kun mister dekning etter at jeg har vært et sted hvor dekningen er veldig dårlig. På jobben min, så er dekningen helt ræva, og det er steder for det er null dekning, for så å være full 4g, bare en flytter seg noen meter. Med Iphone(e) og min "gamle" Samsung Galaxy S6, så oppførte telefonene seg helt normalt, når en forlot jobben/stedet med dårlig dekning. Men med S7 Edgen min, så mister jeg dekningen fullstendig, etter at jeg forlater jobben (Dette ordner seg med en liten restart). Telefonen (S7 Edgen) mister aldri dekningen når jeg er hjemme, eller reiser rundt i byen eller andre steder. Det er kun etter at jeg har vært et sted med elendig dekning, at den mister dekningen litt etter at jeg har forlatt området (Og hvor den krever en restart for å fungere normalt igjen). Og det er hva som gjør det spesielt med S7Edgen. Iphone 6 Plusen/5S'en, Sony Xperia Z3en, Samsung Galaxy Note 4'en og S6'en hadde aldri dette problemet.

Kan vel si at jeg har kommet frem til samme konklusjon selv med min S7, er bare på jobben dekningen forsvinner, og ja det er enkelte plasser på jobben hvor dekningen er dårligere enn andre plasser, og igjen min gamle telefon Sony Z3 Compact, da den enkelte steder på jobben også hadde dårlig dekning, mistet den aldri nettet helt, det er det bare S7en som har gjort så langt. Blir dette fikset tro?

Det er vel omtrent sånn jeg opplever det også. Kanskje det hjelper å bare sette den på 3G inntil videre.....har forøvrig Telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...